Saako kuvat??+

Sorsan poika

Saanko viedä kuvat paikalleen ennen kello12:00, Kun on koko syksyn ruokkinut olis kiva "varata paikka" laittamalla kuvat jo aamulla. Ehkei sitten toiset tulis juuri siihen nenän alle? Mitä laki sanoo??

9

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teakkeri

      Terve

      Kuvat saat lyödä veteen tasan klo 12:00, paikan varauskin on aika riski peliä, kiihkeimmillä paikoilla jouku vittuuntunut vie sinun kuvat ja jää vielä samoille sijoille.

      Paikan varaajia ei ikinä katsota kovin suopein silmin vaikka oletkin tehnyt kovan duunin rukkimalla lintuja.
      Paras mennä itse passiin aamusta ja asetella ne kuvat klo 12.
      herrasmies sopimushan on että 50m lähemmäs toista ei mennä.

      • en oo kyllä

        koskaa kuullu että kuvia ei saa viiä ennen 12.00 vetteen jos ne sillon vie nii ei niistä oo mittää apua paitsi illalla vasta


      • ja täälläkin

        vielä!
        Mistäpä repäisit moisen tiedon?
        Kyllä kuvat saavat olla vedessä vaikka läpi vuoden.
        Ihmeellisiä "tietäjiä" sitä.


    • laissa

      saahan ne viedä ei se oo metsästystä sehän kieltäis samalla sen ruokinnan koska houkuttelu on molemmilla tarkotuksena,mutta vaikka ne kuvat sinne vietkin niin ei niistä kovasti oo apua nyt alkukautena jos sulla on ruokintalautta niin kyllä se piisaa hyvin ja siihen että ei katsota hyvällä jos menee omalle ruokinnalle no tottakai sinne pitää mennä hyvissä ajoin muuten sielä on joku muu se on varmaa eli mee ihmees sinähän sen työn oot tehnytkin

    • julmuri

      kyllä saa viedä. Onhan Esim. joittenkin mökkien rannassa on kuvia niin pitkään kuin jäät tulee. Ja olen nähnyt et ne on viety jo edellisenä päivänä et kukaan ei mene passipaikalle. Mut voi vaan kuvat hävitä.

      • lakia

        2 §
        Metsästyksen määritelmä

        Metsästyksellä tarkoitetaan luonnonvaraisena olevan riistaeläimen pyydystämistä ja tappamista sekä saaliin ottamista metsästäjän haltuun. Metsästystä on myös pyyntitarkoituksessa tapahtuva riistaeläimen houkutteleminen, etsiminen, kiertäminen, väijyminen, hätyyttäminen tai jäljittäminen, koiran tai muun pyyntiin harjoitetun eläimen käyttäminen riistaeläimen etsimiseen, ajamiseen tai jäljittämiseen sekä pyyntivälineen pitäminen pyyntipaikalla viritettynä pyyntikuntoon.

        Käsittääkseni tämä metsästyslain kohta kieltää kaaveiden paikoilleen laiton ennen klo 12.00. korjatkaa jos olen väärässä


      • hunter666/2
        lakia kirjoitti:

        2 §
        Metsästyksen määritelmä

        Metsästyksellä tarkoitetaan luonnonvaraisena olevan riistaeläimen pyydystämistä ja tappamista sekä saaliin ottamista metsästäjän haltuun. Metsästystä on myös pyyntitarkoituksessa tapahtuva riistaeläimen houkutteleminen, etsiminen, kiertäminen, väijyminen, hätyyttäminen tai jäljittäminen, koiran tai muun pyyntiin harjoitetun eläimen käyttäminen riistaeläimen etsimiseen, ajamiseen tai jäljittämiseen sekä pyyntivälineen pitäminen pyyntipaikalla viritettynä pyyntikuntoon.

        Käsittääkseni tämä metsästyslain kohta kieltää kaaveiden paikoilleen laiton ennen klo 12.00. korjatkaa jos olen väärässä

        Kuvien asettelu PYYNTITARKOITUKSESSA.Hox kaverihan sanoi,että laittaa ne paikan varaustarkoituksessa.Joka taas on ns"herrasmies" metsästyksessä tuomittavaa,ei siis laitonta.Jo toistakymmentä vuotta,olen pyytänyt aloituspäivän poliisiveneen "varjossa",kuvat vedessä jo päivää aikaisemmin.
        paikat varataan olemalla henk.koht. paikalla ei veneellä,kuvilla jne.


      • paukku arka
        hunter666/2 kirjoitti:

        Kuvien asettelu PYYNTITARKOITUKSESSA.Hox kaverihan sanoi,että laittaa ne paikan varaustarkoituksessa.Joka taas on ns"herrasmies" metsästyksessä tuomittavaa,ei siis laitonta.Jo toistakymmentä vuotta,olen pyytänyt aloituspäivän poliisiveneen "varjossa",kuvat vedessä jo päivää aikaisemmin.
        paikat varataan olemalla henk.koht. paikalla ei veneellä,kuvilla jne.

        Hankkikaa käsiinne semmoinen lehti kuin "Jahti-Jakt". Siinä lakimies(Jari Lukkarila) vastaa ihmisten erilaisiin kysymyksiin riistanpyynti asioista. Ei ole tässä heti käsillä kyseistä numeroa, missä oli esitetty sama kysymys kuin alkuperäisessä postissa. Meinasi lehdessä, että kiellettyä olisi asettaa kuvat ennen klo 12.00.

        Kyseinen lehti on mielestäni julkaistu kumminkin tämänvuoden puolella.


    • Moraalivaimikäseoli

      Alla viestiketjussa on selkä lainkohta asiasta. Kuvia ei saa virittää pyyntiin ennen klo 12.00 (vs. nopesrajoitus tiellä, jos joku toinen ajaa ylinopeutta, saanko minäkin ajaa) -rangaistavaahan se on.

      Toinen juttu on tuo lehtienkin markkinoima ruokinta. Metsästäjäoppaassa oli aikoinaan selkeä huomautus moraalikohdassa, että ruokintalauttojen (paikkojen) läheisyydet tulee rauhoittaa pyynniltä.

      Tiedän ja olen nähnyt kumpaakin kohtaa rikottavan. Mutta niinhän se on, että joka ei sääntöjen mukaan saavuta onneansa, saattaapi niitä myös rikkoa niin metsällä kuin muuallakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe