Maatalon isäntä teki kuolemaa. Hän kutsui kaksi poikaansa luokseen.
"Te molemmat olette minulle yhtä rakkaita, en osaa päättää kummalle annan tilan. Minulla on tehtävä teille, siinä selviää kuka saa perinnön itselleen. Ottakaa hevosenne ja kiertäkää järvi.
Se kenen hevonen on viimeksi kotona, on voittaja"
Pojat miettivät mitä tehdä. Ottivat kuitenkin hevoset ja lähtivät hitaasti ratsastamaan.
Kun he olivat jonkun aikaa ratsastanut niin tietäjä tuli vastaan. Pojat selittivät tilanteen tietäjälle. Hän sanoi pojille 2 sanaa, jonka jälkeen pojat lähtivät täyttä laukkaa kiertämään järven ja takasin kotiin.
Mitä tietäjä sanoi?
Arvoitus
...
4
1658
Vastaukset
- hevosmies Makkonen
Vaihtakaa hevoset?
- Ratkaisija
Isänne kuolee???
- tämä?????
Myykää hevoset.
- ...................
Väärät hevoset.Toisella on toisen ja toisella
toisen hevonen.Kumpikin haluaa oman hevosensa viimeiseksi,eli tulee pieni kiire....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3414298Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1412424Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1411551
- 261077
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421074Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein138993- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8907