haussa hyvä kotisiivooja helsinkiin

siivoojahaussa

Hei,
olisiko kenelläkään antaa vinkkiä hyvästä kotisiivoajasta/kotisiivouksia tekevästä yrityksestä Helsingissä? Tarjontaa kyllä löytyy ja upeita lupauksia jokaisen yrityksen sivuilla...mutta todellista käyttäjäpalautetta en ole mistään löytänyt, ainakaan positiivista!! Siis te, joilla on kokemuksia kotisiivouksista Helsingin aluella arvostaisin kokemuksianne!!!

116

10248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta löytyy

      Kotipalvelu Treid Oy (Helsinki-Vantaa)

      • Anonyymi

        Meillä käy Petteri, Petteri Puhdistaa taitaa olla firman nimi. On todella reipas, mukava nuori mies ja tekee hyvää jälkeä! Kannattaa kysästä, jos hänellä on vapaata kalenterissa!


    • sippeli

      Moi!Jos TODELLA Haluat hyvää kotisiivousta soita ihmeessä sellaiseen firmaan kuin Outin siivous-ja kotiapu. Ammattitaitoista,joustavaa ja todella iloista palvelua.Edullinen hinta ja aina samat siivoojat käytössäsi.SUOSITTELEN!

      • tyytyväinen asiakas

        Mekin ollaan saatu hyvää siiovuspalvelua Treid Oy:lta, varmat ja TODELLA hyvät siivoustytöt :)! Luotettavaa ja siistiä jälkeä ja heillä on myös aina sama siivoaja käytössä! Hinta ihan ok (noin 33€/h, vähennyksen jälkeen 13,18€), laatu LOISTAVA!


      • Jarmo Laitinen

        Kiitos vinkistä!Kyllä täytyy SUOSITELLA OUTIN SIIVOUS JA KOTIAPUA,aivan mahtavaa palvelua ja nopeasti.


      • mummi 66
        Jarmo Laitinen kirjoitti:

        Kiitos vinkistä!Kyllä täytyy SUOSITELLA OUTIN SIIVOUS JA KOTIAPUA,aivan mahtavaa palvelua ja nopeasti.

        Ihana Kiitos vinkistä.Kyllä suosittelen lämpimästi Outin Siivous ja Kotiapua.Mahtava palvelu,tulpaanit maljakossa ja pölytkin pyyhitty tavaroiden alta (edellinen siivooja ei tehnyt tätä).SUOSITTELEN.


      • kokenut outi

        ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Mekin ollaan saatu hyvää siiovuspalvelua Treid Oy:lta, varmat ja TODELLA hyvät siivoustytöt :)! Luotettavaa ja siistiä jälkeä ja heillä on myös aina sama siivoaja käytössä! Hinta ihan ok (noin 33€/h, vähennyksen jälkeen 13,18€), laatu LOISTAVA!

        Hinnat ovat nouseet tästä ajasta


    • TODELLA TYYTYVÄINEN!

      Ei voi muuta kuin suositella outin siivous ja kotiapua!Nopeasti paikalla ja pölytkin pyyhitään alta ja päältä =).Joustava,mukava ja iloinen palvelu!Kotini ei ole koskaan ollut näin puhdas!SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI!

      • Nuottalahden poppoo

        Outin siivous-ja kotiapu! LÄMPIMÄT SUOSITTELUNI,jos tahdot todella puhtaan kodin.Iloista ja luotettavaa palvelua ammattitaidolla.En ole katunut päivääkään valintaani.Kiitos vielä vinkistänne!


      • ei enää
        Nuottalahden poppoo kirjoitti:

        Outin siivous-ja kotiapu! LÄMPIMÄT SUOSITTELUNI,jos tahdot todella puhtaan kodin.Iloista ja luotettavaa palvelua ammattitaidolla.En ole katunut päivääkään valintaani.Kiitos vielä vinkistänne!

        en ole samaa mieltä, en ole tyytyväinen:) pahasti pettynyt outin apua


      • markus ja kaksi last
        ei enää kirjoitti:

        en ole samaa mieltä, en ole tyytyväinen:) pahasti pettynyt outin apua

        olen kiireinen yrittäjä...ja siivoukset jäänyt tekemättä..otin yhteyttä outin siivous ja kotiapuun enkä todella ole katunut joustavaa ja luotettavaa siivouspalvelua ja siinä sivussa lastenhoitoa..


      • Tasainen ja laadukas
        markus ja kaksi last kirjoitti:

        olen kiireinen yrittäjä...ja siivoukset jäänyt tekemättä..otin yhteyttä outin siivous ja kotiapuun enkä todella ole katunut joustavaa ja luotettavaa siivouspalvelua ja siinä sivussa lastenhoitoa..

        Meillä käy almansiivouspalvelu espoon saunalahdessa on todella hyvä ! Löytyy www.almansiivouspalvelu.fi suosittelen jos haluaa ammattilaisen


      • sopivan siistiä
        Tasainen ja laadukas kirjoitti:

        Meillä käy almansiivouspalvelu espoon saunalahdessa on todella hyvä ! Löytyy www.almansiivouspalvelu.fi suosittelen jos haluaa ammattilaisen

        otin ja sain hyvän siivoojan, laadukas ei turhia virityksiä


    • Tiina.

      Ainakin Cecilleä voin suositella. Pieni ja pirteä, vaikkakin aluksi hieman ujon oloinen, mutta työt tapahtuvat tehokkaasti ja taidolla. Hyvät kotisiivoojat on kortilla, joten kannattaa kiirehtiä, koska hän etsii yhä lisää asiakkaita. www.lamminahopalvelut.info tai cecille @lamminahopalvelut.info

      • mummo68

        kiinteistöpalvelu martikaisella on yksi kotisiivouksiin erikoistunut (tekee vain niitä) hyvää työtä tekee ja hinta ei päätä huimaa 32€/tunti eikä päälle mitään km korvauksia tai laskutuslisiä.
        www.kiinteistomartikainen.com


      • Jassujassi
        mummo68 kirjoitti:

        kiinteistöpalvelu martikaisella on yksi kotisiivouksiin erikoistunut (tekee vain niitä) hyvää työtä tekee ja hinta ei päätä huimaa 32€/tunti eikä päälle mitään km korvauksia tai laskutuslisiä.
        www.kiinteistomartikainen.com

        Suositelen Jagoman palvelu puh: 0443397221,hinta 30e/h!


    • Tiina.

      Hintaerot kotitalousvähennyksen jälkeen jäävät niin pieniksi, ettei sitä kannata pelkästään seurata. 5 euroa eroa tuntihinnassa on 2 euroa kotitalousvähennyksen jälkeen. Ja käytetty siivousaika on tuntihintaa merkittävämpi tekijä hinnassa. Eli kannattaa testata muutamaa toimittajaa ennen pidempää sopimusta. Itse kokeilin useampaa toimittajaa, mutten ollut tyytyväinen vaikka hintataso joissain oli nykyistä kalliimpi, ennenkuin löysin nykyisin käyttämäni kotisiivousfirman. Ja tietysti asiakkaina olemme kaikki erilaisia: millainen siivoustulos meitä miellyttää tai tulemmeko siivoojan kanssa muutoin toimeen jne.

    • äippää80

      Itse olen juuri perheen perustanut nuori nainen ja sain tietää outin siivous ja kotiavusta täältä netin kautta, hinnat sopivat loistavasti pieneen budjettiinkin ja jälki on mitä parhainta ja on ihana tulla töiden jälkeen hyvältä tuoksuvaan siistiin kotiin. Tämä tiimi on luotettava ja on mukava tietää ketä meillä käy siivoamassa ! suosittelen lämpimästi !

      • Loiistava palvelu

        Etsin hyvää ja tasalaatuista luotettavaa kotisiivousta, sekä kotiapua. Soitin Arvet OY, on käynyt nyt meillä puoli vuotta. Todella hyvä ja luotettava. Suosittelen aina sama siivooja, raikas ja puhdas koti käy meillä 4 xkk, eili joka viikko!


      • Petetty asiakas
        Loiistava palvelu kirjoitti:

        Etsin hyvää ja tasalaatuista luotettavaa kotisiivousta, sekä kotiapua. Soitin Arvet OY, on käynyt nyt meillä puoli vuotta. Todella hyvä ja luotettava. Suosittelen aina sama siivooja, raikas ja puhdas koti käy meillä 4 xkk, eili joka viikko!

        Tähän halpaan ei kannata mennä! Varoitus: tuli meille tämä ylimielinen VIROLAIS rouva ja jälki oli MITÄ OLI niin kuin heillä päin siivotaan. Puhelimessa oli melkein koko ajan äänekkäästi , villakoira ja suttuista jälkeä EI HYVÄ Laskukin oli ihan väärin ja voi sitä selittelyn määrää


    • Smaikki

      meillä on ollut aviomiespalvelun nimeä käyttävä yks.yrittäjä. Yksi ja sama ihminen kävi.Luotettava ja hyvä tuntui olevan. En kyllä tiedä onko Helsingissä näitä tarjolla..

    • Paljon nähnyt

      Hei

      Minä vaihdoin Arvet Oy.lle vuosi sitten. Hyvä ja tasainen palvelu, on sujunut hyvin julasiivoukset, ikkunoiden pesut ja kaikki, nyt muutto ja remonttisiivouskin hoitui

      • ei ma tiiä

        Minäkin menin halpaan ja otin Arvet Oyn. Ei tullut kuin harmia voi harmi. Alv tiedotkin on väärin heillä on kotisivuilla 23% laskussa 24% ja kotitalousvähennys 60% kotisivuilla ja verottaj hyväksyy suomessa 45% .
        . Eipä siellä paljon pahoteltu kun siivottiin miten sattuu ja paikalla olikin ihan eri henkilö kuka oli minulle ilmoitettu, työnjohtaja vai mikä lie ollut vastaa puhelimeen haloo haloo? Kysyin työnjohtajaa ei ma tiiä
        . Suursiivouksen jälkeen siivosi siskoni kun minä en ehtinyt juhlat ja kaikki. Ehkä fima tekee samaa tasoa kun Eestissä on tapana, kakkihan puhuivat vain huonoa suomea, ketään suomalaista yhteyshenkilöä en heiltä tavannut. Kun kyselin kenelle voin reklamoida, kuka on yhteyshenkilö,ei ma tiiä oli vastaus
        Jälki oli niin huonoa kun olla ja voi lasku kyllä tulee ajoissa, EI HYVÄ


    • Sousittelen kovasti

      Minä otin kaveriltani vihjeen ja otin yhteyttä Arvet Oy.lle. Löytyy omat sivut. Meillä käynyt 2kk, olen todella tyytyväinen. Kotimme on puhdas ja raikas käyvät meillä joka vko. Saunat ja kylpyhuone on nyt suursiivottu, ikkunat pesty, keittiö perusteellisesti siivottu. Itse en ennätä siivoomaan, muuta kun pienimmät. Nyt hoituu joulusiivouskin, kiitos Tuulille jolta vinkin sain:)
      Meillä vakituinen siivooja, omat välineet tulee firmalta kohtuullinen hinta. Ja tosi kiva kun heille sopi myös iltapäiväaika.
      Jää aikaa vähän muuhunkin,

      • tyytyväinen mummeli

        Otin Arvet Oyn puoli vuotta sitten ja olen oikein tyytyväinen, sama henkilö käynyt minulla koko ajan pesi myös ikkunat ja verhot, laittoi paikalleen, silittää myös pyykkini ja pesee myös, todella hyvä


      • en suosittele
        tyytyväinen mummeli kirjoitti:

        Otin Arvet Oyn puoli vuotta sitten ja olen oikein tyytyväinen, sama henkilö käynyt minulla koko ajan pesi myös ikkunat ja verhot, laittoi paikalleen, silittää myös pyykkini ja pesee myös, todella hyvä

        Minä menin tähän halpaan. Otin Arvet oy.ltä siivoojan, paikalle tuli eri henkilö jonka nimi sanottiin, täysin ummikko, ei pesuaineita mukana, eikä välineitä, muutama rätti ja tiskiharja . Täysin ummikko ei osannut siivota, ohjaaja muistaakseni nimi oli Mare kyllä selitteli ja lupasi hyvitystä. Meille ei tarvita Virolaisia enää yhtä kappaletta. Onkohan verotus kunnossa? sivuilla väärät vanhat tiedot alv 23% ? kun suomessa se on jo vuoden ollut 24 %? Olisin soittanut firman toimitusjohtajalle muuta kuulin hänen olevan virossa ja ei osaa suomen sanaan, eikä hänelle ole puh numeroa. Älkää hyvät ihmiset päästäkö tämmöisiä siivoojia kotiinne. Meilläkin rikottiin siivoksen aikan pien esineitä, korvasta ei tullut


      • Petetty asiakas Arvet oy
        en suosittele kirjoitti:

        Minä menin tähän halpaan. Otin Arvet oy.ltä siivoojan, paikalle tuli eri henkilö jonka nimi sanottiin, täysin ummikko, ei pesuaineita mukana, eikä välineitä, muutama rätti ja tiskiharja . Täysin ummikko ei osannut siivota, ohjaaja muistaakseni nimi oli Mare kyllä selitteli ja lupasi hyvitystä. Meille ei tarvita Virolaisia enää yhtä kappaletta. Onkohan verotus kunnossa? sivuilla väärät vanhat tiedot alv 23% ? kun suomessa se on jo vuoden ollut 24 %? Olisin soittanut firman toimitusjohtajalle muuta kuulin hänen olevan virossa ja ei osaa suomen sanaan, eikä hänelle ole puh numeroa. Älkää hyvät ihmiset päästäkö tämmöisiä siivoojia kotiinne. Meilläkin rikottiin siivoksen aikan pien esineitä, korvasta ei tullut

        Sama juttu luulin että Arvet oy osaa siivota kun niin lipevästi osasi puhua tämä Mare. Oli alan koulutus ja omat välineet. Otin heidät meille tekemään juhla siivousta. Apua kun tulimme kotiin oli sieltä täältä jäänyt pölytkin ottamatta mikrouuni pesemätää samoin leiden takaa mattoja ei oltu kaikkia puisteltu ehkä imuroitu kodihoitohuoneen lattia harjapesemättä. Ovenpielissä edelleen lapsen sormenjäljet, huonekalut ei enää ollut oikealla paikalla eli toisinsanoen koko työ oli kokonaan huolittelematta! Verhot oli nostettu pattereiden päälle ruttuun!!! Ja jätetty siihen. Katselin tämän rovan touhua paljain jaloin hän tepasteli kosteissa tiloissa aika epähygieenista ja siivousliinat muovipussissa ja likaisen oloisia tuhruisia käyttöliospulloja ei enää meille. En suosittele Eesti firmaa jos ei halua pettyä pahasti. Lasku kyllä oli täydestä työstä ja siinäkin toivomista ei ihan ammattimaista missä lie koulunsa käynyt


      • kokenut2
        Petetty asiakas Arvet oy kirjoitti:

        Sama juttu luulin että Arvet oy osaa siivota kun niin lipevästi osasi puhua tämä Mare. Oli alan koulutus ja omat välineet. Otin heidät meille tekemään juhla siivousta. Apua kun tulimme kotiin oli sieltä täältä jäänyt pölytkin ottamatta mikrouuni pesemätää samoin leiden takaa mattoja ei oltu kaikkia puisteltu ehkä imuroitu kodihoitohuoneen lattia harjapesemättä. Ovenpielissä edelleen lapsen sormenjäljet, huonekalut ei enää ollut oikealla paikalla eli toisinsanoen koko työ oli kokonaan huolittelematta! Verhot oli nostettu pattereiden päälle ruttuun!!! Ja jätetty siihen. Katselin tämän rovan touhua paljain jaloin hän tepasteli kosteissa tiloissa aika epähygieenista ja siivousliinat muovipussissa ja likaisen oloisia tuhruisia käyttöliospulloja ei enää meille. En suosittele Eesti firmaa jos ei halua pettyä pahasti. Lasku kyllä oli täydestä työstä ja siinäkin toivomista ei ihan ammattimaista missä lie koulunsa käynyt

        Kuulostaa pahalta. Toisaalta sivina oy , joka on suomalainen firma , lähetti siivoojat jotka kaatoivat veden suoraan ämpäristä parkettilattialle ja alkoivat sitten pestä lattiaa sillä kaadetulla vedellä, vaikka parketti olisi pyyhittävä NIHKEÄLLÄ rätillä. Kerran olivat unohtaneet tarkistaa että kylpyhuoneen tavarat ovat paikallaan niin huomasin että kaikkien neljän perheenjäsenemme hammasharjat oli laitettu samaan mukiin . Ensinnäkin en ollut pyytänyt heiltä kylpyhuoneen kappien sisäsiivousta ja toiseksi on äärettömän epähygieenistä laittaa kaikki hammasharjat samaan mukiin. Mistä tietävät edes sen jälkeen mikä oli kenenkin ja ties kenen harjoilla olemme pesseet "siivouksen" jälkeen. Periaatteessahan jollakulla meistä olisi voinut olla vaikka vaikea ientulehdus tai sammasta joka olisi näin tartuttanut muutkin :O
        En luota enää siivousfirmoihin. Ihmettelen vain mistä löytää luotettavan yksityisen ihmisen siivoamaan, joka ei kuulu mihinkään firmaan...


      • hyvä siivooj
        kokenut2 kirjoitti:

        Kuulostaa pahalta. Toisaalta sivina oy , joka on suomalainen firma , lähetti siivoojat jotka kaatoivat veden suoraan ämpäristä parkettilattialle ja alkoivat sitten pestä lattiaa sillä kaadetulla vedellä, vaikka parketti olisi pyyhittävä NIHKEÄLLÄ rätillä. Kerran olivat unohtaneet tarkistaa että kylpyhuoneen tavarat ovat paikallaan niin huomasin että kaikkien neljän perheenjäsenemme hammasharjat oli laitettu samaan mukiin . Ensinnäkin en ollut pyytänyt heiltä kylpyhuoneen kappien sisäsiivousta ja toiseksi on äärettömän epähygieenistä laittaa kaikki hammasharjat samaan mukiin. Mistä tietävät edes sen jälkeen mikä oli kenenkin ja ties kenen harjoilla olemme pesseet "siivouksen" jälkeen. Periaatteessahan jollakulla meistä olisi voinut olla vaikka vaikea ientulehdus tai sammasta joka olisi näin tartuttanut muutkin :O
        En luota enää siivousfirmoihin. Ihmettelen vain mistä löytää luotettavan yksityisen ihmisen siivoamaan, joka ei kuulu mihinkään firmaan...

        050-4547820


    • Takuu laatu

      Kodin remontit pienestä isoon. Helposta vaikeaan. Sisällä, pihalla kuin katollakin.
      0400 425 867

    • Laura Tuomi

      Hei,
      kaipaatko kotiisi tunnollista siivoojaa, voin lämpimästi suositella OUTIN SIIVOUS- JA KOTIAPUA. Sieltä olemme saaneet myös vaivattomasti lastenhoito-apua sekä juhliin auttavia käsiä. Tässä Outin nro: 041-4555 691

    • maarit ja kaksi last

      tosi pettynyt arvet siivouspalveluun...pölyt pyyhkimättä ja lattiat pesty liian kuivalla lattiat raitoja täynnä..

      • Tiina.

        Vastaavanlaisia kokemuksia monista siivouspalveluista minullakin. Onneksi löysin nykyisen siivouspalvelumme, vaikka vakiosiivoojamme jäi äitiyslomalle sai hän hyvän tuuraajan meille, en itse pystyisi yhtä hyvään siivoukseen. Kaksi parasta siivoojaa löytynyt samasta yrityksestä ja kýmmenkunta muuta siivoojaa on kokeiltu. Ainakin minä löysin meille sopivan.


    • Aki39

      Meillä käy Siivous Simppelix niminen firma siivoamassa. Olemme olleet tosi tyytyväisiä. www.simppelix.fi

    • SiivousS

      www.Siivous-Sebastian.fi

    • LindaN

      hyvä kysymys... lukuisia siivousfirmoja on tullut kokeiltua, mutta siivoojat vaihtuvat niissä usein. turhauduin vaihtelevaan työn jälkeen, ja lopulta päädyin valitsemaan yhden naisen firman. nyt jo puoli vuotta olen käyttänyt ullan palveluita, ja olen ollut tyytyväinen. ulvispa(a)hotmail.com on hänen sähköpostinsa. ainakin tänne jollakseen hän tekee kotisiivousta, varmasti muuallekin helsinkiin.

    • asian toinen puoli

      Itse olen siivousyrittäjä ja haluan antaa myös palautetta ihmisille. Siivous on raskasta, en silti valita, koska se on mun työni, mutta ihmisten pitäis hiukan ajatella, ettei sitä siivousta kannata hankkia jos aika pitää tietää aina tunnin päälle ja siivous on rahallisesti 30-50eurosta kiinnin. Joskus on kuraisempaa ja joskus ei, joskus järjestelemistä enemmän.

      Monet munkin asiakkaat haluavat vain perusviikkosiivouksen, ja luettelevat listan asioista joita ei tarvitse tehdä, sitten kuitenkin jos jätät jotain järjestelyä yms tekemättä, valitetaan että ei ole tehty. Onneksi 99 % asiakkaista on ihania, mutta kyllä joukkoon mahtuu haastavampia.

      Sitten huvittaa tuo ainainen kysely tuosta siivouksen kestosta. Monet naiset ovat valmiita tuhlaamaan kampaajalle 100e kahden tunnin työstä tai ripsien pidennyksestä 120e, mutta sitten tinkataan kotisiivouksesta euro pois tuntihinnasta.

      Lisäksi monen koti on sopimushetkellä ihan perussiisti, mutta kun alat käymään, monessa paikassa huomaa, että ei olla siivottu edes sitä vähääkään, kun tiedetään et olen tulossa, vaan asunto on kahta kauheammassa kunnossa. Sitten olen joutunut monesti ystävällisesti ehdottamaan muutosta sopimukseen, kun aikaa meneekin tunti enemmän.

      Sitten yksi mikä nyppii on ihmiset jotka kuvittelee, että asunto siivotaan olemattomassa ajassa. Itse teen kunnon jälkeä ja meidän firmassa lähdettiin siitä ettei lähdetä tollaiseen kilpailuun ollenkaan, että olemattomilla hinnoilla ja ajoilla pitäis tehdä laatua. siinä käy niin että sit maksat duunarille paskaa palkkaa, ja se tekee paskaa jälkeä ja sanoo ittensä irti ja se on jatkuva kierre.

      Huvittaa jotkut kilpailijat jotka on käyneet mun asiakkailla ennen ja ovat mitoittaneet asunnot niin alakanttiin, ettei siinä ehdi siivota. Esim. jos 150-200 neliötä imuroi kunnolla ei siitä oikeasti alle 1,5-2 tunnissa suoriudu. Tunti pölyjen pyyhkimiseen, tunti moppaukseen, tunti jos pesee kunnolla 2 isoa vessa ja kylppärin, tunti keittiöön, jne...Itse en esim 200 neliötä lähde tekemään alle 6 tunnin, yleensä menee 6-7,5h riippuen roskan määrästä. Eipä ole ko. asiakkailla ollut mitään valittamistakaan kahteen vuoteen. Edellinen oli mitoittanut asunnon 4-5 tuntiin ja aina jäi jotain siivoamatta...

      Siivous on käsityötä, ja rankkaa sellaista..ei aina pitäis lähteä siitä kun täällä keskustellaan, että kuka kusettaa ja kuka tekee huonoa jälkeä ja kuka tekee nopeiten halvimmalla, hävetkää...itsellä ainakin ammattiylpeys ja luotan omiin tekemisiin ja oon huomannut että siivoustyötä ei aina osata arvostaa.

      • oikeesti oikein

        no en oiken tiedä mitä puhut....meillä käy aina samat siivoojat on käynyt jo 3 vuotta .....aina samat siivoojat tullut eli tarpeeksi pieni yritys jotta taso säilyy....outi ja kumppanit on ainakin sama tiimi..t,lehtisaaren tyytyväinen mamma.


      • TOTTA

        ERIITIN FIKSU KIRJOITUS JUURI NÄIN


    • ajatelkaa hieman

      Tuolla ylempänä kun lukee niin kehotetaan kokeilemaan monia, koska laadussa eroja, sitä tarkoitin. Laaduissa voi toki olla eroja, mutta omassa työss' olen huomannut ettei ihmiset tajua vaikka rautalangasta vääntää, että laatuun vaikuttaa monta asiaa.

      Yrittäjän kun pitää sopimusta tehdessään laittaa tuntumäärä tai hinta-arvio joka ei saa ylittyä kuin 15 %. Jotkut kuitenkin olettaa että tuohon sovittun aikaan nyt sitten siivotaan kaikkina vuoden aikoina vaikka asia on selvennetty sopimushetkellä. Joskut niitä sopimuksia ei lue. esim 200 m2 kokoisen talon joka toinen viikkoinen siivous kun ei aina ole se 6-7h vaan säät, asumistavat yms vaikuttaa.

      Lisäksi ihmiset olettaa ihmejuttuja siivouksesta. Monet luulee että ison talon perussuuvous tehdään tyyliin kolmessa tunnissa kahdella siivoajall...usein kuulee..meneekö siihen niin kauan.

      Itse hyvänä esimerkkinä siivosin todellisen pommin...200 m2, jossa ei siivottu kunnolla vuosiin-..Kaikki lattiakaivot tukossa, vessa öyköttävät ja kissan paskaa sisällä 14,5 h siinä meni ja yhden juomatauon pidin, heiluin kun hullu..

      Tarkoitan sitä ettei pidä tilata liian halpaa palvelua liian vähillä tunti määrillä. Tälläiset halpaheikit polkee hintoja ja tekee hallaa allalle. Minä ainkakin teen ahkerasti ja tarkasti, mutta en lähde viikkoaiivoamaan minkään kokoista asuntoa (paitsi joku 15-20 m2) alle 3 tunnin, mikäli haluan mielen rauhan siitä että kaikki on tehty.

      Palveluiden tilaajan pistävät siivousfirmat liian tiukoille vaatimalla liian lyhyitä työaikoja ja valehtelemalla että edelliset teki siinä ja siinä ajassa..

      Tässä hiukan vinkkejä..

      yksiö tai kaksi - imurointi 20-35 min
      kolmio- neliö, imurointi 40-1h
      150-200 m2 - imurointi 1,5h-2h

      Kunnolliseen moppaukseen menee suunnilleen samat ajat per asuntojen koko.

      Pölyjen pyyhintää 30 min - 1h. Monet firmat pyyhkii pölyt vai´n tavaroiden edestä ja asiakas luulee ettei ole siivottu. Meillä pyyhitää työtiloista, oleskelutiloista, keittiöstä jne kaikki tasot myös tavaroiden alta.

      Keittiön jynssäykseen varsinkin lasiperheissä menee joskus 1h koska rasvatahroja jne...Monissa huusholleissa ei myöskään huolehdita liesituulettimista yms vaan ovat todella vaarallisessa kunnossa (rasva valuu).

      Wc kuuraus 20min-30 min, kylppärit vaihtelee 30 min -1,5h koon mukaan.
      Roskakaappien pesut on työläitä jos niihin ei ole tikulla koskettukaan...
      Aikaa siis menee vaikka tekisi kuinka ripeästi. Siksi mua riepoo nää firmat jotka lupaa ihmisille ihmeitä kahdessa tunnissa.

      Meillä toteutuu tälläisiä aikoja:

      Yksiö24m2 viikkosiivous kerran kuussa 3h( lattiat; imurointi, moppaus, jalkalistat, pölyt kaikilta tasoilta ulottuvuuskorkeudelta, roskakaapin pesu ja roskisten vaihto, wc:n ja ammeen pesu, jääkaapin pyyhintä sekä koiran ulkoilutus 30 min.

      Kaksio 55m2 n. 4h. imurointi, moppaus, pölyt, wc:n ja suihkun pesu, saunanlattian pyyhintä, roskakaapin pesu.

      120 m2 talo 5h. Otetaan lattiat imuroidaan, mopataan, myös jalkalistat, pölyt ja 2 wc:tä, ei saunan lattiaa eikä suihkua, paitsi suihkun lattian pesu, roskien vienti.

      200m2 lemmikkikohde n.7h joka toinen viikko. imurointi, moppaus, pölyt, koirahuone, 2x wc:t, kylppäri ja saunan lattia, roskakaappi ja roskisten vaihto, koirien ulkoilutus 20 min.

      On ollut myös kaksio johon menee 6h, koska sielä ei siivota kahden viikon aikana ollenkaan...

      Kotisiivousta ei pitäisi tilata jos pitää tietää tarkat tuntimäärät tai siivouksen ottaminen on kiinni 1-3 tunnin heitosta siivousajassa. Aikaa kun ei voi sanoa kaikissa kohteissa tarkasti. Lisäksi olen huomaanut että jotkutt jättää sen vähänkin tekemättä kun ottavat siioajan eli kohteessa on likaisempaa kun sopimushetkellä...

      • olli omena

        kannattaisiko sun vaihtaa alaa.


      • irmeli

        joo vaihda alaa kun kerran olet noin hidas..etkö tiedä et nopeet syövät hitaat...meillä 56 neliön kaksio ja kolme siivoojaa paikalla 40min..eli 2tunnin siivous..ja paikat kiiltää ja pölyt,kylppäri,wc.keittiö upean puhdas...


      • ei todellista
        irmeli kirjoitti:

        joo vaihda alaa kun kerran olet noin hidas..etkö tiedä et nopeet syövät hitaat...meillä 56 neliön kaksio ja kolme siivoojaa paikalla 40min..eli 2tunnin siivous..ja paikat kiiltää ja pölyt,kylppäri,wc.keittiö upean puhdas...

        No kannattaa Sinunkin miettiä, 3 siivoojaa kaksiossa. Siis 2h ja 3 siivoojaa
        varmaan tulee puhdasta muttei ole liiketoimintaa,paitsi jos tuntiveloitus on yli
        50e/h ja lisäksi reilusti matkakuluja.


      • Ammattilainen

        Kuuraus wc et ole kovinkaan ammattilainen


    • Siivousyritteliäs

      Omassa firmassani esimerkkejä: 250 neliötä, imurointi, moppaus, pölyt pois ovien päältä, jalkalistoilta, ikkunoiden listoilta. Siis iahan kaikkialta missä vaan pölyä voi olla. Aikaa annettiin 4 tuntia ja meneehän se siinä kun asiakas itsekin niin siivoaa. Tämä kohde 2x kuukaudessa

      Oman arvion kohteita 100 neliötä. Sama ohjelma kuin yllä aikaa menee 3 tuntia. Joka viikko.

      Sitten n. 40 neliötä, sama ohjelma kuin yllä, mummeli antoi aikaa 1,5 h. Ja hitaasti saa tehdä, ettei aika käy pitkäksi. 2xkuukaudessa.

      Tiedän, että monella "vanhemmalla ja huonokuntoisemmalla" menisi aikaa paljon enemmän, ainakin tuolla tasolla mitä itse teen. Maratonjuoksijan kuntoa se vaatii, jos talosta ei löydy yhtään likaa ja halutaan toimia hyvin kustannustehokkaasti.

    • joopa joo

      Itsellä on hyvä kunto, juoksen pyöräilen yms. Kyllä minäkin teen edellä mainitsemillasi ajoilla tuollaisen "peruskaura" siivouksen. Jutun juju olíkin nämä tyypit, jotka odottaa perusviikko siivoukselta ihmeitä. Monelle ei mene jakeluun vaikka sopparissa on sovittu että mitä kuuluu ja mitä ei, vaikka ne kartoitetaan erikseen.

      Mikäli kaikki siivotaan kunnolla, siihen menee aikaan. Ihmisllä ei aina vain ole hajua ettei viikkosiivouksessa tehdä joka krt "suursiivousta". Siivoan toki lyhyessä ajassa niin kuin tekin jotka esimerkkejä annoitte. Lisäksi totesin, että kun ihmiset hankkii siivoajan, niin jotkut sotkee kahta kauheammin, ja parilla perheellä asunto on ollut joka toinen viikko kaameammassa kunnossa kuin aiemmin kun aloitin..

      Nuo sun antamat ajat on ihan realistisia, mutta jos noihin lisää vielä kaikkien keittiön työtasoje, leikkuulautojen, roskakaappien, wc-tilojen, kylpyhuonetilojen pesun, ei taida aika ihan riittää???

      Itsellä ei ainakaa ole yhtään asiakasta joille riittäisi imurointi, moppaus ja pölyt. Kyllä kaikki haluaa joka viikko, joka toinen viikko tai kerran kuussa, että jos siivotaan niin otetaan myös kylppäri, wc:t ja keittiön kaikki pinnat, paitsi mikro sisältä, uuni sisältä sekä jääkaapin sisältö.. Tätä tarkotin...kyllähän pinnat saa nopeasti..Itse ainakin teen rivakasti ja sillä mainitsemallasi maratoni-vauhdilla, koska juoksen maratonin joka vuosi muutenkin...Teen tarkkaa jälkeä myös.

      Sinulla on hyvä tuuri kun asiakkaillesi riittää tuollainen lattiat ja pölyt meininki, meikäläisellä pitää ottaa 99% asunnoista kaikki, paitsi uunit, mikrot, saunan lauteet ja korkeiden kaappien päällyset. Monissa paikoissa otan joka toinen krt valaisimet, koriste-esineet jne. Monia asiakkaitaon tuntunut ärsyttävän mm. edellisten firmojen pölyjen pyyhintä vain vapailta pöytätasoilta, ihmettelevät kun koriste-esineitä ei voi nostaa ja pyyhkiä alta...meillä tämäkin kuuluu monisssa paikoissa soppariin.. Silti ei tunnu kaikki tajuavan, että jos haluaa et joka paikka kolutaan niin siihen menee aikaa...

    • Siivousyritteliäs

      Annoin tuon esimerkin ja nämä kohteet sisältää kanssa kaiken. Siis tottakai wc:t keittiön tasot, roskakaapit, siis ihan kaiken. Suursiivous siis.. Tosin tuokin mikä joka viikko niin on helppo kun puhtaus pysyy yllä. Asiakkaani ovat lähes kaikki niitä ketkä eivät ole löytäneet hyvää siivoojaa, eli todella tarkkoja. Tasoilla lisäksi jopa 20 valokuvaa, joiden kehykset kanssa otetaan.. Ei siis helppoja kohteita. Mutta hyvää fyysistä kuntoa se siis vaatii. En sano, että olisit huonokuntoinen.
      t. Maraton ennätys 3:35 juoksija.

    • tydetyde

      Kamala, miten tässäkin ketjussa saman firman edustaja kehuu työtään ylitsepursuavasti. Kyllä täytyy sanoa, etten ollut alkuunkaan tyytyväinen laatuun ja samaistun kommenttiin, jossa kerrotaan 200 neliön talon vievän 6h / kerta siivousaikaa. Jos haluatte laatua, olkaa valmiit maksamaan.
      Ja ihmettelen suuresti, kuka hakee siivousfirmaa suomi24 sivuilta...heh. Täällä ihmiset puhuvat pelkkää potaskaa.
      Kysykää ihmiset referenssejä, kyselkää ystäväviltä.
      Kun tänne ilmoituksen laitatte, tännehän joku firma pistää joka päivä kehuja itsestään. Minä en täältä ottaisi mitään siivousfirmaa. Löysin ihan itse kokeilemalla ja hyvän löysin. Eikä tarvitse firmaa mainostaa, koska he ottavat vain ja ainoastaan puskaradion kautta tulleita asiakkaiden ystäväperheitä. Fiksu firma.

      • Ahjussi

        Kokeilemalla löysit firman, joka ottaa vain puskaradion kautta uusia asiakkaita? - Ei oikein loogista.

        No, se on kyllä totta, että pienen siivousfirman paras markkinointikanava on puskaradio.


      • näin on

        Hei Ei kukaan ota firmaa joka itse kehuu itseään ja kalastaa sillä asiakkaita


    • näin se vaan menee

      Joo tätä mä just tarkoitin..Tiiän että teen ripeästi, mutta jos asunto on likainen niin teen mieluumin kunnolla kun sen että pitää olla tietyssä ajassa valmis..Sitä kun on niin erilaisia asuntoja, joissakin on rasvaa pinttyneinä vuosien takaa. Kenenkään ei pitäis mollata toisia alan yrittäjiä koska työmetodit jokaisella niin erilaiset. Itse en ole täydellinen, parhaani yritän. Meillä ei ole varaa lähteä tohon nopeus-kilpailuun mukaan ku pieni yritys ollaan, Viime vuoden aikana on tullut yksi reklamaatio ja siihen määrän ollaan tyytyväisiä suhteessa asiakaslukuun. Olen sanonut että meillä on täyttä jos kyselijänä on ollut sellainen jolle siivous on minuuttipeliä. Toivoisin vain että nämä ajan kyselijät ymmärtäisivät miten tarkkaa ja raskasta työ on ja mitä tuo hintojen poljenta alalla tarkoittaa. Älkää tilatko siis mitään epälyttävän halpoja siivoajia jotka lupaa mitä vain. Heille palkka ehkä ulkomailla on iso raha, mutta kohta meillä suomalaisyrittäjillä ei ole palveluja mitä tarjota kun ikäpolvet vanhenevat...

    • Hyvä että arvostat työtäs. Olet itse hyvällä työlläsi ansainnut asiakaskuntasi. Tuntemalla asiakkaiden toiveet ja tavaramäärän, mattomäärän yms. osaat tehdä itsellesi todellisen aika-arvion. Se on oikeaa työn suunnittelua, että jatkuvasti, päivästä toiseen ei ole tulipalo- kiire. Siis todennäköisesti jaksat tehdä työtäsi eläke ikään asti.

    • Peetra6

      Oli aikoinaan semmoinen kuin Kodinparas ja toimi kivasti. Kävi kiva tyttö siivoamassa. Heidän sivut on kyllä vielä olemassa, mutta ei taida yritys enää toimia.

    • Kotileena

      Meillä iso ok-talo Itä-Hgissä. Siivoojat eivät puhu suomea, mutta jälki on ollut todella laadukasta. Käytetty tätä firmaa jo ainakin 5 v.

    • minna.k

      noi ulkoomaalaiset siivojat aivan paskaa jälkeä....kun ei kiinnosta tehä töitä 8 euroa tunti ja itse yritys veloittaa 30 euroa tunti...kokemusta on,kävi 3 kertaa meillä ja itse jouduin perästä siivoamaan..

    • arja espoo

      meilä kanssa noista ulkomaalaisista todella huonoja kokemuksia...monta kertaa tuli eri siivoojat paikalle.onneksi löysin kotimaiset outin ja kumppanit aina sama kolmikko paikalla ja jälki siistiä

    • Siivoja

      Hei soitta minulle. Osaan siivota ja sen jälkeen lupaan,että olette tyytyväisiä 0449655021

    • sirpa wikström

      me ainaskiin saatiin puskaradion kautta outin siivous ja kotiapu yhteystiedot ja päätimme kokeilla,emmekä ole katuneet päin vastoin joustavaa palvelua ja hyvää jälkeä ja ennen kaikkea aina samat siivoojat.

      • Melina88

        Ei ei omia mainoksia...


    • huonoja kokemuksia

      Firma, jota ehdottomasti kannattaa välttää on Siivouspalvelu Pohjantähti. Ensin sovitaan siivouksesta ja hinnasta, mutta kun tulisi toteutuksen aika, ei vastata puhelimeen, eikä sähköposteihin. Kun viimein joku vastaa, niin halutaan lisää rahaa, vaikka eivät edes tule paikalle. Todella epäluotettavaa ja epäammattimaista toimintaa.

      • Täydellisyys hakuses

        Meillä toiminut siivouspalvelu Pohjantähti hyvin muutaman vuoden. On voinut pitää taukoa lomien ajan ja jättää lappua jos tarvii jotain erityistä jne. Toki silloin tällöin saattaa olla uusi siivooja, joka ei tiedä paikkoja, mutta hyvää on ollut jälki. Omistaja ei toki varmaan ehdi aina joka paikkaan siivoamaan. Sähköposteihin olen yleensä saanut vastauksen viimeistään seuraavana päivänä.


    • ei niin spotless

      Toinen siivousfirma jota kannattaa välttää on Spotless Siivousapu.

      Ensimmäisellä kerralla myöhästyivät sovitusta ajasta tunnin (keskellä päivä eli käytin odotteluun omaa työaikaani). Siivousjälki oli ihan ok, ei mitään huippua mutta menetteli. Päätin antaa toisen mahdollisuuden. Toisella kerralla siivooja sitten tuli mahatautiin. No inhimillistä, näitä sattuu. Päätin antaa kolmannen mahdollisuuden. Siihen se taisikin sitten jäädä. Taas kerran sovittuna aikana ei ketään näy. Soitan perään, että ovatko tulossa. Kyllä kuulemma ovat, mutta ruuhkassa. Odottelin paikalla lähes puoli tuntia, mutta sitten oli ihan pakko lähteä töihin. Jäi sekin siivoaminen väliin. Enää ei tee mieli sopia uutta tapaamista ja taas odotella, ilmaantuvatko paikalle...

      Ainoa ongelma tässä on, että siivoukset on maksettu etukäteen, koska ostettu Citydealin kautta... vielä olisi kaksi kertaa käyttämättä, mutta en tiedä ehtivätkö koskaan paikalle sovittuna aikana ennen kuin lahjakortti umpeutuu.

      Myöhästymisiä ei koskaan pahoiteltu, tuli vähän sellainen olo, että omapa on ongelmani kun en ehdi odotella heidän ilmaantumistaan.

      Ensi kerralla koitetaan sitten jotain toista firmaa, täältä ainakin löytyi pari hyvää suositusta.

      • Ajanhukkaa

        Minulle kävi juuri samalla tavalla! Lähdin töistä ehtiäkseni ja tunnin olivat kaverit myöhässä! Kyllä harmitti...
        Puheluihin ei vastattu ja pahoiteltu ei.
        Jäi tosiaan se kolmas kerta maksettua palvelua käyttämättä, kun en jaksanut vaivautua säätämään heidän kanssa. Ehdoton ei Spotless siivoukselle!!!


    • jospoika

      hei,olisko jollakin antaa outin siivouksen yhteystietoja

    • jospoika

      Löytyyköhän hyvää ja luotettavaa kotisiivojaa kirkkonummelle?

      • yrittäjä

    • Hannele72,

      Kirkkonummella toimii siivous eliitti

    • suomalaiset ei tajuu

      Tosta vielä vois kyllä sanoa, ettei ihmiset hirveästi tiedä mitä jää käteen jos tuntihinta on 30e. 30 euroakin on alalla kuin alalla jo siinä kikun kaakun kattaako edes kulut. Kun kerran ajatte sitä asiaa, että siivoajat sais parempaa palkkaa. Esim meidä firmassa maksetaan jo 12,50e/h aloittelijalle etteivät vaihdu ja sairastele ja siivoavat okei. No tämä summahan pitää kertoa kahdella, se 1,7 ei riitä kun kaikki kallistuu. Todellinen palkkakulu siis minulle yrittäjänä on 25e siihen kun isket 23% alvia mennäänkin jo yli 30 euron, Muutama euro pitäsi jäädä ylläri-kuluhin, että on sitten tulevaisuudessa mitä tarjota. Joten kenenkään on ihan turha ritistä mistää palvelusta jonka tuntihinta on 30-40euron välillä alvin kanssa. Kaikkien palveluiden hinnoittelun pitäs olla siinä 40e alv, että firmat ei menis nurin ja tollaset isommat ei söisi niitä julkisella kilpailupuolella.

    • kaijakookookoo

      Ihmettelen monen tässäkin ketjussa laittavan nimiä ja hintoja.. 30e tai 32e tunnissa ei maksa kenellekkään kuin hiki-palkan josta ei jää mitään käteen työn rasittavuuteen nähden. Miten siivousfirmat kehtaa alihinnoitella noin raskasta työtä ja miten ihmiset aliarvostaa tuota tytä niin paljon, että alan hintataso on noin huono. 10-12 euron rima pitäisi tulla kaikkiin palkkoihin, jolloin ei hinnoiteltaisi palveluita nälkäluvuille. Asiakkaat tietenkin tässäkin isossa roolissa, kannattavatko epämääräistä työtä vain siksi että saa halvalla.. ihmettelen ihmisiä jotka valittaa kun ulkomaalaiset vie meiltä työn ja silti itse ostetaan kaikki halpahalleista ja halvimmat palvelut mitä saa. aika kaksinaamaista touhua..

    • P

      Siivouspalvelu Pohjantähti

      hinta alk 30e/h

      TEETÄ KOTIISI SUURSIIVOUS
      45 %:n VÄHENNYSOIKEUDELLA.
      Lisätietoja sivulla
      verovähennys

      Palvelumme on tunnetusti joustavaa.
      Kanssamme siivousajoista ei tule taakka,
      vaan voimme joustavasti muuttaa sopimusta ja siivousaikoja tilanteesi mukaan

      www.siivouspalvelupohjantahti.fi
      [email protected]
      0403558499

    • joopajoo

      Törkeää mainostamista! Miten maksat mitään mistään jos hintasi ovat alk 30e tunti! Paljonko on työntekijöidesi palkka? Luulenpa että tes! Siivous on niin rankkaa että siinä alkupalkan pitää olla 10-11e. sen kun kerrot kahdella ja laitat alv.n päälle niin ollaan siellä 30 eurossa! Ei jää mitään käteen.Lisäksi monet firmat mainostavat alk 30e tunti ja hinta onkin alviton. ei sillä alvittomalla tee kukaan mitään ei edes yritys, kun se on kuitenkin maksettavat itse ensin. Miksei kukaan siivousfirma näytä tietä a hinnoittele työtään oikein!!

      • Luotettavaa

        älä sano törkeä mainos, kyllä meidän hinnat on 30e viikosiivous,remontti/kertasiivous 35e.


      • teppo12345
        Luotettavaa kirjoitti:

        älä sano törkeä mainos, kyllä meidän hinnat on 30e viikosiivous,remontti/kertasiivous 35e.

        kyse onkin mainostamisesta, ei mainoksesta. Kysyin miten voit maksaa kunnon palkkaa jos hinnat ovat 30e tunti. 10 euroa siivoamisesta on ihan liina vähän palkkaa. tiedän sen yrittäjänä itse. Maksan kaikille 12,50e/h heti alussa, joten siivoavat hyvin, eivätkä vaihdu. jos maksat 12,50e tunnissa se on nykyään tuplat eli 25e siihen kun isket alv.n 23% se tekee vajaa 31e, tämän lisäksi yrittäjänä tiedät ettei se riitä vaan yllättäviin kuluihin on varustauduttava, joten sopimussiivouskessa hinnat pitäisi olla min 35e/h plus aineet ja kilometrit, niin kuin ne on muussakin palveluissa, miksi siivousyrittäjät polkee hintoja ja tekee alasta entistäkin raskaampaa omille työntekijöilleen joka vaikuttaa jälkeen.


      • --------------------
        Luotettavaa kirjoitti:

        älä sano törkeä mainos, kyllä meidän hinnat on 30e viikosiivous,remontti/kertasiivous 35e.

        No teidän firma ei varmaan noilla hinnoilla pysy pystyssä kovin kauan, kun ei teille jää "omaan taskuun"yhtään mitään! Ja työntekijät varmaan raataa niska limassa mitättömällä palkalla!! Ei noilla hinnoilla voi paljon maksaa!!!!!


    • yrittäjä myös

      Joo samaa mieltä! ihan minkä tahansa palvelun minimituntihinta pitäisi olla 35-40, että yrittäjä voi maksaa kohtuullista palkaa, varautua yllättäviin kuluihin ja ylipäätänsä yritystä pyörittää. Monen alan kilpailu on mennyt niin villiksi, että yrittäjät ovat lähteneet tuohon hintojen poljentaan mukaan. Tosiaan palkkakuluihin ei ole pitkiin aikoihin riittänyt kertoimeksi enään 1,6-1.7, kyllä se on nykyään sitä 1,9-2. Eli toisin sanoen toisen palkka maksaa yrittäjälle aina tuplat alv päälle. 10 eurolla tunnissa ei kukaan pärjää. Se tekee 80e päivä - kulut ja verot. siitä jää 60e/pv = 300e/viikko=1200e/kk. ehkä sillä velatin yksinäinen nipin napin ketkuttelee, mutta perheellinen ihminen ei. Ei tuosta mainitsemastasi 12,50 myöskään paljoa jää, mutta on paljon parempi palkka mitä alalla ylipäätänsä maksavat, tekee bruttona 2000e/kk. Sitten pitäisi vielä palkassa ja hinnoittelussa ottaa huomioon työn kuluttavuus, mikä siivouksessa on aika kova. Toivottavasti alan hintataso nousisi lähivuosina ja alan arvostus kasvaisi. Kotisiivouksesta kohtuu hinta on mielestäni tuo 38-40e/h alvin kanssa.

    • yrittäjä

      Kotisiivous,Tmi Einson, On ihanaa tulla valmiiksi siivouttuun kotiin.
      Kun tilaat meiltä kodinhoitajan , sinulle ää enemmän aikaa harrastuksiin, perheen ja ystävien kanssa olemiseen, elpoon a rentoulumiseen.
      ota yhteyttä niin kerromme mielellämme lisää; 0407310094 [email protected]

    • muuttaja2

      Spotless siivousavusta erittäin huono kokemus, en voi suositella kenellekään. Eivät osanneet siivota edes tyhjää 30m2 yksiötä muuton jäljiltä! Sain onneksi Citydealiltä rahat takaisin.

    • Meille töihin!

      Onpa vaikeaa löytää hyvää suomalaista työntekijää pieneen kotisiivousyritykseemme. Käytämme ainoastaan kotimaista työvoimaa, ja hyvän vakituisen työntekijän löytäessämme maksamme vaikka vihjaajallekin palkkion ja mikä tärkeintä hyvälle ja luotettavalle työntekijälle kunnon palkka etuineen.
      Yhteystietomme OneGuest Oy, info@oneguest, puhelin 040-1250 616/Jenni

    • MunSiistiKoti

      Mulla käy Siivousliike Teholeidit OY ,taitaa olla toimitusjohtaja itse huseeraamassa ainoana työntekijänä..
      -Voin suositella :) www.teholeidit.com

    • tarkkamarkkam

      Ei se sitten leidit ole!

    • öööö1111

      On täällä taas mainostamista kerrakseen. On siinä kyllä palvelun tilaajallakin vastuu, ettei ota sitä halvinta vaihtoehtoa miettimättä, mitä siitä jää niille duunareille. Tuolla aiempana on muutama hyvä kommentti hinnoittelusta. Siivousalan hinnat pitäisi olla ihan siinä rintarinnan rakentamisen yms kanssa. 35-40e/h alvin kanssa on ihan pelletouhua josta ei jää käteen yhtään mitään ei duunarille eikä yritykselle.. Siivoustyöstä pitäisi ahkeran siivoajan saada vähintään 14e/h ja se on muiden kulujen kanssa melkein tuplat yrittäjälle, eli puhutaan 27-28eurosta/h vasta palkkakulujen jälkeen. Sitten uusi alv 24% päälle niin mennään jo kulujen pelkän palkan ja alv.n kanssa 35 eurossa aineet kilsat. MIKSI IHMISET KÄYTTÄÄ NÄITÄ FIRMOJA, JOTKA OVAT NIIN EPÄTOIVOISIA, ETTÄ HINNOITTELEVAT JA POLKEVAT ALAN JO PIENIÄ HINTOJA ENTUUDESTAAN JA ALIARVOSTAVAT OMAA JA TYÖNTEKIJÖIDENSÄ RAATAMISTA... On törkeää tarjota siivouspalveluita 28-30e/h sisältäen kaiken ja yhtä törkeää on näitä palveluita ostaa.

      Ystävälläni on siivousyritys ja hän on monta kertaa miettinyt, että ihmiset eivät ajattele. Yleensä ne joilla on eniten rahaa ovat hirveitä tinkaamaan ja valittamaan. Jos käytät huoletta 20 00 euroa lomamatkaan ja saman verran asumiseen kuukaudessa, ei pitäisi olla iso menoerä maksaa kuukaudessa siivouspalveluista 400-500 euroa, mutta ei, tingataan ja tingataan ja käytetään sitä halvinta.

      Monessa muussakin asiassa suomalaiset toimii ihan eri tavalla kuin puhuvat. Kannatetaan mukamas suomalaista työtä ja ostetaan palvelut virolaisilta ja halvimmalla mistä saa. Kannatetaan lähikauppoja ja haetaan kaikki kuitenkin isoista kaupoista. Ei käytetä paikallisia yrityksiä kun ollaan kateellisia siitä että joku raataa 24/7 ja haetaan kiusallakin isommasta paikasta tavarat tai palvelut.

      Siivoustyö on yksi aliarvostetuimpia työtä, kiitos suomalaisen piika-kulttuurin joka näkyy alalla edelleen. Myöskään vanhempien kommentit "älä vain hakeudu siivousalalle" tekevät jo muutenkin työvoimapulaiselle alalle hallaa. Siinä monetkin ikäihmiset näkevät, että siivous - ja hoiva-alalle ei riitä henkilökuntaa, kun kaikki ovat aikoinaan kehoittaneet kouluttautumaan "siistiin sisätyöhön"..

      Lisäksi ystäväni sanoi, että on se kumma että siivoajia kytätään, että ollaanko sovittu aika. Tullaan aina kotiin mukamas 10 min ennen siivousajan loppua. Tehdäänkö tätä samaa putkareille, sähkäreille tms remonttimiehille? Sitten kun siivoaja alkaa käymään lyödään ranttaliksi, eikä tehdä sitä vähäistäkään, sitten ihmetellään kun aika ei riitäkkään... Joskun myös kaverille kun tekee keikkaa huomaan, että on sotkettu ihan tahallaan vain siksi että siivoaja tulee.. Noh edestään monikin löytää seuraavan 20 vuoden aikana, että olisiko kannattanut kannustaa nuoria alalle, maksaa sille siivoajalle parempaa palkkaa, ostaa palvelu kotimaiselta ja luotettavalta yritykseltä, jne.. Kohta ei oikeesti ole yksityisellä, julkisella eikä milään sektorilla tekijöitä

      • Kokenut2

        Sanot: "Sitten kun siivoaja alkaa käymään lyödään ranttaliksi, eikä tehdä sitä vähäistäkään, sitten ihmetellään kun aika ei riitäkkään... Joskun myös kaverille kun tekee keikkaa huomaan, että on sotkettu ihan tahallaan vain siksi että siivoaja tulee.."

        olitkohan sinä joka sanoit tuolla aiemminkin että sopimushetkellä on niin siistiä utta kun on sopimus tehty ja alkaa siivous niin koti ei olekaan siinä kunnossa kuin sopimusta tehdessä, jolloin on arvio tehty.

        En tajua. Eikös se koti ole siinä kunnossa kun on sopimusta tehäessä kun sen on joku muu siivousfirma tai asukkaaty itse siivonnut siihen asti?

        Eikös ole tarkoitus että sitten asukkaat eivät enää siivoa sitä kun on tehty sopimus että siivooja tekee sen.

        Minua kammottaa ajatus että palkkaist vahingossa siivoojan joka ajattelee noin negatiivisesti työstään :O ja ihmisitä joiden kotiin tulee siivoamaan.

        ja totta kai odotan että että siivooja on sovitun ajan töissä,. Varsinkin tuloaikaika on tärkeä, että tulee kuten on sovittu. .


    • neuvotonavuton

      Olen yrittänyt palkata pieneen siivousyritykseen tekijää jo 2 vuotta. Ketään en ole vielä löytänyt 12 euron tuntipalkalla. Kohta saa siivousalalla kaikki sen 15 euroa tunti.

    • MERJA TEEE

      Toivottavasto siivousalojen palkat nousee. Itsekkin nostaisin palkkoja, mutta muuten markkinoiden yleinen tuntiveloitus laahaa perässä ja markkinat eivät ole valmiita 45-50e/h maksaviin siivouspalveluihin. Ja tosiaa kun ollaan laiskoja, eikä viitsistä nosta persettä ylös, ei tekijöitä meinaa saada. Meillä on 6 hengen siivousyritys ja maksamme jo aloittelijoille 12.50e/h, jos ovat hyviä ja tunnollisia tekijöitä.. silti palkka on pieni jo vertaa muille aloille ja tietää työn kuormituksen. Tekijät on kortilla. Nuoria ei saa alalle millään =(

    • minna ja olli

      kyllä kaikissa siivousfirmoissa joita olemme mieheni kanssa koittaneet on aina ei suomalaisia joukossa...en ole rasisti mutta suosin kotimaista palvelua...ja koskaan ei ole tullut samat siivoojat vaikka kuinka on luvattu....ilmeisesti pitää vaihtaa isoista firmoista pieniin.

    • Pienyrittäjä m

      Moi, Meillä oli alkuun vain suomalaisia tekijöitä. Moni suomalainen tekee siivousta vain sen ajan kunnes löytää jotain muuta. lisäksi epärehellisiä, jäivät usein kiinni valehtelusta.
      Nykyään käytämme vain virolaisia, rehellisiä, eivät valehtele, ovat kohteessa sovitun ajan, jos eivät niin myöntävät perusteluineen miksi eivät ole.

      Suomalaiset sanoo "tartteeks se nyt noin olla" virolainen vaan tekee, eikä käytä oikopolkuja.

      Suomalaisia en palkkaa enää koskaan!

    • UTELIAS KULUTTAJA

      Ihmettelen suuresti....

      Miten yritys voi toimia ja tarjota työvoimaa vaikka ei kuulu edes työnantaja rekisteriin tai ei edes muihin rekistereihin vaihtevalla menestyksellä?
      Olen itse ainakin ymmärtänyt että esim. T:mi on yhden henkilön yritys ja kaikki muut ovat työntekijöitä josta pitää maksaa asiaankuuluvat maksut, vakuutukset yms. lainvelvoitteet jotta voidaan puhua rehellisestä toiminnasta... Olen ehkä väärässä vai olenko? Tässäkin keskustelussa on monet yritysnimet tulleet esiin eikä ainakaan rekisteri tietojen mukaan ole rekisteröintiä.
      Näinhän nuo hinnat poljetaan ja velvoitteet jää hoitamatta eli harmaatalous kukoistaa ja rehelliset yrittäjät kärsivät niin tarjouskilpailuissa kuin muutenkin...
      Itse ainakin palkatessani yritystä toivoisin yrityksen velvoitteet olevan kunnossa ja tietoinen että tekijät saavat palkkansa tehdystä työstä, mutta tämä on vain minun ajatukseni.

      • yrittäjämies

        Rakennusalalla on yrittäjiä joilla yli 100 työntekijää. Silti eivät kuulu työnantajarekisteriin. Oletkos kuullut alihankinnasta?


      • yrittäjä

        utelias kuluttaja olet todellakin väärässä...toiminimen alla olevilla yrittäjillä jos esim.2työntekijää ei välttämättä näy rekisterissä.....


      • Simppa2
        yrittäjä kirjoitti:

        utelias kuluttaja olet todellakin väärässä...toiminimen alla olevilla yrittäjillä jos esim.2työntekijää ei välttämättä näy rekisterissä.....

        utelias kuluttaja olet oikeassa. Tosin raja milloin työnantajarekisteriin tulee ilmoittaa on: vähintään kaksi vakituista palkansaajaa kalenterivuoden aikana. Tosin edellä mainitulla yrittäjällä on tainnut jäädä lakisääteinen ilmoittaminen hoitamatta.

        Tein myös hieman seurantaa mainituista yrityksistä. työnantajrekisterissä ainakin:
        Arvet Oy
        Lamminaho Palvelut
        Treid Oy
        Sivina
        Oneguest
        Teholeidit
        Amrea


        ei työnantajarekisterissä:
        Outin siivousapu
        KP martikainen
        Simppelix
        ul.vispa
        - Spotless Siivousapu ei työnantajarekisterissä, eikä 31.12.2014 lähtien ennakkoperintärekisterissä eli tänä vuonna heidän mahdollisista siivouksistaan ei saa kotitalousvähennystä.
        - Einson ei työnantajarekisterissä. mailiosoite eestissä.
        -RKN palvelu ei työnantajarekisterissä, eikä ennakkoperintärekisterissä eli heidän mahdollisista siivouksistaan ei saa kotitalousvähennystä.
        -Tensel ei työnantajarekisterissä, eikä ennakkoperintärekisterissä eli heidän mahdollisista siivouksistaan ei saa kotitalousvähennystä.


        Jo lakannut:
        - Jagoman 2010
        - Siivous-Sebastian lakannut 2013, eikä ollut vielä missään rekisterissä 2011 kun ilmoitettu täällä. Mahdollisesti esiintynyt nimillä 'Elinan Siivous', joka lakannut 2011 ja Tommyn siivous Ky
        - kodinparas 2011
        Siivouspalvelu Pohjantähti lakannut 2013

        Toivottavasti kaikki keskustelussa mainitut firmat tuli listalle mukaan.


      • yiuo

        no no....nyt tuli sellaista tietoa että otappa tarkemmin työnantajarekisteristä selvää...tollaisia tietoja jota täällä jakelet kun et asioista tiedä...niin pitää tehdä susta valitus


    • amrea.fi

      Perheyritys Amrea Oy tarjoaa tasokkaat siivouspalvelut Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa / www.amrea.fi, GSM 045 329 6757, [email protected]​, Suonionkatu 4, 00530 Helsinki

    • Huyen

      Tarjoamme taattua, laadukasta palvelua, jossa

      1. Hinnat ovat edullisia
      2. Työntekijät ammattitaitoisia
      3. Asiakaspalvelu erinomaista
      4. Bonuksena lahjoja*

      RKN Palvelu
      www.rknpalvelu.fi
      [email protected]
      [email protected]

      • Huyen

    • mistä hyvä siijooja?

      Hei - vieläkö joku käyttää Treidiä tai Outin kotipalveluita? Viimeiset kehut ovat jo pari vuotta vanhoja, joten mikähän tilanne on nyt? Vieläkö Outi ja Treid rulettaa täällä pääkaupunkiseudulla ?

      • 4444444

        Kyllä OUTI siivoaa meillä jo yhdeksättä vuotta. En voi muuta kun kehua OUTIN JA MARKON toimintaa ja asennetta . SUURET SUOSITUKSET!!


    • 16+15

      Todella laadukas virolainen kotisiivousyrittäjä, erittäin huolellisia, ainakin kotisiivouksen ja ikkunanpesun jälki on loistava, suosittelen.

      www.tensel.fi

    • anne korhonen

      outin siivous ja kotiapu tiimi on käynyt meillä jo useita vuosia ja siivoustyössä ei ole koskaan ollut huomauttamista...upeeaa ja joustavaa palvelua

    • Outipouti

      Outi, palstalla mainostaminen on kielletty!!!

    • Yleistyöpalvelu

      Tarjoamme edullisia siivous, kiinteistönhoito sekä kotiapupalveluita PK-seudulla.

      Hintamme ovat selkeät ja aina samat. Ei ilta- tai vloppulisiä. Hinnat sisältävät ALV:n. Työstämme saa kotitalousvähennyksen.

      1. Perussiivous
      2. Muuttosiivous(loppusiivous)
      3. Ikkunanpesu

      4. Kaupassakäynnit
      5. Asiointi- ja asiointiapu
      6. Pihasiivoukset ja lumityöt
      7. Apumies ja yleismiespalvelut

      Kaikki työt 24e/h

      Työt tehdään yleensä asiakkaan omilla välineillä ja aineilla. Pyynnöstä voimme hankkia tarvittavat välineet ja aineet joista veloitamme erikseen.
      Minimilaskutus 2h/tilaus.

      Yhteystiedot:
      [email protected] tai 040 9366650
      www.yleistyopalvelu.com



      Työmme laskuttaa Eezy osk.

    • 535354

      OUTIN SIIVOS JA KOTIAPU!! Tästä ei homma enää parane. Joustava ja mutkaton palvelu ( mm. eivät veloita ylimääräistä jos joutuu perumaan siivouksen samana päivänä ). Outi on siivonnut meillä jo kuusi vuotta sekä meidän tuttavilla.

      SUOSITTELEN!!

      • Sikuri1

        Minulla käynyt 4 v sama pieni perheyritys mellunmäestä.Olen todella tyytyväinen. Homma hoituu aina ja samahenkilö joka kerta lomaajan tuuraa perheen tyttö. Tietääkseni heillä kesäajat myös torikahvila hakaniemessä väino nimeltään. Ystävällisempiä ja asiakaspalvelun osaavia ei ole kyllä matkanvarrella vastaan tullut Suosittelen lämpimästi.


      • TinttaInkeri

        Minkä niminen tuo Mellunmäkeläinen firma on?


      • sikuri1
        TinttaInkeri kirjoitti:

        Minkä niminen tuo Mellunmäkeläinen firma on?

        Koti ja toimisto Butsis - clean ! Puhelinnumero 0505268304 Sari &Harri


    • tyytyväinennn

      Itellä kävi tossa kuukaus sitten tekemässä muuttosiivouksen tämmöne yritys kun Mosa palvelut oy ja eipä ollu valittamista. Lopputulos oli todella hyvä :)

      Suosittelen !

    • HelpompiArki

      Olemme käyttäneet jo usean vuoden ajan J&T Kodinhoitajat Oy:n siivousapua. Asumme itse Helsingissä. Olemme olleet todella tyytyväisiä. Jälki on ollut erittäin hyvää, siivooja on ammattitaitoinen ja olemme todella kokeneet, että hän huolehtii kodistamme viimeisen päälle.

      Myös muut meillä J&T Kodinhoitajista tuuraamassa käyneet työntekijät ovat hoitaneet työnsä mallikkaasti, mutta erityisen tärkeää meille on ollut se, että normisti käy aina sama "oma" siivooja! Itse löysimme ao. yrityksen tuttavamme suosituksesta ja heillä käy vakinaisesti toinen siivooja kuin meillä eli meitä tyytyväisiä on varmasti enemmänkin. Tätä yritystä voin todella suositell

    • Vierailja2018
    • kiireinenäiti

      Minulla käy kotona Teholeidit Oy. Todella tarkasti siivoo ja ulkoiluttaa koiranikin. Lapsia hän on luvannut vahitia samalla siivotessa, jolloin kerkeän käydä asioilla. Mukava ja luotettava siivooja! Ollut alalla kauan.

    • Anonyymi

      Meillä lauttasaaressa käynyt almansiivouspalvelu 9 vuotta. Hyvä ja täsmällinen palvelu. Koulutettu henkilökunta, omasiivooja meillä

    • On kokeillut eri siivousfirmoja täällä Helsingissä, ja rehellisesti sanottuna kokemus ei ole ollut kaikkein miellyttävin. Joidenkin hinta nousee pilviin, eikä laatu ole sen arvoista. Toiset tarjoavat halpoja palveluita, mutta lopputulos on aivan kamala. Tällä hetkellä käytän Apulainen.pro:ta. Siellä hommat hoituvat ulkomaalaisten ammattilaisten voimin, mutta siivoavat hyvin, ja hinnat ovat kohtuulliset. Ei turhia kysymyksiä eikä myöhästymisiä, mikä on ilahduttavaa. Tyytyväinen on heihin tällä hetkellä!
      https://apulainen.pro

    • Anonyymi

      Voin suositella Extrasiivousta aivan jokaiselle. Kohtelias nuori mies on käynyt meillä syksystä lähtien suorittamassa niin ylläpito- kuin suursiivouksia. Poikkeuksellisen hyvää jälkeä vaativaan makuun, meidänkin luona jos jonkinlaista puoskaria on käynyt.

      Suosittelen!

      https://extrasiivous.fi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe