Pois muuttamassa,vuokranantaja haluaa kaikki avaimet ennen kuin suostuu tarkastamaan asunnon. Ihmetteli sitä miksi me haluamme olla mukana tarkastuksessa??? sanoi että kyllä voin yksinkin tarkastaa kun avaimet luovutettu. Kerroimme haluavamme olla läsnä tarkastuksessa,tuumas siihen että ei tiedä milloin joutaa kun on nyt kiireitä. Pitäiskö antaa periksi ja luovuttaa avaimet???
Asunnon muuttotarkastus
5
3441
Vastaukset
- neliöneuvos
Jos vähänkin epäröit, kannattaa olla läsnä.
Pyydä loppukatselmuksen jälkeen vielä todistus, että huoneisto jäi muuttonne jälkeen vuokranantajan hyväksymään kuntoon. - itse mukana
Jos ei asia ole jo poissa päiväjärjestyksestä, niin peesaan ekaa vastaajaa. Ei missään nimessä kannata jättää muuttotarkastusta sen varaan, että vuokranantaja tekee sen yksin. Hän voi olla rehellinen tai sitten ei. Mutta suoraan sanoen ihmetyttää hänen halunsa tehdä tarkastus yksin...
Jotta siis vuokranantaja saa teiltä kaikki avaimet (jotka voitte luovuttaa siinä tarkastustilanteessa, jos olette saaneet jo asunnon tyhjäksi) niin kyllä hän varmaan jostain löytää sen verran aikaa, että saa omaisuutensa eli kämppänsä takaisin itselleen. Ja vähintään teitä, kun monikossa puhut, kannattaa olla molemmat paikalla, niin ei jää ihan sana sanaa vastaan, jos jälkikäteen tulee puheita. Mutta jos epäilyttää, niin väsätkää itse joku paperi tyyliin "tarkastettuani asunnon olen todennut, että se on hyvässä kunnossa ja siivottu asianmukaisesti" tms. Pyydätte sitten vuokranantajalta siihen nimmarin tarkastuksen päätteeksi. Kun vaan tätäkin palstaa vilkuilee, niin aina jollekulle on tullut ongelmia, vaikka kaiken piti olla ihan okei. Joten ei varmuus venettä kaada ja tosiaan, jos vuokranantajalle yhdessä tehty tarkastus ja nimi paperiin eivät sovi, niin kannattaa kysyä, mistä kiikastaa. Turha maksella jälkikäteen jostain viasta, jota ei ole aiheuttanut. - kävi!
Sama tilanne meillä: olin muuttamassa pois asunnosta ja korjasin kaiken mitä osasin, siivosin tietysti hyvin ym. vuokranantajan kanssa sovittiin tekstiviestillä tarkistuspäivä. Kas kummaa, pian jo tulikin viesti "ettei hän pääse paikalle silloin vaan on "matkoilla" , jätä avaimet keittiön pöydälle"
Minä hölmö tein työtä käskettyä.
Eipä kestänyt kauaa kun tuli tekstiviesti että asunto on kuulemma pöyristyttävässä kunnossa ja remonttiakin pitäisi kuulemma tehdä uusien jo asuessa huoneistossa joten siitäkin aiheutuisi lisäkustannuksia.
Todellisuudessa asuntoon oli asumisemme aikana tullut esim. tapetinrepeämiä ja hajonnut postiluukku. Silti listassa jonka vuokranantaja lähetti, oli kaikenmoisia juttuja joita en taatusti ollut aiheuttanut , tai jotka vodaan lukea normaaliksi kulumiseksi!
Tulos on nyt se , että vuokratakuu meni sen sileän tien, en ole saanut mitään kirjallista selvitystä niin vahingoista kuin korjauksistakaan. Olen kysellyt mitä on korjattu ja mihin hintaan, haluan kuitit koska maksan itse lystin, mutta näitä en ole saanut vaan mies uhkailee että ei riitä takuurahatkaan korjauksiin vaan laskua tulee vielä perässäkin.
Tietojeni mukaan tämä ihminen ei tehnyt asunnossa yhtään mitään korjauksia sinä aikana kun se oli tyhjillään ( 1kk), tuskinpa nytkään .
En tiedä uskallanko alkaa rähinöimään tästä, pelkään että hän todella keksii keinon laskuttaa minua ties mistä ja korkein hinnoin. Ihan vain ilkeyttään. Ilkeä hän oli koko sen ajan kun asunnossaan asuin joten tiedän mihin se voi johtaa jos alan riitelemään. Edellisen asukkaan takuurahat olivat kelvanneet myös aikanaan.
Ottaa aivoon tuollaiset loiset.- Pienvuokranantaja
Asunnon kunnon dokumentointi on erittäin tärkeää näiden kiistojen välttämiseksi. Asunto voidaan sisäänmuuton yhteydessä kuvata tarkasti ja kuvat liittää molemmille vuokrasopimuksen liitteeksi. Loppukatselmus pitäisi aina tehdä yhdessä, jossa vuokralainen saa vuokranantajalta korjauslistan tai merkinnän "kaikki ok".
Jos joku vuokranantaja haluaa ehdottomasti tarkastaa asunnon ilman vuokralaista, hälytyskellojen pitäisi soida. Tällöin lainaa vaikka kaverilta videokamera ja videoi joka ikinen soppi asunnosta ja pidä päivän lehti näkyvillä. Kuulostaa tyhmältä, mutta edellisen esimerkin valossa saattaa olla ihan järkevääkin.
Toiseksi vakuus kannattaa laittaa pankin vuokravakuustilille, josta vuokranantaja ei pysty sitä omavaltaisesti käyttämään. - se nyt on
Pienvuokranantaja kirjoitti:
Asunnon kunnon dokumentointi on erittäin tärkeää näiden kiistojen välttämiseksi. Asunto voidaan sisäänmuuton yhteydessä kuvata tarkasti ja kuvat liittää molemmille vuokrasopimuksen liitteeksi. Loppukatselmus pitäisi aina tehdä yhdessä, jossa vuokralainen saa vuokranantajalta korjauslistan tai merkinnän "kaikki ok".
Jos joku vuokranantaja haluaa ehdottomasti tarkastaa asunnon ilman vuokralaista, hälytyskellojen pitäisi soida. Tällöin lainaa vaikka kaverilta videokamera ja videoi joka ikinen soppi asunnosta ja pidä päivän lehti näkyvillä. Kuulostaa tyhmältä, mutta edellisen esimerkin valossa saattaa olla ihan järkevääkin.
Toiseksi vakuus kannattaa laittaa pankin vuokravakuustilille, josta vuokranantaja ei pysty sitä omavaltaisesti käyttämään.Kiitos vinkeistä, ehkäpä joku muu niistä hyötyy. Minä en enää.
Sisäänmuuton hetkellä en todellakaan katsellut joka ikistä pikkunaarmua tai tahraa, katsoin asunnon vain noin yleissilmäyksellä läpi. Tokihan se siinä kivalta näytti kun oli juuri lätkitty maalia vanhojen kerrosten päälle ja puolikas tapetti boordin kera olohuoneen ikivanhan kellastuneen tapetin päälle. Lisäksi tarvitsin asunnon välittömästi, mikä oli tämän vuokranantajankin tiedossa, joten olisin ottanut lähes missä kunnossa tahansa sen .
Kysymys on vain siitä että tämä ihminen pitää oikeutenaan pitää jokaisen vuokralaisen takuurahat vedoten ihan älyttömiin syihin. Äärimmäisen ahne keinottelija jolla on muitakin asuntoja vuokralla. Epäilemättä kohotti jokaisessa muussakin asunnossa vuokraa ja vesimaksua , vaikka vuokra oli täysin kohtuullinen asuinpaikkaan ja asunnon kuntoon nähden. esim. 4.krs eikä hissiä!
Ikävän asiasta tekee se että hän toimii näennäisesti kyllä lain mukaan nipinnapin, muttei minkään inhimillisen moraalin kylläkään. Sika mikä sika. Menköön siis Viita Kankaalle vaan, paha saa aikanaan palkkansa. Näin uskon ja toivon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759