Terassi

auttakaa tyttöä!

Meillä on lamellihirsitalo, jossa on pieni kuisti.
Pyysin terassilasittajalta neuvoa lasitetun terassin tekoon.

Se sanoi, että pitää rakentaa erillinen tarpeeksi iso lisäsiipi jossa on lasikatto.
Teki jopa suunnitelmaa ja näytti kuvia toteutetuista kohteista.
Minusta ne oli kamalia.
Metallirunkoisia, sellaisia... ja lasikatto... mitä lienevät. Ei niitä ainakaan hirsitaloon voi laittaa. Sehän on kauhea, ihan täysin sopimaton!

Mutta kun se kuisti on vain kymmenen neliötä.

Mitä minä teen? Sitä rautahäkkyrää en kyllä halua. Saattoi se olla alumiiniakin, mutta silti ruma.

10

8270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elää henkittää ja

      painuu eli lasimyyjä oli oikeassa, rautaa rajalle on oikea ratkaisu.

    • Piirrät sen ite

      Kyniä ja lehtiö vaan käteen. Ei muut voi tietää mitä sie haluut. Kaikki lehet on täynnä patioiden ja kuistien kuvia. Keräät niistä parhaat palat mitkä siihen siun taloon ja tontille sopii. Jos ei oikein kynä tottele, niin leikkaa ne kuvat talteen ja pirrätät niistä ammattilaisella itelles unelmaterassin. Älä anna periksi, ei missään tapauksessa sitä rautahäkkyrää!!

      • vaan puuta

        Voit rakennuttaa siihen kylkeen samanlaisesta hirrestä terassin.
        Terassin ulkonurkkiin pystytolpat, alas ehkä yksi hirsi vaakaan ja ylös tarvittava määrä siten, että saat kattoon kaltevuutta.
        Vanhaa rakennetta vastaan tulee pystyhirsi johon vaakahirret voi kiinnittää. Tämä rakenne liitetään liukukiskolla siihen vanhaan rakenteeseen, jolloin rakenteiden painuminen ei tuota juurikaan ongelmaa.
        Muitakin mahdollisuuksia on.
        Mietin tuossa, että eikös kymmenen neliötä ole sentään aika paljon. Tarkoitan sitä, että onko se vanha terassi oikeasti liian pieni?

        No oli nyt miten oli - muista! Älä missään herranrakkaudessa laita siihen lasikattoa vaan samantyylinen kuin on siinäkin vanhassa osassa!
        Alumiinirunko ja lasikatto on nykyisisn kovasti muodikasta, mutta se on kauhean näköinen katsella.
        Yksikään itseään kunnioittava suunnittelija ei laita alumiiniprofiilista kasattua "lasikaappia" talon kylkeen. Käykäähän katsomassa niitä tekeleitä - hirvittäviä.
        Sitäpaitsi lasikatto on aina likainen. Se vaatii huoltoa. Kumitiivisteet hapertuvat ajan myötä... ja yllätys, yllätys - saumoihin jäävään likaan alkaa kasvaa sammalta. Tämäkin on jo nähty!


      • katto on ongelma
        vaan puuta kirjoitti:

        Voit rakennuttaa siihen kylkeen samanlaisesta hirrestä terassin.
        Terassin ulkonurkkiin pystytolpat, alas ehkä yksi hirsi vaakaan ja ylös tarvittava määrä siten, että saat kattoon kaltevuutta.
        Vanhaa rakennetta vastaan tulee pystyhirsi johon vaakahirret voi kiinnittää. Tämä rakenne liitetään liukukiskolla siihen vanhaan rakenteeseen, jolloin rakenteiden painuminen ei tuota juurikaan ongelmaa.
        Muitakin mahdollisuuksia on.
        Mietin tuossa, että eikös kymmenen neliötä ole sentään aika paljon. Tarkoitan sitä, että onko se vanha terassi oikeasti liian pieni?

        No oli nyt miten oli - muista! Älä missään herranrakkaudessa laita siihen lasikattoa vaan samantyylinen kuin on siinäkin vanhassa osassa!
        Alumiinirunko ja lasikatto on nykyisisn kovasti muodikasta, mutta se on kauhean näköinen katsella.
        Yksikään itseään kunnioittava suunnittelija ei laita alumiiniprofiilista kasattua "lasikaappia" talon kylkeen. Käykäähän katsomassa niitä tekeleitä - hirvittäviä.
        Sitäpaitsi lasikatto on aina likainen. Se vaatii huoltoa. Kumitiivisteet hapertuvat ajan myötä... ja yllätys, yllätys - saumoihin jäävään likaan alkaa kasvaa sammalta. Tämäkin on jo nähty!

        Se lasittaja sanoi, että kiinteä katto pimentää huonetilan kun sen terassin kohdalle tuleva ikkuna jää sitten pimentoon.
        Etenkin talvella se haittaa pahasti!


      • talvellakin
        katto on ongelma kirjoitti:

        Se lasittaja sanoi, että kiinteä katto pimentää huonetilan kun sen terassin kohdalle tuleva ikkuna jää sitten pimentoon.
        Etenkin talvella se haittaa pahasti!

        "Etenkin talvella..." jokaikinen lumisade pimentää sen ikkunan ihan samalla tavalla, koska jo muutaman sentin lumikerros estää valon kulkemisen.

        Jos et jatkuvasti pidä terassia lämpimänä käy niin, että se lumi jäätyy kiinni lasiin ja katon ulkorakenteisiin.
        Tällaisen jäätyneen kerroksen poistaminen voi olla ihan kohtuullisen hankalaa ja kallista. Siinä voi äkkinäiseltä rikkoontua lasi tai ainakin ne tiivisteet.

        No, minä ole neuvoni antanut ja tiedän mistä puhun. Minä olen tehnyt joskus näitä sekä lasitettuna aluprofiililla, että umpikatolla.
        Liukulasitus on mainio juttu terassille, mutta lasikatto on FIASKO!

        Älä kuitenkaan tee kuten neuvon vaan tee ihan omat virheesi. Sillä tavalla oppii parhaiten!


      • Apuinssi
        talvellakin kirjoitti:

        "Etenkin talvella..." jokaikinen lumisade pimentää sen ikkunan ihan samalla tavalla, koska jo muutaman sentin lumikerros estää valon kulkemisen.

        Jos et jatkuvasti pidä terassia lämpimänä käy niin, että se lumi jäätyy kiinni lasiin ja katon ulkorakenteisiin.
        Tällaisen jäätyneen kerroksen poistaminen voi olla ihan kohtuullisen hankalaa ja kallista. Siinä voi äkkinäiseltä rikkoontua lasi tai ainakin ne tiivisteet.

        No, minä ole neuvoni antanut ja tiedän mistä puhun. Minä olen tehnyt joskus näitä sekä lasitettuna aluprofiililla, että umpikatolla.
        Liukulasitus on mainio juttu terassille, mutta lasikatto on FIASKO!

        Älä kuitenkaan tee kuten neuvon vaan tee ihan omat virheesi. Sillä tavalla oppii parhaiten!

        Kylmällä säällä, siis ei pelkästään talvella, kun avaat huoneista terassille johtavan oven, poltat terassilla kynttilöitä tai teetpähän mitä tahansa joka kohottaa terassin sisälämpötilan yli kattolasin l.tilan, koet yllätyksen. Vähitellen alkaa lasin sisäpintaan kertyä kosteutta. Lasin pinta huurtuu.
        Kun kosteutta alkaa olla lasin pinnassa riittävästi se alkaa liikkua. Pisaravanat viilettävät katossa räystään suuntaan ja sittenhän se hauskuus vasta alkaakin.

        Tiedäthän mitä tapahtuu kun otat jääkaapista vaikka juomapullon huoneeseen. Pinta on kohta märkä.
        Terassillasi tapahtuu on ihan sama ilmiö!


    • Nimetön

      Jamar oy voi luultavasti auttaa. Tekevät puurunkoisia terasseja tarvittaessa myös perustukset, avaimet käteen. suosittelen kokemuksella. Käy tsekkaa www.jamar.fi

      • neuvontaa

        Tuo Jamarhan myy juurikin noita lasikattosia.
        En ota enää sellaista!

        Sain eräältä pieneltä lasiliikkeeltä tarjouksen lasituksesta siihen vanhalle terassille.
        Oli sopiva hinta ja merkki on ihan laadukas!


      • Anonyymi

        Jamar aivan surkea, terassin katto vuotanut koko ikänsä Jamar hoitaa vaikenemalla. Selkärangatonta touhua.


      • Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jamar aivan surkea, terassin katto vuotanut koko ikänsä Jamar hoitaa vaikenemalla. Selkärangatonta touhua.

        Joo laitan jossain kohtaa heidän rakentamastaan terassikatosta vähän raporttia. Ei ole ihan 1 eikä 2 kohtaa mikä tehty päin peetä. Terassi tällä hetkellä käyttökiellossa, kun suurin osa etureunasta kiinnitetty otsalautaan ja jamarilta pyörretään ongelmat muiden virheeksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      120
      1181
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      880
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      20
      745
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      713
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe