Mandrivan asennus

Linux - Virus

1. Käytä tyhjää
2. Käytä tyhjää tilaa Windows osiolla

Tarkoittaako tuo toinen vaihtoehto, olen osioinut 30 gigatavua valmiiksi, joka ei ole missään tiedostojärjestelmässä. Levy on kolmessa osiossa, Windows XP, yksi osio ja se 30 gigaa.
Ja se asentaa tuohon 30 gt.

Tuli mieleen tästä Ubuntu kun Gnome version kopioisin. Jotenkin en nyt summassa asentanutkaan, Ubuntu on mennyt summassa.

Mandrivahan on hieno kaikki toimi kuten halusin.
Yritin etsiä tähän ongelmaan heti vastausta, en löytänyt, onko tästä tehty mitään ohjetta?

En pysty irrottautumaan Windows maailmasta siksi pitää kaksoiskäynnistyksenä.

Turha linkki aiempaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000001709&posting=22000000036499800

8

1571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkosvaihtoehto tarkoittaa sitä, että Mandriva pienentää nyt Windowsin käytössä olevaa osiota tarpeen mukaan, tekee itselleen uudet osiot vapautuneeseen tilaan ja asentuu sinne.

Parkkiintuneelle Windows-käyttäjälle ei tulisi mieleenkään käyttöjärjestelmän asennusohjelman pystyvän tekemään jotain tuollaista, joten tätä kysellään jatkuvasti, vaikka ohje on aivan selvä. ;)

• nimimerkki a

Helpompi tapa on valita: Osioin itse (noin se taisi olla). Ja sitten kun sivu aukeaa, valitse se osio "olen osioinut 30 gigatavua valmiiksi, joka ei ole missään tiedostojärjestelmässä" se näkyy kyllä siellä mandrivan osiotaulukossa.

• Linux - Virus

Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP. Ei löytynyt siletäkään painoin ESC, ei graafisessa tilassa, ei sieltäkään mitään. En löytänyt.

Joten fixmbr fixboot...

Koska on aina ollut Windows maailmassa, ei voi vain asentaa suoraan Mandrivaa. Jos en olisi ikinä käyttänyt Wintoosaa, niin sitten.

Mutta ei se tämä Windows XP mikään huippu ole,
        sinistä ruutua ja Page Fault in Nonpaged area.

• nimimerkki a,
        Linux - Virus kirjoitti:

Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        mistä käynnistyy Windows XP. Ei löytynyt siletäkään painoin ESC, ei graafisessa tilassa, ei sieltäkään mitään. En löytänyt.

Joten fixmbr fixboot...

Koska on aina ollut Windows maailmassa, ei voi vain asentaa suoraan Mandrivaa. Jos en olisi ikinä käyttänyt Wintoosaa, niin sitten.

Mutta ei se tämä Windows XP mikään huippu ole,
        sinistä ruutua ja Page Fault in Nonpaged area.

>Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        mistä käynnistyy Windows XP.<

Valitsit väärin, sinähän olit tehnyt ennen asennusta jo osion mandrivalle. Asenna se sille osiolle.

Ainakin minulla on windows löytynyt aina ja sen voi jopa valita käynnnistymään oletuksena.

• Linux - Virus
        nimimerkki a, kirjoitti:

Valitsit väärin, sinähän olit tehnyt ennen asennusta jo osion mandrivalle. Asenna se sille osiolle.

Ainakin minulla on windows löytynyt aina ja sen voi jopa valita käynnnistymään oletuksena.

Sillehän osiolle se meni minne tarkoituskin, ei tästä nyt tullu mitään...

Mutta en minä huomannut mistään mistä voi valita
        Wintoosaan, tai olisko pitänyt mennä tekstipohjaiseen ja sieltä ulos, sitten olis windowsiin. Ei wintoosaa näkynyt siellä tekstipohjaisessakaan.

• Tarvitse
        Linux - Virus kirjoitti:

Sillehän osiolle se meni minne tarkoituskin, ei tästä nyt tullu mitään...

Mutta en minä huomannut mistään mistä voi valita
        Wintoosaan, tai olisko pitänyt mennä tekstipohjaiseen ja sieltä ulos, sitten olis windowsiin. Ei wintoosaa näkynyt siellä tekstipohjaisessakaan.

mennä Mandrivassa.

Lykkää se cd-aseman asennus levy joko cd tai DVD-levy, ja oon niin kuin asentavinaan Mandriva Ekan kuvan kohdassa paina F2 näppäintä, niin saat heti valita kieleksi Suomen! 5-kuvan kohdassa valitse että itse osioit kovalevyn. 6-kuvan kohdassa näet mitä osioita sinulla on konessa! Ja tähän mennessä ei ole vielä tehty mitään asennuksia, eli tässä voi siis todetta vaikka et missäs se wintoosa luura, (tässä voit myös lopettaa koko homman, ilman että on tosiaan tullut tehtyä yhtikäs mitään virhettä mutta mikäli jatkat? niin voit liittää Windows-osiot käsin, elä anna noille Windows osioille oikeutta formatointtin mikäli sellaista aikoo ehdotella.

/Media/win_c1 tai vaikka kuten ennen oli /mnt/win_c1 /mnt/win_d 1....jne niin monta kun koneesta löytyy...
        http://www.howtoforge.com/perfect-server-mandriva-2008.1

-------------------------------------------------------------------------------------

http://www.aijaa.com/v.php?i=2607769.jpg

Tuossa kuvassa näet sinisellä NTFS-osio (Win XP tai Vistan osio) Liitospisteestä saa merkata esim: kuten tuossa /mnt/Windows, mutta jos on useampi Windows-osio, niin ne on numeroitava!

• Linux - trojan
        nimimerkki a, kirjoitti:

Se oli vaikeampi asennettava, ubuntu meni aikoinaan summassa, piti osioida, yksi tärkeä juttu lisätä GRUB windows mandrivan asennuksen aikana.

• kyllä varmasti..
        Linux - trojan kirjoitti:

Se oli vaikeampi asennettava, ubuntu meni aikoinaan summassa, piti osioida, yksi tärkeä juttu lisätä GRUB windows mandrivan asennuksen aikana.

....vaikeampi tämä Mandriva.
        Mutta kun opettelee tuon asennuksen HYVIN,
        niin saa erittäin hyvän Linux-käyttöjärjestelmän
        joka toimii ja pakettejahan on niin paljon kun nyt niitä löytää.. Siis nehän ei tarvitse olla
        Mandrivassa rpm-paketteja vaan kaikki käy...kun vaan opit asentamaan jne.
        Tässähän on myös tuo Synaptic..kuten siinä Ubuntussa on.

Jos olet mielestäsi asentanut jotain liika,
        nehän saa helposti pois Ohjauskeskuksesta,
        samassa paikassa missä lisätään uusia paketteja.

Eiku hiiren klikkaus siihen paketin mikä haluat poistaa , se vihreä nuoli pitää muuttua punaiseksi, ja nuoli ylöspäin.
        Sitten painat toteuttaa nappula .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8408
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1113
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      59
      639
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe