Vihaan myyntiä

Myyntineuvottelija 7v

Olen toiminut b2b-myynnissä seitsemän vuotta ja vihaan sitä. En jaksa alituisia tulospaineita, jatkuvaa juoksemista kentällä ja vaihtelevaa palkkaa. Olen niin rikki tähän työhön kuin vain ihminen voi olla. Älyttömän vaikeaa vain löytää mitään muuta. Kun on näinkin pitkään myynnissä ollut, niin ainoat paikat jota tarjotaan on myyntiä. Olen jämähtänyt alalle. Lähtisin mieluusti reilulla parilla tonnilla toimistolle papereita pyörittämään, kunhan ei tarvisi enää myydä mitään. Onko kohtalotovereita??

17

4252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jatkuu...

Olen ollut myyntihommissa rapiat kaksikymmentä vuotta, josta kentällä n. 15 vuotta. Välillä olin noin vuoden yrityksessä, jossa ajattelutapa oli tuo. Tosin silloinkin se oli helppo kestää, koska olin yrityskaupan ja uusien sopimusten vuoksi irtisanottuna koko tuon ajan eli tiesin, että ei tätä kauan jatku. Tosin lähtiessä firman talouspäällikkö ihmetteli irtisanomistani.

Koko muun ajan olen saanut olla joko rakentamassa uutta myyntikuviota tai firmassa, jossa on osattu katsoa kauemmaksi kuin kuluvan kuun loppuun. Nyt olen nelisen vuotta ollut yksityisyrittäjänä toteuttamassa sitä, mitä aikaisemmissa työpaikoissa opin. Edelleen kierrän kentällä, tulostavoitteet ja toimintatavat saa itse määrätä. Joka kuukausi olen jonkinlaisen palkan saanut nostettua. Olisiko sinullekin ideaa alkaa tehdä osaamaasi työtä omiin nimiin? En väitä, että sekään olisi stressitön vaihtoehto, mutta oletpahan ainakin osittain itse sen stressin aiheuttaja. Toki työpäivät venyvät usein kellonympärystän mittaisiksi, mutta niinhän se on reppurillakin. Fakta on lisäksi, että kun tekee b2b-kauppaa, voi heinäkuun laskea aika pitkälle lomakuukaudeksi. Tosin tulotkaan ei ole häävit.

Tee nyt joka tapauksessa jotain, jossain vaiheessa myyntisi kärsii tuon burn outin (sehän tuosta ainakin seuraa) ja silloin ne tulostavoitteet tuntuvat vielä kaukaisemmilta.

Ennen saattoi myyntiin kyllästyttyään mennä Alkoon töihin (siellä ei tarvinnut paneutua asiakaspalveluun ja tulostavoitteet täyttyivät varmasti) mutta nykyään sekin on bisnestä (tosin monopolisellaista) tekevä tekevä liikeyritys, jossa ovesta sisään tuleva on asiakas.

• X-yksityispankkiiri

Olen tehnyt b2b -myyntihommia 3 vuotta. Firma oli mukava ja työkaverit jne. kunnossa. Katsottiin vähän muutakin kuin joka kuukauden myyntiä. Palkasta hyvin pieni osa perustui provikoihin, mikä lienee aika epätavallista myyntihommissa!

Sitten siirryin yksityispankkiin. Sain tehdä joka viikkoa tilliä esimiehelleni jokaisesta puhelusta, tavoittamistani ihmisistä ja jokaisesta tavatusta potentiaalista. Pelkkään raportointiin meni 3 tuntia viikossa. Pitkillä asiakassuhteilla ei ollut mitään väliä! "Yksi kauppa, ja se on siinä" oli mottona. Asiakkaan lähdöstä ei myyjää rankaistu, vain kauppa toi provikoita. Myös asiakastyytyväisyydellä ei ollut mitään väliä!

Tämä työpaikka oli todella häiriintynyt epäeettisten toimintatapojen vuoksi, selkäänpuukottavien ja välistä vetävien työkavereiden ansiosta sekä tietenkin "kannustavan" esimiehen ansiosta.

Moni yksityispankin asiakas laskisi alleen jos kuulisi, miten myyntiä ohjeistettiin! Asiakkaan tarpeilla piti olla vähiten väliä, kun valittiin myytävää tuotetta/palvelua!

• Yks myyjä

Itselläni takana myyntihommia vasta reilu vuosi ja ihan sama homma. Hirveä stressi joka kuun alussa, että miten saa tavoitteet kasaan, jotka vielä nousevat kuukausi kuukaudelta. Tuntuu siltä, että tässä on vain tuottava lehmä, joka heitetään sitten sivuun kun ei enää jaksa ja on burnoutin partaalla. Palkkakaan ei jaksa motivoida, kun stressitaso on niin huipussaan. Varmaan siihen vaikuttaa talouden taantumakin, että kauppaa on juuri nyt vaikeampi saada.

Lähden myös heti toisiin töihin ja olen jo hakenutkin. Ei tällaista reppurin elämää mitenkään jaksa pidemmän päälle. Ei voi kuin ihmetellä niitä, jotka jaksaa olla elämänsä myyntityössä.

• myyntialan mies tässä myös

Itse on "juuttunut" myyntialalle jo yli 10 vuoden ajaksi, enkä pois pääse.
      Enhän oikeastaan muuta osaa, cv:ssä vain myyntitehtäviä sekä keskimäärin näistä hommista maksetaan kohtuu hyvin sekä muutenkin hyvät edut
      verrattuna "normaali toimistohenkilöön".

Mutta vihaan huonoja tuotteita,huonosti johdettuja firmoja, huonoja esimiehiä
      ja kaikkia "kusetusfirmoja".

Juuri tuollainen yli kyttääminen ja raportointi.
      Niskaan huohottaminen ja vain seuraavan viikon
      myyntien kyttääminen. Tai epäeettisyys,
      sitä esiintyy yllättävän paljon.

Ymmärrän hyvin mitä yksityispankkiirin
      kirjoitusta ja voin hyvin uskoa tuon.

• Julle k

Myynnissä on AINA selkään hengittämistä. Olen myynyt 5:ssä eri yrityksessä urani aikana ja sama homma kaikissa. Tosin myyntisykli vaihtelee. Perseestähän se on, että on ikuinen tulospaine.

• Myyjänä 10 vuotta
        Julle k kirjoitti:

Myynnissä on AINA selkään hengittämistä. Olen myynyt 5:ssä eri yrityksessä urani aikana ja sama homma kaikissa. Tosin myyntisykli vaihtelee. Perseestähän se on, että on ikuinen tulospaine.

Mielenkiintoinen tilanne sinäänsä, sillä itse pidän siitä että hieman niskaan hengitetään. Toki ei saa olla kyttäämistä yms. vittumaista toimintaa, mutta kyllä tietty raportointijärjestelmä ja "paine" tuloksen tekoon täytyy olla.

Oma esimiehini osaa tämän aikas hyvin. Raportointi kahden viikon tasolla ja läpi käynti kuukausitasolla. Tuloksia tosin mitataan pitemmällä aikavälillä eikä päivä/viikko/kuukausitasolla.

Mutta tokihan se on paljon myös myyjästä kiinni kuinka se homma toimii, toisille sopii löysemmät narut ja toiselle hieman tiukemmat.

• on kateissa
        Myyjänä 10 vuotta kirjoitti:

Mielenkiintoinen tilanne sinäänsä, sillä itse pidän siitä että hieman niskaan hengitetään. Toki ei saa olla kyttäämistä yms. vittumaista toimintaa, mutta kyllä tietty raportointijärjestelmä ja "paine" tuloksen tekoon täytyy olla.

Oma esimiehini osaa tämän aikas hyvin. Raportointi kahden viikon tasolla ja läpi käynti kuukausitasolla. Tuloksia tosin mitataan pitemmällä aikavälillä eikä päivä/viikko/kuukausitasolla.

Mutta tokihan se on paljon myös myyjästä kiinni kuinka se homma toimii, toisille sopii löysemmät narut ja toiselle hieman tiukemmat.

Itseäni v*tuttaa se myyjien kaksinaamainen arvostus. Kun tulosta tulee olet hyvä jätkä ja selkään taputtelijoita riittää. Sitten kun tulee huono jakso, niin katsotaan pahalla silmällä ja vinoillaan kaikesta mahdollisesta. Kaikki on vain silmänlumetta ja arvostus on pelkkää rahaa.

• markkinataloutee n
        on kateissa kirjoitti:

Itseäni v*tuttaa se myyjien kaksinaamainen arvostus. Kun tulosta tulee olet hyvä jätkä ja selkään taputtelijoita riittää. Sitten kun tulee huono jakso, niin katsotaan pahalla silmällä ja vinoillaan kaikesta mahdollisesta. Kaikki on vain silmänlumetta ja arvostus on pelkkää rahaa.

jossa niin kuin kaikissa asioissa on nurjatkin puolensa. Vittumaisuutta ja loukkaavuutta ei pidä sietää mutta huvittaa toisaalta ihmiset joita ahdistaa tulospaine ja raportointi. Alalla jossa sinun työtehtäväsi on tuoda taloon rahaa!!! Tottakai seurataan sitä että hoidatko sen mihin sinut palkattiin ja raportointi on osa sitä. Onhan hyvänen aika pakko löytää myös syyt jos tulosta ei tule. Mitä tulee myyntien seuraamiseen lyhyellä syklillä (vko / kk / pvä) on se mielestäni perusteltua suurimmassa osassa myyntialoista. Hullua olisi yrityksen maksaa puoli vuotta kerrallaan myyjäjoukolle ja todeta puolen vuoden päästä ettei tulosta tullut.

Myyjänä olen toiminut yli 12 vuotta ja kyllä se niin on että yrityksissä on aika hyvin satsattu asiakasjärjestelmiin ja apuvälineisiin että tulosta voi tehdä. Onhan lääkärilläkin paine saada potilaat selviytymään Joka työssä on paineita.

Tottakai jokainen sitten päättää onko valmis niitä kantamaan.

• 3,5 vuotta b2b
        markkinataloutee n kirjoitti:

jossa niin kuin kaikissa asioissa on nurjatkin puolensa. Vittumaisuutta ja loukkaavuutta ei pidä sietää mutta huvittaa toisaalta ihmiset joita ahdistaa tulospaine ja raportointi. Alalla jossa sinun työtehtäväsi on tuoda taloon rahaa!!! Tottakai seurataan sitä että hoidatko sen mihin sinut palkattiin ja raportointi on osa sitä. Onhan hyvänen aika pakko löytää myös syyt jos tulosta ei tule. Mitä tulee myyntien seuraamiseen lyhyellä syklillä (vko / kk / pvä) on se mielestäni perusteltua suurimmassa osassa myyntialoista. Hullua olisi yrityksen maksaa puoli vuotta kerrallaan myyjäjoukolle ja todeta puolen vuoden päästä ettei tulosta tullut.

Myyjänä olen toiminut yli 12 vuotta ja kyllä se niin on että yrityksissä on aika hyvin satsattu asiakasjärjestelmiin ja apuvälineisiin että tulosta voi tehdä. Onhan lääkärilläkin paine saada potilaat selviytymään Joka työssä on paineita.

Tottakai jokainen sitten päättää onko valmis niitä kantamaan.

Mielestäni tässä oli hyvin rakennettu ajatus.
        Itse olen viimeiset 3,5 vuotta tehnyt b2b myyntiä, jota ennen olin vajaat 10 vuotta vähittäiskaupassa duunissa.
        Kyllä nykyinen yritysmyynti on aika herkkua verrattuna aiempiin, ja tuona aikana työsuhteita ollut 3, nykyisessä toimessa 1,5 vuotta, josta tämän vuoden esimiestehtävissä.
        On ollut unettomia öitä, ressaavia päiviä, tulospaineen aiheuttamaan vitutusta. Mutta, sitten kun niistä selviytyy niin onpa makea fiilis lähteä viikonlopun viettoon hyvän viikon jälkeen.
        Eipä tarvii kauaa miettiä miksi yleisesti myyntialalla maksetaan tuloksen tekemisestä ihan kiitettävän hyvin, verrattuna moneen muuhun työhön. Tällä hetkellä bruttotulot 3,5 - 4 tonnia kuussa ja päälle asiakaskilsat. Kyllä ihan riittävästi meikäläisen lompakkoon, mutta ainahan sitä lisää haluaa ja pitääkin nälkä olla ettei jämähdä paikalleen.

Jatketaan tästä ja jaksamista kullekin myyntitykille...

• myyntijohtaja
        Myyjänä 10 vuotta kirjoitti:

Joo on ihan totta että tulospaineet ja raportointi kuuluu myyntityöhön mutta sen voi tehdä niin monella eri tavalla, tai oikeastaan;
        a) motivoivasti
        b) poliisina

Myyjän arkihan voidaan tehdä erittäin v-mäiseksi
        esim. päiväraportoinnilla/päiväbudjetoinnilla
        ja "kaikesta" raportoimilla. Tai sitten se voi olla rakentavaa, niin että yhdessä mietitään keinoja ja yritetään parantaa suorituksia.
        Esimiehistä paljon kiinne millainen fiilis.

Omasta mielestä myyntityössä jos missä on kyse myyjien fiiliksestä. Jos se on hyvä, kaikki motivoituu ja saa aikaan enemmän. Jos fiilis pilataan liian poliisi-meiningillä, menee homma helposti väkisin tekemiseksi,porukka alkaa kattelmaan muita hommia jne ja työn laatu kärsii.

• miekka tuo fiilis
        myyntijohtaja kirjoitti:

Joo on ihan totta että tulospaineet ja raportointi kuuluu myyntityöhön mutta sen voi tehdä niin monella eri tavalla, tai oikeastaan;
        a) motivoivasti
        b) poliisina

Myyjän arkihan voidaan tehdä erittäin v-mäiseksi
        esim. päiväraportoinnilla/päiväbudjetoinnilla
        ja "kaikesta" raportoimilla. Tai sitten se voi olla rakentavaa, niin että yhdessä mietitään keinoja ja yritetään parantaa suorituksia.
        Esimiehistä paljon kiinne millainen fiilis.

Omasta mielestä myyntityössä jos missä on kyse myyjien fiiliksestä. Jos se on hyvä, kaikki motivoituu ja saa aikaan enemmän. Jos fiilis pilataan liian poliisi-meiningillä, menee homma helposti väkisin tekemiseksi,porukka alkaa kattelmaan muita hommia jne ja työn laatu kärsii.

Ehdottomasti se on tärkein tekijä, tuleeko kauppaa että haluaako myydä ja onko fiilis hyvä. Harmiittavan moni ottaa tämän "myynti on fiilislaji" -sloganin niin ettei tuloksia ja tekemistä saa seurata, hyvää katetta vaatia ja virheisiin puuttua ettei vaan "hellanlettas" myyjäpololta mene fiilinki.

Itselläni on varsin luja mutta mielestäni (ja ilmeisesti myyjien mielestä kun pitkään ovat porukassani viihtyneet) reilu linja:

- Käyn kehittämispalavereita, suunnittelen ja neuvottelen miten asioita voidaan tehdä vielä paremmin ja miksi kannattaa parantaa missäkin. Siitä neuvottelen.

- EN NEUVOTTELE PELISÄÄNNÖISTÄ. Tietty määrä hoidettuja asiakaskontakteja per päivä tai viikko tehdään. Piste. Tietty kate pitää olla. Piste. Määrätyt raportit tulevat määrättynä aikana. Piste. Työaikojen noudattamisesta ja muista perusasioista on yksiselitteiset säännöt. Piste. Ainoat jotka näistä ovat epämotivoituneet ja niistä purnanneet ovat olleet ihmisiä jotka ovat olleet muutenkin luistelijatyyppiä ja istuneet jalat pöydällä odottamassa että esimies motivoi, jotta viitsii JO tiistaina ottaa yhteyttä viikon ensimmäiseen asiakkaaseen

- Annan kiitosta ja tunnustusta julkisesti ja paljon. Kritiikin esitän kahden kesken, paitsi jos palaute koskee koko joukkoa.

- Myyntistrategiaa noudatetaan. piste.

Silloin kun peruspaketti on kunnossa, syntyy tulosta ja on mahdollista pitää välissä ideariihiä tai suunnittelupäiviä, irroittautua arjesta ja mennä erämökkiin pitämään etätyö- ja kehityspäivä. Sekin kustannetaan sillä että tavoitteet ylitetään.

Ja onhan mulla vain loistava porukka koska meillä on sisäinen pelisääntö että loisijat ulostetaan äkkiä

• myyntialan ammattilainen
        miekka tuo fiilis kirjoitti:

Ehdottomasti se on tärkein tekijä, tuleeko kauppaa että haluaako myydä ja onko fiilis hyvä. Harmiittavan moni ottaa tämän "myynti on fiilislaji" -sloganin niin ettei tuloksia ja tekemistä saa seurata, hyvää katetta vaatia ja virheisiin puuttua ettei vaan "hellanlettas" myyjäpololta mene fiilinki.

Itselläni on varsin luja mutta mielestäni (ja ilmeisesti myyjien mielestä kun pitkään ovat porukassani viihtyneet) reilu linja:

- Käyn kehittämispalavereita, suunnittelen ja neuvottelen miten asioita voidaan tehdä vielä paremmin ja miksi kannattaa parantaa missäkin. Siitä neuvottelen.

- EN NEUVOTTELE PELISÄÄNNÖISTÄ. Tietty määrä hoidettuja asiakaskontakteja per päivä tai viikko tehdään. Piste. Tietty kate pitää olla. Piste. Määrätyt raportit tulevat määrättynä aikana. Piste. Työaikojen noudattamisesta ja muista perusasioista on yksiselitteiset säännöt. Piste. Ainoat jotka näistä ovat epämotivoituneet ja niistä purnanneet ovat olleet ihmisiä jotka ovat olleet muutenkin luistelijatyyppiä ja istuneet jalat pöydällä odottamassa että esimies motivoi, jotta viitsii JO tiistaina ottaa yhteyttä viikon ensimmäiseen asiakkaaseen

- Annan kiitosta ja tunnustusta julkisesti ja paljon. Kritiikin esitän kahden kesken, paitsi jos palaute koskee koko joukkoa.

Silloin kun peruspaketti on kunnossa, syntyy tulosta ja on mahdollista pitää välissä ideariihiä tai suunnittelupäiviä, irroittautua arjesta ja mennä erämökkiin pitämään etätyö- ja kehityspäivä. Sekin kustannetaan sillä että tavoitteet ylitetään.

Ja onhan mulla vain loistava porukka koska meillä on sisäinen pelisääntö että loisijat ulostetaan äkkiä

Kerrot että fiilis on tärkeää ja että reilu meininki sekä linja pitää olla.
        Mutta heti seuraavassa lauseessa kirjoitat mitä todella ajattelet.

On myös kaksiteräistä tai kaksinaamaista väittää välittävänsä porukasta
        kuitenkin samalla allekirjoittaen että en muuten neuvottele näistä MINUN
        vaatimista asioista. Muuten kyllä voidaan olla niin hyvää porukkaa.

En tiedä minkä ikäisiä tai kuinka kokeneita teillä on mutta yleensä
        tuo toimii junnuporukassa. Kokeneiden kanssa tuollainen asenne
        paistaa välittömästi läpi ja se sinun "motivointi" ja "kehittäminen yhdessä"
        on täyttä silmänlumetta, molempien puolelta.

Sorry.

• 958
        miekka tuo fiilis kirjoitti:

Asiaa koko viesti!

...mutta koska asiat eivät ole koskaan liian helppoja toteuttaa, varsinkaan myyntityössä.

Ongelma numero 1. tulee jo myyntiedustajien tms. työpaikkailmoituksissa, jossa luvataan maat ja mannut ns. helppoa rahaa. Todellisuus on kuitenkin toinen; on suunniteltava, tehtävä kovasti työtä ja vielä parennattavakin.

Toisekseen moni hakija on "väärällä alalla" jo valmiiksi. Ei ettäkö voisi oppia, mutta se vaatii jo asenteen ja ajattelutavan kovaa muuttamista ja siihen moni ei ole valmis - saahan sen rahan kaupan kassaltakin.

Kolmantena pointtina olen huomannut, että jostain syystä monet nuoremmat myyntinsä hyvin käyntiin saaneet ihmiset ovat luonteeltaan välillä hieman oikukkaita. Siitä johtuen esimiehen auktoriteetti ja ohjeistus otetaan "liiankin vakavasti" ja välit johdon kanssa aiheuttavat ongelmia. Negatiivista tai kehittävää palautetta ei osata käsitellä.

Nämä ajatukset kuudenvuoden myyntikokemuksilla kahdesta eri firmasta.

Tsemppiä myyntiin! Opetelkaa oikeat tavat heti alusta ja seuratkaa kokeneempien tekemisiä ja ottakaa oppia heidän neuvoistaan, niin ette opi toimimaan heti väärällä asenteella ja tavalla.

• 31 v.
        myyntialan ammattilainen kirjoitti:

Kerrot että fiilis on tärkeää ja että reilu meininki sekä linja pitää olla.
        Mutta heti seuraavassa lauseessa kirjoitat mitä todella ajattelet.

On myös kaksiteräistä tai kaksinaamaista väittää välittävänsä porukasta
        kuitenkin samalla allekirjoittaen että en muuten neuvottele näistä MINUN
        vaatimista asioista. Muuten kyllä voidaan olla niin hyvää porukkaa.

En tiedä minkä ikäisiä tai kuinka kokeneita teillä on mutta yleensä
        tuo toimii junnuporukassa. Kokeneiden kanssa tuollainen asenne
        paistaa välittömästi läpi ja se sinun "motivointi" ja "kehittäminen yhdessä"
        on täyttä silmänlumetta, molempien puolelta.

Sorry.

Tai sitten se toimii juurikin ammattilaisten kanssa.

Oman kokemukseni mukaan ammattilaiset omaavat myös kovaan asenteen ja näkemystä sekä yrityksen ylimältä johdolta että myynnin johdolta selvää strategiaa ja näkemystä siitä miten tavoitteisiin päästään.

Meillä myyjät myyvät, ja kerran viikossa pidetään palaveri jossa seuraavan viikon suunnitelma käydään läpi ilman "kivaa olis tehdä näin". Me tehdään töitä ja vapaa-ajalla pelataan pallopelejä tai joskus vaan saunotellaan ja kaljoitellaan.

Silmänlumetta tai ei niin tavoitteet täyttyvät ja usein ylittyvät ja työnteko on rankkaa mutta hauskaa. Tyylejä on monia. Jos olet esimiehenä ja kannat vastuun tavoitteista ja ne saavutetaan, teet asioita oikein vaikka tyylisi olisi hyvinkin erilainen kuin omani. Se ei tee kaikista muista tyyleistä huonoja.

Vai oletko esimiesasemassa? Parhaita vanhempiahan ovat ne joilla ei ole lapsia, parhaita kuskeja ne jotka istuu pelkääjän paikalla ja parhaita esimiehiä ne joilla on vain alaisen näkökulma eikä päivääkään esimieskokemusta.

Porukan pysyvyys ja tavoitteiden saavuttaminen lienee paras mittari työssäviihtyvyydestä, sen verran luulisi sinunkin ymmärtävän.

Saat anteeksi.

• clouseri

Etpä ole ainut joka on ns. Eksynyt myyntiin ja sitten kitkuttelee omaa kohtaloaan ja miettiin mitenkä sitä pystyisi osoittamaan ahkeruuttaan ja motivaatiotaan jossain muualla kuin myynnissä. Sanompa vaan että kato peiliin. Millainen myyjä oikein olet, jos et pysty itseäsi myymään johonkin paperinpyörittely hommiin jossa voi puolet päivästä vaikka katsella facebookkia ja tsättäillä noin muuten vaan työajan lomassa.

Veikkaampa että saisit fudut niistä sihteerinkin hommista koska motivaatiosi työhön ylipäätään on 0,- Olet pitkään ollut myynnissä niin tee nyt hyvä ihminen oman itsesi takia johtopäätös lähteä myymään itseäsi sinne jonnekkin jossa ei tarvitse tehdä mitään mitattavissa olevaa suoritetta.

Kaikkea hyvää jatkolle, toivottavasti ei törmätä missään :-)

• §§§

varmaan liian myöhäistä kouluttautua siihen lapsuuden unelma-ammattiin.
      hyppää rohkeasti pois kelkasta ja tartut härkää sarvista.

• Siinä vaihtoehto

Kukaan ei maksa tuottamattomalle henkilölle mitään. Toimistotyöntekijöitä ei enää ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe