Kukkia ei oo maljakko on

n.sorsa

61

2178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pukeli 1

nätti maljakko, minun mielestä. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi?

• n.sorsa

nämä maljakot saa olla erikoisen näköisiä emännänkin mielestä, mutta mitään posliini koristeita ei saa olla.

• todellakaan ole

erityisen kaunis, mutta eihän makuasioista voi kiistellä.

• Kaunis maljakko, onko jotain taidelasia ? Nyt et hae mitään kukkia takapihalta, vaan haet mammalle vaikka torilta ruusukimpun...;)

• n.sorsa

ainakin on paina todella paljon maljakko kokoonsa nähden ja halpa. Tuolla takapihalla olisi vain noita sateen ja tuulen vaurioittamia kukkasia, mutta täytyy varmaan kipitellä ostelemaan ruusuja, mistä meidän emäntä pitää, tulppaaneja inhoaa.

• n.sorsa kirjoitti:

ainakin on paina todella paljon maljakko kokoonsa nähden ja halpa. Tuolla takapihalla olisi vain noita sateen ja tuulen vaurioittamia kukkasia, mutta täytyy varmaan kipitellä ostelemaan ruusuja, mistä meidän emäntä pitää, tulppaaneja inhoaa.

mammalle ruusuja... ;))
        http://i231.photobucket.com/albums/ee54/finessan/SPA50771.jpg

• yks.kät.

• n.sorsa

• yks.kät. kirjoitti:

Sinä se äkkiä taioit sorsalle ruusuja, ettei sen tarvii yötä myöten lähteä niitä hakemaan.

Hieno.

no kun....ulkona kukat on märkiä, ja torikaan ei kai edes turussa oo tähänaikaan...luulisin.....
        *kiitti*

• n.sorsa kirjoitti:

kuva jos tuon kuvasen ottaisi malliksi tämmöisiä pitäisi saada maljakon sisälle, muistan ostaa oikeita rehusia varmasti maljakkoon.

hyvä ideä kuva mukaan torille... ;))

• Puskalissu kirjoitti:

Nopeestippa sä sen täytit! Upeita! Voisit viskata tännekkin muutaman, kun mulla se tyhjä maljakko...

kunhan nyt ensin heität sen tyhjän maljakon mulle,
        niin äkkiäkös mä tuon täytän noilla piharuusuillani.. ;)))

• sinua...........

• sinua........... kirjoitti:

aina, siis aina täytyy katsoa kukat vaasin mukaan, nuo ei sovi tuohon vaasiin. ;)

otan nuhteet vastaan ja tunnustan tyhmyyteni.

• kaunis, tulee mieleen sulava jää.

Nyt kuules hankit mammalle kauniita kukkia vielä kimpun ja yllätät!!

• n.sorsa

jos on kiltisti sitten kukkia ostelemaan, noh aina emäntä on kiltti, kattotaan koska yllätetään ja ostellaan, kukkien lisäksi joidenkin naisten herkkua suklaata ja jäätelöäkin, saa kunnollisen yllärin.

• yks.kät.

Mä tykkään, nätti on. Mulla taitaa olla aika samantyylinen tuolla kaapissa.

Huomenna käyt hakemassa kimpun ruusuja siihen torilta. Ja kun ne lakastuvat, niin haet luonnosta ison kimpun luonnonkukkia - kuivalla kelillä.

Luonnonkukistakin saa tosi hienoja isoja kimppuja.

Kyllä mamman nyt kelpaa ...

• n.sorsa

katteltiin juuri hiljakkoin kukkasi, mutta nämä meidän metsän kukkaset kovin on lakastuneita osittain, jos pari ihan pikkuriikkistä kukkasta ostaisi meitin kukkakaupasta, semmoinen löytynee täältä ei tarvitse pitkälle mennää.

• ------------------

makuasioista ei parane kiistellä kun ei pääse yli eikä ympäri.

• n.sorsa

jokaisella on oma makumme ja hyvä niin.

Vaikka antiikkiesineistä, jotkut pitää niistä ja toiset ei, minä pidän niistä kukkaro taas ei.

• Muurlan tuotannossa on ollut aikoinaan ihan tuon näköinen ;).Vaikea kuvasta sanoa,mutta ainaskin hyvin samalta näyttävä.Muistaakseni oli ainakin myös sinisenä.

• n.sorsa

sivusto jos löytyisi malli, mutta kyllä on kovat hinnat nykyisin kirpputoreilakin osa tuotteista maksaa enemmän, kun kaupoissa, noh ei 2€ maljakosta voi valitella, joku vähemmän hintatietoinen olisi maksannut viisinkertaisen hinnan.

• se on.

ja sinisenä minullakin joskus ollut.

• Muurlaa, mulla on varmaan väärä mielikuva että Muurlalla olisi lasi "kirkkaampaa" (värillinenkin) ja jotenkin ohuempaa, mulla tuli tuosta mieleen Sarpaneva mutta olin sitten väärässä.

• kauniit maljakot

• n.sorsa

• väärässä.
        Haukullinen kirjoitti:

Muurlaa, mulla on varmaan väärä mielikuva että Muurlalla olisi lasi "kirkkaampaa" (värillinenkin) ja jotenkin ohuempaa, mulla tuli tuosta mieleen Sarpaneva mutta olin sitten väärässä.

Sarpis kyy erottuu. Ihana kun ei tule riitaa tuollaisesta vaan ihan myönnetään se tietämättömyys. Vaikea on sekoittaa Muurlaa ja Sarpanevaa. Eihän kaikkea tarvitse tietää, eihän. Oisko nyt palsta muuttunut ihan perusteellisesti.

• Mulla samantyylinen hyllyssä, mutta mun mielestä liian säntillinen. Sun maljakko kivampi, kun ei oo niin täsmällisesti muotoiltu. Tykkään!

• n.sorsa

minä tykkään että ovat yksinkertaisia malleiltaan, mutta kukkamaljakot pitää olla kauniita muodoiltaan jos sinne meinaa laittaa kauniita kukkasia, se kokonaisuus ratkaisee ainakin minulla.

• n.sorsa kirjoitti:

minä tykkään että ovat yksinkertaisia malleiltaan, mutta kukkamaljakot pitää olla kauniita muodoiltaan jos sinne meinaa laittaa kauniita kukkasia, se kokonaisuus ratkaisee ainakin minulla.

toi näyttää just, niinku joku sanoikin, sulavalta jäältä. Miellyttää mun silmää.

Myytkö? ;)

• n.sorsa
        Puskalissu kirjoitti:

toi näyttää just, niinku joku sanoikin, sulavalta jäältä. Miellyttää mun silmää.

Myytkö? ;)

tai ei, en raaski myydä, ensi viikolla täytyy mennä taas shoppaileman kirppiksille, meillä niitä on onneksi ja tekee todella hyviäkin löytöjä ja ei tarvitse maksaa itseään kipeäksikään jos yhtään on hintatietoinen. Suomen yksi suurimpiin lukeutuva kirpputorikin turussa manhattanilla 1- 2 tuntia siellä vierähtää.

• Pukeli 1
        Puskalissu kirjoitti:

Myytkö? ;)

asiantuntijalta kysyä, että paljonkohan kehtaisi pyytää fasaani soppakulhosta, sellaisesta kannellisesta, missä on sinisiä lintuja ja kiemuraisia koristeita. Se on ihan ehjä ja aika vanha.
        Meinaan myydä senkin, koska kaikesta ylimääräisestä haluan päästä eroon.

• Pukeli 1 kirjoitti:

asiantuntijalta kysyä, että paljonkohan kehtaisi pyytää fasaani soppakulhosta, sellaisesta kannellisesta, missä on sinisiä lintuja ja kiemuraisia koristeita. Se on ihan ehjä ja aika vanha.
        Meinaan myydä senkin, koska kaikesta ylimääräisestä haluan päästä eroon.

tosissaan multa kysyny??? =)
        (tai sitte mulla viiraa silmissä, kun näytti että mulle sen laitoit)

En mä mistään soppakulhoista mitään tiiä...

• n.sorsa kirjoitti:

tai ei, en raaski myydä, ensi viikolla täytyy mennä taas shoppaileman kirppiksille, meillä niitä on onneksi ja tekee todella hyviäkin löytöjä ja ei tarvitse maksaa itseään kipeäksikään jos yhtään on hintatietoinen. Suomen yksi suurimpiin lukeutuva kirpputorikin turussa manhattanilla 1- 2 tuntia siellä vierähtää.

mulla on taas suuri hinku kirppareita penkomaan vaikka vakaa päätös on nyt hävittää KAIKKI sellainen roina mitä ei oo viimeisen kolmen vuoden aikana kukaan tarvinnut.

Suunniteltiin yhden kamun kanssa että otettais kirpparipaikka ja kiikutettais kaikki sinne, hinta niin alas että päästäis tavaroista eroon, pääasia että myyntipaikan hinnan tuottaisi.

Komerontäytteenä Riihimäenlasin Kastehelmi-kahvikuppeja ja 30-luvun lasia.

• n.sorsa
        Haukullinen kirjoitti:

mulla on taas suuri hinku kirppareita penkomaan vaikka vakaa päätös on nyt hävittää KAIKKI sellainen roina mitä ei oo viimeisen kolmen vuoden aikana kukaan tarvinnut.

Suunniteltiin yhden kamun kanssa että otettais kirpparipaikka ja kiikutettais kaikki sinne, hinta niin alas että päästäis tavaroista eroon, pääasia että myyntipaikan hinnan tuottaisi.

Komerontäytteenä Riihimäenlasin Kastehelmi-kahvikuppeja ja 30-luvun lasia.

ja myy netin kautta tavarat mitä niitä raijaa kirpputorille huutonettiin tai vastaavaan vain myytiin.

• n.sorsa kirjoitti:

ja myy netin kautta tavarat mitä niitä raijaa kirpputorille huutonettiin tai vastaavaan vain myytiin.

näin laiskalle, pitäis lähetellä niitä ympäriinsä.

Helpompi ottaa kirpparilta viikoksi paikka joka käydään vuoropäivinä kaverin kanssa siistimässä.

• n.sorsa
        Haukullinen kirjoitti:

näin laiskalle, pitäis lähetellä niitä ympäriinsä.

Helpompi ottaa kirpparilta viikoksi paikka joka käydään vuoropäivinä kaverin kanssa siistimässä.

on laiskuutta tai ei älä sitten ostele itse mitään kirpputorilta jos tuotteita viet sinne myytiin, huomaat tienattujen rahojen menneen uusin romuihin.

Tuossa tänään putsasin meidän "antiikkisen" eteisen peilin noh kopio semmoinen kehykset kipsiä ja kultaus päällä mikä sekin löytyi kirpputorilta, kun mamma tahtosisi itseään peilaila oikein suuresta peilistä itseään.

Kaippa kyselee sen ääressä, kerro kerro kuvastin ken on maassa kaunehin, noh jotakin ainakin kovasti mutisee peilatessa.

• n.sorsa kirjoitti:

on laiskuutta tai ei älä sitten ostele itse mitään kirpputorilta jos tuotteita viet sinne myytiin, huomaat tienattujen rahojen menneen uusin romuihin.

Tuossa tänään putsasin meidän "antiikkisen" eteisen peilin noh kopio semmoinen kehykset kipsiä ja kultaus päällä mikä sekin löytyi kirpputorilta, kun mamma tahtosisi itseään peilaila oikein suuresta peilistä itseään.

Kaippa kyselee sen ääressä, kerro kerro kuvastin ken on maassa kaunehin, noh jotakin ainakin kovasti mutisee peilatessa.

Vai kyselee peililtä tärkeitä kysymyksiä!

Kun nyt pystyiskin olemaan niin kovana etten sorru ostamaan mitään, suuri vaara on että jotain tarttuu mukaan.

Yksi tuttu kertoi että oli viikon pitänyt myyntipaikkaa, kävi joka päivä siistimässä paikan ja TIETYSTI teki kierroksen, sai myymistään tavaroista 120 euroa ja osti sen viikon aikana 110 eurolla.

• n.sorsa
        Haukullinen kirjoitti:

Vai kyselee peililtä tärkeitä kysymyksiä!

Kun nyt pystyiskin olemaan niin kovana etten sorru ostamaan mitään, suuri vaara on että jotain tarttuu mukaan.

Yksi tuttu kertoi että oli viikon pitänyt myyntipaikkaa, kävi joka päivä siistimässä paikan ja TIETYSTI teki kierroksen, sai myymistään tavaroista 120 euroa ja osti sen viikon aikana 110 eurolla.

kauppias ollut. Itse voisin laitta lähinnä tietokoneen osia myyntiin ettei tule sorruttua rakentelemaan lisää koneita noh halpahan, viimeisin koneeni oli, kun itsellä oli osia ja tehojakin löytyy siedettävästi, nettikäyttöön (5€- 10€ kiinni viellä saa nopeamman nettiyhteiden siihen).

• enemmän...

iittalan vaaseista. Tuo on vähän liian "sotkuisen" oloinen mun makuun.

• n.sorsa

löytynnyt kirpputorilla jossa käväisin, mutta tämä olikin halpa löytö, noh täytyy katsella mitä iitalan maljakot uutena makselevat kannattaako kirputorilta ostaa.

• kannattaa.....................
        n.sorsa kirjoitti:

löytynnyt kirpputorilla jossa käväisin, mutta tämä olikin halpa löytö, noh täytyy katsella mitä iitalan maljakot uutena makselevat kannattaako kirputorilta ostaa.

ostaa! Ihan vaan vinkkinä ;)

• n.sorsa
        kannattaa..................... kirjoitti:

ostaa! Ihan vaan vinkkinä ;)

kirpputorillakin, mutta kuiteskin jos niitäkin hyviä löytää ei paljoa hintaa katsele

• Pukeli 1
        n.sorsa kirjoitti:

kirpputorillakin, mutta kuiteskin jos niitäkin hyviä löytää ei paljoa hintaa katsele

tarjoat fasaani soppakulhosta?
        Kannella ja kahdella korvalla. Vuodelta 1920 tai sinnepäin.

• n.sorsa
        Pukeli 1 kirjoitti:

59€ pyydettiin Rörstrandin 1890-luvulla valmistettu sininen SVALA sarjan kastikekulhosta. Noh arabian viipuri aiheinen lautanen oli 240€. Ken maksaa mitäkin, kuntoa ja soppakulhoa ei näe ei viitsi ostella sikaa säkissä tai edes tarjota pelkän tekstin mukaan.

• Pukeli 1 kirjoitti:

ensin pukeli mitä haluaisit siitä,,mikä oma toiveesi olisi,, siitä sitten lähdemme rakentamaan tarjoustani

• Pukeli 1
        umalehtinen kirjoitti:

ensin pukeli mitä haluaisit siitä,,mikä oma toiveesi olisi,, siitä sitten lähdemme rakentamaan tarjoustani

etsiä päiväkirjasta minkä hintaiseksi se arvioitiin vuisia sitten TV-ohjelmassa ja siitä noin suurinpiirtein se hinta.
        Et usko Uma, kuinka paljon mulla on sellaista kamaa millä en tee yhtään mitään, jopa sodanaikaiset kangaspuissa kudotut rohdinpellavaiset ikkunaverhot.
        Naurattaa oikein. Kaikki se liika on saatua. Vanhan Myrna astiaston sainkin myytyä Suomi24 sivuilla, onneksi.

• laita lähtöhinnaksi
        Pukeli 1 kirjoitti:

ainakin 50 ekee.

• Pukeli 1
        laita lähtöhinnaksi kirjoitti:

ainakin 50 ekee.

kun ei ole tullut opetelluksi digi-kuvaamista ja kuvan linkittämistä tänne palstoille.
        Kysyn nyt suoraan, onko kovin vaikeaa?

• n.sorsa

• Pukeli 1
        n.sorsa kirjoitti:

tässä linkki kuinka käy.

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/tekniikka/tietotekniikka/valokuvat_tietokoneelle/fi_FI/valokuvat_tietokoneelle/

Ja johonkin ilmaiseen kuvaboxiin valokuvat vaikkapa photobucettiin johon joutuu rekistöröitymään.

http://photobucket.com/

langattomasti.... Ollaankin aikeissa ostaa uusi kännykkä. Painelen kauppaan ja otan mukaani tuon sinun lähettämän, tulostamani viestin ja sanon, että tällaiset toiminnot tarvitaan.
        Tänne en ala mitään kuvaelmia linkittämään. koska niihin taitoni eivät koskaan yllä, mutta tuonne Huuto.net niitä kuvia tarvitsen.
        Kiitos taas sinulle N.Sorsa, "heimoveli".

• Pukeli 1 kirjoitti:

etsiä päiväkirjasta minkä hintaiseksi se arvioitiin vuisia sitten TV-ohjelmassa ja siitä noin suurinpiirtein se hinta.
        Et usko Uma, kuinka paljon mulla on sellaista kamaa millä en tee yhtään mitään, jopa sodanaikaiset kangaspuissa kudotut rohdinpellavaiset ikkunaverhot.
        Naurattaa oikein. Kaikki se liika on saatua. Vanhan Myrna astiaston sainkin myytyä Suomi24 sivuilla, onneksi.

sivusto josta löytyy osviittaa, hintahan riippuu valmistusvuodesta ja kunnosta.
        Taitaa pyöriä 100-200 euron haitarilla mallista riippuen.

http://www.laatutavara.com/index.php?page=tuotevalikoima&ryhma=0&aliryhma=12#m1

• Pukeli 1
        Haukullinen kirjoitti:

sivusto josta löytyy osviittaa, hintahan riippuu valmistusvuodesta ja kunnosta.
        Taitaa pyöriä 100-200 euron haitarilla mallista riippuen.

http://www.laatutavara.com/index.php?page=tuotevalikoima&ryhma=0&aliryhma=12#m1

yksi malliltaan lähes samanlainen, mutta kuvio ei kuitenkaan ollut fasaani.
        Sen hinta oli 190 eur. ja se oli myyty.
        Muistelen, että se arvioimishinta olisi ollut muutama vuosi sitten 150 eur.
        Aika kallis hinta yhdestä potista?

Täytyy nyt tämä osoite kirjata ylös. Saisi vähän osviittaa "sinnepäin", kun saan sen kamerakännykän hommattua ja voisin alkaa kaupittelemaan tuolla huuto.net.
        Thanks.

• maljakkoa yleensä kutsutaan "tulppaani maljakoksi" täällä ainakin. se nimittäin sopii erinomaisesti juuri tulppaaneille. minulla oli vähän saman tyylinen jonka olin saanut synttäri lahjaksi joskus. se meni rikki ikävä kyllä.
      tuo muoto on voinut saada alkunsa iittalan aalto vaasista. iittalan aalto vaasista on tehty monia "jäljitelmiä".

• n.sorsa

jaa on nimi mikä vain maljakolla kaippa niihin jotakin risuja saa laiteltua jos ehjänä pysyy meidän maljakko, siihen asti kun täytettä käy ostamassa, noh vanhassa kaupungissa tukholmassa on paljon kivoja puoteja josta voi tehdä löytöjä.

• Pukeli 1
        n.sorsa kirjoitti:

jaa on nimi mikä vain maljakolla kaippa niihin jotakin risuja saa laiteltua jos ehjänä pysyy meidän maljakko, siihen asti kun täytettä käy ostamassa, noh vanhassa kaupungissa tukholmassa on paljon kivoja puoteja josta voi tehdä löytöjä.

on kuulemma halvempaakin, ainakin se Wenzel siinä antiikki ohjelmassa niin sanoi.
        Muutes, kävin äsken kaupungissa kyselemässä siitä kamerakännykästä ja digikamerasta.
        Ostan sittenkin sen digikameran koska se on helpompi kuvanvälitys.

• ent.rekattu
        Pukeli 1 kirjoitti:

on kuulemma halvempaakin, ainakin se Wenzel siinä antiikki ohjelmassa niin sanoi.
        Muutes, kävin äsken kaupungissa kyselemässä siitä kamerakännykästä ja digikamerasta.
        Ostan sittenkin sen digikameran koska se on helpompi kuvanvälitys.

Minulla on ollut kamerakännykkä siitä asti, kun niitä on ollut eli yli 5 vuotta - vuoden välein olen vaihtanut uudempaan.
        Minulla on myös digikamera, ja kuvailen omiin tarpeisiin .

Aivan yhtä helppoa on molemmista siirtää kuvat tietokoneelle, vaikka olenkin tumpelo.

Ja näin jälkeenpäin kun mietin, niin tuo digikameran osto oli aivan tarpeeton. Puhelimen kuvilla pärjää normaali ihminen, kun ei liene mistään taidekuvista kuitenkaan kyse. Ja hyvin on tavarat menneet huutonetissä kaupaksi.

Joten, harkitse viellä.

• Pukeli 1
        ent.rekattu kirjoitti:

Minulla on ollut kamerakännykkä siitä asti, kun niitä on ollut eli yli 5 vuotta - vuoden välein olen vaihtanut uudempaan.
        Minulla on myös digikamera, ja kuvailen omiin tarpeisiin .

Aivan yhtä helppoa on molemmista siirtää kuvat tietokoneelle, vaikka olenkin tumpelo.

Ja näin jälkeenpäin kun mietin, niin tuo digikameran osto oli aivan tarpeeton. Puhelimen kuvilla pärjää normaali ihminen, kun ei liene mistään taidekuvista kuitenkaan kyse. Ja hyvin on tavarat menneet huutonetissä kaupaksi.

Joten, harkitse viellä.

Tumpelo, kun olen, niin uskoin myyjän puheeseen, että paljon helpompi on digi.
        Tuosta Sorsan laittamasta esitteestä sain itse sen kuvan myös, ettei se olisi sen kummempi, mutta kun myyjä alkoi puhumaan, että se täytyy ajaa ensin omalle levykkeelle ja sieltä sitten erikseen linkitellä. Huh, huh.

• just samanlainen

maljakko myöskin!

• n.sorsa

mistä saan kaverin ainokaisellemme jos vaikka hajoaa.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2406
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1647
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1503
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1447
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      986
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    Aihe