http://www.gminsidenews.com/forums/f15/gm-reveals-2010-cadillac-cts-sport-wagon-68090/
CTS wagon is here!!!
6
1728
Vastaukset
- STS-99
Todella menevän ja modernin näköinen joka kulmasta, mutta yksityiskohta joka pilaa omaan silmääni kokonaisuuden on todella paksu D-pilari. Tämä yksityiskohta saa auton näyttämään jollain tapaa hatchbackiltä eikä farkulta. Olisin itse tykännyt enemmän SRX:n tapaisesta tummennetusta "wrap-around" ratkaisusta tässä.
Hienoja ja onnistuineita detaileja ovat takaluukun kromikoriste, takavalot ja takaikkunan muoto. Ja yleensäkin asiat jotka toimivat CTS-sedanin muotoilussa toimivat myös tässä.
Valitettavasti ei tällekään voi olettaa kovin hyvää menestystä Euroopassa. Jostain kumman syystä uusi CTS ei yksinkertaisesti myy. Hinta, varustelu, suorituskyky, polttoainetaloudellisuus ja jopa viimeistely ovat kilpailukykyisiä, ja muotoilu on selvästi Eurooppalaisia hienompaa.
Ja silti, onko näitä myyty kotimaahan edes kymmentä kappaletta? Vaikka farkku ja uusi 290hp V6 diesel yhdessä kolminkertaistaisivat myynnin, ei menestysmallista voida puhua.- cadillacia harkitseva
hei sts!Kysyisin mielipidettäsi vm.2002 sevillestä.Kiinnostaisi kulutus yms.asiat ja että onko tuota jollain muulla koneella tehty kuin northstar? Annoin kertoa itselleni että 32v moottori kuluttaa 12-14 litraa gasolinea/100km-pitäneekö paikkansa!?
Vuonna 97 ajoin muutamia kuukausia (kaliforniassa) uudella eldoradolla/32v northstar ja mielestäni se kulutti paljon vähemmän-voi olla että jossain vaiheessa sekoitin gallonat ja litrat keskenään..!Soitin eräälle kauppiaalle(cadillac)ja hän sanoi että cadillacin oma kone olisi parhain-eikö tuo 32v juuri olekin cadillacin perinteinen kone?!
miten sevilleen saa lohkolämmittimen vai onko jo valmiina(aion tuottaa 2000 vuosimallin sevillen suomeen jossain vaiheessa.4 ovinen seville tuntuu parhaalta tässä vaiheessa-ei eldoradossakaan toki mitn.vikaa ole sinällään,kaunis ja sulavalinjainen suuri auto!
Kiitoksia jos vastailet! - vai mikä?
CTS kyllä sedanina minun silmää enemmän hivelee. Kuten juuri STS-99 totesi, D-pilarin paksuus / takasivulasin pienuus saa auton näyttämään muulta kuin linjakkaalta farkulta. Muilta osin muotoilu on kohdallaan.
Metroautossa ei syystä tai toisesta haluta myydä Cadillaceja. Ehkä ei haluta tehdä kallista huolto/korjaamoverkostoa, ja siksi ei haluta autojakaan myydä. Tiedä häntä. Hyviä autojahan nämä uudet Caddyt ovat. - STS-99
cadillacia harkitseva kirjoitti:
hei sts!Kysyisin mielipidettäsi vm.2002 sevillestä.Kiinnostaisi kulutus yms.asiat ja että onko tuota jollain muulla koneella tehty kuin northstar? Annoin kertoa itselleni että 32v moottori kuluttaa 12-14 litraa gasolinea/100km-pitäneekö paikkansa!?
Vuonna 97 ajoin muutamia kuukausia (kaliforniassa) uudella eldoradolla/32v northstar ja mielestäni se kulutti paljon vähemmän-voi olla että jossain vaiheessa sekoitin gallonat ja litrat keskenään..!Soitin eräälle kauppiaalle(cadillac)ja hän sanoi että cadillacin oma kone olisi parhain-eikö tuo 32v juuri olekin cadillacin perinteinen kone?!
miten sevilleen saa lohkolämmittimen vai onko jo valmiina(aion tuottaa 2000 vuosimallin sevillen suomeen jossain vaiheessa.4 ovinen seville tuntuu parhaalta tässä vaiheessa-ei eldoradossakaan toki mitn.vikaa ole sinällään,kaunis ja sulavalinjainen suuri auto!
Kiitoksia jos vastailet!Uudemmankorista Sevilleä ei ole tehty kuin Northstarilla, vanhempikorisessa oli muistaakseni vuoteen 94 tai 95 asti saatavilla vanhempi 4.9L 200hp OVH moottori.
Kyllä tuo 12-14 litraa kuulostaa ihan oikealta keskikulutukselta Norttikoneiselle Cadillacille. Omassa maantiepainotteisessa seka-ajossa kulutus on ollut 11-13 litraa, mutta se nousee tuosta helposti jos ajo painottuu enemmän taajamaan, ruuhkamateluun tai kaupunkiin. Omalla -99 STS:llä pääsee maantiellä alhaisimmillaan 9 litran tuntumaan. Seville SLS ja Eldorado ELC joissa on pidemmät välitykset ja alempiviritteinen versio Northstarista (275hp / LD8) pääsevät hiukka pienempiin kulutuksiin kuin tiheävälitteisemmät Seville STS ja Eldorado ETC korkeaviritteisellä Nortilla (300-305hp / L37).
Northstaria voi varmaan pitää nykyisin jo Cadillacin perinteisenä koneena, sillä lähes kaikki mallit ovat olleet varustettuna tällä koneella alkaen vuodesta 1996 jolloin LT1-pikkulohkolla varustettu Fleetwood Brougham jäi pois valikoimista. Perinteinen jenkkikone se ei siinä mielessä ole että neljine nokka-akseleineen ja alumiinilohkoineen rakenne muistuttaa pikemminkin saksalaisten kilpailijoiden kaseja kuin perinteistä työntötangoin toteutettua V8-pikkulohkoa.
Pääosin vesiletkuun tulevaa "letkulämppäriä" ja polttoainekäyttöoistä Webastoa/Eberiä olen Sevilleissä nähnyt. Tehdaslisävarusteena saatava, vesitilassa oleva 110v lämmitin voisi jostain Kanadan yksilöstä löytyäkin, mutta en ole ihan varma miten helppoa tällainen on ottaa Suomessa käyttöön. Olettaisin että Norttiin saa kiinni myös yleismallisen säteilijätyyppisen lämmittimen, mutta ne ovat yleensä heikkotehoisia ym. vaihtoehtoihin verrattuna. Itse laitatin autoon Eberin kaukosäädöllä, hintaa tuli asennuksineen melko suolaiset n. 2000 euroa. Letkulämppäri irronnee asennuksineen muutamalla satasella.
Kannattaa käydä mulkkaamssa Overdriveltä Sevilleä koskeva ketju jos osto kiinnostaa, näissä autoissa on aika paljon pieniä... hmm... tyyppiominaisuuksia joista on eduksi olla tietoinen yksilöä itselle valittaessa :)
Tässä linkki yhteen ketjuista:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=119327 - Cadillacia harkitseva
STS-99 kirjoitti:
Uudemmankorista Sevilleä ei ole tehty kuin Northstarilla, vanhempikorisessa oli muistaakseni vuoteen 94 tai 95 asti saatavilla vanhempi 4.9L 200hp OVH moottori.
Kyllä tuo 12-14 litraa kuulostaa ihan oikealta keskikulutukselta Norttikoneiselle Cadillacille. Omassa maantiepainotteisessa seka-ajossa kulutus on ollut 11-13 litraa, mutta se nousee tuosta helposti jos ajo painottuu enemmän taajamaan, ruuhkamateluun tai kaupunkiin. Omalla -99 STS:llä pääsee maantiellä alhaisimmillaan 9 litran tuntumaan. Seville SLS ja Eldorado ELC joissa on pidemmät välitykset ja alempiviritteinen versio Northstarista (275hp / LD8) pääsevät hiukka pienempiin kulutuksiin kuin tiheävälitteisemmät Seville STS ja Eldorado ETC korkeaviritteisellä Nortilla (300-305hp / L37).
Northstaria voi varmaan pitää nykyisin jo Cadillacin perinteisenä koneena, sillä lähes kaikki mallit ovat olleet varustettuna tällä koneella alkaen vuodesta 1996 jolloin LT1-pikkulohkolla varustettu Fleetwood Brougham jäi pois valikoimista. Perinteinen jenkkikone se ei siinä mielessä ole että neljine nokka-akseleineen ja alumiinilohkoineen rakenne muistuttaa pikemminkin saksalaisten kilpailijoiden kaseja kuin perinteistä työntötangoin toteutettua V8-pikkulohkoa.
Pääosin vesiletkuun tulevaa "letkulämppäriä" ja polttoainekäyttöoistä Webastoa/Eberiä olen Sevilleissä nähnyt. Tehdaslisävarusteena saatava, vesitilassa oleva 110v lämmitin voisi jostain Kanadan yksilöstä löytyäkin, mutta en ole ihan varma miten helppoa tällainen on ottaa Suomessa käyttöön. Olettaisin että Norttiin saa kiinni myös yleismallisen säteilijätyyppisen lämmittimen, mutta ne ovat yleensä heikkotehoisia ym. vaihtoehtoihin verrattuna. Itse laitatin autoon Eberin kaukosäädöllä, hintaa tuli asennuksineen melko suolaiset n. 2000 euroa. Letkulämppäri irronnee asennuksineen muutamalla satasella.
Kannattaa käydä mulkkaamssa Overdriveltä Sevilleä koskeva ketju jos osto kiinnostaa, näissä autoissa on aika paljon pieniä... hmm... tyyppiominaisuuksia joista on eduksi olla tietoinen yksilöä itselle valittaessa :)
Tässä linkki yhteen ketjuista:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=119327Kiitoksia tiedoista!Näistä oli kovasti apua.
- 123
ihan ok näkönen laite.... paitsi noi saabin takavolot pilaa koko kärryn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869