Kaasuttimen säätöä

Pk-seudulla?

Itseltäni löytyy vm91 vw taro, jossa on 1.8bensa kaasutinmoottori. Katsastus jää päästöistä kiinni, liikaa happea on arvoissa. Pakoputki ei vuoda, joten kaasarin säädöt tarvii rukkausta. Tietääkö kukaan korjaamoa, jossa osattaisiin säätää tuota kaasutinta. Kokeilin paria pikkupajaa täällä espoossa, mutta heillä ei ole jotain avainta/työkalua millä tuo voitaisiin tehdä. Myöskään merkkihuollosta ei apua löydy. Joten tietääkö joku jotain pajaa jossa vielä osataan ja pystytään tuollaista säätämään? Kiitos.

7

6974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa vuosimallissa enää olla kaasutinta ellei joku ihmeviritys katalysaattorin takia.

      Tavallisimmissa kaasuttimissa säätää voi vain tyhjäkäyntinopeuden ja tyhjäkäynnin seossuhteen. Sekä automaattiryypyn mikäli sellainen on.
      Kaasutinmoottorissa seossuhteen voi säätää luotettavasti korvakuulolta, kun sen osaa.
      Jos autossasi tosiaan on normaali kaasutin (mitä epäilen), säädä moottori lämminnä tyhjäkäynti melko pienelle. Sitten seosruuvia aukipäin niin paljon, että alkaa haitata käyntiä. Sitten kiinnipäin niin että alkaa haitata käyntiä. Sitten näitten asentojen puoliväliin. Viimeksi tyhjäkäyntinopeus normaaliksi ja siinä se on! Kelpaa katsastuksessa eikä tarvitse sen koommin ruuvailla.

      • samat moottorit koko tuotannon

        Autossa on kyllä kaasutin. Isäni on ikänsä ollut autoalalla, ja osaisi kyllä säätää kaasuttimen tyhjäkäyntiä. Ongelma on vain siinä, että tuo kaasutin tarvitsee omanlaisensa avaimen, että pääsee niihin seosruuveihin kiinni.


    • Lepuski

      uudesta kauppakalenterista siinä on paja jonka nimeä en muista mutta näppärä kaveri ja hyvä palvelu.

    • Pekan autokorjaus

      kyseessä naamioitu hilux niin säätämään seosruuvia voi pienellä meisselillä tai sitten seosruuvin reikään sopivalla kun viilaa/sahaa/leikkaa loven taltan keskikohtaan.

    • Minulla on opel kadet E 89.Lähtee hyvin käyntiin.Ryyppy lähtee päältä kun polkaisee kaasua. Mutta lämpöisenä moottori käy kovilla kierroksilla,ei laske vaikka polkaisee kaasua.Kaasari on pierburg kaksi kurkkuinen missähän on vika

      • Anonyymi

        Itellä oli sama ongelma. Kannattaa tarkistaa palautus jousen kireys. Löysänä ei puota kieroksia


    • Anonyymi

      Kaasutin Expertit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe