Moi!Kuka kertois kestäviä ruusulajikkeita punaisia ja valkoisia?Sain ehdotuksen tutultani schneewitchen ja hope for humanity,onko kokemuksia?Entä istutusväli ja miten syvä ja leveä kuoppa,entä lannoitus ja hoito?
kestäviä ruusulajeja
4
1598
Vastaukset
Kestävällä lajikkeella?On eri asia täytyykö ruusun kestää Tampereella vai Rovaniemellä...Onko väliä millainen ruusun tulis olla,muuta siis kuin väri?Ruusuja kun on moneen lähtöön jalommista ryhmäruusuista ihan perus kurttu- tai juhannusruusuihin lajikkeineen...
Kyseisistä lajikkeista ei kokemusta mutta istuttamisesta sen verran että istutuskuopan syvyys vähintään 50cm,samoin leveys.Perus pensasruusut selviää aika vähällä hoidolla,vanhojen oksien poisto yleensä riittää.Jaloruusuilla puolestaan leikkauksia tarvitaan joka kevät ja niiden istutuskin poikkeaa hieman tavallisesta (jalonnuskohta tulee olla 10-15cm maanpinnan alapuolella,tavallisilla istutetaan samaan syvyyteen kuin ovat ruukussa).Lannoituksen kanssakaan pensasruusut eivät ole ranttuja,kevät- ja syyslannoitukset riittää ihan hyvin.- siku7
eli ovatko talvenarkoja IV-vyöhykkeellä?
- Ruusuilija
Hope for humanity on matala puistoruusulajike. Kestää IV-V-vyöhykkeillä melko hyvin.
Schneewittchen on hiukan epävarma selviytyjä nelosvyöhykkeelle.
Cuthbert Grant olisi upean punainen ja kukkien koko lähes 10 cm, lähes metrin korkuiseksi kasvava ja pärjää nelosvyöhykkeellä.- siku7
Kiitos tiedosta!Täytyy kokeilla miten onistuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384724- 1763876
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153576Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432891- 1361826
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?511263Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203