Tärinää...??

Hellu 83

Tää on vähän vaikea selittää.. ja on ollu todella outoa kokea tätä.. hieman pelottavaakin, kun en oo koskaa kuullu et kellää ois ollu näin.. eli siis kun istun vaikka sohvallani paikallani, minusta tuntuu että sohva tärisee.. mutta se taidankin olla minä.. koin sen kerran autossa kun olin parkissa auto käynnissä, luulin että mu vanha kosla se vaan tärisee... sitten makasin täs sängyllä ja kattelin töllöä ihan paikallani.. niin tunsin sen taas.. mä tärisin vähän.. tai se o sellasta vapinaa tai jotain... todella vaikea selittää.. mitäköhän se voisi olla.. keskivartalolla se tuntuu kaikkein voimakkaimmin..
kertokaa jos joku voisi vähänkään tietää mitä mulla voisi olla.. vai onko se ihan "normaalia"..

13

7763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiva täällä

Kuulostaa aivan mun oireilta. Mulle sanoi neurologi, että tuollainen tärinä on hermostoperäistä. Sen enempää hän ei siitä sitten sanonutkaan. Tiedän miten kiusallinen vaiva on kyseessä. Keksisipä joku keinon, miten siitä pääsee eroon!

• parikymppisenä

samanlaista, etenkin nykkumaanmennessä. Tuntui että sänky tärisee... Olin silloin todella stressaantunut ja unen saaminenkin oli hankalaa. Aikaa myöten tilntees rauhoituttua tärinätkin loppuivat.

• vaiva täällä
        parikymppisenä kirjoitti:

samanlaista, etenkin nykkumaanmennessä. Tuntui että sänky tärisee... Olin silloin todella stressaantunut ja unen saaminenkin oli hankalaa. Aikaa myöten tilntees rauhoituttua tärinätkin loppuivat.

Voisiko tuollainen tärinän tunne siis johtua stressistä? Mulla se on välillä niin voimakasta, että tuntuu kuin yrittäisin nukkua moottoroidussa sängyssä. Paniikkikohtauksessa mulla esintyy myös tärinää, mutta se on erilaista, näkyy ulospäinkin. Tämä kumma sisäinen vapina voi kestää tuntikausia, ei näy ulospäin, itse vain tunnen sen. Omituisinta on, että mulla sitä esiintyy usein tuntikaupalla silloin kun itse olen mielestäni rentoutunut..Toivottavasti tää tosiaan loppuu, kunhan tästä aikuistuu ;D

• Rela Ted
        vaiva täällä kirjoitti:

Voisiko tuollainen tärinän tunne siis johtua stressistä? Mulla se on välillä niin voimakasta, että tuntuu kuin yrittäisin nukkua moottoroidussa sängyssä. Paniikkikohtauksessa mulla esintyy myös tärinää, mutta se on erilaista, näkyy ulospäinkin. Tämä kumma sisäinen vapina voi kestää tuntikausia, ei näy ulospäin, itse vain tunnen sen. Omituisinta on, että mulla sitä esiintyy usein tuntikaupalla silloin kun itse olen mielestäni rentoutunut..Toivottavasti tää tosiaan loppuu, kunhan tästä aikuistuu ;D

Ja juoda lasi kaakaota, tai punaviiniä. Elämässä täytyy ottaa rennosti. Muuten tulee ongelmia.

• rytmihäiriöt
        vaiva täällä kirjoitti:

joskus sisäisenä tärinänä... rytmihäiriöni ovat olleet yleensä stressinja väsymyksen aiheuttamia kammiolisälyöntejä, sinänsä vaarattomia mutta inhan tuntoisia.

• Anonyymi
        parikymppisenä kirjoitti:

Kiusaaja joku noilla tärinöillä? Sisäisiin ja ulkoisiin tärinöihin on ihan looginen syy.

• -?-

Hei, no olen ehkä huono vastaamaan tähän kun minulle on asennettu tärinään sellainen aivostimulaattori toki minulla on sairastuminenkin taustalla eli en ihan yhtäkkiä ole alkanut täriseen =D (asia ei ole naurun paikka, mutta vitsiä väliin), mutta tuohon vapinaan/tärinään on olemassa lääkkeitäkin. Ensin tietysti täytyisi selvittää syy mistä tärinä johtuu, mutta todennäkösemmin siinä on juuri kyse hermostoperäsestä jutusta. Osaatko paikantaa tärinää tai kertoa siitä tarkemmin?

• tärisee,värisee

itelläni värisee mun mielestä.TÄLLÄ hetkellä sänkyyn mennessä alkaa värinä rintakehässä.Se herättääkin öisin, jos olet kerinnyt nukahtaa.Koko rintakehä väräjää ja se tuntuu käteenkin ..toinen on kokeillut.Mutta olen kuvitellut sen olevan sitä,että lihakset rentoutuu.En tiedä.

• kun näin sattui

Minulla tärinä on tiheää surraamista. Se tuntui ensiksi ranteessa, mutta on vieraillut joissakin sormissa myös. Surina on rytmikästä, se toistuu noin 3 sekunnin välein ja kestää kerralla saman verran. Kokonaiskesto on noin tunnista pariin päivään.

• Anonyymi
        kun näin sattui kirjoitti:

Minulla tärinä on tiheää surraamista. Se tuntui ensiksi ranteessa, mutta on vieraillut joissakin sormissa myös. Surina on rytmikästä, se toistuu noin 3 sekunnin välein ja kestää kerralla saman verran. Kokonaiskesto on noin tunnista pariin päivään.

Rannekanava tukossa? Hiirikäsi? https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00770

• Anonyymi

Siihen on asennettu laite joka tärisee. Oletko käynyt hammaslääkärissä tai muussa lääkärissä, jossa on operoitu pintaa syvemmältä? Lattioissa, seinissä ja yms. on putkia ja laitteita jotka voi aiheuttaa tärinää. Matalilla taajuuksilla saa tärinöitä aikaiseksi. On tietysti esim. lääkkeitä, jotka aiheuttaa sisäistä tärinää, mutta sisäisen tärinän erottaa ulkoisesta tärinästä.

• Anonyymi

Voi olla toiminnallinen oire.

• Anonyymi

Voisi olla ns. esentiaali tremor, eli vapina ilman syytä. Tuohon voisi auttaa esimerkiksi Propral -lääkitys. Lääkärisi tietenkin päättää asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe