Maksatulehduksen (hepatiitin) sairastaneena mietin, onko maksani jo kirroosivaiheessa.
Olen kuukaudessa laihtunut 10 kg, väsynyt ja pahantuulinen.
Aion mennä maksakontrolleihin, mutta koko ajan mietityttää, onko maksani edes toipunut tulehduksesta.
Onko maksatulehdus>>>maksakirroosi potilaita, sivustolla? Kertokaa kokemuksianne!
Maksatulehdus>>>maksakirroosi?
11
3420
Vastaukset
- ¤Sara¤
johon saan lääkityksen vuoden päästä.
Siihen on siis olemassa hoito.
Oireet ovat kipua maksassa(oikean kylkikaaren alla)ja sitten on keltaisuutta.
Jos ihosi ja silmiesi väri ei ole muuttunut sinulla ei ole maksatulehdusta.- ¤Sara¤
noinkin paljon...Minunkin pitäisi.
No, mutta...pääasia on nyt se ettet pelkää turhaan. Se on kamala tunne. - 000
¤Sara¤ kirjoitti:
noinkin paljon...Minunkin pitäisi.
No, mutta...pääasia on nyt se ettet pelkää turhaan. Se on kamala tunne.Hän on laihtunut, ei laihduttanut.
- Näin on.
--- kirjoitti:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=tes00010
Hepatiittini oli alkoholin lääkkeiden yhteisvaikutuksen seurausta, ei C- eikä muukaan hepatiitti.
En ole keltainen, ei silmän valkuaisissakaan näy keltaista, mutta sairaalaan joutuessani maksa-arvot olivat huikeat. Sain "spurgu"-hoitoa, B-vitamiineja ja K-vitamiinia. Kaikki aiemmpi (neurologin määrämä) lääkitys lopetettiin kuin seinään, myös esim. masennuslääke Sepram 40 mg. Täydellinen alkoholin juonti kielto myös. Olen noudattanut ohjeita.
Jouduin kuitenkin hakemaan terkkarista Oxamin 15 mg x 2 reseptin, sillä olin tulossa hulluksi vieroitus oireiden kanssa.
Olen laihtunut voimakkaiden hikoilukohtausten myötä -kai-, ilmeisesti kaikki moska on häipymässä elimistöstä, myös ylimääräiset nesteet.
Syön normaalisti, kuten ennenkin.
Siksi pohdin maksakirroosia, kun olen lukenut mm. laihtumisen olevan yksi oire. Kipua ei maksan seudulla enää ole, vatsa ja virtsaus toimii normaalisti. Nuo voimakkaat hikoilukohtaukset ovat kyllä outoja ja epämiellyttäviä.
Syön B-vitamiineja ja hedelmiä sekä vihanneksia paljon. Ajattelen kaiken maailman foolihappoja yms. Juon Lidl'n Classic (Saskia) kivennäisvettä ison pullon päivä aikana (magnesium, natrium, kalsium), mutta mitään muita hiven ym. aineita en ole ajatellut hankkia.
Ehkä on jo myöhäistä, mutta ainahan sitä voi yrittää kohentaa kuntoaan. "Olet ryypännyt maksasi paskaksi" oli lääkärin toteamus.
Näinköhän on?
Ehkä kukaan kirroosipotilas ei jaksa kirjoitella kokemuksiaan, ymmärrän sen hyvin.
Kuitenkin kyselen? - ¤Sara¤
Näin on. kirjoitti:
Hepatiittini oli alkoholin lääkkeiden yhteisvaikutuksen seurausta, ei C- eikä muukaan hepatiitti.
En ole keltainen, ei silmän valkuaisissakaan näy keltaista, mutta sairaalaan joutuessani maksa-arvot olivat huikeat. Sain "spurgu"-hoitoa, B-vitamiineja ja K-vitamiinia. Kaikki aiemmpi (neurologin määrämä) lääkitys lopetettiin kuin seinään, myös esim. masennuslääke Sepram 40 mg. Täydellinen alkoholin juonti kielto myös. Olen noudattanut ohjeita.
Jouduin kuitenkin hakemaan terkkarista Oxamin 15 mg x 2 reseptin, sillä olin tulossa hulluksi vieroitus oireiden kanssa.
Olen laihtunut voimakkaiden hikoilukohtausten myötä -kai-, ilmeisesti kaikki moska on häipymässä elimistöstä, myös ylimääräiset nesteet.
Siksi pohdin maksakirroosia, kun olen lukenut mm. laihtumisen olevan yksi oire. Kipua ei maksan seudulla enää ole, vatsa ja virtsaus toimii normaalisti. Nuo voimakkaat hikoilukohtaukset ovat kyllä outoja ja epämiellyttäviä.
Syön B-vitamiineja ja hedelmiä sekä vihanneksia paljon. Ajattelen kaiken maailman foolihappoja yms. Juon Lidl'n Classic (Saskia) kivennäisvettä ison pullon päivä aikana (magnesium, natrium, kalsium), mutta mitään muita hiven ym. aineita en ole ajatellut hankkia.
Ehkä on jo myöhäistä, mutta ainahan sitä voi yrittää kohentaa kuntoaan. "Olet ryypännyt maksasi paskaksi" oli lääkärin toteamus.
Näinköhän on?
Ehkä kukaan kirroosipotilas ei jaksa kirjoitella kokemuksiaan, ymmärrän sen hyvin.
Kuitenkin kyselen?älä sitten enää juo.
- Lautoja hakemaan
Näin on. kirjoitti:
Näinköhän on?
Kuitenkin kyselen?Lomalla alkoi tulemaan kaikkia kivoja juttuja, niinkun mustelmia, vaikka ei ole itseään kolhinutkaan. Sitten se ihan järkyttävä hikoilu.
Petivaatteet joutunut vaihtamaan loman jälkeen kahden viikon ajan joka toinen päivä.
Nuo mustelmat ovat kai maksaoireita, mutta hikoilu lienee nyt muutenkin jos on vetänyt kunnon putken ja ilmeisesti nestehukkakin sitä hikoilua vielä pahentaa, missä taas ei tunnu olevan mitään järkeä.
Saako tuota K-vitamiinia reseptivapaasti apteekista, ja mikä on sen funktio? - ----
Lautoja hakemaan kirjoitti:
Lomalla alkoi tulemaan kaikkia kivoja juttuja, niinkun mustelmia, vaikka ei ole itseään kolhinutkaan. Sitten se ihan järkyttävä hikoilu.
Petivaatteet joutunut vaihtamaan loman jälkeen kahden viikon ajan joka toinen päivä.
Nuo mustelmat ovat kai maksaoireita, mutta hikoilu lienee nyt muutenkin jos on vetänyt kunnon putken ja ilmeisesti nestehukkakin sitä hikoilua vielä pahentaa, missä taas ei tunnu olevan mitään järkeä.
Saako tuota K-vitamiinia reseptivapaasti apteekista, ja mikä on sen funktio?Reseptiasiasta en tiedä.
http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4437073
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/ravitsemus/ravitsemustietoa/vitamiinit/fi_FI/kvitamiini/ - Näin on.
---- kirjoitti:
Reseptiasiasta en tiedä.
http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=4437073
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/vihjeet_ja_oppaat/ravitsemus/ravitsemustietoa/vitamiinit/fi_FI/kvitamiini/Konakion 10 mg purutabletti/10 tbl yksi vuorokaudessa.
Saa apteekista ilman reseptiä.
- ei aina
johdu juomisesta (vaikka kai voittopuolisesti). Sinun kannattaisi käydä ainakin vilkaisemassa myös tuolta sisätautipalstalta, jos siellä sattuisi olemaan jotakin kirroosista ja jos ei ole, tee aloitus.
Paranemisia sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758