Kaasuttimen säätöä

Pk-seudulla?

Itseltäni löytyy vm91 vw taro, jossa on 1.8bensa kaasutinmoottori. Katsastus jää päästöistä kiinni, liikaa happea on arvoissa. Pakoputki ei vuoda, joten kaasarin säädöt tarvii rukkausta. Tietääkö kukaan korjaamoa, jossa osattaisiin säätää tuota kaasutinta. Kokeilin paria pikkupajaa täällä espoossa, mutta heillä ei ole jotain avainta/työkalua millä tuo voitaisiin tehdä. Myöskään merkkihuollosta ei apua löydy. Joten tietääkö joku jotain pajaa jossa vielä osataan ja pystytään tuollaista säätämään? Kiitos.

7

8019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa vuosimallissa enää olla kaasutinta ellei joku ihmeviritys katalysaattorin takia.

      Tavallisimmissa kaasuttimissa säätää voi vain tyhjäkäyntinopeuden ja tyhjäkäynnin seossuhteen. Sekä automaattiryypyn mikäli sellainen on.
      Kaasutinmoottorissa seossuhteen voi säätää luotettavasti korvakuulolta, kun sen osaa.
      Jos autossasi tosiaan on normaali kaasutin (mitä epäilen), säädä moottori lämminnä tyhjäkäynti melko pienelle. Sitten seosruuvia aukipäin niin paljon, että alkaa haitata käyntiä. Sitten kiinnipäin niin että alkaa haitata käyntiä. Sitten näitten asentojen puoliväliin. Viimeksi tyhjäkäyntinopeus normaaliksi ja siinä se on! Kelpaa katsastuksessa eikä tarvitse sen koommin ruuvailla.

      • samat moottorit koko tuotannon

        Autossa on kyllä kaasutin. Isäni on ikänsä ollut autoalalla, ja osaisi kyllä säätää kaasuttimen tyhjäkäyntiä. Ongelma on vain siinä, että tuo kaasutin tarvitsee omanlaisensa avaimen, että pääsee niihin seosruuveihin kiinni.


    • Lepuski

      uudesta kauppakalenterista siinä on paja jonka nimeä en muista mutta näppärä kaveri ja hyvä palvelu.

    • Pekan autokorjaus

      kyseessä naamioitu hilux niin säätämään seosruuvia voi pienellä meisselillä tai sitten seosruuvin reikään sopivalla kun viilaa/sahaa/leikkaa loven taltan keskikohtaan.

    • Minulla on opel kadet E 89.Lähtee hyvin käyntiin.Ryyppy lähtee päältä kun polkaisee kaasua. Mutta lämpöisenä moottori käy kovilla kierroksilla,ei laske vaikka polkaisee kaasua.Kaasari on pierburg kaksi kurkkuinen missähän on vika

      • Anonyymi

        Itellä oli sama ongelma. Kannattaa tarkistaa palautus jousen kireys. Löysänä ei puota kieroksia


    • Anonyymi

      Kaasutin Expertit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4393
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3015
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2918
    4. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2605
    7. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2279
    8. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2035
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1683
    Aihe