Taunus reistailee!

Bug

Hei kaikki Ford-asiantuntijat!

Vm. '82 1,6l Taunus GX:ääni on tullut seuraavat viat:

1. Kytkin ravistaa. Sitä ilmenee liikkeelle lähtiessä. Muuten se pelaa hyvin, vaiheet menee hyvin päälle, ei luista jne.

2. Meno on nykivää. Ajettaessa esim. 3-vaiheella 50-60 km/h, auto nykii ja pätkii epätasaisesti. Maantienopeuksissa menee taas hienosti ja todella tasaisesti.

Autossa on se huonoksi haukuttu muuttuvakurkkuinen kaasutin automaattiryypyllä. Mikä neuvoksi? Voivatko molemmat viat johtua jostain samasta syystä? Olen tarkistanut katkojan kärjet, ilmansuodatin vaihdettu, alipaineletkut tarkistettu, sytytystulpat uudet hyvät, samoin sytytysjohdot. Kaasutin säädetty vuosi sitten. Auttakaa!

Kiitos kaikille!

8

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja

      Kytkimen ravistus johtuu kytkimisestä eli loppuunkulunut ja öljyinen levy tödenäkösesti kampiakselin stefa vuotaa öljyä joka pääsee kytkimeen.

      Nykiminen voi johtua siitä kaasuttimesta tai sytytysvioista. Vaatii tarkempaa tutkimista.

      • Pepe

        Hyviä vinkkejä olet jo saanutkin, mutta yksi nykimistä ja matalilla kierroksilla epätasaista käyntiä aiheuttava tyyppivika on
        virranjakan pääakselin löysyys. Se on helppo tarkistaa kun avaat kannen ja pyöriän irti, ravistat tapin päästä, jos akseli käsivoimin
        liikkuu niin kaupasta uusi jakaja. Se ei ole kallis.


    • Tietoniekka

      Kannattaa viedä mahdollisimman nopeasti paaliin. Saat pian luonnonsuojelijat perääs... Ford yhtymä on ollut kyllä aika vastuuton, kun tuommosia viattomille...

    • Volvo Puranen

      Minulla oli nuorenpana samalainen Taunus .Kaasutin oli vaidettu oli Dellordo ja kävi heittämälla vain konepellistä joutui leikkaamaan äänen vaimennuslevyä että korkeus riitti.Silloin ainakin Mopo Sport edusti on Vantaalla Kehä 3 vieressä puh.09-8540677 toivottavasti muistin numeron oikein.Kulutus oli 10 L/100km ajoi hiljaa tai kovaa.Muuten mukava peli vääntävä moottori.Onko nykyisessä kaasarissa alipaineletkuja niistä on useimiten vuotoja seokset laihenee nykimistä esintyy.

    • eki

      Moi!
      Nykiminen voi johtua myös olemattoman pienestä ilmavuodosta, joka ei sitten vaikuta korkeammilla nopeuksilla. Esim. minulla oli halkeileva jarrutehostimen letku, josta pääsi vuotamaan ilmaa. Omistan samanlaisen Taunuksen kun sinulla ja on myös "juuttuvakurkkuinen" ja ryyppy ei toimi. Muuten kaasutin toimii moitteettomasti.

    • Voortisti

      Kytkimen paineasetelma väsynyt, levy kulunut epätasaisesti, öljyä tai paskaa kykimessä, akseli uralla tai pikeentynyt, myös huono vaijeri tai säätövika voi olla vikana, nestesysteemissä huono neste tai vikaa sylintereissä. Kaasarivika voi olla imuilmavika jossain tai ilmaruuvi liian pienellä tai isolla, kokeile säätää ruuvia vähän isommalle/pienemmälle ja/tai sytkää vähän aikasemmalle.

    • Tapellut

      Vaihda kondensaattori.Aiheuttaa vanhetessaan juuri tuollaisia nykimisoireita.

    • korttiina68

      Nykiminen saattaa johtua vain vedestä kaasarissa; Masinolia puolikas pulloa tankkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe