Rv 30 ja hirvittävä kipu

tuskainenmamma

Viikkoja täynnä tasan 30, raskaus sujunut normaalisti. Nyt on kuitenkin mennyt viikon verran yöt valvoessa, sillä vatsakipu on lähes sietämätön ja alkaa lähes poikkeuksetta nukkumisen aikana. Tuntuu, että vatsaa viiltää milloin vasemmalle ylös ja sitten taas häpyluun alueelle alas. Toisinaan esiintyy jatkuvaa vatsakipua kuin hirveässä vatsataudissa. Lisäoireena aivan valtava hikoilu ja tuskainen olo. Viimeksi tänään, kestäen kolmisen tuntia ja nyt olo uskomattoman väsynyt ja raukea(kuin rankan urheilusuorituksen jälkeen).

Raskaus on sujunut lähes ongelmitta, muutaman kerran kohdunsuulta verta tiputellut(totesivat johtuvan kohdunsuun verekkäistä limakalvoista). Torstaina vielä kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kohdunkaulakin lähes entisissä pituuksissaan.

Kellään vastaavia kokemuksia?

4

8578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 35+5

Mulla tota täysin samaa, alkoi eilen illalla ekan kerran, kesti koko yön läpi. Välillä nuo viillot tulivat ihan muutaman min välein, toisinaan 5 min välein, välillä taas sain nukahdettua puoleksi tunniksi jopa.

Kipu lähes sietämätöntä ja tosiaan kuin vatsataudissa, teki pahaa aivan älyttömästi samalla kun vihloi vatsaa.

Neuvolassa kävin tänään tuon vuoksi, ja supistuksiksi epäilivät....

• rv 35+5

niin ja myös tuo hikoilu oli mullakin läpi yön, aamulla oli kamala olo, ihan hiestä märkänä kun heräsin , vaikka eipä nukuttua juurikaan tullut :(

Mulla tosiaan noiden viiltojen / vihlontojen aikana välillä tuli vilukin, siis ihan kananlihalle menin, mutta sitten yhtäkkiä olikin tuskahiki :O

• Heippa

Hei.
      Mulla 29 2 viikot.
      Hikoilen yöllä kuin pikkupossu :) Vaikka nukkuisin ilman peittoa,mahaa särkee,ja yritän sitten tukea sitä peitolla,välillä valvon useamman tunnin yöllä kun on yleisesti tuskainen olo,minulla tulee supistuksia,on tullut jo pitkään,mutta nyt ovat muuttuneet enemmänkin selkäsäryksi kuin supistuksiksi,enkä tiedä puolinakaan aikoinan supistaako mulla vai ei,kun kipu tuntuu selässä :)Aiemmin tuntuivat selvästi mahassa.

Mulla lapsi rupeaa liikkumaan aina kun menen nukkumaan,jotenka hän aiheuttaa sitä kipua. eli kun venyttelee ja liikuttelee päätänsä,ehkä sullakin ne johtuu siitä,ja kohtuhan sit kuitenkin vielä kasvaa,itsellänikin on näitä kasvukipuja,joka on sellaista inhottavaa särkyä.

mulla uhkaa enneaikainen synnytys,koska kohdunsuu on jo auennut ja kipeitä supistuksia on.ennestään kaksi lasta alle 3v.

Nyt mulla istukka kipeä,ainakin luulen niin se on tässä mahan etupuolella ja ollut 2päivää kipeä,sanoivat vaan että jos liikkeet loppuu mennä käyrään.

• jadelles

Itsellä ollut noin neljä viikkoa myös kauhea alavatsa kipu. Se viiltää ja sattuu niin ettei housuja meinaa saada pois tai vessan pöntöltä ylös pääse kun se iskee. Mulla ei pitkiä aikoja kipu kerrallaan kestä.

Kun kipua oli jatkunut kolme vuorokautta pätkissä soitin äitiyspoliklinikalle ja juttelin synnytys tms lääkärin kanssa. Lääkäri sanoi että jos pystyt olemaan kivun kanssa ja se ei ole koko aikaista ja tiedät ettei ole supistuksia (tiesin että ei ole, koska muutama aikaisemmin oli ollut) niin mulla ja vauvalla ei ole mitään hätää. Mutta jos tuntuu että kipu on jatkuvaa tai sietämätöntä niin sitten neuvolaan ensisijaisesti tai jos pahana niin lääkäriin.

En sitten mennyt koska uskoin lääkäriä ettei mikään ole vialla.

Ensimmäisen kerran kun neuvolassa sitä valitin eivät tehneet mitään, paineli vatsaa ja itku tuli kun koko kohtu vissiin niin kipeä silloin.

Nyt kipu vähentynyt ja harventunut.

Viimeksi kun kävin neuvolassa viikko sitten eri hoitajalla sanoi että on nyt selkeästi ainakin häpyliitos kipua. Varmisti sen vielä kun teki SF-mittauksen ja sehän mitataan häpyliitoksesta.

Toisenlaista ei niinkään ihan hirveän kauheata kipua tuntuu öisin. Tai makuu asennossa.
      Tämä johtuu vauvasta ja vauvan asennosta. Hellä painaminen että vauva vaihtaisi asentoa auttaa.
      Paljon ei muu auta kuin tukea mahan alta tyynyllä.
      Ja mulla kun on sellainen paha tapa vieläkin et nukun puoliksi kyljellään ja puoliksi vatsallani vaikka vatsa on jo ihan hurjan iso! Huomaan yöllä että en ole saanut unta ja olen vaihtanut asennon selin makuulle.
      Tää on paha asento jo mun astman takia kun henkeä ei meinaa saada. Ja tietysti että vauva painaa keuhkoja. Kummallista kyllä, jos herään selin makuulta en vaihda asentoa vaan koitan vaan saada heti uudestaan unta, koska tää asento tuntuu yllättävän hyvältä!

Hikoilu on kauheaa ja petivaatteet ovat koko aika ihan nihkeitä. Niska villat on aamulla herätessä joskus ihan märät. Tämä teettää hirmuisesti nukkumisvaikeuksia kun olevinaan on kuuma ja pakko nukkua ikkuna auki.
      Nukkumista ei kyllä helpota yhtään se että saan vähintään kahden tunnin välein (kuten alusta asti) juosta pissillä.

Viime viikon maanantaina tehtiin toisesta syystä pika ultraus ja vauvalla kaikki hyvin.

Sun oireista en osaa sanoa, voivat olla häpyliitoskipua/lantion venymistä sekä myös supistuksia samaan aikaan. Tai vauva sitten vaan on niin huonossa asennossa kun meet makuulle.
      Kannattaa ehdottomasti soittaa neuvolaan ja kysyä, koska sitä varten ne ihmiset siellä töissä on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe