Kaaso vaihtoon

Liian julma?

Täältä saan varmasti rehellisen vastauksen siihen, kuinka mulkku olen jos vaihdan kaasoni?

Tilanne on siis tämä: Paras ystäväni on kaasoni, kerroin tulevista häistä hänelle vannottaen ettei asiasta puhuta vielä mitään ulkopuolisille (pieni kylä, suuret korvat). Noh, nyt sitten selvisi, että perskutarallaa kaikkihan siitä tietää! Myös meidän vanhempamme, joille olimme kertomassa vasta yhteisessä sukujuhlassa. Tunnen itseni erittäin loukatuksi ja ihan hölmistyneeksi, kun en ymmärrä, ettei hän pitänytkään salaisuutta.

Olen niin vihainen, että tekis mieli vaihtaa kasso, mutta onkohan liian radikaalia?

Luottamus kuitenkin meni pitkäaikaiseen ystävääni (20v) enkä aio kyllä mitään asioita hänen kanssaan enää ensimmäisenä jakaa!

6

4388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan kaikki

      tietää muuten hääpuvun mallin jne. etukäteen jos jatkat tuon kanssa. Haasta se oikeuteen suullisen sopimuksen rikkomisesta.

      • on...

        Mitä merkitystä, jos joku tietää hääpuvun mallin etukäteen? xD

        Huhhuh, kaikkee sitä kuuleekin...


    • että juuri

      kaasosi on juorunnut koko kylälle? Entäs jos vaikkapa miehesi on kertonut jollekin kaverilleen, joka sitten on kertonut eteenpäin tms? Oletko kaasosi kanssa jutellut asiasta ja mitä hän on sanonut?

      • hedelmänapero

        On todella mahdollista, että muut ovat kuulleet häistäsi jostain muualta kuin kaasoltasi (et kertonut, olitko puhunut asista hänen kanssaan). Jos kotipaikassasi kaikki tuntevat toisensa, on ihan mahdollista, että kuka tahansa asiasta tietoinen on voinut paljastaa salaisuuden. Turha rikkoa hyvää ystävyyttä tälläisen takia.


    • ja anteeksianto

      Teillä on pitkä ystävyys takana. Jos vaikka kaasosi pienestä lipsahduksesta tieto levisi kylänkattavaksi, niin onko sen nyt loppujen lopuksi maailmanloppu? Tuskin kaasosi tietentahtoen koko kylälle meni luottamuksellista tietoa julistamaan.

      Jos nyt vaihdat julmistuneena kaasoa, niin tietänee se samalla pitkän ystävyyden loppua, hän ei varmastikaan tule edes häihin. Onko se sen arvoista?

      Jos taas annat anteeksi, niin tuskin ajan kuluttua edes muistat, että tieto häistä levisi hiukan ennen aikojaan.

      • Esposa

        Just näin, et varmaan muista jonkin ajan kuluttua, että tieto levisi eteenpäin ennen aikojaan. Se on kuitenkin pientä (mielestäni) siihen verrattuna, että kaaso ei millään tavalla halua ottaa osaa mihinkään häihin liittyviin asioihin.

        Minulla kävi niin, vaikka takana oli yli 30 vuotta ystävyyttä. Tosin asumme muutaman tuhannen kilometrin säteellä toisistamme, mutta siltikin pettymys oli tosi suuri ja hääpäivän aamu meni kyyneliä niellessä. Kaaso ei halunnut tulla mukaan meikkaukseen (sanoi, että mitä hän siellä tekee, eihän häntä kammata eikä meikata). Ei liioin halunnut tulla auttamaan pukeutumisessa, johon oikeasti tarvitsin apua. Kaikki suunnitelmat menivät niiltä osin uusiksi ja vanhempieni täytyi tulla auttamaan ko. hommassa. Kaasosta oli mukavampaa lähteä suoraan häihin hotellilta, jossa sai rauhassa itse pukeutua ja laittautua. Kirkossa nakkasin hänelle kukkapuskan käteen - hyvä oli kun huomasin missä istui, sillä oli takarivissä ja sielläkään ei edes reunassa. Itse häissä hän ei tietenkään sanonut mitään eikä ottanut millään tavalla osaa ohjelmiin.

        Olisi pitänyt arvata jo siinä vaiheessa, kun meillä oli yhteinen get-together pari päivää ennen häitä. Kaasoni vei mukanaan muutamia ihmisiä kesken tilaisuuden, kun hänellä tuli kova nälkä ja piti päästä syömään jonnekin muualle... Näinhän oli tarkoitus tehdäkin yhdessä kaikkien kanssa, mutta hän ei malttanut odottaa!!!

        Olin todella loukkaantunut hänelle ja vielä kun paljastui, että hän ja miehensä antoivat ehdottomasti vähiten "lahjarahaa", vaikka heillä ei juuri rahasta ole puutetta. Itse en kehtaisi edes antaa niin vähää!!!

        Lopputulemana oli se, että pidin etäisyyttä häneen ensimmäisen vuoden ajan, sillä teki niin pahaa edes jutella. Olin sydänjuuriani myöten loukkaantunut ja anteeksiantaminen on ottanut tosi koville. Kaiketi tässä joutui myöntämään itselleen, ettá ystävyys onkin ollut kaikki nämä vuodet ihan jotakin muuta kuin sen oletin olevan? Nykyään olemme yhteydessä silloin tällöin ja ihan hyvissä merkeissä, mutta totuudennimissá en voi koskaan unohtaa tapahtunutta enkä enää tunne samoin häntä kohtaan. Surullista, eikö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe