Meillä on lamellihirsitalo, jossa on pieni kuisti.
Pyysin terassilasittajalta neuvoa lasitetun terassin tekoon.
Se sanoi, että pitää rakentaa erillinen tarpeeksi iso lisäsiipi jossa on lasikatto.
Teki jopa suunnitelmaa ja näytti kuvia toteutetuista kohteista.
Minusta ne oli kamalia.
Metallirunkoisia, sellaisia... ja lasikatto... mitä lienevät. Ei niitä ainakaan hirsitaloon voi laittaa. Sehän on kauhea, ihan täysin sopimaton!
Mutta kun se kuisti on vain kymmenen neliötä.
Mitä minä teen? Sitä rautahäkkyrää en kyllä halua. Saattoi se olla alumiiniakin, mutta silti ruma.
Terassi
10
8270
Vastaukset
- elää henkittää ja
painuu eli lasimyyjä oli oikeassa, rautaa rajalle on oikea ratkaisu.
- Piirrät sen ite
Kyniä ja lehtiö vaan käteen. Ei muut voi tietää mitä sie haluut. Kaikki lehet on täynnä patioiden ja kuistien kuvia. Keräät niistä parhaat palat mitkä siihen siun taloon ja tontille sopii. Jos ei oikein kynä tottele, niin leikkaa ne kuvat talteen ja pirrätät niistä ammattilaisella itelles unelmaterassin. Älä anna periksi, ei missään tapauksessa sitä rautahäkkyrää!!
- vaan puuta
Voit rakennuttaa siihen kylkeen samanlaisesta hirrestä terassin.
Terassin ulkonurkkiin pystytolpat, alas ehkä yksi hirsi vaakaan ja ylös tarvittava määrä siten, että saat kattoon kaltevuutta.
Vanhaa rakennetta vastaan tulee pystyhirsi johon vaakahirret voi kiinnittää. Tämä rakenne liitetään liukukiskolla siihen vanhaan rakenteeseen, jolloin rakenteiden painuminen ei tuota juurikaan ongelmaa.
Muitakin mahdollisuuksia on.
Mietin tuossa, että eikös kymmenen neliötä ole sentään aika paljon. Tarkoitan sitä, että onko se vanha terassi oikeasti liian pieni?
No oli nyt miten oli - muista! Älä missään herranrakkaudessa laita siihen lasikattoa vaan samantyylinen kuin on siinäkin vanhassa osassa!
Alumiinirunko ja lasikatto on nykyisisn kovasti muodikasta, mutta se on kauhean näköinen katsella.
Yksikään itseään kunnioittava suunnittelija ei laita alumiiniprofiilista kasattua "lasikaappia" talon kylkeen. Käykäähän katsomassa niitä tekeleitä - hirvittäviä.
Sitäpaitsi lasikatto on aina likainen. Se vaatii huoltoa. Kumitiivisteet hapertuvat ajan myötä... ja yllätys, yllätys - saumoihin jäävään likaan alkaa kasvaa sammalta. Tämäkin on jo nähty! - katto on ongelma
vaan puuta kirjoitti:
Voit rakennuttaa siihen kylkeen samanlaisesta hirrestä terassin.
Terassin ulkonurkkiin pystytolpat, alas ehkä yksi hirsi vaakaan ja ylös tarvittava määrä siten, että saat kattoon kaltevuutta.
Vanhaa rakennetta vastaan tulee pystyhirsi johon vaakahirret voi kiinnittää. Tämä rakenne liitetään liukukiskolla siihen vanhaan rakenteeseen, jolloin rakenteiden painuminen ei tuota juurikaan ongelmaa.
Muitakin mahdollisuuksia on.
Mietin tuossa, että eikös kymmenen neliötä ole sentään aika paljon. Tarkoitan sitä, että onko se vanha terassi oikeasti liian pieni?
No oli nyt miten oli - muista! Älä missään herranrakkaudessa laita siihen lasikattoa vaan samantyylinen kuin on siinäkin vanhassa osassa!
Alumiinirunko ja lasikatto on nykyisisn kovasti muodikasta, mutta se on kauhean näköinen katsella.
Yksikään itseään kunnioittava suunnittelija ei laita alumiiniprofiilista kasattua "lasikaappia" talon kylkeen. Käykäähän katsomassa niitä tekeleitä - hirvittäviä.
Sitäpaitsi lasikatto on aina likainen. Se vaatii huoltoa. Kumitiivisteet hapertuvat ajan myötä... ja yllätys, yllätys - saumoihin jäävään likaan alkaa kasvaa sammalta. Tämäkin on jo nähty!Se lasittaja sanoi, että kiinteä katto pimentää huonetilan kun sen terassin kohdalle tuleva ikkuna jää sitten pimentoon.
Etenkin talvella se haittaa pahasti! - talvellakin
katto on ongelma kirjoitti:
Se lasittaja sanoi, että kiinteä katto pimentää huonetilan kun sen terassin kohdalle tuleva ikkuna jää sitten pimentoon.
Etenkin talvella se haittaa pahasti!"Etenkin talvella..." jokaikinen lumisade pimentää sen ikkunan ihan samalla tavalla, koska jo muutaman sentin lumikerros estää valon kulkemisen.
Jos et jatkuvasti pidä terassia lämpimänä käy niin, että se lumi jäätyy kiinni lasiin ja katon ulkorakenteisiin.
Tällaisen jäätyneen kerroksen poistaminen voi olla ihan kohtuullisen hankalaa ja kallista. Siinä voi äkkinäiseltä rikkoontua lasi tai ainakin ne tiivisteet.
No, minä ole neuvoni antanut ja tiedän mistä puhun. Minä olen tehnyt joskus näitä sekä lasitettuna aluprofiililla, että umpikatolla.
Liukulasitus on mainio juttu terassille, mutta lasikatto on FIASKO!
Älä kuitenkaan tee kuten neuvon vaan tee ihan omat virheesi. Sillä tavalla oppii parhaiten! - Apuinssi
talvellakin kirjoitti:
"Etenkin talvella..." jokaikinen lumisade pimentää sen ikkunan ihan samalla tavalla, koska jo muutaman sentin lumikerros estää valon kulkemisen.
Jos et jatkuvasti pidä terassia lämpimänä käy niin, että se lumi jäätyy kiinni lasiin ja katon ulkorakenteisiin.
Tällaisen jäätyneen kerroksen poistaminen voi olla ihan kohtuullisen hankalaa ja kallista. Siinä voi äkkinäiseltä rikkoontua lasi tai ainakin ne tiivisteet.
No, minä ole neuvoni antanut ja tiedän mistä puhun. Minä olen tehnyt joskus näitä sekä lasitettuna aluprofiililla, että umpikatolla.
Liukulasitus on mainio juttu terassille, mutta lasikatto on FIASKO!
Älä kuitenkaan tee kuten neuvon vaan tee ihan omat virheesi. Sillä tavalla oppii parhaiten!Kylmällä säällä, siis ei pelkästään talvella, kun avaat huoneista terassille johtavan oven, poltat terassilla kynttilöitä tai teetpähän mitä tahansa joka kohottaa terassin sisälämpötilan yli kattolasin l.tilan, koet yllätyksen. Vähitellen alkaa lasin sisäpintaan kertyä kosteutta. Lasin pinta huurtuu.
Kun kosteutta alkaa olla lasin pinnassa riittävästi se alkaa liikkua. Pisaravanat viilettävät katossa räystään suuntaan ja sittenhän se hauskuus vasta alkaakin.
Tiedäthän mitä tapahtuu kun otat jääkaapista vaikka juomapullon huoneeseen. Pinta on kohta märkä.
Terassillasi tapahtuu on ihan sama ilmiö!
- Nimetön
Jamar oy voi luultavasti auttaa. Tekevät puurunkoisia terasseja tarvittaessa myös perustukset, avaimet käteen. suosittelen kokemuksella. Käy tsekkaa www.jamar.fi
- neuvontaa
Tuo Jamarhan myy juurikin noita lasikattosia.
En ota enää sellaista!
Sain eräältä pieneltä lasiliikkeeltä tarjouksen lasituksesta siihen vanhalle terassille.
Oli sopiva hinta ja merkki on ihan laadukas! - Anonyymi
Jamar aivan surkea, terassin katto vuotanut koko ikänsä Jamar hoitaa vaikenemalla. Selkärangatonta touhua.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jamar aivan surkea, terassin katto vuotanut koko ikänsä Jamar hoitaa vaikenemalla. Selkärangatonta touhua.
Joo laitan jossain kohtaa heidän rakentamastaan terassikatosta vähän raporttia. Ei ole ihan 1 eikä 2 kohtaa mikä tehty päin peetä. Terassi tällä hetkellä käyttökiellossa, kun suurin osa etureunasta kiinnitetty otsalautaan ja jamarilta pyörretään ongelmat muiden virheeksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291340
- 1201181
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap1021000Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279880- 113867
- 48745
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi20745- 52719
- 30713
- 49619