Pinnan alla myrskyää

Ne ovat vielä raskaita vihreydessään
mutta ennen kuin huomaan
ovat muuttuneet varisevaksi kullaksi
hehkuviksi verisuoniksi
joka ainoa metsäni puu.

Verkkaan tyyntyy kosken kuohu
hiljaisuus, autius kiertää
kaikuu kuin sieluni huone.

Kynän muste mykistyy
sanojen sirkus taukoaa
ja tämä taivas, tämä maa
tuskallisinta odotusta tulvillaan.

Suola
joka minusta on virrannut
voisi kasvattaa patsaan
rakkauden kaipauksen monumentin.

Kunpa edes tietäisin
oletko edes minua ikävöinyt.

24

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ajatus on kuin meri, pinnalla myrskyää, mutta mitä syvemmälle menee sen tasasempaa on"

      - Dalai Lama

      • lindalinda1

        että runostani on kummunnut mieleesi noinkin suu-
        ren ihmisen ajatuksia.

        Kiitos Darkkis.


    • runo64-1

      .."nahoissasi".
      syksy on tullut metsääsi
      ja levottomuus valtaa mielen
      kun rakkaus ei anna kuulua itsestään.
      ei itkusi ole turhia olleet
      kun ne saavat voimansa ikävästä,
      rakkaan ikävästäkin.
      sinun runot ovat vahvoja tai herkkiä
      mutta tässä on minusta molemmat nyt.
      hyvin hyvä,hyvä linda!!!

      • lindalinda1

        en pysy nahoissani, en.

        Ja minä taidan olla levoton sielu läpi koko
        vuoden, etsin ja etsin jotain jolla saavuttaa
        jonkinlainen seesteisyys ja mielenrauha. Itkuja
        on lukematon määrä, ja ikävä - se ei jätä minua
        rauhaan.

        Saattaa olla, että vahvuus ja herkkyys ovat löy-
        täneet toisensa tässä runossani.

        Kiitos Sinulle Runopoika.


    • odottaa mut kyllä hän noutaa mukava lukee näitä joissa ei riimityksii sunnuntain jatkoo vaan

      • lindalinda1

        sitä soisi tapahtuvan :=)

        Itse en riimirunoihin ole oikein perehtynyt, vain
        muutamia olen kirjoittanut koko elämäni aikana.
        Vapaa runous on enemmän minua, mutta pidä Sinä
        vain oma linjasi - se pukee Sinua.

        Kiitos kun poikkesit ja hyvää alkanutta uutta
        viikkoa.


    • "Kynän muste mykistyy
      sanojen sirkus taukoaa
      ja tämä taivas, tämä maa
      tuskallisinta odotusta tulvillaan."

      Näin voi pysähtyä kaikki ja ruveta odottamaan,
      mutta odottamaan mitä…

      "Kunpa edes tietäisin
      oletko edes minua ikävöinyt."

      ja nämä viimeiset rivit toivat minulle
      niin elävästi mieleen jotain kaukaa
      menneisyydestäni, kun eräs poika
      kirjoitti eräässäkin kirjeessä nuo sanat.

      Huh, kuinka voi näistä vanhoista asioista näin herkistyä.

      Hieno on jälleen kynäsi jälki!

      • lindalinda1

        nuo sanat, jotka se poika Sinulle kirjoitti ja
        jotka tässä runossani ovat - ne ovat varmaan ko-
        vin tuttuja monelle. Niin ne minussa asuvat, enkä
        tiedä vieläkään vastausta.

        Kiitos sanoistasi, olen otettu niistä.


    • Minänoita

      Terveisiä yöstä..
      Runostasi nautiskelin
      tässä,hienosti kirjoitettua
      tekstiä ja se eka säkeistö
      tälläkertaa = )

      Terveisin työmaanoita!

      • lindalinda1

        Sie työmyyrä. En ehkä olis osannu aavistaa, että
        se oli eka säkeistö. Mut hällä välii, pääasia on
        se, että olet kiireittes keskellä poikennu ja
        jättäny sanasii.

        Mie kiittelen, ja taijan painuu takas pehkuihin.


    • kaaru

      yö on antanut suojan
      päivän myrskyiltä
      ja heti herättyäni
      kaipaan Sinua
      vierelleni

      haluaisin nyt käpertyä
      kainaloosi ja tuntea
      sydämesi sykkeen

      minun on ikävä Sinua,
      onko Sinun minua

      tiedän sen
      jonain kauniina
      päivänä, sillä
      toivon kohtaavani
      Sinut ehkä jo tänään

      tahdon uskoa
      kaikkeen kauniiseen
      meidän kahden rakkauteen

      hieno runo täynnä odotusta

      • lindalinda1

        Jälleen kerran, Sinun vastarunosi myötäilee omaa-
        ni pehmeästi. Se on paljon valoisampi kuin minun,
        niin yleensäkin.

        Odotusta kyllä, olet oikeassa.
        Kunpa löytäisin sitä valoa taas runoihini, joten-
        kin se tuntuu olevan hakusessa.

        Kiitos Sinulle.


    • Runojenkin kauneus on katoavaista,
      paitsi sinun kohdallasi.
      En sano muuta, kun en voi:))

      • lindalinda1

        Olet sanonut ihan riittävästi,
        sanoistasi kiitän.


    • peres

      UPEA
      KIITOS

      • lindalinda1

        nöyrä kiitokseni Sinulle sanoistasi, sait päivää-
        ni auringon niillä.


    • patsas on hiljaa
      katsoen kosken siltaa

      suola säilöö muistot
      kunnes tulvii suistot

      suolavesi on ikävää
      joka haavassa kirveltää

      padosta laskee harmaavesi
      kasvaen isoksi ajatuskuplaksi


      ------------------------------
      Hei linda linda
      anna myrskytä
      salamoilla tannerta jyskytä

      hymy

      • lindalinda1

        olet sitten mainio pakkaus. Olenkin kaipaillut
        jo Sinua, kun ei ole kuulunut ei sitten pihausta-
        kaan ukosta.

        Pakkohan se on antaa myrskyn käydä, kun se haluaa
        kerran myllertää miussa hitto vieköön.

        Kiitos riimittelystäs, hymystä ja käynnistäs.


      • lindalinda1 kirjoitti:

        olet sitten mainio pakkaus. Olenkin kaipaillut
        jo Sinua, kun ei ole kuulunut ei sitten pihausta-
        kaan ukosta.

        Pakkohan se on antaa myrskyn käydä, kun se haluaa
        kerran myllertää miussa hitto vieköön.

        Kiitos riimittelystäs, hymystä ja käynnistäs.

        siull parhaimmat runot tulloo
        ku pijät niitä hetken sisälläs ?

        alko just aurinko paistaa kun luvin vastaustas.

        kyll mie yritän keretä tännekkin
        nyt lähen ettimää kanttarelleja
        aurinkoo sinnekkin päi...
        hymy


      • lindalinda1
        j.uni kirjoitti:

        siull parhaimmat runot tulloo
        ku pijät niitä hetken sisälläs ?

        alko just aurinko paistaa kun luvin vastaustas.

        kyll mie yritän keretä tännekkin
        nyt lähen ettimää kanttarelleja
        aurinkoo sinnekkin päi...
        hymy

        pahasta, kaikessa * nauraa *

        Miulla parhaita ookkaan, on vaa keskinkertasii ja
        sen alle :(

        Ahkera poika Sie, ko käyt sienimettällä.
        Toivottasti sait koppases pullolleen keltasii
        herkkuloita.

        Ja hymmyillään, se tekkee hyvvää poskilihaksille
        ja sialulle. Eikä oo muuten aurinkoo, hetkosen
        se pyrähti täällä.


    • Tapiontytteli

      Olen lukenut tämä nyt monta, monta kertaa

      Runon syke tuntuu hehkuvana verisuonissani
      Ajankulu seisahtuu, kaikki taukoaa
      Kunpa tietäisi sen , onko ikävöinyt.....?

      Tämä puhuttelee, olen mykistynyt

      Tämä runo tuntuu minussa.....

      • lindalinda1

        omasta runostasi, koska luin sitä varmaan kolmeen
        kertaan. Jälleen kerran on todettava, että kyllä
        me olemme sielunsiskoja ainakin runojen suhteen
        jos muutenkin. Nämä tuntuvat yhdistävän jollain
        tapaa meidät yhä uudelleen ja uudelleen.

        Kysymys lopussa oli osoitettu eräälle ihmiselle
        oikeasti, ja kysymättäkin tiedän siihen vastauk-
        sen. Se tuntui vain jotenkin napsahtava runoni
        loppuun, halusi asettua siihen enkä ottanut pois.

        Sinun runosi tuntui minussa, joten puntit on sit-
        ten tasan tässäkin suhteessa.

        Kiitos Siekkari, ja toivorikasta päivän jatkoa.


      • Tapiontytteli
        lindalinda1 kirjoitti:

        omasta runostasi, koska luin sitä varmaan kolmeen
        kertaan. Jälleen kerran on todettava, että kyllä
        me olemme sielunsiskoja ainakin runojen suhteen
        jos muutenkin. Nämä tuntuvat yhdistävän jollain
        tapaa meidät yhä uudelleen ja uudelleen.

        Kysymys lopussa oli osoitettu eräälle ihmiselle
        oikeasti, ja kysymättäkin tiedän siihen vastauk-
        sen. Se tuntui vain jotenkin napsahtava runoni
        loppuun, halusi asettua siihen enkä ottanut pois.

        Sinun runosi tuntui minussa, joten puntit on sit-
        ten tasan tässäkin suhteessa.

        Kiitos Siekkari, ja toivorikasta päivän jatkoa.

        Luin runosi...
        ...ja kysymyksen lopussa
        "Miten usein ajatus kiertyykään siihen : Oletko Sinä minua ikävöinyt, - Sinä kuljet minun ajatuksissani matkallani ..."

        "Siekkari" kiittää toivotuksistasi :)
        ..ihania kuulaita elokuun iltoja toivottaa sinulle Tytteli


      • lindalinda1
        Tapiontytteli kirjoitti:

        Luin runosi...
        ...ja kysymyksen lopussa
        "Miten usein ajatus kiertyykään siihen : Oletko Sinä minua ikävöinyt, - Sinä kuljet minun ajatuksissani matkallani ..."

        "Siekkari" kiittää toivotuksistasi :)
        ..ihania kuulaita elokuun iltoja toivottaa sinulle Tytteli

        olet kulkenut rinnallani
        itkenyt itkua kanssani
        silittänyt haavojani
        ja kuunnellut sieluni ääntä

        jos vielä huomennakin
        olet vierelläni
        olen onnellisempi kuin eilen

        Sinua kiittäen ystäväni, olet aarre.

        Ja niitä kuulaita iltoja Sinullekkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe