Tarpeeksi surua

tomppa2006

Saanko tulla luoksesi
iltatuulen hyväilynä
yön jo saapuessa
anna minun helliä Sinua

Viereesi vuoteeseen
sivellä surun kyyneleet näkymättömiin
koskettaa Sinua
riisua kaiken kaihon ja kaipuun

Saanko lietsoa Sinut liekkiin
kiihkeään ja kuumaan yötanssiin
vartaloiden värähdykseen
anna minun viedä Sinut kiintymykseen

Olet tehnyt valmiiksi
tuskan ja ikävän
Saanko luvan päättää surun
silkkaan rakkauteen

13

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      ...mikä runo!!! Siis aivan helmi:)

      Ei muita sanoja nyt löydy...
      en halua rikkoa tätä tunnetta
      mitä kirjoitat...

      • tomppa2006

        ...runoa kirjoittaessani kävi mielessä, että tää on melko hyvä. En kuitenkaan voinut kuvitella runoni herättävän näin voimakkaita tunteita...

        *hymyilee*


    • lindalinda1

      ei ole viljellä ylisanoja kenellekkään tai kenen-
      kään runoista, vaikka olenkin siitä saanut jol-
      takin minulle merkitykselliseltä ihmiseltä sa-
      piskaa täällä.

      Mitenköhän minä nyt sitten tähänkin taas sanani
      asettelisin, ettei tule sanomista * huoks *

      Minulle tällainen runo menee luihin ja ytimiin,
      ehkä jonkin verran samankaltaisia aineksia täs-
      sä kuin omissa runoissani. Siis, en tarkoita mil-
      lään muotoa nostaa itseäni mihinkään, vaan tar-
      koitan lähinnä vain tunnelman luojia tässä.

      Rakkausruno, josta löydän kaikki sille ominaiset
      piirteet mitä koskettavimmilla säkeillä.

      Kiitos Tomppa, tämä oli ehdottomasti
      parhaimpiasi ellei parhain.

    • on tomppa rustannu hienon runon piti lukee 2kertaa

    • padme_amidala

      ..tälläisten sanojen edessä naisen polvet menevät/menivät heikoiksi, sydän alkaa tykyttää kiivaasti tunteiden tahtiin *huokaus*.

      Mitenkäs siinä yhdessä laulussa olikaan "surun pyyhit pois..". Hienosti kuvasit toiminnetta, jolla kaipauksen ja ikävän saa parhaiten unohduksiin. Tuolla harmaiden pilvien yläpuolella on ne vaaleanpunaiset pilvenhattarat, jonne sinkouduin, kuin raketin kyydissä runosi ansiosta haaveilemaan muusani käsivarsista *huokaus*

      Kiitos ihanasta runohetkestä, joka antaa lisää voimia karviaisten keruusen : )

    • *MURUKULTA*

      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      Minä pyörin
      ja yön usva
      kietoutuu ympärilleni

      Huudan sinua -

      En saa enää henkeä

      Suolaiset kyyneleeni
      raapii ihoani

      Vai sinä -
      olet se makea vesi
      joka hoitaa

      Yön kipeimpään hetkeen
      saavu ja huuhdo -

      Rakkaudella

      Anna minulle huominen -

      Rakasta minua

      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      Sabattia tomppa ja rakkaudellista sellaista ! :)

    • Ajattelin,että nyt Pyhään tulee
      Sinulta surullinen runo,mutta
      lopussa annoit toivolle
      sijaa.

      Ja minä yöllä aloin tehdä
      omalle uurnalleni jatkoa.
      Sain muutaman rivin,sitten
      väsymys voitti ja poistin
      alunkin.
      Ei se aina merkkaa jos kirjoittaa
      surullista tekstiä,että itsellä
      olisi asiat huonosti,sitä vain
      jotenkin haluaa juuri sillä
      kerralla kirjoittaa niin.
      Sanon vielä,että surullinenkin
      runo voi olla yhtä kaunis
      kuin onnellinenkin runo
      - minun mielestäni ainakin.

      Sinä taidat myös kauniit
      sulavat sanasi laittaa
      hyvään järjestykseen...-nyt ei sada.

    • risu

      Kun suru, ikävä ja tuska on omaa arkipäivää, Ei ilman kyyneleitä voi näin pakahduttavan kaunista rakkausrunoa lukea.
      Koskettava. Hyvin koskettava.

    • Tässä on kaikki ,,,en löydä sanoja
      Kiitos ,,kaunista kaunista.

    • Voih, oih ja vaikka mitä,
      niin suloinen oli runosi.
      Kyllä varmaan saat tuon kaiken,
      kunhan rakkaasi tämän lukee!

      Kuinka taitavasti osasitkaan
      kirjaimille paikan valita, niin
      sujuvan helppolukuisesti kirjoittaa,
      niin kaunista ihanaa sydämen päälle käyvää tekstiä.

      Tämä on varmaan parhaimpia runoja joita täällä olen lukenut!

    • Minänoita

      Olipas taas runoveto
      sinulta, täst mie tykkäsin!

      Terveisin hän joka
      yössä valvoo!

    • Mie sanon että; mykistit miut!
      Olet luonut valosillan sydämestä sydämeen:)

    • tomppa2006

      ...näin hyvän palautteen jälkeen kirjoittamaan muuta kuin, että kiitän teitä kaikkia...

      kaaru, lindalinda, runosakari, padme amidala, MURUKULTA, dolan, risu, ruusu-kielo, diinaliin, Minänoita, marinfrist ja KrisseLinnanneito.

      Kiitos.

      *kumartaa*

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe