Vaikea rapu

Ihan hukassa

Pakko kysyä teidän mielipidettänne hankalasta rapumiehestä, kun tuntuu että omat aivot alkavat jo ylikuumentua tämän asian funtsimisesta.

Muutamien viikkojen silmäpelin jälkeen uskaltauduin ihanan hippimiehen juttusille baarissa ja meillä synkkasi heti. Tanssittiin yhdessä, juteltiin ja lopulta se sitten meni kiehnäämiseksi ja pussailuksi. Poju tuli luokeni yöksi, muttemme harrastaneet seksiä. Aamulla vaihdettiin numerot ja sovittiin että törmäillään joku päivä.
Seuraavana viikonloppuna tavattiin jälleen kerran baarissa ja touhu meni samanlaiseksi kiehnäämiseksi ja saatiin juteltuakin melko paljon, todettiin että tykätään molemmat samasta musasta ja muutenkin mielipiteet monien asioiden suhteen olivat tosi yhtenevät. Tällä kertaa ei vietetty yötä yhdessä, mutta sovittiin että tavataan seuraavana päivänä. Laitoin sitten aamupäivästä viestiä että missä ja milloinka nähdään. Jätkä vastasi vasta kahdeksan maissa illalla, että hän heräsi juuri hirveään krapulaan eikä pysty liikkumaan mihinkään suuntaan. Olin hieman ärsyyntynyt, mutta sovittiin uudet treffit parin päivän päähän. Ja taas äijä teki oharit, joutui yhtäkkiä töihin tarkemmin sanottuna. Itse vattuunnuin aika reilusti ja pariin viikkoon ei nähty tai pidetty mitään yhteyttä.
No, viime viikonloppuna satuttiin taas samaan baariin, jätkä vilkuili (niillä ihanilla silmillään) minua ja loppuyöstä kävin sitten pyytämässä häntä kanssani istumaan ja kysyin suoraan, että mikä mättää. Poju selitti, että hänellä on takana huonosti menneitä suhteita ja naisiin luottaminen on hänelle tosi vaikeaa. Sanoi kuitenkin, että on ihastunut muhun ja ajatellut minua lähes taukoamatta. Lopulta kertoi ettei ole juuri kenellekään avautunut asioistaan niin paljon kuin mulle ja, että on kuulemma hieman yllättynyt ja pelästynytkin siitä, miten ihastui muhun niin nopeasti niin paljon. Pyysi päästä mun viereen yöksi ja tultiin sitten aamuyöstä minun kämpille, muttei vieläkään harrasteltu seksiä, koska molemmat kokivat että hetki ei ollut sopiva. Lopuksi jätkä sanoi melko sanatarkasti näin: "Tarvitsen aikaa, mut se aika riippuu susta."
Huoh. Mitä tästä kaikesta nyt pitäisi ajatella? Välillä tulee sellainen olo, että sitä ei kiinnosta minun olemassaoloni laisinkaan. Minä olen arkisin aina se, joka ottaa eka yhteyttä. Ja sitten taas viikonloppuisin baarissa tyyppi käyttäytyy, kuin oltaisiin joku pariskunta. On esitellyt mut muutamille kavereilleen, pitää kädestä kiinni, halii ja pussaa. Pitäisikö vaan antaa tyypin olla ja yrittää unohtaa hänet? Tätä samaa meininkiä en jaksa enää kovin pitkään, olen kuitenkin todella ihastunut ja satuttaa, kun toinen tekee ohareita eikä ota mitään yhteyttä oma-aloitteisesti.
Vai pitäisikö minun nyt esittää vaikeammin tavoiteltavaa? Olla tekstaamatta ja soittamatta ja vain odotella, kuuluisiko pojasta mitään?
Ja mitä tuo tarkoittaa, että hän tarvitsee aikaa, mutta aika riippuu minusta? Pitäisikö minun jotenkin todistella olevani hänen luottamuksensa arvoinen ja että pidän hänestä oikeasti? Noitakin asioita on vaikea todistaa, kun jätkä ei ikinä voi tai halua nähdä selvinpäin.
Argh. Eräs naispuolinen ystäväni on rapu ja tiedän, miten helposti he vetäytyvät kuoreensa. Olen kuitenkin ajan myötä oppinut tuntemaan hänet niin hyvin, että osaan suhtautua oikein hänen tunnemylläköihinsä.
Mutta millä ihmeellä rapumiehen sitten saa kuorestaan?

Itse olen siis kaurisnainen ja tämä ihastukseni on rapumies ja käsittääkseni meidän pitäisi ainakin merkeiltämme sopia hyvin yhteen. Olemme molemmat hieman yli parikymppisiä.

Ja huh, minkä romaanin kirjoitin. Heh.

14

6089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämänkoulussa

      Kokemukseni mukaan ravut ovat tosi vaikeita tapauksia. He ovat erittäin pitkävihaisia, epäluuloisia, ttuuntuvat helposti, omaavat huonon itsetunnon jne.jne. Sinunlaiselle herkälle kaurisnaiselle soveltuisi ehkä paremmin leijonamies tai neitsytmies.
      Mies soittaa jos on kiinnostunut. Jos ei soita, etsi toinen, kyllä niitä miehiä piisaa. Noin nuorena ei kannata yhteen jämähtää.

    • ???

      Olette tavanneet vain muutaman kerran, ja kaveri on nyt jo saanut sinut tolaltaan.

      Itselläni on kokemusta rapumiehestä ja voin sanoa, että tutulta kuulostaa kaiken kaikkiaan.

      Nyt juttua on takana jo pari vuotta. Ihan samaa veivaamista on ollut koko ajan. Ei parane ajan kanssa. Valitettavasti.

      Voit tietysti yrittää selkeää keinoa hänen kanssaan. Kertoa hänelle, että haluat seurustella hänen kanssaan ja tutustua paremmin, että olet erittäin ihastunut ja muuta.

      Luultavasti hän ei osaa vastata moiseen.

      On nimittäin aina hyviä tekosyitä, joilla välttää läheisyyttä; pettymyksiä edellisissä suhteissa, oman ajan tarvitsemista, epäluottamusta, vihaa naisia kohtaan, ongelmia itsensä kanssa, pessimismiä, tarvitsemista ja vaikka mitä.

      Jotkut vaan osaavat olla niin perin juurin epäluuloisia ja ajatella aina asiat toisen kannalta negatiivisesti, että oksat pois. Tällainen osaa olla rapumies, ainakin se mun tuntemani.

      Ei siinä sitten auta enää mikään. Ei se, että hän on sanonut minun olevan hänelle se oikea, että haluaa panostaa meihin, ettei halua luovuttaa jne. Tai että aina tilaisuuden tullen lähestyy minua ja sekoittaa pakkaani. Blokkailee myös minusta kiinnostuneita muita miehiä pois ympäriltäni esittämällä omistavaa.

      En osaa sanoa muuta, kuin ettei tuolla asenteella tule kunnon suhdetta. Mies ei kaiketi ole valmis sisimmässään olemaan parisuhteessa, tai sitten ei tiedä mitä se tarkoittaa. Haaveilla varmaan osaa, mutta miten se käytännön toteutus?

      Toivottavasti hän ei ole yhtä hankala tapaus kuin minun rapumieheni.

      Muista, että rakkaus on tekoja, ei sanoja!!!!

    • on saanut "tarpeekseen...

      ...meillä tuota samaa "veivaamista" ollu kohta vuoden!! Siis kerran viikossa saan miettiä että onks mussa jotain tosi pahasti vialla kun jätkä peroaa heti tilaisuuden tullen. Välillä on niin ihanaa että oksat pois mut välillä mietin että kuka he....tti toi oikein on. Nyt kun aletaan tutustua paremmin (siis vuoden jälkeen voi sanoa että nyt kun aletaan...)niin huomaan että herne menee nenään tosi helposti meikäläisellä noista rapumiehen kommenteista.

      Me ollaan molemmat nousevia skorppareita ja se meitä varmaan yhdistääkin, siis kaikestä vääntämisestä ja veivaamisesta huolimatta siina miehessä on jotain mikä vetoaa ihan sikana muhun...en tiiä onko se se tavoittamattomuus, mikään ei ole itsestään selvää, kuoreeen vetäytyminen, hasteellisuus yleensäkin vai mikä mutta silti niin ihana!!! Aina kun sille päälle sattuu...

      Päivä kerrallaan tässä katellaan ;)

    • ravun vastalause

      Anna sille aikaa. Tekstisi perusteella hänellä on noussut tunteita sinua kohtaan pintaan, mutta omista syistään johtuen hän haluaa "mietiskellä" ja punniskella niitä. Kysyn: mitä vikaa sellaisessa on?! Mielestäni osoittaa tunnetason kypsyyttä jos tuntee itsensä ja haluaa antaa itselleen aikaa miettiä tunteitaan. Sitä voisi jopa arvostaa tässä tunteettomassa maailmassa. Samalla se on myös toiselle osapuolelle reilua, koska vastapuoli miettii vakavasti ryhtyäkö vai eikö suhteeseen.

      Jos nyt näpsäkkänä kaurisneitona haluat laittaa suhteen alulle suoraviivaiseen kauris-tyyliin, niin se on mielestäni toisen pakottamista ja kiiruhtamista. Miksi tunneasioissa ei saisi miettiä ja käyttää aikaa, jos esim. asunnonvaihtoa ja etelänmatkaakin mietitään huolella? Eikö tunneasiat ole niitä merkittävämpiä? Jos toisesta välittää, niin eikö hänelle voi antaa lahjana ymmärtämystä ja myötätuntoa? Sinulla selvästikin sitä on, koska hän avautui sinulle edellisistä suhteistaan. Se on kaikkien miesten kanssa merkki jostain syvemmästä.

      Itse rapuihmisenä tunnustan olevani tunneihminen. Kauriit ja ravut sopivat hyvin yhteen, sen olen huomannut. Eroavaisuuksia on siinä, miten tunteita käytetään: kauriille tunteet ovat kuin häntä, ravulle taas ruumis. Se on niin kokonaisvaltaista. Kuvittele kuinka paljon itse pohtisit, jos joku haluaisi asettaa sinuun uuden ruumiinosan? Tulisit olemaan niin tärkeä hänelle. Eli syystäkin pitää tunnustella, onko tämä juttu sen arvoinen, että kannattaa laittaa itsensä peliin.

      Yksi asia on ainakin varma: pakottamalla ei saa ketään suhteeseen. Silloin alkaa tulla kaikkea häsläämistä ja ohareita. Asioiden kiirehtiminen on mielestäni pakottamista. Täytyy vain hyväksyä se, että ihmiset ovat erilaisia, ja antaa toiselle tilaa ja aikaa. Eiväthän kaikki ihanat autotkaan kiihdy nopeasti, miksi siis kaikki miehet (tai naiset)?

      Kyllä se siitä sitten muuttuu, kun olette varsinaisessa suhteessa. Mutta voit käyttää tämän pohdiskeluajan tähän rapu-mieheen sopeutumiseen. Uskon kyllä, että olisitte hyvä pari. Toiseen kannattaa tutustua ja sitä kautta oppia hyväksymään hänet kokonaisena ihmisenä. Sitten on tilaa rakkaudelle. Niin helppoa se on :-)

      • Kauristyttönen

        Kiitoksia laajoista vastauksistanne. :-)
        Tällä viikolla ollaan pidetty yhteyttä huomattavasti enemmän kuin aiemmin ja nähtykin (tosin melko pikaisesti), mutta kuitenkin. Ja tällä kertaa jopa hänen aloitteestaan.
        Pitää vain yrittää relata ja katsella rauhassa, kuinka käy. Aika on taatusti se avainsana, kuten sanoittekin.
        Ja todellakin olen hänen kohdallaan huomannut että välittäminen on tekoja, ei sanoja. Pojua ei hirveästi liikuta, sanoin mitä hyvänsä, mutta heti, kun nähdään ja halataan ja niin edelleen, niin jätkä muuttuu paljon rennommaksi. Päteeköhän kaikkiin rapuihin(?), mutta hän ainakin tykkää olla lähellä, pitää kädestä ja muuta sen sellaista.


    • noin...

      Oletko tietoinen, että ravut ovat ujoja? Että he elävät kuun vaiheiden mukaan? Että äiti on heidän elämänsä Nainen? Jätä tuo omituinen otus elämään omaa omituista elämäänsä. Ei sitä kukaan kestä. Rapu salaa asioita. Kohdalle sattui myös tosi valehtelija, saita, hän pitää myös erikoisesta seksistä. Puhelinseksi on niitä mielijuttuja. Eikö elämä voisi olla helpompaa? Entä härkä? Eikö teillä olisi paljon yhteistä härän kanssa?

    • Yesteryear

      ...ravusta ! Tee vain oikea ratkaisu jatkoon; joko tai?

    • Rapu itsekin

      Olen myös itsekin rapu ja "antanut aikaa" rapumiehelle vuoden verran. Siinä ajassa mietintä ei tullut mihinkään päätökseen vaan jouduin tekemään sen itse.

      Käytännössä tuo lause "Tarvitsen aikaa, mut se aika riippuu susta." tarkoittaa että sinä odotat ja mies jatkaa elämäänsä eteenpäin tapaillen myös muita naisia.

      Olemme outoja ihmisiä, sen tunnustan itsekin. Itse en kestänyt toista rapua ja ymmärrän että harva kestää minua.

      • mieti tätä

        Kyllä se niin on, että ei se asia ratkea miettimällä, että haluaako olla jonkun kanssa vai ei.

        Suhteen toimivuuden voi selvittää ainoastaan olemalla toisen kanssa.

        Jollei uskalla heittäytyä, ei voi saada mitään.

        Tietysti on hyvä ensin tutustua toiseen ja edetä maltillisesti, mutta pelkkä omin päin miettiminen ei tuota mitään tulosta.

        Mäkin saan aina rapuihastukseltani kummallisia katseita kun heitän ihan huumorilla jotain hassua porukassa, hän on heti tuomitsemassa mielessään minua. Tutustuisi minuun oikeasti, tulisi elämääni ja ottaisi selvää perimmäisestä minusta, niin oppisi tietämään, mikä on huumoria ja oppisi tuntemaan herkän ja rakastavaisen minun.


    • Kaksoistypy60

      olemme tuntenneet tämän miehen kanssa jo parisen vuotta ja oli välillä sellaista teini yhdessä oloa. nyt kun olemme molemmat aikuisia niin kävi näin.Olen kaksonen ja itse rakastuin niin pahasti rapuun että jätin entisen mieheni hänen takiansa jonka kanssa olin neljä vuotta.Hengailimme niin sanotusti pari kuukautta ja sitten rapumies pyysi seurustelemaan no minä sitten suostuin.Meillä oli aivan ihanaa ja hän mukamas niin välitti minusta ja hänellä ei koskaan aikaisemmin ollut ketään kohtaan niin isoja tunteita kun minua.Ennen minua hän oli oinaan kanssa yhdessä jota hän suhteen jälkeen inhosi.Vähän sen jälkeen sain tietää että tämä petti minua ex-muijansa kanssa.Sen jälkeen menin niin sekaisin että en tiennyt mitä tehdä. Hänen exänsä soitti ja ilmoitti tästä asiasta sekä oli muutama "silminäkijää" jotka todistavat hänen käyneen tämän ex.sä luona. vielä sen jälkeen kun menin hänen kanssaan juttelemaan niin tämä ei myöntänyt mitään. valehteli koko ajan eikä ollut pokkaa kertoa totuutta?? miksi?? No yhteispäätöksellä päätettiin sitten jatkaa suhdetta. annoin anteeksi koska tykkäsin hänestä niin kovasti. parin päivän päästä se sanoo että haluaa miettiä mitä takee kun hänellä tuli huono olo mukamas siitä mitä oli tehnyt. Hän ei tiedä mitä haluaa.. mutta ei silti halunnut erota? sen jälkeen tämä herra ei enään pitänyt mitään yhteyttä vaikka niin rukoili että soitellaan? jooko kun lähdin huoneesta kävelemään?? pain kuukauden päästä kun olen miettinyt ja surrut häntä, saan sitten tietää että hän meni kihloihin exänsä kanssa! :D minun sydän on murtunut täysin. vieläkään hän ei vastaa minulle mitään. Haluaisin niin saada tietää että mitä v....a???? että tälläinen rapu sattui minulle... niin ihana ja hellä... ja te väitätte että rapu on niin rehellin ja hyvä verrattuna kaksoseen... mä sanon että p...at! ;) mä sonon vielä sen verran tälle kauriille joka kirjoitti toi jutun,että ei kauheasti eroa tää meidän tarina. ainoastaan että minä kerkesin jo suhteeseen.. sanon sinulle vaan ihan suosiolla että jatkaisit matkaa...

    • suora sanainen

      Samanlaista täälläkin.Olen ollut rapumiehen kanssa pitkään,mutta en tunne häntä ollenkaan.Toisinaan ei välitä ollenkaan,sitten taas oikea tunneryöppy.En voi keskustella hänen kanssaan ollenkaan vaikeuksista,hän lähtee,tai sulkeutuu kuoreensa.Vaikein ihminen jonka olen tavannut.Samalla aika kierokin.Heti vaikeuksien tullen etsimässä uutta kohdetta,vaikka luulis jo oppineen monien epäonnistumisten jälkeen,että puhuttava on.Uusi suhde on uusi ja uudet vaikeudet.Katso kauan älä satsaa häneen täysillä,ja älä hanki lapsia ainakaan heti.Ysinhuoltajan osa ei ole helppo.Ja vaara on suuri hänen kansaan epäonnistua.

    • Ufo

      Viisi vuotta naimisissa rapumiehen kanssa.Tuttua on.Meillä on sama yhdistelmä siis olen kauris ja hän on rapu.
      Aloitteenteko rapumieheltä huono.Samoin kotonaviihtyvyys.
      Miesporukassa jos hän on ja menen sinne hädin tuskin puhuu minulle mitään.Viimeksikin suutuin ja huusin täysillä että:"Mä meen nyt".
      Kotona sanoo iltaisin paljon useammin kuin minä rakastavansa.
      Kun isäni kuoli mieheni sanoi kyyneleet silmissään että on rakastanut minua koko ajan!En tiedä miksei sitä voi sit kavereidenkin nähden näyttää?Että vaikea tapaus josta on hankala saada selvää.

    • nissanrouva

      Olen paljon sinua vanhempi mutta luin kuin omaa elämääni,me kumpikin olemme rapuja olemme olleet 1 1/2 v yhdessä noin silloin tällöin,sanon sinulle että en rapumiehet ovat juuri tuollaisia,kyllä se nainen saa olla se joka pitää suhteen kasassa,toinen vaan hyrisee.Enää en kehtaa enkä jaksa olkoon,kyllä tulee aivan kuin ei olisi odotettukaan,on raskasta ymmärrän sinua.

    • KalatNAnsu

      Ihan kyllä kuin lukisi omasta elämästä. Ja minä olen huomannut että alitajuisesti ihan keräilen näitä hurmaavia mutta vaikeita rapumiehiä, ihastun heihin heti kun ollaan niin helliä ja rakastavia. Sitten sovitaan treffeistä ja mies tekee oharit. Viime viikolla teki oharit 2 kertaa, ja kyllä vi..tti. Tämä taas aiheuttaa sen, että minä (kalat N) rupean kerjäämään romantiikannälkääni sitä huomiota ja rupean roikkumaan ja tämäkös ei miellytä rapumiehiä ei sitten ollenkaan. Tuossa rupesin funtsimaan edellisiä suhteitani ja kolme rapua olen tässä parin vuoden aikana käynyt läpi, kaikki aivan samoin tuloksin. ... Mutta voi kun ne osaa joskus olla niin ihania!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe