Näpsä-veneet

mitäsmieltä

Mitä mieltä olette Näpsä veneistä? Onko jollakulla sen merkkinen vene?

16

14487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli sellainen

      mutta se uppos.

      ei vaan,kyllähän sillä soutelee,niinkuin muillakin lasikuituveneillä tyynellä lammella.

      totuushan on se,että lasikuitusoutuvenettä ei ole tarkoitettu kuin kylpyammeeseen.

      hengenvaarallisia lastuja kaikki.

      • vene...

        Minun mielestä ainakin on tosi laadukas ja kestävä vene. On itselläkin ollut vaikka kuinka monta vuotta ja vieläkin hyvässä kunnossa.


      • Rantatarkkailija
        vene... kirjoitti:

        Minun mielestä ainakin on tosi laadukas ja kestävä vene. On itselläkin ollut vaikka kuinka monta vuotta ja vieläkin hyvässä kunnossa.

        Oli semmoinen minullakin kaksi kesää,ei enää.
        Kokemuksia:
        Jos lähdet soutaen uistelemaan,siis vanhaan malliin vetouistellen. Kaikki menee aluksi hyvin,on kevyt soutaa ja tuntuu mukavalta "kapistukselta". Mutta annas olla kun hauki kiinnostuu uistimestasi ja hölmöyttään ottaa kiinni. Tietenkin innostut touhuamaan veneessä siihen malliin että kala kyytiin jne.
        Siihen se soutuidylli sitten rikkoontuukin. Vene on kiikkerä jopa istualtaan kalan kanssa taistellessa,jos nouset seisomaan,hukkaat kalan,kalavehkeet ja kastelet housut ja kännykän.
        Minulle meinasi käydä näin,luovutin kalan heittäytymällä pikaisesti veneen pohjalle istumaan.
        Toinen kokemus: Kiinnitin 2 hv. perätuupparin veneeseen ja lähdin kolmen aikuisen "kuormalla" tutustumaan erääseen mökkipaikkamme läheisyydessä olevaan saareen. Paluumatkalla oli tuuli voimistunut ja tunsin kuinka veneen runko ikäänkuin kiemurteli aaltojen välissä,siis rento on runko. Myin veneen tutulle pariskunnalle mökkiveneeksi pienelle lammelle jossa ei aallot koskaan nouse yli 5 cm. korkuisiksi,samalla kielsin edes harkitsemasta kalastusta tai perämoottorin hankintaa. Ovat uskoneet neuvojani ja vielä pari viikkoa takaperin olivat elävien kirjoissa. Tee tästä omat johtopäätökset. Vaihdoin käyttöön SUVI-460,on hiukan raskaampi soutaa ja käsitellä,kun on enemmän rakennusainetta rungossa käytetty.Olen kokeillut molemmat tilanteet uudestaan ja ero on molemmissa tapauksissa huomattava. Kuitenkin puuvene on aina varmempi ratkaisu mutta on myös enemmän huoltoa vaativa laite.


      • olla pitää
        Rantatarkkailija kirjoitti:

        Oli semmoinen minullakin kaksi kesää,ei enää.
        Kokemuksia:
        Jos lähdet soutaen uistelemaan,siis vanhaan malliin vetouistellen. Kaikki menee aluksi hyvin,on kevyt soutaa ja tuntuu mukavalta "kapistukselta". Mutta annas olla kun hauki kiinnostuu uistimestasi ja hölmöyttään ottaa kiinni. Tietenkin innostut touhuamaan veneessä siihen malliin että kala kyytiin jne.
        Siihen se soutuidylli sitten rikkoontuukin. Vene on kiikkerä jopa istualtaan kalan kanssa taistellessa,jos nouset seisomaan,hukkaat kalan,kalavehkeet ja kastelet housut ja kännykän.
        Minulle meinasi käydä näin,luovutin kalan heittäytymällä pikaisesti veneen pohjalle istumaan.
        Toinen kokemus: Kiinnitin 2 hv. perätuupparin veneeseen ja lähdin kolmen aikuisen "kuormalla" tutustumaan erääseen mökkipaikkamme läheisyydessä olevaan saareen. Paluumatkalla oli tuuli voimistunut ja tunsin kuinka veneen runko ikäänkuin kiemurteli aaltojen välissä,siis rento on runko. Myin veneen tutulle pariskunnalle mökkiveneeksi pienelle lammelle jossa ei aallot koskaan nouse yli 5 cm. korkuisiksi,samalla kielsin edes harkitsemasta kalastusta tai perämoottorin hankintaa. Ovat uskoneet neuvojani ja vielä pari viikkoa takaperin olivat elävien kirjoissa. Tee tästä omat johtopäätökset. Vaihdoin käyttöön SUVI-460,on hiukan raskaampi soutaa ja käsitellä,kun on enemmän rakennusainetta rungossa käytetty.Olen kokeillut molemmat tilanteet uudestaan ja ero on molemmissa tapauksissa huomattava. Kuitenkin puuvene on aina varmempi ratkaisu mutta on myös enemmän huoltoa vaativa laite.

        " Kuitenkin puuvene on aina varmempi ratkaisu mutta on myös enemmän huoltoa vaativa laite".

        Sanoit jo sen minkä olisin itse kirjottanut ja olet hemmetin oikeassa. Vanerilaudasta tehty vene on ehdottomasti paras. Riippuu vielä, kuka tekee, koska malleja niissäkin on monia ja n.5m pitkä ja jossa on kapea ja perästä jyrkkä ja kapea ohjaava kulma, on ihan paras vene.


      • veneet,
        olla pitää kirjoitti:

        " Kuitenkin puuvene on aina varmempi ratkaisu mutta on myös enemmän huoltoa vaativa laite".

        Sanoit jo sen minkä olisin itse kirjottanut ja olet hemmetin oikeassa. Vanerilaudasta tehty vene on ehdottomasti paras. Riippuu vielä, kuka tekee, koska malleja niissäkin on monia ja n.5m pitkä ja jossa on kapea ja perästä jyrkkä ja kapea ohjaava kulma, on ihan paras vene.

        Se vene oli varmaan toinen malli tai vanha malli koska minulla ainakin on leveämpi pohja ja ei kyllä hutera ole.


      • Anoppi ostaa venettä
        olla pitää kirjoitti:

        " Kuitenkin puuvene on aina varmempi ratkaisu mutta on myös enemmän huoltoa vaativa laite".

        Sanoit jo sen minkä olisin itse kirjottanut ja olet hemmetin oikeassa. Vanerilaudasta tehty vene on ehdottomasti paras. Riippuu vielä, kuka tekee, koska malleja niissäkin on monia ja n.5m pitkä ja jossa on kapea ja perästä jyrkkä ja kapea ohjaava kulma, on ihan paras vene.

        Minkä merkkinen vene on kuvailemasi vanerivene? Onko sinulla esimerkkinä joku tietty vene kuvailemastasi? Miksi tuo vanerivene on parempi kuin "uppoamaton" lasikuituinen? Vanha Näpsämme kulkee kyllä täysin omia suuntiaan ja keikkuu ja vuotaa. Nyt tarvitsee pikaisesti löytää laatuvene, ennen kuin anoppi ostaa uuden Näpsän... Mitä mieltä olette Päijänn-veneistä? Neljä hengen soutuvene hakusessa, mökkisaareen soutelua, pientä kalastusta varten ja on kestettävä jonkinlaista järvenkäyntiä.


      • Anonyymi
        Anoppi ostaa venettä kirjoitti:

        Minkä merkkinen vene on kuvailemasi vanerivene? Onko sinulla esimerkkinä joku tietty vene kuvailemastasi? Miksi tuo vanerivene on parempi kuin "uppoamaton" lasikuituinen? Vanha Näpsämme kulkee kyllä täysin omia suuntiaan ja keikkuu ja vuotaa. Nyt tarvitsee pikaisesti löytää laatuvene, ennen kuin anoppi ostaa uuden Näpsän... Mitä mieltä olette Päijänn-veneistä? Neljä hengen soutuvene hakusessa, mökkisaareen soutelua, pientä kalastusta varten ja on kestettävä jonkinlaista järvenkäyntiä.

        Päijän vene on ollut minulla jo noin 30 vuotta ja edelleen on vakaa, turvallinen ja kunnossa.
        Olen katsellut muitakin veneitä koska tarvitsisin veneen lähi lammelle.
        En ole löytänyt yhtä hyvää. Päijän veneessä on vain yksi huono puoli. Se on pirus kallis!


    • Rantatarkkailija

      Kysyttiin että minkä vuoden mallia oli se "hutera Näpsä".
      Todennäköisesti vm.2001

    • Minulla oli vähän aikaa näpsä 460 soutu-moottorivene, oli tukevan tuntuinen ja hyvin kantava, perä ei kanna moottoria ihan niin hyvin kuin vastaavassa Suvi mallissa, mutta hinta laatusuhde ainakin on kohdallaan. Vaihdoin sitten pulpettiveneeseen kun pitää päästä haukipaikoille vähän vikkelämmin.

    • judo01

      maailman paras vene

    • 480

      480 mallissa (suippoperä) "peräpeili" on niin kaukana takana etä ainakin honda 2,3 tarvitsee melkeen jatko kaasu kahvan.
      Kyllä sillä pari aikuista ja iso koira retkieväineen suojaisilla vesillä rantoja kiertelee.
      Verkkokalastukseen varalaita on turhan matala, tulee tunne että kohta se hörppää kun vähän kurkottelet. jos olisi yksi "lautapari lisää niin olis hyvä mutta sittenhän se olisikin ihan eri vene.

    • Lörppähuuli

      Täällä on kaksi näpsää. Toinen perämoottorinäpsä 445. Ja toinen on 500 soutuvene.
      Kumpaankin olemme tyytyväisiä. Ja joku muukin on täytynyt olla tyytyväinen, kun lähti soutuvene metsän keskeltä omille teilleen : DD T.Lörppähuuli

    • tumppi varonen

      mulla on näpsä 445 pulpettivene ,perässä jammu 20 hv 5 v vanha, eli kuristettu 25 sta.
      se aiheuttaa yksinajossa hieman lähtöongelmia (72kg)uusi n.60 kg Tomppa

    • V.Vainamoinen

      Mulla on Haapio, sauvon sitä näreenruodolla. On se näpsä.

    • Ei puuveneelle

      Miksi aina kirjotetaan niin älyttömästi Off topic eli asian vierestä. Minäkin harkitsen tuota Näpsää, juuri siksi että se on kevyt ja ehkä plaanaa pienikokoisella moottorilla kuten mainoksessa sanotaan. Totta kai pieni vene on kiikkerämpi kuin 10 cm leveämpi ja puoli metriä pitempi vene. Ne kaipaavat sitten myös isomman ja raskaamman myllyn 20 hv ja yli eikä niitä heikolla selällä vedetä maihin kunnolla.

      Siis vertailkaamme näpsää muihin vastaaviin veneisiin kuten suvi 390, ideal 415 jne. Itse olen tykästynyt Näpsään erityisesti siksi, että sen saa myös Vihreänä. En nimittäin halua valkoista venettä rantaani kirkumaan.

      Puuvenettä ei suurin osa halua, koska sitä on huollettava ja se mätänee rantaan jos sen sinne vaan jättää loikomaan. Onhan se tietysti ekologisempi.

    • fisuu skönelle

      ..mulla ei ooo mitää, kellun ite laiturilla..oisko aika hakkii purkki..semmoinen että skönellekkin uskaltaa fisuu...joo alla 1000 ekesen vaan näin enskertaliselle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe