Mandrivan asennus

Linux - Virus

1. Käytä tyhjää
2. Käytä tyhjää tilaa Windows osiolla

Tarkoittaako tuo toinen vaihtoehto, olen osioinut 30 gigatavua valmiiksi, joka ei ole missään tiedostojärjestelmässä. Levy on kolmessa osiossa, Windows XP, yksi osio ja se 30 gigaa.
Ja se asentaa tuohon 30 gt.

Tuli mieleen tästä Ubuntu kun Gnome version kopioisin. Jotenkin en nyt summassa asentanutkaan, Ubuntu on mennyt summassa.

Mandrivahan on hieno kaikki toimi kuten halusin.
Yritin etsiä tähän ongelmaan heti vastausta, en löytänyt, onko tästä tehty mitään ohjetta?

En pysty irrottautumaan Windows maailmasta siksi pitää kaksoiskäynnistyksenä.

Turha linkki aiempaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000001709&posting=22000000036499800

8

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkosvaihtoehto tarkoittaa sitä, että Mandriva pienentää nyt Windowsin käytössä olevaa osiota tarpeen mukaan, tekee itselleen uudet osiot vapautuneeseen tilaan ja asentuu sinne.

      Parkkiintuneelle Windows-käyttäjälle ei tulisi mieleenkään käyttöjärjestelmän asennusohjelman pystyvän tekemään jotain tuollaista, joten tätä kysellään jatkuvasti, vaikka ohje on aivan selvä. ;)

    • nimimerkki a

      Helpompi tapa on valita: Osioin itse (noin se taisi olla). Ja sitten kun sivu aukeaa, valitse se osio "olen osioinut 30 gigatavua valmiiksi, joka ei ole missään tiedostojärjestelmässä" se näkyy kyllä siellä mandrivan osiotaulukossa.

      • Linux - Virus

        Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP. Ei löytynyt siletäkään painoin ESC, ei graafisessa tilassa, ei sieltäkään mitään. En löytänyt.

        Joten fixmbr fixboot...

        Koska on aina ollut Windows maailmassa, ei voi vain asentaa suoraan Mandrivaa. Jos en olisi ikinä käyttänyt Wintoosaa, niin sitten.

        Mutta ei se tämä Windows XP mikään huippu ole,
        sinistä ruutua ja Page Fault in Nonpaged area.


      • nimimerkki a,
        Linux - Virus kirjoitti:

        Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP. Ei löytynyt siletäkään painoin ESC, ei graafisessa tilassa, ei sieltäkään mitään. En löytänyt.

        Joten fixmbr fixboot...

        Koska on aina ollut Windows maailmassa, ei voi vain asentaa suoraan Mandrivaa. Jos en olisi ikinä käyttänyt Wintoosaa, niin sitten.

        Mutta ei se tämä Windows XP mikään huippu ole,
        sinistä ruutua ja Page Fault in Nonpaged area.

        >Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP.<

        Valitsit väärin, sinähän olit tehnyt ennen asennusta jo osion mandrivalle. Asenna se sille osiolle.

        Ainakin minulla on windows löytynyt aina ja sen voi jopa valita käynnnistymään oletuksena.


      • Linux - Virus
        nimimerkki a, kirjoitti:

        >Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP.<

        Valitsit väärin, sinähän olit tehnyt ennen asennusta jo osion mandrivalle. Asenna se sille osiolle.

        Ainakin minulla on windows löytynyt aina ja sen voi jopa valita käynnnistymään oletuksena.

        Sillehän osiolle se meni minne tarkoituskin, ei tästä nyt tullu mitään...

        Mutta en minä huomannut mistään mistä voi valita
        Wintoosaan, tai olisko pitänyt mennä tekstipohjaiseen ja sieltä ulos, sitten olis windowsiin. Ei wintoosaa näkynyt siellä tekstipohjaisessakaan.


      • Tarvitse
        Linux - Virus kirjoitti:

        Sillehän osiolle se meni minne tarkoituskin, ei tästä nyt tullu mitään...

        Mutta en minä huomannut mistään mistä voi valita
        Wintoosaan, tai olisko pitänyt mennä tekstipohjaiseen ja sieltä ulos, sitten olis windowsiin. Ei wintoosaa näkynyt siellä tekstipohjaisessakaan.

        mennä Mandrivassa.

        Lykkää se cd-aseman asennus levy joko cd tai DVD-levy, ja oon niin kuin asentavinaan Mandriva Ekan kuvan kohdassa paina F2 näppäintä, niin saat heti valita kieleksi Suomen! 5-kuvan kohdassa valitse että itse osioit kovalevyn. 6-kuvan kohdassa näet mitä osioita sinulla on konessa! Ja tähän mennessä ei ole vielä tehty mitään asennuksia, eli tässä voi siis todetta vaikka et missäs se wintoosa luura, (tässä voit myös lopettaa koko homman, ilman että on tosiaan tullut tehtyä yhtikäs mitään virhettä mutta mikäli jatkat? niin voit liittää Windows-osiot käsin, elä anna noille Windows osioille oikeutta formatointtin mikäli sellaista aikoo ehdotella.

        /Media/win_c1 tai vaikka kuten ennen oli /mnt/win_c1 /mnt/win_d 1....jne niin monta kun koneesta löytyy...
        http://www.howtoforge.com/perfect-server-mandriva-2008.1

        -------------------------------------------------------------------------------------


        http://www.aijaa.com/v.php?i=2607769.jpg

        Tuossa kuvassa näet sinisellä NTFS-osio (Win XP tai Vistan osio) Liitospisteestä saa merkata esim: kuten tuossa /mnt/Windows, mutta jos on useampi Windows-osio, niin ne on numeroitava!


      • Linux - trojan
        nimimerkki a, kirjoitti:

        >Valitsin Käytä tyhjää, asensi siihen 30 gigatavun
        osiolle, mutta sitten missään GRUB en huomannut
        mistä käynnistyy Windows XP.<

        Valitsit väärin, sinähän olit tehnyt ennen asennusta jo osion mandrivalle. Asenna se sille osiolle.

        Ainakin minulla on windows löytynyt aina ja sen voi jopa valita käynnnistymään oletuksena.

        Se oli vaikeampi asennettava, ubuntu meni aikoinaan summassa, piti osioida, yksi tärkeä juttu lisätä GRUB windows mandrivan asennuksen aikana.


      • kyllä varmasti..
        Linux - trojan kirjoitti:

        Se oli vaikeampi asennettava, ubuntu meni aikoinaan summassa, piti osioida, yksi tärkeä juttu lisätä GRUB windows mandrivan asennuksen aikana.

        ....vaikeampi tämä Mandriva.
        Mutta kun opettelee tuon asennuksen HYVIN,
        niin saa erittäin hyvän Linux-käyttöjärjestelmän
        joka toimii ja pakettejahan on niin paljon kun nyt niitä löytää.. Siis nehän ei tarvitse olla
        Mandrivassa rpm-paketteja vaan kaikki käy...kun vaan opit asentamaan jne.
        Tässähän on myös tuo Synaptic..kuten siinä Ubuntussa on.

        Jos olet mielestäsi asentanut jotain liika,
        nehän saa helposti pois Ohjauskeskuksesta,
        samassa paikassa missä lisätään uusia paketteja.

        Eiku hiiren klikkaus siihen paketin mikä haluat poistaa , se vihreä nuoli pitää muuttua punaiseksi, ja nuoli ylöspäin.
        Sitten painat toteuttaa nappula .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe