Uusi auto ostettuna ja saapuu parin viikon päästä. Kannattaako heti viedä Ruostesuojaamoon alustan suojaukseen vai voisiko ajatella suojausta vasta vuoden-kahden kuluttua ?
Mitä mahtaa maksaa ?
Uuden auton ruostesuojaus?
26
11682
Vastaukset
- merkistä
Yleensä lisäsuojaus on tarpeeton. Jos olet ostamassa Fordia, Mazdaa tai Hondaa kannattaa suojaus tehdä heti, vuoden parin päästä voi jo olla liian myöhäistä.
- mirkku9.
Kyse on Fiat grande puntosta. Voisiko sen suojauksen tehdä vaikka vasta vuoden kuluttua?
Ja paljonkohan suojaus maksaa suojaamossa? - merkistä
mirkku9. kirjoitti:
Kyse on Fiat grande puntosta. Voisiko sen suojauksen tehdä vaikka vasta vuoden kuluttua?
Ja paljonkohan suojaus maksaa suojaamossa?Ainakaan tässä testissä tuo malli ei pärjännyt hyvin:
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/01/10/ruoste-tuhoaa-autot-nopeasti/2008749/139
Ruosteenestokäsittely suositeltavaa. - auton antaa
merkistä kirjoitti:
Ainakaan tässä testissä tuo malli ei pärjännyt hyvin:
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/01/10/ruoste-tuhoaa-autot-nopeasti/2008749/139
Ruosteenestokäsittely suositeltavaa.alkaan ruostuun ja mennä sitten suojaamaan ruosteet??????
Saa ajatella itsekin... - tuff kote paras on
lue ne suojaukseen liittyvät prujut uudelleen. Eihän nyt kukaan idiootti voi olla noin pimee, ettei ymmärrä -vaikka autossa on millaiset prujut matkassa, että jollain tehdassuojauksella mitään vtun virkaaa ole ...
- kannattaa....
Suojauta uutena:
-VW
-Skoda
-Seat
-Audi
-Saab
-Volvo
-Citroen
-Peugeot
Älä suojauta:
-Ford
-Mercedes-Benz
-Mazda
-Honda
-Toyota
-Nissan- Automiekkonen
Jos aiot pitää >5 vuotta, nin kannattaa suojauttaa, merkistä riippumatta. Jos
- olla
just toisin päin noi otsikot.
VAG yhtymän vehkeissä on vähän yritetty mut kaikki muut ruostuu varsin nopeesti suomen talvessa. - suojata?
shitikkaa tai pötköttiä.. parempi että poistuvat liukkaasti markkinoilta..
- kestää
suojata? kirjoitti:
shitikkaa tai pötköttiä.. parempi että poistuvat liukkaasti markkinoilta..
aika hyvin asfalttitietä mut hiekkapätkät hakkaa pvc-massan puhki ja kosteus pääsee pellin ja pvc-väliin. Koritulppien ympärykset on kanssa ilman pvc-massaa ja ruostuu aika herkästi samoin akselistot on pelkästään pohjamaalattu. Skoda on nykyään kärkipäästä korin kestävyytensä puolesta liekkö virheistä opittu...
Citikat ja pösöt on astetta huonompia mutta ei ihan toivottomia. Pvc-massaa on laitettu huomattavasti vähemmän ja paljaita kohtia on aroilla paikoilla.onneks on sinkitty kori niin vähän jarruttaa ruostumista mutta ei se pitkään kestä kuitenkaan. Muistaakseni kotelot on kanssa ihan kuivat tehtaalta tullessa eli ei ole paljon suojailtu sisäpuoleltakaan.
Huovasta valmistetut sisälokasuojat on kanssa aika heikko esitys suomen olosuhteissa. - kjokftfk
Vaihda otsikot.
- talvea
niin saat parhaan hyödyn.
Alusta kotelot ja vaikka ovien alareunat niin saat lisää ikää kulkineelle.
n.600€ paikkeilla on tectylin ohjehinta puntolle.
ja kun reikiä ei porata niin kaikki alkuperäiset takuut säilyy. - kestosuojauksen
Esim. Tuff-kote-dinol tai Tectyl, joissa
on esim. 10 vuoden takuu, niin se on voimassa
vain, jos käsittely teettetty esim. 12 kk:n
sisällä rekisteröinnistä.
Eli mahdollisimman uuteen autoon käsittely.
Nykyautoissa ei ole mitään kunnon käsittelyjä
tehty ja ruostuu jo ensimmäisenä vuotena.
Kannattaa käyttää kunnon massausliikettä,
vaikka se maksaakin ja kannattaa myös noudattaa
niitä käsittelyohjelmia (eli jälkikäsittelyt),
vaikka kalliiksi tulee.
Toinen juttu on sitten, jos meinaat parin
vuoden päästä vaihtaa pois, silloin ei kannata.
Vaihdossa ne ei nimittäin laske mitään kunnon
suojausten päälle. Jos meinaat pitää autoa
10 vuotta tai enemmän, niin massauta heti
ja jälkikäsittelyt kahden vuoden välein.
Lisäksi suosittelen myös Ditec-maalipinta
käsittelyä, niin ei tarvitse koskaan vahata ja
jälkikäsittelyt puolentoista vuoden välein.
Jos noita käsittelyohjelmia noudattaa, niin
tulee ainakin joskus auto pestyäkin kaikesta
suolasta ja piestä, jota pintaan kertyy.
Maksaahan se ihan sikana, mutta jos aiot
auton pitää kunnossa. Lisäksi tietty säännölliset
öljynvaihdot huoltojenkin välissä vähintään
kerran. Niin, ja muista ensiöljynvaihto tehdä
ajoissa !!
Ainiin, ja lisäksi voisin suositella penkkien
verhoiluun esim. protec-käsittelyä (ei ole kovin
kallis), niin on helpompi puhdistaa, jos vaikka
joku oksentaa penkille tai vaikka kaataa
limonadiputelin.
T.S.- avuton nainen
Haluaisin auton pohjan ns. ölijyksen ei massausta.Onko sellaisia autokorjaamoa Helsinkissa?
- spruuuutta
avuton nainen kirjoitti:
Haluaisin auton pohjan ns. ölijyksen ei massausta.Onko sellaisia autokorjaamoa Helsinkissa?
Öljyä pillusi ja mee baanalle
- ......
Ihan tuo ruostesuojaus on kiinni siitä, kauanko aiot autolla ajella, jos alle 5 vuotta, niin unohda koko asia.
Jos sen sijaan kuulut taloudellisesti ajatteleviin ihmisiin ja pidempään ajelet autollasi, niin parasta tuo on viedä heti suojaukseen eli tilaat ajan päivälle, jolloin noudat menopelisi.Suojauksen tasosta hinta riippuu, varaudu 500-800 euron menoerään. Itse suojautin Ford Focuksen Tectylin kattavammalla ruostesuojaohjelmalla(takuu 12 vuotta), niin kustansi noin 850 euroa. Tuon ohjelman mukaan kun suojaukse teettää, niin auto kyllä pysyy silmää hivelevässä kunnossa, kunhan muistaa myös vahauksen kerran pari vuodessa.- sitroen.
kun ostin melko kauan sitten silloin nelisen vuotta vanhan Pökötin ja ruostesuojasin sen itse?
Autolla on nyt ajettu 20 vuotta etelä-Suomen suolaloskateillä yli 350 000 km ja takaluukkuun ikkunan alle on ilmaantunut ruostepläntti. Muualla pelleissä ei ole ruostetta.
Penkkejäkään en käsitellyt millään vaan tein itse istuinsuojat. Taitaa olla nyt jo kolmannet menossa; kuluvat puhki. Oksennettu niille ei ole.
Maalipinnan olen pyrkinut pesemään Fairyvedellä 2-4 kertaa vuodessa ja vahannut olen 1-2 kertaa vuodessa jollakin halvalla alennusmyyntivahalla.
Auto on siis nyt 20-vuotias ja tällä menolla kestää vielä toiset 20 v.
Sain äsken melkein ilman toisen samanlaisen ja -ikäisen, ajettu alle puolet tästä. Siihenkin noin 15 v sitten tein itse ruostesuojauksen. Auto on ollut sisämaassa eikä jäljistä päätellen ole suolateitä liikkunut. Muutenkin tekniikaltaan loistokunnossa.
Mitähän minä sillä tekisin? Loppuu nähtävästi oma ikä ennen kuin Rapeat Ranskalaiset. - suojasitko tervalla?
sitroen. kirjoitti:
kun ostin melko kauan sitten silloin nelisen vuotta vanhan Pökötin ja ruostesuojasin sen itse?
Autolla on nyt ajettu 20 vuotta etelä-Suomen suolaloskateillä yli 350 000 km ja takaluukkuun ikkunan alle on ilmaantunut ruostepläntti. Muualla pelleissä ei ole ruostetta.
Penkkejäkään en käsitellyt millään vaan tein itse istuinsuojat. Taitaa olla nyt jo kolmannet menossa; kuluvat puhki. Oksennettu niille ei ole.
Maalipinnan olen pyrkinut pesemään Fairyvedellä 2-4 kertaa vuodessa ja vahannut olen 1-2 kertaa vuodessa jollakin halvalla alennusmyyntivahalla.
Auto on siis nyt 20-vuotias ja tällä menolla kestää vielä toiset 20 v.
Sain äsken melkein ilman toisen samanlaisen ja -ikäisen, ajettu alle puolet tästä. Siihenkin noin 15 v sitten tein itse ruostesuojauksen. Auto on ollut sisämaassa eikä jäljistä päätellen ole suolateitä liikkunut. Muutenkin tekniikaltaan loistokunnossa.
Mitähän minä sillä tekisin? Loppuu nähtävästi oma ikä ennen kuin Rapeat Ranskalaiset.Jos kaikki olisivat yhtä rationaalisia kuin sinä, tyrehtyisi talouden kasvu maailmassa. Samoin tekniikan kehitys, koska kukaan ei olisi valmis maksamaan uusista kotkotuksista.
Ja mihin käytät säästyneet rahat ja kenelle testamenttaat Pökötit?
Mutta asiantynkääkin... Esimerkistäsi innoittuneena tutkiskelin 90-luvun alun 405:sia ja sieltähän Saksanmaalta saisi vaikka uudenkarhean turbodieselin reilulla tonnilla. Ja totta on, että ruostetta ne kestävät edelleen paremmin kuin useat uudet autot. Vinkkinä vaan niille, jotka jaksavat kärsiä vanhoja autoja. suojasitko tervalla? kirjoitti:
Jos kaikki olisivat yhtä rationaalisia kuin sinä, tyrehtyisi talouden kasvu maailmassa. Samoin tekniikan kehitys, koska kukaan ei olisi valmis maksamaan uusista kotkotuksista.
Ja mihin käytät säästyneet rahat ja kenelle testamenttaat Pökötit?
Mutta asiantynkääkin... Esimerkistäsi innoittuneena tutkiskelin 90-luvun alun 405:sia ja sieltähän Saksanmaalta saisi vaikka uudenkarhean turbodieselin reilulla tonnilla. Ja totta on, että ruostetta ne kestävät edelleen paremmin kuin useat uudet autot. Vinkkinä vaan niille, jotka jaksavat kärsiä vanhoja autoja."Jos kaikki olisivat yhtä rationaalisia kuin sinä, tyrehtyisi talouden kasvu maailmassa. Samoin tekniikan kehitys, koska kukaan ei olisi valmis maksamaan uusista kotkotuksista."
Tarpeettoman osta-ja-kärrää-kaatopaikalle -kehityksen tyrehtyminen olisi kuluttajille kaikkein tervein ja edullisin tapa. Turha samaa rautaa on sulattaa yhä uudelleen ja tehdä siitä kertakäyttötuotetta taas sulatettavaksi. Valtava energianhukka ja turha työ siinä ainakun tulee. Ja osa raaka-aineesta pakkaa tuhoutumaan lopullisesti.
Kehitys ei suinkaan pysähtyisi vaan parhaillaan mm ostajien suunnalta tuleva paine pakottaisi kehittämään tuotteista yhä parempia ja kestävämpiä toisin kuin nyt, jolloin yhä huonompia tuotteita myydään yhä kiiltävämmillä mainoksilla yhä tyhmemmille ostajille. Kehitys kehittyisi, rajallisia raaka-aineita ja energiaa säästyisi, tuotteet paranisivat entisestään. Säästyneillä varoilla saataisiin jotakin tarpeellisempaa kuin kiiltävää kertakäyttötuotetta aikaan ja yleinen hyvinvointi paranisi. Tekniikka kehittyisi paremmaksi kun roskan tuottamisesta siirryttäisiin laadun tuottamiseen.
Säästyneillä rahoilla saan jotain sellaista, mitä ilman niitä en saisi. Pököteistä huolehtinee se joka ne saa. Todennäköisesti ne menevät jollekin teinille, joka kuukauden sisällä saa ne lopullisesti hajalle ja sulatuskuntoon, mutta ei se minua siinä vaiheessa haittaa.
Tyhmyys ei valitettavasti maailmasta mihinkään häviä vaan lisääntyy jatkuvati, ei vähiten poliitikkojemme toimesta.- Olemme*
sitroen kirjoitti:
"Jos kaikki olisivat yhtä rationaalisia kuin sinä, tyrehtyisi talouden kasvu maailmassa. Samoin tekniikan kehitys, koska kukaan ei olisi valmis maksamaan uusista kotkotuksista."
Tarpeettoman osta-ja-kärrää-kaatopaikalle -kehityksen tyrehtyminen olisi kuluttajille kaikkein tervein ja edullisin tapa. Turha samaa rautaa on sulattaa yhä uudelleen ja tehdä siitä kertakäyttötuotetta taas sulatettavaksi. Valtava energianhukka ja turha työ siinä ainakun tulee. Ja osa raaka-aineesta pakkaa tuhoutumaan lopullisesti.
Kehitys ei suinkaan pysähtyisi vaan parhaillaan mm ostajien suunnalta tuleva paine pakottaisi kehittämään tuotteista yhä parempia ja kestävämpiä toisin kuin nyt, jolloin yhä huonompia tuotteita myydään yhä kiiltävämmillä mainoksilla yhä tyhmemmille ostajille. Kehitys kehittyisi, rajallisia raaka-aineita ja energiaa säästyisi, tuotteet paranisivat entisestään. Säästyneillä varoilla saataisiin jotakin tarpeellisempaa kuin kiiltävää kertakäyttötuotetta aikaan ja yleinen hyvinvointi paranisi. Tekniikka kehittyisi paremmaksi kun roskan tuottamisesta siirryttäisiin laadun tuottamiseen.
Säästyneillä rahoilla saan jotain sellaista, mitä ilman niitä en saisi. Pököteistä huolehtinee se joka ne saa. Todennäköisesti ne menevät jollekin teinille, joka kuukauden sisällä saa ne lopullisesti hajalle ja sulatuskuntoon, mutta ei se minua siinä vaiheessa haittaa.
Tyhmyys ei valitettavasti maailmasta mihinkään häviä vaan lisääntyy jatkuvati, ei vähiten poliitikkojemme toimesta.Terve kaimaseni, tarkoitan että säästäväisiä tässä molemmat ollaan. Ensimmäinen autoni oli corolla, jolla ajoin 19,5 vuotta. Sen massautin viiden vuoden välein, eikä ruostetta tullut yhtään mihinkään. Mutta motti hajosi sitten lopuksi ja se oli menoa sitten Voortin liikkeeseen. Voortia massautin samalla tavalla ja sitä pidin 15,5 vuotta, kunnes porukka valitteli ettei sillä ilkeä enää ajella kylillä. Itse olin toista mieltä ja haikein mielin siitä luovuin. Ruostetta ei ilmennyt missään. Nyt on sitten Sokota ja mietin, että pitäisikö sitäkin alkaa suojaamaan vai onko taivuttava, että auto vaihdetaan aina uuteen ennenkuin katsastusaika koittaa? Tuhlausta se olisi. Jos olisin saanut päättää niin vielä voortilla ajelisin. Oli se nätti auto ja kestävä.
- heti..
Jos meinaat suojauttaa , niin ehdottomasti heti! Jos otat tunnetusta suojaamoketjusta, niin noin 400e alkaa hinnat, jossa alustat ja kotelot suojataan ja auton omat takuut säilyy ainakin jossain merkeissä,(jos niillä oikeasti on mitään merkitystä) kun reikiä ei tarvi poraa.
Kattavammat käsittelyt kalliimpia.
Toi 5v on hyvä raja. Jos vaihdat aikaisemmin autoa, niin älä suojaa. - suojausta vaan
Ruostesuojaus on nykyautoissa heikolla tasolla (heikompi kuin ennen EU:ta). Pari kolme vuotta vanhat autot ovat jo alkaneet ruostua ja silloin suojaus on jo myöhäistä. Kannattaa suojata heti.
Auto luokitellaan nykyään kulutustavaraksi joka pitäisi vaihtaa usein mutta kun niiden hinta ei sellaista vastaa. Ei haluta tehdä liian kestäviä autoja vaikka siihen pystyttäisiin. Silloin myynti heikentyisi ja joku ei saisi niitä miljooniansa. - Broooom
Jos pohjassa on alkavaa ruostetta, sen voi hiekkapuhalluttaa ruostesuojaamolla ja sitten ruostesuojata. Alustan massaus kannattaa aina jos meinaat autolla ajella pitenpäänkin. Massautin oman autoni syksyllä ja se maksoin n. 700e laatuliikkeessä.
- Kandee, tehty on
Ehdottomasti kannattaa teettä heti uutena, ennenkuin hakee edes liikkeestä. Kunnolla asiansa hoitaneet ruosteenestoliikkeet pystyvät tekemään suojauksen ennen luovutusta ja saat auton valmiina ajoon suoraan liikkeestä!
Samalla kannattaa lisätä vähän äänieristystä, onnistuu melko helposti suojauksen yhteydessä.
Netistä löytyy hyvin tietoa ja jos ei firman sivuilta löydy, niin vaihtakaa firmaa. :) - 978809
Juuri näin uutena suojauttaa kannattaa jos autoa pidetään pitkään 5-25vuotta
Toisaalta useasti vaihtava mutta uutena suojattu auto on pidempään liikenteessä kuin suojaamaton.
Suojasin oman -99 mallisen yariksen viime vuonna alusta puhdistettiin mutta ruostetta alkaa tulemaan pohjasta läpi, ei lahoa mutta pohja alkaa kukkimaan :)
Edullinen pidettävä auto on pieni kulutus:) kai tässä pitää alkaamaan puhdistamaan ruosteuita ja maalaamaan ruostekohdat kotelosuojaus ja päälle massa . Tuntuu että auton pohja puhdistettiin mutta alle laitettiin vain RE-maali ja massa eihän se kauan pidä kukkimista kurissa (:
Mutta tosiaan autoa ei kannata vaihdella uuteen jos ei satu olemaan rahoissa, vaihtaminen maksaa ja minuin tapauksessa ei tarvetta isolle/uudemmalle autolle. Peräkärryähän 1.0l yariksella on aika vaikea vetää mutta täytyy hyväksyä se asia . - Anonyymi
Ruosteenestokäsittely heti uutena. Ammattilaisten tekemänä. Jos pidät autoa pidempään tämä kannattaa. Tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein ja asia on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954