Heitättekö kissan jätöksiä wc-pönttöön vai roskiin? Olen aikaisemmin käyttänyt paakkuuntumatonta kissanhiekkaa ja laittanut kakat pönttöön, mutta nyt olen vaihtanut paakkuuntuvaan ja mietin, että saako ne pissapaakutkin nakata sinne vai meneekö se tukkoon? Ei kuitenkaan haluais mitään tukosta aiheuttaa kissan takia...
Kissanhiekkaa wc-pönttöön?
10
8945
Vastaukset
- Irvikissa
ja kusipaakut roskiin. Suurin osa hiekoista tukkii pöntön. Muistaakseni saattaa kyllä olla joku merkki jonka voi vetää pöntöstä alas...en kyllä mene vannomaan.
- hilman ja dasan emäntä
pytty voi mennä tukkoon, sitä on ikävä tyhjentää, on koettu. cassiusta saattoi ennen viskoa pönttöön, se sulasi. sitten muuttivat koostumuksen ns. paremmaksi. vien nykyään hiekkapaakut roskikseen. en tiedä, onko pyttyyn heiteltävää hiekkaa enää lainkaan myynnissä. tietääkö kukaan?
- minä
pönttöön vetää, ainakaan hiekkaa. Sellanen kun PELLEX kissanhiekka on suomalaine puupohjainen ja sitä voi vetästä pöntöstä pieninä erinä koska se hajoo vedessä. Siitä ei helposti haise tarpeet läpi. Suosittelen kaikille. Keron valmistama.
- Miiru
Älä ihmeessä vedä kissanhiekkoja wc-pöntöstä alas. Vaikka kuinka pussissa lukisi, että "huuhtoutuva", en menisi siihen luottamaan. Meillä on kulutus ollut n. 20 kg /kk ja vanhin kissani on jo toistakymmentä vuotta vanha. Minkäköhän laista jälkeä olisi tullut, jos olisin kaikki hiekkasäkilliset huuhtonut pöntöstä. Kakkakikkareet meilläkin laitetaan pönttöön, mutta muutoin minulla on kylppärissä roskis, jossa on muovipussi ja siihen laitetaan pissapaakut. Näin on varmempi. Ei ole kiva, jos taloyhtiössä ovat putket tukossa ja syylliseksi paljastuu kissanhiekka - voi tulla kallis lasku.
- Ambell
Älä laita niitä paakkuuntuvia vessanpöntöstä, koska ne imee vettä sisäänsä ja näin ollen... No, tiedät varmaan. Ne paisuu...:)
- nanna
Puupohjaisia hiekkojahan voi huoletta vetää vessanpöntöstä, kunhan vähän säätelee kerta-annoksia=)
- yllättynyt
Jaa, minulle ei kyllä ole koskaan tullut mieleenkään vetää mitään kissani jätöksiä wc-pöntöstä alas!!
Vien ne aina konpostiin ulos ja jos ei ole kompostia niin sitten voi viedä vaikka kukkapenkkiin...
Mutta jokaisellahan on omat tapansa.
Onko sillä niin väliä, mitä niille tekee.- Miiru
Kerrostalossa asuessa ei ole mahdollisuutta viedä käytettyjä kissanhiekkoja kompostiin tai kukkapenkkiin. Siksi ne on kuljetettava taloyhtiön roskikseen. Olen vähän eri mieltä kanssasi siitä, että "on ihan sama mitä kukin tekee". Jos kerrostaloasunnon viemärit menevät tukkoon sinne heitetyn kissanhiekan takia, on siinä jo taloyhtiölläkin sanansa sanottavana.
- yllättynyt
Miiru kirjoitti:
Kerrostalossa asuessa ei ole mahdollisuutta viedä käytettyjä kissanhiekkoja kompostiin tai kukkapenkkiin. Siksi ne on kuljetettava taloyhtiön roskikseen. Olen vähän eri mieltä kanssasi siitä, että "on ihan sama mitä kukin tekee". Jos kerrostaloasunnon viemärit menevät tukkoon sinne heitetyn kissanhiekan takia, on siinä jo taloyhtiölläkin sanansa sanottavana.
Ihan tosi! Olen samaa mieltä...
Sanoin tuon "ihan sama" vain siksi, ettei kukaan loukkaantuisi ja haukkuisi minut heti tyypiksi joka luulee aina vain itse tekevänsä oikein...
Niin on aika usein joillekkin käynyt.
- pöntinen
minä vien aina yöaikaan yökukkuja kun olen niin kissankakat hiekat ja pissapaakut taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan postiluukkuun
erään kerran heräsi hän, mutta ehdin livahtaa omalle puolelle
sehän on päätöksistäänkin päätellen kuuro ja sokea, joten luulee ihan hiekotushiekaksi vaan, jota on kantautunut ulkoa sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803