tyytyväinen

mamax4

olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen steinerkouluun. Kahden kaupungin steinerkouluista on kokemusta.

en ole huomannut näiden viiden vuoden aikana mitään sellaista että olisin alkanut epäilemään valintaamme koulun suhteen.

lapset ovat oppineet enemmän asioita kuin ikätoverinsa peruskoulussa. Olen itse hyvin aktiivinen lasten koulunkäynnin suhteen ja hyvin perillä kokoajan siitä missä mennään. Luulenpa että sekä steiner että normaalin peruskoulun koululaisten ongelmat johtuvat vanhemmista jotk aeivät jaksa paneutua lastensa koulukäyntiin...

2

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalla linjalla

      Tämän lisäksi peruskoulussa ei huomioida lainkaan lapsen aikaisempia elämiä. Myöskin henkiminän ja astraaliruumiin kehitysvaiheet vanhan sielun kasvatuksessa ovat juuri niitä oivalluksia, joilla lapsesta voidaan kasvattaa hengeltään avarakatseinen ja sielullisesti tasapainoinen yksilö. Steinerkoulun tapa sijoittaa samankaltaiset tempperamentit luokassa toistensa viereen edesauttaa lapsen henkistä kehitystä. Nämä ovat asioita, joista jokaisen vanhemman tulisi olla kiinnostuneita. Ainoastaan steinerpedagokiikkaan ja antroposofiaan riittävästi perehtyneet opettajat osaavat ottaa nämä asiat huomioon.

    • opiskelija steineristä

      Olen myös tyytyväinen Steinerkouluun!
      Olen 18 vuotias tyttö joka on aloittanut 7vuotiaana.

      Mielestäni koulussa ei ole ala- eikä yläasteen puolella mitään moitittavaa. Sain olla oma taiteellinen itseni ja minua ei ole koskaan kiusattu. toki luokallamme oli joskus jotain riita tapauksia mutta opettaja puuttui niihin ja jopa joskus käytimme oppitunteja riitojen selvittelyyn , mikä mielestäni oli hyvä. Opimme sen että asioista pitää puhua avoimesti.

      steiner koulussa sain olla lapsi paljon pitempään kuin muut ikäiseni lapset. teimme retkiä luontoon, mikä oli aina viikon paras hetki. mielestäni nykyajan ihmisen tulisi enemmän liikkua luonnossa. kuulummehan mekin luontoon ja olemme osa sitä.

      Mielestäni luovat taiteelliset lapset saavat eniten irti koulustamme. mielestäni koulussa huomoidaan hyvin myös ujot lapset, heitä ei pakoteta muuttumaan, mitä peruskoulussa yritetään tehdä. kaikki saa olla omia persooniaan.

      jos joku väittää et steinerkoulussa muka opetetaan että maa ja aurinko on jumalia tai että kreikan jumalat opetetaan totena , hän valehtelee, niin ei ainkaan lahden steinerkoulussa tehdä. muutenkin olen huomannut että täällä puhutaan todella paljon paskaa steinerkoulusta. steinerkoulu ei tuputa mitään hengellisiä hihhuli ajatuksia tai korosta että ei saisi ajatella omilla avoilla. mielestäni tämä toteutuu ennemminkin kristillisissä kouluissa..


      älkää uskoko kaikkea mitä netissä lukee vaan menkää tutustumaan paikan päälle, itsekouluun. tietämättömät ihmiset paasaavat täällä jostain steinerkoulun vaarallisuudesta, itse en ole huomannut sitä 11 vuoden aikana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe