Huomasin pari viikkoa sitten oudon patin peukalon "ylemmässä" nivelessä. Mistäköhän se voisi johtua? Patti on kipeä kun sitä painaa kunnolla mutta ei muuten. Reumatestit on otettu viime talvena, kaikki oli ainakin silloin ok. Voiko olla mahdollista, että olen lyönyt sormen johonkin ja että se olisi ärtynyt siitä?
Nestettä sorminivelessä
4
3010
Vastaukset
- nesteet
Minulla on nivelrikkoa sormissa ja samanlainen
patti oli keskisormen nivelessä.Lääkärini totesi
nivel nesteiden valuneen "ulos".Useaan kertaan
hajonneena patti katosi kokonaan.- alkuperäinen:::
eipä ole muita oireita :o. riittääkö tuo yksi patti nivelrikon diagnoosiin?
- nesteet
Minulla toki on varpaat,polvet ja selkä nivelrikon
kuluttamat.Sormet eivät ole vielä kovin pahassa
kunnossa,mutta nämä kupulat ovat niitä nivelnesteen
ulos valumia.Tällä hetkellä on samaan sormeen tulossa jälleen
nesteen tuoma kupula.Siinä tosiaan
voi tuntua kiristystä,mutta ei ole painettaessa
kipeä.Itse "tyhjensin"nesteet pois,mutta aina
kupula nousi uudelleen.Muuton aikana se rikkoutui
usean kerran ja hävisi kokonaan.Jos haluaa saada
kupulan pois,tulise se rikkoa kokonaan,näin sen
saa katoamaan.
- paukkupolvi
Minulla on aikaisemmin todettu nivelrikko polvissa.
Lonkassa myös kipua/oireita sekä oikeassa kyynärpäässä.
Pari vuotta sitten nousi kummallinen patti oikean käden keskisormen ensimmäiseen, sormen päätä lähinnä olevaan niveleen.
Nyt tänä kesänä vasemman käden etusormen niveleen samanlainen.
Kysyin asiaa terveydenhoitajalta käydessäni muun asian vuoksi.
Hän sanoi sen johtuvan nivelrikosta ja mainitsi että vanha kansa sanoi näitä kylmänkyhmyiksi.
Tuo vanhempi patti on aika huomaamaton mutta tämä uudempi on vähän kipeä ja kiristää, kuin olisi täydempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835