On hyvin ikävää jos tänne sivuille ei enää tulisikaan aitoja tarinoita Kissoista. Vaan joitakin kirjoitus virheiden metsästäjiä. Mitä sanottavaa teillä on asiasta?
Kissojen Ystäville.
14
996
Vastaukset
- Raitapoika
Eiköhän tämä palsta pysy ihan vaan meidän kissaihmisten juttutuokiona. Aina on häiriköitä, jotka takertuu epäoleellisiin asioihin. Kirjoitellaan me vaan meidän rakkaista lemmikeistämme, eikä välitetä, jos joskus tulee joku, joka takertuu väärään asiaan tai muuten vaan mollaa meidän palstaamme.
- Kirjoitusasua arvostava
Kollin äiskä viittasi selvästi minun kirjoittamaani tekstiin alapuolisissa keskusteluissa. Haluan edelleen korostaa, että MITÄ HAITTAA siitä on, jos jokainen kirjoittaisi fiksusti ja oikein? Toisten kirjoitusten ymmärtäminen helpottuisi ja olisi kivempaa lukea niitä mukavia kissajuttuja. Minusta on törkeää nimitellä häiriköksi sellaista, joka kiinnittää huomiota oleelliseen asiaan. Tarkoitukseni ei todellakaan ole häiriköidä, vaan tuoda esille tämä tärkeä asia, jonka moni kokee näköjään niin kamalaksi ja ilkeäksi pistelyksi. Tämä sama asia on ollut esillä yhteiskunnassamme pitkään, nimittäin että nykynuoret ja ihmiset yleensäkin eivät enää hallitse omaa äidinkieltään lukuharrastusten vähetessä. No, en viitsi kuitenkaan ryhtyä paasaamaan, sillä tämähän nimenomaan on kissapalsta ja hyvä palsta onkin. Joskus vaan ottaa päähän se, että ihmisten sanomat hämärtyvät, kun niitä ei osata oikein ilmaista kirjallisesti. Onko se liikaa vaadittu, että jos haluaa täällä kirjoitella, niin vähän ottaa niitä kanssatovereitaan huomioon ja pistää sen viestinsä sellaiseen muotoon, että se on helppo lukea? Vielä haluan korostaa, että tämä EI ole ilkeydellä kirjoitettu, vaan kaikessa ystävyydessä toisia kissaihmisiä kohtaan!
- ei kriittinen
Kirjoitusasua arvostava kirjoitti:
Kollin äiskä viittasi selvästi minun kirjoittamaani tekstiin alapuolisissa keskusteluissa. Haluan edelleen korostaa, että MITÄ HAITTAA siitä on, jos jokainen kirjoittaisi fiksusti ja oikein? Toisten kirjoitusten ymmärtäminen helpottuisi ja olisi kivempaa lukea niitä mukavia kissajuttuja. Minusta on törkeää nimitellä häiriköksi sellaista, joka kiinnittää huomiota oleelliseen asiaan. Tarkoitukseni ei todellakaan ole häiriköidä, vaan tuoda esille tämä tärkeä asia, jonka moni kokee näköjään niin kamalaksi ja ilkeäksi pistelyksi. Tämä sama asia on ollut esillä yhteiskunnassamme pitkään, nimittäin että nykynuoret ja ihmiset yleensäkin eivät enää hallitse omaa äidinkieltään lukuharrastusten vähetessä. No, en viitsi kuitenkaan ryhtyä paasaamaan, sillä tämähän nimenomaan on kissapalsta ja hyvä palsta onkin. Joskus vaan ottaa päähän se, että ihmisten sanomat hämärtyvät, kun niitä ei osata oikein ilmaista kirjallisesti. Onko se liikaa vaadittu, että jos haluaa täällä kirjoitella, niin vähän ottaa niitä kanssatovereitaan huomioon ja pistää sen viestinsä sellaiseen muotoon, että se on helppo lukea? Vielä haluan korostaa, että tämä EI ole ilkeydellä kirjoitettu, vaan kaikessa ystävyydessä toisia kissaihmisiä kohtaan!
Ei ole täällä oleellinen asia, nämä viestit eivät ole mitään virallisia asiakirjoja. On kyllä totta, että joskus viestejä on vaikea ymmärtää, mutta täytyy ottaa huomioon, että täällä käy tosi paljon lapsia, jotka eivät kaikkia pilkkusääntöjä tiedä, eivätkä oikeastikkaan välttämättä osaa edes kirjoittaa kunnolla. Ja sitten on niitä, jotka eivät kaikessa kiireessä aina jaksa kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen, tai eivät muuten vaan pidä sitä oleellisena asiana tälläisessa paikassa.
Tuskinpa kukaan kirjoittaa työhakemukeen, että "Help!!! Auttakaa, mulla ei oo rahaa eikä työpaikkaa!". koulutehtävien jälkeen on ihan mukava tulla tänne kirjoittelemaan, kun ei tarvitse olla niin tarkka. Uskon siis, että kaikki täällä käyvät aikuiset ihmiset osaavat kyllä kirjoittaa kunnolla.
Vielä, sanoit "MITÄ HAITTAA siitä on, jos jokainen kirjoittaisi fiksusti ja oikein?", no mitä haittaa siitä on, että kirjoittaa vähän vähemmän fiksusti, ja tekee virheitä? Kunhan vaan saamme keskustella itsellemme tärkeästä aiheesta, ja väärinkäsityksethän voi aina korjata. - Kirjoitusasua arvostava
ei kriittinen kirjoitti:
Ei ole täällä oleellinen asia, nämä viestit eivät ole mitään virallisia asiakirjoja. On kyllä totta, että joskus viestejä on vaikea ymmärtää, mutta täytyy ottaa huomioon, että täällä käy tosi paljon lapsia, jotka eivät kaikkia pilkkusääntöjä tiedä, eivätkä oikeastikkaan välttämättä osaa edes kirjoittaa kunnolla. Ja sitten on niitä, jotka eivät kaikessa kiireessä aina jaksa kiinnittää huomiota oikeinkirjoitukseen, tai eivät muuten vaan pidä sitä oleellisena asiana tälläisessa paikassa.
Tuskinpa kukaan kirjoittaa työhakemukeen, että "Help!!! Auttakaa, mulla ei oo rahaa eikä työpaikkaa!". koulutehtävien jälkeen on ihan mukava tulla tänne kirjoittelemaan, kun ei tarvitse olla niin tarkka. Uskon siis, että kaikki täällä käyvät aikuiset ihmiset osaavat kyllä kirjoittaa kunnolla.
Vielä, sanoit "MITÄ HAITTAA siitä on, jos jokainen kirjoittaisi fiksusti ja oikein?", no mitä haittaa siitä on, että kirjoittaa vähän vähemmän fiksusti, ja tekee virheitä? Kunhan vaan saamme keskustella itsellemme tärkeästä aiheesta, ja väärinkäsityksethän voi aina korjata.Tuossa edellä olen juuri kirjoittanut, että sitä haittaa siitä väärin kirjoittamisesta on, että viestin sisältö ei mene perille. Joskus mukavat tarinat kissoista jäävät hämärän peittoon, kun ei osata käyttää pisteitä tai pilkkuja. Miltä näyttää, jos on kokonainen viesti monine riveineen kirjoitettu ihan ilman välimerkkejä!?
Eihän tämä siis ole mikään maata kaatava asia, eli turha suuttua minulle siitä, että tuon tämän asian esille. Halusinpahan vaan yrittää korostaa, kuinka tärkeätä voi se kirjoitusasukin olla. Minä itse ainakin pidän tätä palstaa tosi hyvänä, lukuun ottamatta joitakin turhia viestejä ja juuri siksi haluaisinkin lisätä viestien luettavuutta, että on helpompaa myöhemminkin etsiä täältä kaipaamiaan tietoja. Sen takia moni voisi otsikoida aiheet paremmin, sen sijaan, että kirjoittaa "auta!" tai "lue tämä!". - Kissaihminen
Tuossa edellä olen juuri kirjoittanut, että sitä haittaa siitä väärin kirjoittamisesta on, että viestin sisältö ei mene perille. Joskus mukavat tarinat kissoista jäävät hämärän peittoon, kun ei osata käyttää pisteitä tai pilkkuja. Miltä näyttää, jos on kokonainen viesti monine riveineen kirjoitettu ihan ilman välimerkkejä!?
Eihän tämä siis ole mikään maata kaatava asia, eli turha suuttua minulle siitä, että tuon tämän asian esille. Halusinpahan vaan yrittää korostaa, kuinka tärkeätä voi se kirjoitusasukin olla. Minä itse ainakin pidän tätä palstaa tosi hyvänä, lukuun ottamatta joitakin turhia viestejä ja juuri siksi haluaisinkin lisätä viestien luettavuutta, että on helpompaa myöhemminkin etsiä täältä kaipaamiaan tietoja. Sen takia moni voisi otsikoida aiheet paremmin, sen sijaan, että kirjoittaa "auta!" tai "lue tämä!".Olen sinun kanssasi samaa mieltä. Monta kertaa itse asia jää hämärän peittoon vain siksi, että ei osata kirjoittaa. Hyviäkin juttuja on tylsää lukea, jos saa miettimällä miettiä, mitä kirjoittaja on tarkoittanut.
- jämpti
Kissaihminen kirjoitti:
Olen sinun kanssasi samaa mieltä. Monta kertaa itse asia jää hämärän peittoon vain siksi, että ei osata kirjoittaa. Hyviäkin juttuja on tylsää lukea, jos saa miettimällä miettiä, mitä kirjoittaja on tarkoittanut.
parempi olla lukematta vaikeaselkoisia kirjoituksia, eikä valittaa!!!!!!!!!!!!
jämpti kirjoitti:
parempi olla lukematta vaikeaselkoisia kirjoituksia, eikä valittaa!!!!!!!!!!!!
Kerropas Jämpti ne tuntomerkit, mistä voi päätellä etukäteen linkkiä painaessaan, tuleeko kirjoitus olemaan vaikeaselkoinen vai ei, että voi jättää sitten lukematta.
- ei kriittinen
Tuossa edellä olen juuri kirjoittanut, että sitä haittaa siitä väärin kirjoittamisesta on, että viestin sisältö ei mene perille. Joskus mukavat tarinat kissoista jäävät hämärän peittoon, kun ei osata käyttää pisteitä tai pilkkuja. Miltä näyttää, jos on kokonainen viesti monine riveineen kirjoitettu ihan ilman välimerkkejä!?
Eihän tämä siis ole mikään maata kaatava asia, eli turha suuttua minulle siitä, että tuon tämän asian esille. Halusinpahan vaan yrittää korostaa, kuinka tärkeätä voi se kirjoitusasukin olla. Minä itse ainakin pidän tätä palstaa tosi hyvänä, lukuun ottamatta joitakin turhia viestejä ja juuri siksi haluaisinkin lisätä viestien luettavuutta, että on helpompaa myöhemminkin etsiä täältä kaipaamiaan tietoja. Sen takia moni voisi otsikoida aiheet paremmin, sen sijaan, että kirjoittaa "auta!" tai "lue tämä!".eri mieltä asiasta, mutta halusin vaan esittää asian myös eri näkökulmasta. Ehkäpä itsekkin kirjoitit vähän hyökkäävään sävyyn, joten munkin viestistä saattoi saada sen kuvan, että olisin suuttunut. Puhut kyllä muuten ihan täyttä asiaa, mutta.. jos joku kysyy jotain tärkeää, niin hän ei varmaankaan odota saavansa vastaukseksi "opettele kirjoittamaan" -viestiä. Asian olisit voinut alunperinkin esittää ihan yleisesti, etkä kohdistaa kenellekkään..
Se on kyllä aivan totta, että otsikoksi voisi keksiä jotain vähän kuvaavampaa, kuin "HELP!!!!".
- Kissaystävä
Saanen huomauttaa, että minua eivät haittaa kirjoitusvirheet sun muut.
Koska silloin kun ollaan huolissaan kissasta tai yleensäkin jostain asiasta, niin silloin ei jaksa keskittyä mihinkään pilkku- sun muihin virheisiin, vaan toivoo, että saisi apua.
Ei millään pahalla...- Stupido
Jos on joku juttu, joka vaivaa niin ei silloin ehdi tuijottelemaan kirjoitusasua, eikös nuo "pilkkupirkot" voisi mennä jonnekin muualle, esim. johonkin chattipalstalle mokottamaan kirjoituksista, niin katsotaan mitä ne chattailijat sanoo...;)
Stupido kirjoitti:
Jos on joku juttu, joka vaivaa niin ei silloin ehdi tuijottelemaan kirjoitusasua, eikös nuo "pilkkupirkot" voisi mennä jonnekin muualle, esim. johonkin chattipalstalle mokottamaan kirjoituksista, niin katsotaan mitä ne chattailijat sanoo...;)
Onpa merkillistä, että täällä ei muka ymmärretä chattailun ja tämän kissapalstan eroa...Tai sitten ei vain haluta ymmärtää! Tajuan kyllä, että sitä voi olla kissasta huolissaan, mutta jokaisella on varmasti sen verran aikaa, että lukaisee edes kerran tekstinsä läpi, sillä se on huomaavaisuutta toisia kohtaan. Palstalla on tälläkin hetkellä monia vastauksia, joissa ihmetellään, mitä kysymys oikein tarkoitti, koska on kirjoitettu niin huonosti. Ei kai se ole tämän palstan tarkoitus?! Oikein kirjoittaminen palvelee siis myös kysyjää itseään, että hän saa vastauksia kysymiinsä asioihin.
Ei kriittiselle: tiedän, että olen ilmaissut asiani hieman hyökkäävästi, mutta itseänikin hieman tympäisee reaktiot esittämiini asioihin. Kirjoitusasulla ei ole muka MITÄÄN väliä ja on ihan turhaa vaatia ketään kirjoittamaan oikein...Miten joku voi ottaa niin itseensä siitä, että kiinnittää huomion oleelliseen asiaan, saa kai siitä puhua sentään? Olen itse asiassa melko pettynyt siihen, miten vähän asiallista porukkaa täällä liikkuu, ja aikuisia ihmisiä. Suurin osa on näköjään asenteellisia nuoria tai sitten häiriköitä. Kiitos sentään muutamalle asialliselle nimimerkille, joilta saa aina asiantuntevia ja aikuisia neuvoja! - kirjoitusvirhe
Onpa merkillistä, että täällä ei muka ymmärretä chattailun ja tämän kissapalstan eroa...Tai sitten ei vain haluta ymmärtää! Tajuan kyllä, että sitä voi olla kissasta huolissaan, mutta jokaisella on varmasti sen verran aikaa, että lukaisee edes kerran tekstinsä läpi, sillä se on huomaavaisuutta toisia kohtaan. Palstalla on tälläkin hetkellä monia vastauksia, joissa ihmetellään, mitä kysymys oikein tarkoitti, koska on kirjoitettu niin huonosti. Ei kai se ole tämän palstan tarkoitus?! Oikein kirjoittaminen palvelee siis myös kysyjää itseään, että hän saa vastauksia kysymiinsä asioihin.
Ei kriittiselle: tiedän, että olen ilmaissut asiani hieman hyökkäävästi, mutta itseänikin hieman tympäisee reaktiot esittämiini asioihin. Kirjoitusasulla ei ole muka MITÄÄN väliä ja on ihan turhaa vaatia ketään kirjoittamaan oikein...Miten joku voi ottaa niin itseensä siitä, että kiinnittää huomion oleelliseen asiaan, saa kai siitä puhua sentään? Olen itse asiassa melko pettynyt siihen, miten vähän asiallista porukkaa täällä liikkuu, ja aikuisia ihmisiä. Suurin osa on näköjään asenteellisia nuoria tai sitten häiriköitä. Kiitos sentään muutamalle asialliselle nimimerkille, joilta saa aina asiantuntevia ja aikuisia neuvoja!Hei, tuo ei kannata...
Et voita sillä mitään, että haukut täällä käyviä ihmisiä!
Mutta kuulkaa, tämä taas ei mitenkään liity kissoihin, ollaan taas aikalailla poikettu asiasta...
-Anteeksi jos löydätte
-kirjoitusvieheitä
- mie vaan
Olen samaa mieltä, eiköhän ole tärkeintä, että asia tulee selväksi, kirjotusasusta ja murteesta huolimatta? Minäkin olen kuullut siitä, vaikka minulle vastattiin kysymykseen oikein niin silti ihmeteltiin jotain sanaa..ääliömäistä pilkun nus....aa!
- Alva
Jos ei ole kirjoittajanlahjoiltaan ja -taidoiltaan hyvä, voi silti keskustella kissoista, eikä ole sen huonompi tai välinpitämättömämpi ihminen kuin muutkaan. Kirjoittaminen on oikeasti aika vaativaa puuhaa, eikä voi olettaa, että kaikki osaisivat kaiken niin pilkun päälle. Sitä paitsi joillakin voi olla vaikka lukihäiriö, jolle ei mahda mitään.
Epäselvyydet voi selvittää kysymällä asiallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241