Itseltäni löytyy vm91 vw taro, jossa on 1.8bensa kaasutinmoottori. Katsastus jää päästöistä kiinni, liikaa happea on arvoissa. Pakoputki ei vuoda, joten kaasarin säädöt tarvii rukkausta. Tietääkö kukaan korjaamoa, jossa osattaisiin säätää tuota kaasutinta. Kokeilin paria pikkupajaa täällä espoossa, mutta heillä ei ole jotain avainta/työkalua millä tuo voitaisiin tehdä. Myöskään merkkihuollosta ei apua löydy. Joten tietääkö joku jotain pajaa jossa vielä osataan ja pystytään tuollaista säätämään? Kiitos.
Kaasuttimen säätöä
7
7455
Vastaukset
tuossa vuosimallissa enää olla kaasutinta ellei joku ihmeviritys katalysaattorin takia.
Tavallisimmissa kaasuttimissa säätää voi vain tyhjäkäyntinopeuden ja tyhjäkäynnin seossuhteen. Sekä automaattiryypyn mikäli sellainen on.
Kaasutinmoottorissa seossuhteen voi säätää luotettavasti korvakuulolta, kun sen osaa.
Jos autossasi tosiaan on normaali kaasutin (mitä epäilen), säädä moottori lämminnä tyhjäkäynti melko pienelle. Sitten seosruuvia aukipäin niin paljon, että alkaa haitata käyntiä. Sitten kiinnipäin niin että alkaa haitata käyntiä. Sitten näitten asentojen puoliväliin. Viimeksi tyhjäkäyntinopeus normaaliksi ja siinä se on! Kelpaa katsastuksessa eikä tarvitse sen koommin ruuvailla.- samat moottorit koko tuotannon
Autossa on kyllä kaasutin. Isäni on ikänsä ollut autoalalla, ja osaisi kyllä säätää kaasuttimen tyhjäkäyntiä. Ongelma on vain siinä, että tuo kaasutin tarvitsee omanlaisensa avaimen, että pääsee niihin seosruuveihin kiinni.
- Lepuski
uudesta kauppakalenterista siinä on paja jonka nimeä en muista mutta näppärä kaveri ja hyvä palvelu.
- Pekan autokorjaus
kyseessä naamioitu hilux niin säätämään seosruuvia voi pienellä meisselillä tai sitten seosruuvin reikään sopivalla kun viilaa/sahaa/leikkaa loven taltan keskikohtaan.
Minulla on opel kadet E 89.Lähtee hyvin käyntiin.Ryyppy lähtee päältä kun polkaisee kaasua. Mutta lämpöisenä moottori käy kovilla kierroksilla,ei laske vaikka polkaisee kaasua.Kaasari on pierburg kaksi kurkkuinen missähän on vika
- Anonyymi
Itellä oli sama ongelma. Kannattaa tarkistaa palautus jousen kireys. Löysänä ei puota kieroksia
- Anonyymi
Kaasutin Expertit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211791
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241488Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1731320Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1601290- 1481265
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.631078