Näytön katkaisu

onneton näyttö

Saako lähihoitajan näyttöviikkoa katkaista ?Kenella on siihen valtuudet??

Saako jostain tiedä lähihoitajan näytön suoritus kriteereitä? Että jos tulee sairastuminen niin saako katkaista sen takia?

12

5437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai ei vaan tule

      mitään, myöhästelyjä...laiminlyöntiä...ohjaaja, opettaja, itse...voi lpopettaa
      Koulusta saattte ne vaatimukset ja ne löytyy myös oph sivuilta tai sitten edu.fi tai ammatttitutkinnot...en nyt muista varmaks

    • ohjaaja itse

      Hei,
      itse olen kerran joutunut keskeyttämään lh-opiskelijan näytön, 2 muuta kertaa ollut siinä ja siinä. Näytön voi katkaista näytön työelämävastaanottaja perustellusti, tietty täytyy ottaa yhteys myös näytänarvioja-opeen ja sopia asia hänen kanssaan. Ja tottakai keskustellaan ekaks myös sen näytön suorittajan kanssa ja yritetään yhteistuumin asia neuvotella selväksi. Tai näin itse olen toiminut.

      Sairastumisen kyseenollessa on mulle annettu ohjeistus niin, että siihen astiset suoritetut näyttöpäivät pidetään suoritettuina ja puuttuvat sitten tehdään myöhemmin. Tälleen myös ollaan työpaikallani sitten käytännössäkin ihan toimittu.

      Oleko siis tässä nyt itse kyselemässä näytön suorittajana vai vastaanottajana...???

      • moka-maija

        saakelin törppö, se minun näytön vastaanottajani. Tiesin, että olin mokannut näytössä, ja sillä ei ollut pokkaa puhua niistä virheistä. Viimeisenä näyttöpäivänä kysyin siltä, että onko tämä juttu nyt mennyt läpi, se vastasi myöntävästi. Sitten tuli oppilaitokseni näytön vastaanottava opettaja palaveriin. Kokoontumisen jälkeen totesivat, että minun näyttöni on hylätty, voi jumaliste sentään. Miksi se ei voinut lopettaa näyttöä kesken kaiken, se ei olisi tuntunut niin pahalta. Ja vielä kehtasi valehdella minulle. Vihaan sitä akkaa varmasti loppuelämäni.


      • Nimetön

        Olen näytönsuorittajana,,tai siis olin suorittajana,mutta kun se katkaistiin osastolla os.hoitajan puolesta.enkä minun kanssa ole kukaan keskustellut miksi näin.Vaikka työharjoittelu oli arvosanalla 5.
        Onko sitten joku taho,mihin myös opiskelijalla on oikeus asiasta valittaa?? Eikä koulu näyttää olevan asiasta kiinnostuneita.
        Kuulosta vain todella epäreilulta opiskelijoitten kannalta.

        Tuntuu vain että mitä väliä sillä on -työharjoittelulla jos se ei todellakaan merkitsee mitään.
        Kyllä se on näin että se riittaa jos naamasta ei tykätä,ei ole mitään väliä miten teet töitä tai opiskelet.


      • voi valittaa,
        Nimetön kirjoitti:

        Olen näytönsuorittajana,,tai siis olin suorittajana,mutta kun se katkaistiin osastolla os.hoitajan puolesta.enkä minun kanssa ole kukaan keskustellut miksi näin.Vaikka työharjoittelu oli arvosanalla 5.
        Onko sitten joku taho,mihin myös opiskelijalla on oikeus asiasta valittaa?? Eikä koulu näyttää olevan asiasta kiinnostuneita.
        Kuulosta vain todella epäreilulta opiskelijoitten kannalta.

        Tuntuu vain että mitä väliä sillä on -työharjoittelulla jos se ei todellakaan merkitsee mitään.
        Kyllä se on näin että se riittaa jos naamasta ei tykätä,ei ole mitään väliä miten teet töitä tai opiskelet.

        siihenhän saa hakea muutosta, en vaan muista mistä!


      • ohjaaja vielä
        Nimetön kirjoitti:

        Olen näytönsuorittajana,,tai siis olin suorittajana,mutta kun se katkaistiin osastolla os.hoitajan puolesta.enkä minun kanssa ole kukaan keskustellut miksi näin.Vaikka työharjoittelu oli arvosanalla 5.
        Onko sitten joku taho,mihin myös opiskelijalla on oikeus asiasta valittaa?? Eikä koulu näyttää olevan asiasta kiinnostuneita.
        Kuulosta vain todella epäreilulta opiskelijoitten kannalta.

        Tuntuu vain että mitä väliä sillä on -työharjoittelulla jos se ei todellakaan merkitsee mitään.
        Kyllä se on näin että se riittaa jos naamasta ei tykätä,ei ole mitään väliä miten teet töitä tai opiskelet.

        Muistaakseni on olemassa näytön tukintotoimikunta, jonne saa valittaa. Muistaakseni se myös lukee siinä paperissa, jossa näyttösi on ilmoitettu hylätyksi. Opettajasi on velvollinen antamaan tiedot, minne valittaa.

        Näytön hylkäämiseen voi olla valitettavasti perusteita, vaikka työssäoppimisen jaksolta olisikin se vitonen tullut. Yksi sellainen on esim. se, että potilaan turvallisuus vaarantuisi. Sellainen tilannehan voi olla vaikka lääkkeiden jako väärin, väärä lääke väärälle potilaalle tmv vaarallinen huolimattomuus. Nyrkkisääntönä olen itse kyllä noin yleensä ottaen pitänyt sitä, että jos moka on sellainen, jonka itsekin saattaisin tehdä, en siitä sakota.

        Kokonaan toinen juttu on sitten se näytönvastaanottajien vihaaminen, josta mainitsit. Vie valituksesi eteenpäin, jos tutkintotoimikunta toteaa n-vastaanottajan toimineen oikein, voisit unohtaa kaunasi. Vaikkei olisikaan, olisiko mahdollista, että hän kuitenkin olisi toiminut sinun/potilasturvallisuuden parhaaksi??? EI ole maailmanloppu tehdä yksi näyttö uudestaan. Sitä sattuu toisinaan muillekin.

        Häntä pystyyn ja eteenpäin!


      • numeroa mutta ei tullu..
        moka-maija kirjoitti:

        saakelin törppö, se minun näytön vastaanottajani. Tiesin, että olin mokannut näytössä, ja sillä ei ollut pokkaa puhua niistä virheistä. Viimeisenä näyttöpäivänä kysyin siltä, että onko tämä juttu nyt mennyt läpi, se vastasi myöntävästi. Sitten tuli oppilaitokseni näytön vastaanottava opettaja palaveriin. Kokoontumisen jälkeen totesivat, että minun näyttöni on hylätty, voi jumaliste sentään. Miksi se ei voinut lopettaa näyttöä kesken kaiken, se ei olisi tuntunut niin pahalta. Ja vielä kehtasi valehdella minulle. Vihaan sitä akkaa varmasti loppuelämäni.

        Aikuisopiskelijana olisi aikaa edes perkele turhaan touhuta jossain viikkokaupalla harjoittelut ja näytöt jotka johtaa hylkäämiseen.

        Mutta sen kyllä oppii että ei perkele kannata luottaa kehenkään. Jos sua jälkikäteen moititaan jostain niin HETI perustelut sille ja kuka ja missä jos meinaan tiedät että asia ei ole noin. Itse en jälkikäteen enää viitsinyt nostaa meteliä kun ei se enää vaikuta omalla kohdalla mihinkään.

        Mullakin näyttöä vastaanottanut ajattele että paikkaan puutteita sitten näytönarviointikeskustelussa. Ei kannata paljoa laskea ohjaajan varaan miten se onnistuu sinun kanssasi, täytyy pitää huoli että sekin onnistuu enkä vain minä. Lukutoukilla on helppoa kun vaan lukevat kaiken ulkona niin osaatahan sä silloin teoriassa selostaa kaiken ja numero on 5. Voi meitä lahjattomia :(


    • ymmärräää

      Miten teillä on "noin vain" pystytty keskeyttään?

      Minun käsitykseni mukaan jos teet pienen virheen, se otetaan arviointi keskustelussa esille ja mietitään numeroa(hyvin luultavasti et 5 kyseisestä saa).

      Eri asia jos asiakas/potilas joutuu vuoksesi hengenvaaraan tms., silloin näyttökatkaisu ilmiselvä homma.

    • jos vaikka

      Päiväkodissa et saa lapsia kuriin ja keskittymään tehtävään, jota sinä vedät. Niin silloin on selvä homma ettet 5pysty saamaan. Mutta eihän näyttöä voi sen takia keskeyttää kokonaan tämä näytönvast.ot.!! Koska se on täysin normaalia!!

      Mielenkiinnosta kuulisin tämän yhden kirjoittajan tekemiset, jos kerran sut on keskeytetty ja 2kertaa meinattu.

    • Anonyymi

      Miten sellainen kun on näyttö et muista dessata käsiä ja tarkistat lääke tarjotimen haet siltä iltapäivä lääkeitä ohjaja sanoo et muistako missä lääket on nii muistin ja jaon lääket oikein ja turvaliseti nii näytöni hylätiin heti

      • Anonyymi

        Ota selvää, mikä hommissasi meni pieleen. Kyllä se sinulle kerrotaan, kuuntele korvat auki.


    • Anonyymi

      Ketjun perusteella lähihoitajiksi yritetään kouluttaa sellaista pohjasakkaa, että pelottaisi joutua näiden hoidettavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      91
      5895
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      43
      2270
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1587
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1289
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1223
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      113
      1019
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1010
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      930
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      827
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      798
    Aihe