paljon lihoneet

äidit

Hei te kaikki paljon raskausaikana lihoneet äidit! Miten ootte jaksanu ja paljon lihonut, itselleni on tullut jo 16kg lisää painoa, ennen olin normaalipainoinen ja nyt on vaan perse levinnyt ja kasvanut ja reidet hankaavat yhteen ja kädet on paksut pökkelöt ja itsetunto on niin alhaalla kun olla ja voi, miten te muut olette jaksaneet näitä liika kiloja? ja lähteekö nämä helposti pois raskausajan jälkeen? itseäni ahdistaa niin paljon mutta paino vaan nousee ja nousee vaikka kuinka olen yrittänyt syödä terveellisesti. onneksi loppusuoralla ollaan :) ah kun saisi jo tämän luonnottaman ison perseen pois ahdistaa :S

17

1563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt 36

ja painoa on tullut se 12 kiloa. Osa on turvotusta, mutta osa on tullut reisiin ja takamukseen. Ei mene enää kaikki äitiyshousut jalkaan :(

Toivon, että imetys hoitaa osan ja toisaalta, eipä se kroppa täydellinen ollut ennen muksuakaan eli näillä mennään :)

• äippä x 3

Hei!
      Mulla tuli raskausaikana painoa 16 kg. Osa siitä oli turvotusta, mutta kyllä kieltämättä takapuoli levis ja reidetkin paksuni vaikka jumppailla yritinkin loppuun asti. Nyt on synnytyksestä kulunut reilu 2 viikkoa ja painoa on lähtenyt, ilman mitään erityistoimia =), reilu kymmenen kiloa. Eli mulla ainakin imetys on hoitanut painonputoamisen. Aiemmilta raskauksilta painoa tuli ekasta 14kg ja toisesta 16kg. Myös ne kilot lähti ihan vaan imettämällä ja vieläpä suht nopeasti. Älä siis huoli, kyllä niistä kiloista eroon pääsee =) Onnea vaan tulevaan synnytykseen ja ihanaa tulevaa vauva-aikaa!!!

• HoPotiHoi_

Kun menin ekaa kertaa neuvolaan painoin jotain 75kg.

Nyt painoa on 104,5 kg ja Rv 32. :D

• tullut

tähän mennessä 600g lisäpainoa ja olen vkolla 20 nyt. aikaisemmissa raskauksissa ensimmäisen aikana euli 16 kg ja toisen 18 kg. kaikki ei kuitenkaan hävinny molemmista jäi se 3-4 kg eli noin 8 yhteensä. Nyt on menny aikas hyvin. En tiedä miksi ei ole paino noussut tuon enenpää vielä mut ei kai siitä haittakaan ole jos ei ole vielä noussu. Kerkee varmasti vielä nousee.Aikaisemmissa raskauksissa paino nousi aika rajusti heti alkuun mut täs tietty vasta tässä toisessa puoliskossa. Katsellaan :))

• kohta viiden äiti

Minulle on aina tullut kiloja 20-30. Johtuu suurimmaksi osaksi kuvotuksesta joka vaivaa minua aina koko raskauden ajan. Siihen auttaa syöminen, niin ole siinä sitten syömättä. Mutta kilot on kyllä karisseet imetyksen ja vaunulenkkien myötä!

• jilp

Ekaa oottaes mitat 170cm 61kg.. sairaalan ku lähettiin synnyttämään painoin 85kg! pari kk syntymän jälkeen painoin 70kg.. No se ei laskenu siihenkää mennes ku vauva oli 7kk jolloin aloin odottaa toista. Nyt on viikkoja 17 2 ja painoa tullu jotai kaks kiloa.

• äipäksi toista kertaa

Ensimmäisestä lihoin 15 kg, josta oli lähtenyt kaksi ylimääräistäkin kiloa puolen vuoden sisään synnytyksestä, ja jo itse laitokselle taisi jäädä se 7-8 kg. Nyt olen viikolla 26 ja odottelen toista. Ennen raskautta painoa oli 58 kg (pituutta 170 cm) ja nyt 72 kg, eli eiköhän tässäkin kerätä taas se sama 15 kg ja vähän enemmänkin. Mitään syytä huoleen en itse ole pitänyt, vaikka minuakin todellakin ällöttää läskistyminen, kun olen koko ikäni hoikka ollut. On kuvottavaa katsoa jättikokoista ahteria, selluliittia, tukkijalkoja ja roikkuvaa hanuria peilistä, mutta on se sen arvoista ja lähtee ilman vippaskonsteja pois. Älä huoli!

• täällä.

Sama täällä. Raskausviikkoja 22 ja nyt jo tullu 6 kiloa. Kauhistuttaa. Olen aina ollut hoikka ja tuntuu jotenki kauheelta ku paino vaan nousee kokoajan. Olen myös voinut aina syödä mitä vain kun aineenvaihdunta ollut tosi nopea ja nyt hyvä jos sen kerran päivässä vessassa käyn ja on niin vaikeeta yrittää muuttaa syömistä kun ei ole ikinä tarvinnu kattoa mitä suuhun pistää mut toivotaan et lähtevät kilot synnytyksen jälkeen.

• jadelles

...ja onnellisena totean tätä viestiketjua lukiessani että olen saanut ainoastaan 0,5 kiloa lisää rv 5 lähtien ja nyt menossa 33 6!

• ja oivoi

jadelles on tainut painaa sitten ennestään jo 120kg niin tuskin silloin tuleekaan lisääpainoa kuin se puoli kiloa koko raskausaikana :) käsittääkseni tänne ei ollut tarkoitus tulla pröystäilemään omalla vähäisellä painonnousulla vaan kertoa omia kokemuksia paljon lihomisesta ja kannustamaan aloittajaa. Ja mitä tulee tuohon niin tuskin on edes tervettä ettei raskauden aikana liho kuin puoli kiloa ellei tosiaan ole reilusti ylipainoinen jo heti alkuunsa.. itselläni rv 15 6 ja panikoin saman asian kanssa, pelottaa jo valmiiksi jos tärähtääkin järettömästi lisää painoa, koska painoindeksin mukaan olen jo valmiiksi hiukan ylipainoinen..

• jadelles
        ja oivoi kirjoitti:

jadelles on tainut painaa sitten ennestään jo 120kg niin tuskin silloin tuleekaan lisääpainoa kuin se puoli kiloa koko raskausaikana :) käsittääkseni tänne ei ollut tarkoitus tulla pröystäilemään omalla vähäisellä painonnousulla vaan kertoa omia kokemuksia paljon lihomisesta ja kannustamaan aloittajaa. Ja mitä tulee tuohon niin tuskin on edes tervettä ettei raskauden aikana liho kuin puoli kiloa ellei tosiaan ole reilusti ylipainoinen jo heti alkuunsa.. itselläni rv 15 6 ja panikoin saman asian kanssa, pelottaa jo valmiiksi jos tärähtääkin järettömästi lisää painoa, koska painoindeksin mukaan olen jo valmiiksi hiukan ylipainoinen..

...miten daijuja ihmiset osaa olla. Jos osaa tehdä vähän tutkimus työtä niin löytää kyllä mun valokuvat jotka kertoo etten ole ollut ennestään mikään 120 kiloinen.

Ja se että on jo painoa vaikka ihan reilusti ennnen raskautta ei takaa millään muotoa sitä ettei tule lisää kiloja, kuten voit huomata myös viesti ketjun muista viesteistä jos edes osaat lukea. Tai ymmärrät lukemaasi.

Mutta painoindeksin mukaan olen ollut hiukan ylipainoinen ennen raskautta. Joten neuvolasta kehoitettiin pitämään paino kurissa ettei nouse joten: KYLLÄ ILMOITAN YLPEÄNÄ ETTÄ PAINONI EI OLE NOUSSUT!!!!

Ja kyllä se on ihan tervettä ettei liho raskauden aikana jos on jo ylipainoa.

Miten ihmeessä se voisi olla ITSELLE ja LAPSELLE terveellistä painaa vaikka 120 kiloa ennestään ja saada lisää siihen vielä 20 kiloa?

Sua ei selkeestikään olla opastettu neuvolasta. Tai missään muuallakaan.

Ja pröystäilemisestä sen verran että kyllä jo hiukan ylipainoinen saa olla ylpeä ihan vapaasti siitä ettei paino ole raskauden aikana noussut.

Miksi mun pitäisi täällä jakaa jotain sääliä
        siks et toiset on lihonut ja toiset ei.

Ja mun ymmärtääkseni ei ole sun päätös mikä tämän viestiketjun aloitus on.

En ole kuitenkaan morkannut ketään ja jos osaa lukea rivien välistä niin mun mielestä se on aika kannustavaa ettei jo valmiiksi ylipainoinen (vähän tai paljon) ole lihonut raskauden aikana...

Ja tämä kaikki on ihan kiinni ihmisestä itsestään. Eli miten liikkuu ja mitä suuhunsa laittaa.

• otsikossa..
        jadelles kirjoitti:

...miten daijuja ihmiset osaa olla. Jos osaa tehdä vähän tutkimus työtä niin löytää kyllä mun valokuvat jotka kertoo etten ole ollut ennestään mikään 120 kiloinen.

Ja se että on jo painoa vaikka ihan reilusti ennnen raskautta ei takaa millään muotoa sitä ettei tule lisää kiloja, kuten voit huomata myös viesti ketjun muista viesteistä jos edes osaat lukea. Tai ymmärrät lukemaasi.

Mutta painoindeksin mukaan olen ollut hiukan ylipainoinen ennen raskautta. Joten neuvolasta kehoitettiin pitämään paino kurissa ettei nouse joten: KYLLÄ ILMOITAN YLPEÄNÄ ETTÄ PAINONI EI OLE NOUSSUT!!!!

Ja kyllä se on ihan tervettä ettei liho raskauden aikana jos on jo ylipainoa.

Miten ihmeessä se voisi olla ITSELLE ja LAPSELLE terveellistä painaa vaikka 120 kiloa ennestään ja saada lisää siihen vielä 20 kiloa?

Sua ei selkeestikään olla opastettu neuvolasta. Tai missään muuallakaan.

Ja pröystäilemisestä sen verran että kyllä jo hiukan ylipainoinen saa olla ylpeä ihan vapaasti siitä ettei paino ole raskauden aikana noussut.

Miksi mun pitäisi täällä jakaa jotain sääliä
        siks et toiset on lihonut ja toiset ei.

Ja mun ymmärtääkseni ei ole sun päätös mikä tämän viestiketjun aloitus on.

En ole kuitenkaan morkannut ketään ja jos osaa lukea rivien välistä niin mun mielestä se on aika kannustavaa ettei jo valmiiksi ylipainoinen (vähän tai paljon) ole lihonut raskauden aikana...

Ja tämä kaikki on ihan kiinni ihmisestä itsestään. Eli miten liikkuu ja mitä suuhunsa laittaa.

jo lukee, että tämä ketju on niille äideillä, jotka OVAT lihonneet paljon. Aloita vaikka oma ketju niille, jotka eivät ole lihonneet, niin saat rauhassa ylpeillä asiallla oikeassa paikassa.

Laittaisitko vaikka syöpää sairastavien ketjuun viestin, jossa kerrot olevasi muiden viestejä lukiessasi iloinen, ettei sinulla ole syöpää? Tiedät kyllä, että vertaus ontuu, mutta yritän vain saada viestiä läpi.

• sama...
        otsikossa.. kirjoitti:

jo lukee, että tämä ketju on niille äideillä, jotka OVAT lihonneet paljon. Aloita vaikka oma ketju niille, jotka eivät ole lihonneet, niin saat rauhassa ylpeillä asiallla oikeassa paikassa.

Laittaisitko vaikka syöpää sairastavien ketjuun viestin, jossa kerrot olevasi muiden viestejä lukiessasi iloinen, ettei sinulla ole syöpää? Tiedät kyllä, että vertaus ontuu, mutta yritän vain saada viestiä läpi.

ei sun kanssa jaksa vängätä. Ei sun ekassa viestissäkään paistanut muu kuin kateus ja toisten haukkuminen.

• edellinen..
        sama... kirjoitti:

ei sun kanssa jaksa vängätä. Ei sun ekassa viestissäkään paistanut muu kuin kateus ja toisten haukkuminen.

viesti oli ainoa, jonka olen tähän ketjuun laittanut, ihan vain sivullisena huomautin.

• teistä
        edellinen.. kirjoitti:

viesti oli ainoa, jonka olen tähän ketjuun laittanut, ihan vain sivullisena huomautin.

sitten selvää kuka on kukin kun anonyymina jakelette mielipiteitänne, haukutte ja koitatte päteä.

• Äippä-80

Itsellä ekassa raskaudessa, 8 vuotta sitten, painoa tuli 24kg, josta jälkitarkastukseen mennessä (2kk) oli lähtenyt 10kg (imetys kesti n3kk) pikkuhiljaa loputkin lähti, mutta muutaman vuoden kuluttua painoin taas jo melkein saman verran kuin raskauden lopussa, mutta ilman että olin raskaana...
      Viime keväänä laihduin 10kg ja 2,5 vuoden yrityksen jälkeen vihdoin raskaana. Nyt siis menossa viikko 21 ja painoa on tullut 2kg (edellisessä näillä viikoilla jo 8kg)
      Ennen raskauksia ei minulla ollut painon kanssa mitään ongelmia (164cm ja 60kg) Ekan raskauden jälkeen on kyllä saanut olla tarkempi siinä mitä syö ja silloin kun en ole ollut on painoa pikkuhiljaa kertynyt.Nyt ennen toisen odotusta paino oli 72kg. Olen yrittänyt hieman katsoa mitä syön ja kuinka paljon, koska painon pudotus ei ole mitään helppoa hommaa ja jos sen saa pidettyä odotusaikana aisoissa on helpompi saada myös pois synnytyksen jälkeen. Olen myös lievän ylipainoni vuoksi myös riskiryhmässä saada raskausajan diabetes, lisäksi sitä on myös sukurasitteena. Kyllä ne odotuskilot sieltä synnytyksen jälkeen lähtee jos niin päättää, kaikilla omalla tavallaan. Ja jokaisen odotus on kuitenkin erilainen ja kiloja tulee eri määrä. Ei kannata paljon itseään muihin vertailla. Loppuvaiheilla suuri osa painosta voi olla pelkkää nestettä, mikä kyllä synnytyksen jälkeen pikavauhtia katoaa. Ole vaan ylpeä itsestäsi ja siitä mitä aarretta sisälläsi kannat!

• Raakel-69

Lihoin ekaa oottaessa 25 kiloa ,toisen raskauden aikana tuli 14 kiloa ja nyt in kolmas raskaus jo viikkoja 35 ,kiloja tullut 8,6...Joten heittelee..kyllä ne siitä karisee kun vauvaa hoitelee ja antaa kropankin rauhassa palaustua..Noin puoli vuotta menee ennenkuin kohtukin on palautunut...mukavaa odotusta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe