Joku sanoo nimeni

Hiemanpelottavaa...

Elämäni aikana (olen nyt 24) olen kolme kertaa kuullut oman nimeni sanottavan minulle tyhjästä. Nämä kaikki kerrat ovat tapahtuneet silloin, kun olen ollut sängyssä ja lukenut kirjaa/ollut nukahtamassa.. Voi toki olla unienikin puhetta, mutta voisin vaikka vannoa että kuulin ne äänet ihan oikeasti.
En osaa sanoa äänen sukupuolta, koskapa nimeni on aina kuiskattu. Voisi olla aikuinen mies, mutta en mene vannomaan mitään.
Näiden takia joskus, kun olen menossa nukkumaan, käärin peiton niin että se peittää korvani..

Kenelläkään muilla tällaisia kokemuksia? Mitään muuta ns. "yliluonnollista" minulle ei ole näiden lisäksi tapahtunut eikä minulla ole ollut mitään uhkaavia/omituisia tuntemuksiakaan noiden kuiskausten aikana. Mitä nyt vähän säikähtänyt joka kerta.

64

11455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörkö86.

      Mulle on pari kertaa käyny sama juttu,just nukkumaan mennessä...ehkä se on sitä väsymystä...just sellanen kuiskausääni ollut.

      Toisaalta sitä on alkanut tapahtumaan vasta viime aikoina,ja olen muutama kuukausi sitten muuttanut nykyiseen asuntooni.Ehkäpä täällä kummittelee,rakennus on kuiteskin rakennettu 1900-luvun alussa.

      • Nimittelyä

        Mulle melkein jokapäiväistä/iltaista, kuulen nimeni kuiskattavan, sanottavan, huudettavan. Myöskin monasti havahtunut unesta selvään ovikellon soittoon, ilman että kukaan olisi oven takana sitten ollutkaan. Myöskin ajoittain kuulen suuren ihmisjoukon puheensorinaa silloin tällöin erotan siitä yksittäisiä sanoja. Mitä lie aivojen "muistintyhjennystä" turhasta tauhkasta?


    • hoomoilanen

      Sillon tällön kuulen nimeni sanottavan, joskus nukkumaan mennessä, mutta joskus myös ihan hereillä ollessa vaikka kävellessä. En ole kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, vähän ihmetellyt vaan. Mitään yliluonnollista en ole minäkään kokenut enkä kärsi hallusinaatioista tms. Joskus myös nukkumaan mennessä päässä ikäänkun paukahtelee kummasti, se on vastenmielistä. Luulen sen kyllä liittyvän jotenkin korvien kuuloluihin tai johonkin muuhun ihan järjellä selitettävään asiaan. Se nimen kuuleminen on kyllä arvoitus.

    • kerran niin

      että kuulin jonkun sanovan nimeäni pari kertaa. Olevinaan en kuullut ja se siitä sitten. Noh, myöhemmin kuulin naisäänen kutsuvan nimeäni kysyvästi ja kun en vastannut, kuulin äänen sanovan: "Idiootti!" Sitten sanoin ääneen: "Ite oot idiootti! Ja nyt turpa kiinni mä nukun!"
      Siihen loppu niiden äänin kuuleminen ja on jo vuosia.

    • *Annabelle*

      Luokseen ja kanssaan kulkemaan.Sulla on ns.etsikkoaika ja kuulet sen äänen selvästi.itselläni oli samanlaista nuorena ja vastasin kutsuun myöntävästi.Hän ei hylkää eikä jätä ja ohjaa ja johdattaa sua ihmeellisesti elämässäsi eteenpäin.

      • Alkup. kirjoittaja

        En kuulu kirkkoon (en ole ikinä kuulunut!) eikä ole suuremmin haluakaan liittyä. Kristillinen usko on ok, mutta just sunlaisten hihhuleiden takia siitä on tehty vaan aika iso vitsi.. MINKÄ TAKIA PITÄÄ TUPUTTAA USKONTOAAN MUILLE KUN MUITA EI KIINNOSTA!

        Jumala ei luonut ihmistä vaan just toisin päin..

        Niin ja tästä nimensä kuulemisesta vielä. Jotenkin helpottavaa kuulla että muillakin on tällaisia kokemuksia! Joskus ensimmäisenä tuli mieleen että "kuulenko nyt ääniä", mutta ei sekään niinkään säikäyttänyt kun tiesin, että äänten kanssa voi oppia elämään. Mutta sekään ei oikein sovi kuvaan, että olen vain kuullut oman nimeni ja vain 3 kertaa.

        Kumma.


      • hehah;)

        no just joo.. kutsu sä itseäsi vaan iha yksinäs :P


      • *Annabelle*
        Alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        En kuulu kirkkoon (en ole ikinä kuulunut!) eikä ole suuremmin haluakaan liittyä. Kristillinen usko on ok, mutta just sunlaisten hihhuleiden takia siitä on tehty vaan aika iso vitsi.. MINKÄ TAKIA PITÄÄ TUPUTTAA USKONTOAAN MUILLE KUN MUITA EI KIINNOSTA!

        Jumala ei luonut ihmistä vaan just toisin päin..

        Niin ja tästä nimensä kuulemisesta vielä. Jotenkin helpottavaa kuulla että muillakin on tällaisia kokemuksia! Joskus ensimmäisenä tuli mieleen että "kuulenko nyt ääniä", mutta ei sekään niinkään säikäyttänyt kun tiesin, että äänten kanssa voi oppia elämään. Mutta sekään ei oikein sovi kuvaan, että olen vain kuullut oman nimeni ja vain 3 kertaa.

        Kumma.

        Kuuluiko muka opetuslapset kirkkoon?Enpä usko.Kirkko sana tulee Kyriake sanasta joka tarkoittaa seurakuntaa mikä on uskovien yhteisö.Meillähän ajatellaan suunileen fyysistä rakennusta sillä sanalla.Mulle on ihan sama mitä sä ajattelet uskonnoista ja uskovista ja hihhuleista tää on vapaa maa meille kaikille.HAuskaa päivää vaan sullekin.Mutta Jumala on kaikkivaltias.Se oli vaan yksi näkemys muiden joukossa mitä kerroin omasta kokemuksestani.Sä voit vetää herneet nenuun jos haluat.Se on sun ongelmasi ei mun.Toivottavasti saat jonkun paremman vastauksen joka miellyttää sun näkemyksiäsi enemmän.Totuus on joskus tarua ihmeellisempää.


      • ni-d

        Jumala taisi vetää herneen nenuun kun alottaja ei kuunnellut, jos kerran idiootiksikin kutsui :D


      • kyllitätibu

        Muutin eron jälkeen väliaikaisesti exän mökille porvoon saaristoon 2012 syystalvella, talon isäntä joka kuoli siihen oli rakentanut koko ison huvilan yksin, perikunta myi kun pappa oli kuollut sydänkohtaukseen, olin suihkussa iltamyöhään, ketään muuta ei ollut lähimain kun kuulin jonkun miesäänen kutsuvan minua nimeltään kolmeen kertaan, no tietenkin juokisn kylpytakissa kauhuissani kaikki viisi ulkoovea tarkastaa, ei ketään, ja voin sanoa että ääni oli aivan kun olisi ollut viereisessä tilassa.


    • Itse olen kokenut näitä kiihtyvällä vauhdilla viimeisen vuoden aikana. Joskus kuulen kokonaisia lauseita (sekä miehen että naisen äänellä, kuiskaten tai "tavallisella" äänensävyllä) joskus kuulen vain nimeni... Ääni kuuluu ihan korvan vieressä vaikkei huoneessa muita olekaan (eikä ääni tule ulkoa). Välillä säikähdän, mutten varsinaisesti pelästy, enkä tunne mitään painostavaa olotilaa.

      En osaa sanoa mistä johtuu (vaikka henk.koht mielipide asiasta onkin). Ilmeisesti melko tavallinen ilmiö.

      • 6665

        Valon enkeli tai Saatanan enkeli. Usein viimemainitulla käskevä miesääni. Eräs mies alkoi kuulemaan erilaisia käskyjä, siihen asti hän totteli, kunnes ääni käski tappamaan kaverin, loppui tekemiset.


    • hmm..

      teeppäs silleen että hommaat vaikka digitaalisen ääninauhurin ja laitat sen nauhoittamaan ku rupeat nukkumaan. merkkaat ajan monelta rupeat nauhoittamaan ja sitten ku kuulet sen kuiskauksen merkkaat senkin ajan muistiin. sitten aamulla kuuntelet sen äänitiedoston ja jos siellä kuuluu se kuiskaus niin joku todennäköisesti yrittää ottaa sinuun yhteyttä.. =)

      • kuulen myös

        Minä kuulen myös jonkun sanovan oman nimeni. Muulloin kuin nukkumaan mennessä. En ole koskaan yhdistänyt että jotain pahaa olisi sattunut silloin mutta joka kerta mun on pakko tarkastaa heti ääneen kuultua että lapsi/mies/koirat on ok. Myös soitto ystävälle. Ihan kuin ääni käskisi pysähtyä ja olemaan valppaana.

        Se ääni voi tulla milloin vain ja se on niin selkeä että ihan pakko katsoa selänkin taakse.

        En ole koskaan tunnistanut ääntä mieheksi tai naiseksi.


      • jo se ääni onkin

        telepaattista? Eli itse kuulee kuin joku oikeesti puhuisi, mutta se onkin telepatiaa?
        Ajattelen vain.


      • kyllitätibu
        kuulen myös kirjoitti:

        Minä kuulen myös jonkun sanovan oman nimeni. Muulloin kuin nukkumaan mennessä. En ole koskaan yhdistänyt että jotain pahaa olisi sattunut silloin mutta joka kerta mun on pakko tarkastaa heti ääneen kuultua että lapsi/mies/koirat on ok. Myös soitto ystävälle. Ihan kuin ääni käskisi pysähtyä ja olemaan valppaana.

        Se ääni voi tulla milloin vain ja se on niin selkeä että ihan pakko katsoa selänkin taakse.

        En ole koskaan tunnistanut ääntä mieheksi tai naiseksi.

        Mulla se oli kyllä ihan selvä miehen ääni, asuin ko mökissä/huvilassa vuosia ennen tätä väliaikaismuuttoa ja tein sinne paljon istutuksia sekä tapetointeja, sitten erottiin ja nykyään siellä asustaa exän jo nykyinen ex vaimo tyttärineen kokopäiväisesti. En ole väleissä joten en voi kysyä myöskään nykytilanteesta, en asuis. Nainen on venäläinen ja he kyllä suurin osa uskovat henkimaailmaan, tosin kun tiedän heidän jutut exän kautta joka ei edes usko että suomen metsissä on susia.


    • K-Roy

      Kysymys on ns. hypnagogisista harhoista, joita esiintyy yleensä uneen vaipuessa luultavasti useimmilla ihmisillä, vaikka kaikki eivät niitä muista tai niistä kerro. Oman nimensä kuulemiseen tai vaikkapa ovikellon soittoon on yleensä tapana reagoida, joten jos niistä uneksuu ikään kuin puoliunessa, hätkähtää helposti hereille eikä tajua unessa olleensakaan. Silloin kuultu - joskus jopa nähty - voi tuntua hyvinkin todelliselta.

    • RetroUniq

      vastauksia tullut.

      Sen käsityksen mukaan mikä minulla asioista on lähes kaikissa vastauksissa on jotain totta. Ne ei kuitenkaan ole koko totuus. Tarkoitan että ilmiölle on monenlaisia syitä ja aiheuttajia, jopa niin, että kyseessä on aivan eri ilmiöt.

      Erityisesti nukahtamisen hetkellä kuullut äänet liittyy yleensä kait aivotoimintaan ja hermostoon sen siirtyessä lepotilaan tai kun ihminen jo on unessa. Itsekin olen useita kertoja herännyt ovikellon soittoon, yleensä aamupuolella yötä (jolloin olisi hyvinkin mahdollista että aikainen vierailija tulee käymään) mutta joskus keskelläkin yötä. Yleensä soitto tulee aivan keskelle unta, johon se ei mitenkään liity ja keskeyttää unitilan. Se on niin todellista, että olen mennyt ovelle ja kas, eipä ole ketään. Nyt olen ilmiöön jo niin tottunut että yleensä odotan jonkin aikaa kuuluuko ääni uudelleen ja jos ei kuulu jatkan nukkumista. Jos ääni kuuluu uudelleen menen ovelle ja kas, siellä onkin ystävä. Ääni siis on niin aito ettei mitenkään voi erottaa milloin kyseessä on harhaääni ja milloin oikea.

      Tätä ei tapahdu joka viikko eikä edes joka kuukausi mutta on ollut jaksoja että on viikon aikana ollut neljänä tai jopa viitenä yönä ja sitten voi olla useita vuosia ettei ilmiötä tapahdu.

      Tulkintani mukaan kyseessä on aivan "normaali" ja ilmeisesti siis aivotoimintaan liittyvä ilmiö, mutta sekään ei vielä poissulje henkimaailman vaikutuksia. Sekä hyvä että paha voi vaikuttaa myös aivotoimintamme kautta. Erityisesti vihamielinen ja eksyttävä henkimaailma mielellään painostaa ihmisen aivotoimintaa ja psyykettä saadakseen siinä aikaan harhaäänten ja viestien kuulemista. Tarkoituksena on harhauttaa tai yksinkertaisesti vain kiusata.

      Itse en ole minkäänlaista henkimaailman läsnäoloa kokenut tämän suhteen ja koska yleensä olen oppinut erottamaan henkien läsnäolon ja painostuksen varsin hyvin, varmaan erottaisin tämänkin suhteen. Olen siis levollisella mielellä enkä anna asian häiritä.

      Täytyy vielä lisätä, että erään jakson aikana kun tätä tapahtui niin koin Jumalan puhuttelevan minua asian kautta, liittyi muihin asioihin ja oli tarpeellista.

      Siinä jo muutamia vaihtoehtoja.

      Sitten äänten kuulemiseen valveilla. Tässäkin on erilaisia selityksiä ja osa niistä on totta, osa ei. Mielestäni on ainakin kaksi oikeaa selitystä. Viittasinkin jo, että pahat henget voi painostaa ihmisen mieltä niin että mieli itsessään tuottaa ääniä. Silloin äänet yleensä nousee alitajunnasta, traumaattisista kokemuksista, sielun haavoista tai esimerkiksi patoutuneesta vihasta. Ne on materiaalia mitä henkimaailma helpoiten käyttää ja saa vääristymään erilaisiksi tuntemuksiksi. Tässä tapauksessa henget itsessään eivät puhu mutta äänet kuitenkin ovat niiden tuottamia. Toinen vaihtoehto ja valitettavan usein totta on, että henget myös puhuvat ja äärimmillään jopa käskyttävät ihmistä. Tästä on esimerkkejä ja on saatu mm. uutisista kuulla kuinka joku lyö metrossa toista matkustajaa kirveellä kun "ääni päässä" käskee. Muutama vuosi sitten tapahtui Torniossa kun muutama maailmanparantaja harrasti jonkinlaisia joogaistuntoja hotellihuoneessa ilmeisesti parantaakseen "maapallon värähtelytasoa" tms. eksytettyä touhua että yksi näistä henkilöistä koki kuinka Lokki Joonatan tuli ja puhui hänelle että yhdessä heidän seurueen jäsenessä on paha henki, mikä täytyy ajaa ulos. Lopulta tilanne meni siihen pisteeseen, että henki käski pistää pahan hengen uhria puukolla jotta paha henki lähtisi. Seurauksena tietysti oli että henkilö kuoli. Seurakuntatyön kautta olen ollut auttamassa ihmisiä joilla on ollut vastaavia pimeyden puolelta tulleita kokemuksia ja ovat tulleet hakemaan Jumalalta apua. Tornion tapauksessa kyseessä todellakin oli riivaaja, ei ihmisen aivotoiminnan temppuilu.

      Tornion tapaukseen viitaten: samat henget yleensä (ainakin aluksi) tekeytyy hyviksi ja pyrkii antamaan hyviä viestejä (universaalista rakkaudesta ym.) saadakseen okkulttisen siteen muodostettua ja henkilön koukkuun, ja sitä kautta pimeyteen. Pimeyttä on monenlaista, myös valkeudeksi tekeytyvää.

      Olen vakuuttunut että Lokki Joonatanin takana on nimenomaan paha henki. Kuten jotkut tietävät, se on Richard Bachin kirjoittama kaunis kirja, jota yleisesti ottaen pidetään hyvänä ja henkisenä teoksena. Tosiasiassa kyse on vääristyneestä hengellisyydestä mikä johtaa harhaan. Bach itse on sanonut että Lokki Joonatan aineellistui hänelle ja saneli kirjan. Mielestäni ei ole mitenkään mahdotonta että juuri tämä sama henki otti yhteyttä Torniossa joogaistunnon harjoittajaan, ensin tietysti valkeudeksi tekeytyneenä ja sitten johti hänet tekemään pahaa.

      Kolmas selitysmalli äänten kuulemiselle on psyykkinen sairaus, sielullinen tasapainottomuus. Tässä tapauksessa henkimaailma ei ainakaan suoranaisesti vaikuta vaan kyse on psykologisesta ilmiöstä. Sielumaailmaan kertynyt törky, tukahdutetut pelot tai unelmat, lapsuuden traumat voi synnyttää niitä ääniä. Siis ilman henkimaailmaakin. Olen kuitenkin taipuvainen ajattelemaan että tämänkaltaisiin henkisiin harhoihin yleensä liittyy myös pahojen henkien toimintaa, silloinkin kun kyseessä on sairaus. Olen viitannut asiaan joissain aikaisemmissa kommenteissani, ainakin rekatulla nimimerkillä Aapiscuckoo.

      Asiaan ei siis ole vastausta joka olisi aina pätevä ja tosi.

      Jonkun mielestä kyse on ainoastaan siitä että kuulee nimensä tai jotakin muuta lausuttavan tai ovikellon tai puhelimen soivan, ja nyt sitten pitää löytää asialle selitys. Mutta kun kyse voi olla aivan eri aihealueista. Siksi selityksiä on useita ja vaikka ne olisi keskenään ristiriitaisia yksi selitys voi päteä yhden ilmiön ja toinen toisen kohdalla.

      • tuosta on osa

        totta liittyen aivojen toimintaan, mutta ne henkijutut menee jo liian pitkälle, OIKEESTI!


      • RetroUniq
        tuosta on osa kirjoitti:

        totta liittyen aivojen toimintaan, mutta ne henkijutut menee jo liian pitkälle, OIKEESTI!

        on paljonkin sellaista mikä menee liian pitkälle ensinnäkin juuri siksi koska on olemassa persoonallista toimivaa pahuutta mikä ei ole ihmisestä lähtöisin, ja sellaisten voimien vallassa mennään aina liian pitkälle. Niin kuin kuvaamani Tornion tapaus osoittaa. Siitä huolimatta ne on oikeasti tapahtuvia ja todellisia asioita ikävä kyllä.

        Tietysti myös uskovaiset voi tulkinnoissaan mennä liian pitkälle tai ainakin esittää asiat liian yksipuolisessa valossa, varmaan olen siihen itsekin syyllistynyt joissain kohdin, mutta pääasiassa olen esittämästäni niin varma kuin vain voi olla. Asiasta on käytännön kokemusta yli 20 vuoden ajalta.

        Toisaalta tietysti asioissa "mennään liian pitkälle" siksi koska jokaisella on oma lähtökohta tarkastella asioita, mikä on syntynyt määrättyjen olosuhteiden ja kokemusten sekä tulkintojen vallitessa. Sitten kun tulee jotain informaatiota mikä ei sovi omiin tulkintoihin ja asettaa asiat kokonaan toisenlaiseen valoon tietysti siitä näkökulmasta on selvää että informaation esittäjä on mennyt liian pitkälle: höpöttää pehmeitä.

        Jos tummaihoinen sanoisi toiselle tummaihoiselle jossain viidakossa että on nähnyt valkoihoisen ihmisen varmasti tämä sanoisi että nyt menet liian pitkälle ja neuvoisi ystävää hakemaan kylän poppamieheltä rohtoja päätautiin.

        Muuten, en ole sitä mieltä että kun valehtelevia ja sitovia henkiä on, mitkä vaikuttaa ja johtaa ihmisiä pahuuteen ja kontrolloimattomiin tekoihin, ihminen olisi vastuuton. Ihmisellä on vastuunsa. Ja se on vakava asia.


      • ...
        RetroUniq kirjoitti:

        on paljonkin sellaista mikä menee liian pitkälle ensinnäkin juuri siksi koska on olemassa persoonallista toimivaa pahuutta mikä ei ole ihmisestä lähtöisin, ja sellaisten voimien vallassa mennään aina liian pitkälle. Niin kuin kuvaamani Tornion tapaus osoittaa. Siitä huolimatta ne on oikeasti tapahtuvia ja todellisia asioita ikävä kyllä.

        Tietysti myös uskovaiset voi tulkinnoissaan mennä liian pitkälle tai ainakin esittää asiat liian yksipuolisessa valossa, varmaan olen siihen itsekin syyllistynyt joissain kohdin, mutta pääasiassa olen esittämästäni niin varma kuin vain voi olla. Asiasta on käytännön kokemusta yli 20 vuoden ajalta.

        Toisaalta tietysti asioissa "mennään liian pitkälle" siksi koska jokaisella on oma lähtökohta tarkastella asioita, mikä on syntynyt määrättyjen olosuhteiden ja kokemusten sekä tulkintojen vallitessa. Sitten kun tulee jotain informaatiota mikä ei sovi omiin tulkintoihin ja asettaa asiat kokonaan toisenlaiseen valoon tietysti siitä näkökulmasta on selvää että informaation esittäjä on mennyt liian pitkälle: höpöttää pehmeitä.

        Jos tummaihoinen sanoisi toiselle tummaihoiselle jossain viidakossa että on nähnyt valkoihoisen ihmisen varmasti tämä sanoisi että nyt menet liian pitkälle ja neuvoisi ystävää hakemaan kylän poppamieheltä rohtoja päätautiin.

        Muuten, en ole sitä mieltä että kun valehtelevia ja sitovia henkiä on, mitkä vaikuttaa ja johtaa ihmisiä pahuuteen ja kontrolloimattomiin tekoihin, ihminen olisi vastuuton. Ihmisellä on vastuunsa. Ja se on vakava asia.

        Kerran kuulin nimini sanottavan yöllä ja huusin, että MITÄ! Luulin sitä siskokseni, mutta hän ei ollut juuri silloin kotona.
        Olen kuullut myös raavintaa seinän takaa monet kerrat.


    • Psykologi

      Kun ihminen on väsynyt hänen aivonsa saattavat käväistä unen kaltaisessa lepotilassa, jolloin todellisuus ja uni sekoittuvat. Itsekin törmään aina raskaimman työpiikin aikaan iltaisin samaan ilmiöön. Huoli pois, ei kukaan sinua kutsu :)

      • hgfdh

      • Anonyymi

    • ja aina pistää miettimään

      monta kertaa viimeisen vuoden aikana kuulen jonkun huutavan nimeäni. olen nyt 15. äitini huutaa nimeäni aina yläkerrasta, joten olen miettinyt onko se jäänyt päähäni. mutta kun kuulen sen, se tuntuu mielettömän todelliselta. joskus, samoin kun sinulla, kuulen nimeni sanottavan illalla. silloin pelottaa todenteolla. kuulen jopa askeleita yläkerrasta, kun olen yksin yötä kotona. no, en kyllä ole enää paljoa ollut.. pikkuveljelläni on sama. hän huutaa aina että "huusitko mua?oliko jtn asiaa?". ja se on aina varma että joku kutsuu häntä.

      muutettiin tähän taloon joskus kun menin 3 luokalle. eli ollaan asuttu tässä jo hyvän aikaa. sillon kun muutettiin, meidän viereiseltä tontilta löydettiin ihmisen luita, kun rakennukset oli käynnissä. lähellämme menee iso tie, jonka toisella puolella on ollut hautausmaa. voisko tällä olla jtn tekemistä asian kanssa?

    • Anni

      Just tollaset oman nimen kutsumisäänet saattaa olla masennuksen ensimerkkejä. Itse kuulin tommosia ääniä vuosikaudet ennen varsinaista diagnoosia, ja lääkityksestä huolimatta vieläkin jos oon eritysen väsynyt esim. yövuoron jälkeen, saatan kuulla kotiin polkiessani nimeäni kutsuttavan.

      • norbuaa

        saatan itse kuulla jonkun sanovan nimeäni. Mutta tätä tapahtuu aika harvoin. Kysyin papaltani asiasta ja hän sanoi että tämä on jokin kuolleiden ihmisten ns "avunpyyntö" eli henget kutsuvat tiettyä ihmistä. En kyllä tiedä pitäisikö moiseen uskoa mutta kyllä alkoi karmimaan kun tämä minulle kerrottiin.


      • Oppiko

        Oli mitä oli nuo ilmiöt, nii ns. hengistä kannattaa pysyä erossa. Niistä ei ole ihmiselle mitään hyötyä. Ihminen ei tarvitse niiltä mitään henkisellä(kään) polulla kulkeakseen. Yleensä ottaen semmoisesta kuvitteelliset tai todelliset henget kykenevät vain johdattamaan harvoihin ja ikävämpiin asioihin mitä siitä seuraa. Lähes aina se on vain mielikuvitusleikkiä ja ilmenee hyvin usein nuorilla jotka elävät murrosvaiheessa tai stressaavaa aikaa. Jokaisella on oma rauha ja oma valta pään sisällä ja sen antaa pois vain omasta halustaan ja silloinkin vain omalle mielelle, jonka kanssa leikittelee.


    • AivotInMyAss

      Kymmenen vuotta sitten äänittelin EVP:tä ja sais konkreettisen todisteen siitä että on olemassa toisiakin värähtely taajuuksia joissa on henkiä taikka sieluja.

      Itsellä on ollut myös pari kertaa noita oman nimen kuiskauksia, yksi oli yöllä kun heräsin ja oyrin uudelleen uneen. Saattavat liittyä tiettyyn eläämän tilanteeseen tai ihmisen omaan herkkyyteen tietyssä tilanteessa vastaanottaa viestejä "toiselta puolelta".

      Ihmisen siirtyy unessa erilaiseen tietoisuuden tilaan jossa nämä yhteyden otot ym. ovat todennäköisempiä.

      • JobinKirjasta

        Unessa Jumala puhuu.


      • JOB33

        14. Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
        15. Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
        16. silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,


    • Kuiskauksenkuullut

      Kerran olen kuullut jonkun kuiskaavan nimeni..ääni tuli minun takaa, kun istuin pöytäkoneella yö myöhään...muut olivat nukkumassa, eli olin ihan yksin huoneessa jossa kuiskauksen kuulin..pikkuisen se hätkähdytti, kun katsoin taakseni, eihän siellä ketään ollut..pimeän vaatekomeron ovi auki ja muutenkin oli huone aivan pimeä..mitä nyt koneesta tuli valoa..

      • srsrsrs

        Mulla aika yleisiä nimen kuiskaukset hereillä ollessa. Joskus kuulee myös kokonaisia lauseita mut parempi kait olla kuuntelematta niitä jos ovatkin pahoja henkiä
        nimittäi saakohan ne jotai energiaa siitä jos niitä kuuntelee tosissaan rupee kuunteleen tai saako ne sun pelosta energiaa.?


      • hörppyAave

        Ns. äänien kuuleminen voi myös kieliä skitsofreniasta. Kuitenkin selittämättömiä ilmiöitä on, sekä myös tavallisiai muita esim. aivojen "tauhkan" tyhjennystä, mitä tässä ketjussakin on mainittu. Asiaan ei kannata kiinnittää mitään huomiota, vaikka voihan se satunnaisena "kuriositeettina" olla jännää ja mystistä. Itselläkin on niitä kokemuksia joskus.

        Henget tai elävätkään olennot eivät voi imeä sinusta energiaa! Mutta molemmat voivat saada sinut ajattelemaan asioita, jotka taas sitten estävät sinun normaalia energiansaantiasi, kuin pilvet estävät auringon paisteen...

        Näkyihin tai ääniin ei kannata kiinnittää huomiota, eikä antaa niille erityistä merkitystä, koska se johtaa vaan harhojen kierteeseen. Monilla näitä voi tulla tietyissä stressaavissa elämänvaiheissa, kun on epävarmuutta yms. ongelmia. Ne menevät kyllä ohi sitten kun jotain muuta tulee niiden tilalle. Älä pelkää!


    • Forrested

      Nimeäni on huudettu ulkona ollessani ja unessa

      • JohannesMikael

    • KitaraKummitus

      Kun sain kitaran, aloin pimeässä, sängyllä ollessani kuulemaan soittoa. Ääni kuuluu vain yksinollessani, ja vain pimeässä, keskiyön jälkeen. Laitoin kitaran kokeiluluontoisesti vintille, soitto on jatkunut, mutta vain siihen aikaan.

    • Korvienvälissähuutaa

      Korvien välistä se ääni tulee.

      Ei se silti ole poikkeuksellista eikä tavatonta. Jos äänet alkavat enemmänkin jutella, sättiä tai käskeä tekemään asioita, ota yhteys lääkäriin tai "moniäänisten" yhdistykseen.

    • ksskskskokso

      Itse en uskonut näihin juttuihin, mutta muutamia kuukausia sitten yksin kotona ollessani tuli yhtäkkiä erittäin voimakas tunne, että en ole yksin ja muutaman minuutin kuluttua kuulin selkeän kuiskauksen, jossa sanottiin nimeni. Kymmeniä ystäviä mennyt rajan toiselle puolelle, joten ehkä joku heistä vaan halusi tulla moikkaamaan.

      Mielestäni näissä ei ole kuitenkaan mitään pelottavaa tai seliteltävää, ihan iisisti vaan.

    • Ihminen8

      Ainoastaan hengillä ja enkeleillä on mahdollisuus ajatus keskusteluun. Psykologia on valetta jonka tarkoitus on peittää totuus sinulta. Mitä siis tiedät sellaista jonka he haluavat sinulta kätkeä? Myös teknologinen valetelepatia jossain määrin mahdollista etenkin ns. modernissa myrkytystilassa.

    • eikaikkeauskota

      Jumala puhuu erittäin harvoin korvin kuultavin sanoin, aivan kuin toisen henkilön puhumana. Useimmiten äänten kuuleminen pään sisällä on psyyken tuotosta tai sitten pahojen henkien manipuloimaan omien pakkoajatusten kanssa. Eräs sukulainen sai ennen itsemurhaansa kuulla pitkään: tapa itsesi, tapa itsesi, se on sinulle ja toisille paras ratkaisu. Muuten hän oli ihan järkevä ja asiallinen ja ei höpöttänyt sekavia. Masentunut kyllä oli ja sen itsekin tunnisti. Uskon että saatana oli tuon inspiraation antaja ja mies päätyi itsemurhaan.
      Kuunnellaan vain Jumalan ääntä Jumalan sanan Raamatun ja sisimmässä koetun Hengen puheen kautta. Jumala puhuu ihmisen henkeen ja puhe on rauhoittavaa ja rakentavaa ja ei ahdista.

    • Triangella

      Hei minäkin olen kuullut tuttujeni kutsuvan minua vaikkei he ole paikalla. Esim eilen kun olin altaalla kuulin kaverini huutavan nimeäni. En kuitenkaan nähnyt häntä. Kuulen jonkun huutavan nimeäni yleensä julkisilla paikoilla joissa on paljon ihmisiä. Ennen eilistä olen kuullut n.2-3 kuukautta aijemmin äitini huutavan nimeäni vaikka olin teatterukerholla vain kavereitteni kesken. Olenko sekoamassa????

    • SuomlainenKatja

      En usko jumalaan/enkeleihin. Ja kuulen tuttujeni huutavan/kutsuvan nimeäni 1-3 kuukauden välein

      • SiddharthaGautama

        TÄYTTÄ TOTTA!

        ÄLÄ EDES VAIVAUDU VÄITTÄMÄÄN MUUTA ENNENKUIN OLET KATSONUT SEURAAVAN DOKUMENTIN (40MIN)

        https://www.youtube.com/watch?v=K27ndNfVKP4

        JA YLLÄOLEVAN DOKUMENTIN KATSOTTUASI, SINUN TULEE LUKEA TÄMÄ:

        http://www.apokryfikirjat.com/eenok1.htm

        TOISIN KUIN YLEENSÄ, NÄIDEN LINKKIEN SISÄLLÖT EIVÄT JOHDATTELE SINUA ''TOTUUTEEN'' VAAN ANTAVAT KYSYMYKSILLÄÄN PÄÄTÄNTÄVALLAN SINULLE.

        JOS OMAAT VÄHÄÄKÄÄN PÄÄTTELYKYKYÄ, NIIN TULET SAMAAN JOHTOPÄÄTÖKSEEN KUIN MINÄKIN.


    • Kuuntelijax

      Itsekin kuulen monta kertaa päivässä nimeni. Yleensä sen perässä on muitakin sanoja kuten syömään, vie vauva suihkuun tai vaihda taaperolle vaippa.

    • sykemittari1

      En tiedä teistä, mutta itse muutama vuosi sitten olin ihan sanaton kun menin pääkaupunkiseudun kirurgile/professorille paikallispuudutus leikkaukseen ja hän siinä kahden tunnin aikana avautui mulle omasta henkimaailman kokemuksesta aivan pokkana, vaikka ei mitään asiaan viittavaa edes keskusteltu. Lääketieteen ansioikas proffa, että näin.

      • Benelyxx

        uskominen henkimaailmaan ei ole ollenkaan siitä riippuvaista kuinka korkeasti koulutettu on tai kuinka hyvin osaa matematiikan ja fysiikan oppimäärät tai vaikka olisi lääkäri. Mutta yleensä he tietävät miten maineensa voi helposti menettää... Kukaan ei halua höperönä huru-ukkona näyttäytyä. Mutta on iso joukko ihmisiä joille ko. asiat ovat täysin olemattomia ja uskomattomia, tai pannassa sosiaalisten paineiden takia. Näkymättömiä asioita on olemassa.


    • Anonyymi

      Olen kuullut nimeäni kutsuttavan kolme kertaa. Mies ja naisääniä. Tämän jälkeen noin kahden vuoden sisällä kuolivat vanhempani ja toinen siskoistani.

    • Anonyymi

      Unisena sitä kuulee nimensä.Ihan normia se on.

      Telepatia onkin jo ei juttu. Onhan sitä yliluonnolistakin, mutta liian hirveitä ne jutut.

      Paras kun on viltin alla, siellä turvallista.

    • Anonyymi

      Kun minä WC:ssä asioidessani päästin kerran raikuvan pierun, kuulin
      kolmasti sanottavan:
      " Hyi sinä X, käyttäydy ihmisiksi ! " (X symboloi nimeäni)

      • Anonyymi

        Jos minä taas pieraisen voimakkaasti , niin muutaman sekunnin päästä kuuluu vasemmalta puoleltani kolme voimakasta pieraisua.
        Täällähän joku tutkija kertoi, että pierukaasuilla ja kummitusten ektoplasmalla
        on sama tiheys.
        Nillä täytyy olla keskinäinen yhteys !


    • Anonyymi

      Sama kävi myös minulle toissa yönä, mutta ääni sanoi minulle "Nimesi on legioona"? Mitä hittoa tuo nyt tarkoittaakaan?

    • Anonyymi

      Voi olla hologrammisi, katso kolmannella silmällä ympärillesi.
      Eli lähinnä jonkunlaista vesihöyryistä hahmoa ja älä pelästy, he ovat kilttejä.

    • Anonyymi

      Vaarallista sotkea uskontoa tähän, tai muista ainakin ettei ketään ole tarkoitus vahingoittaa.

    • Anonyymi

      itsekin kuullut nimeäni kutsuttavan. kuiskaten yleensä. kuulunut mm. kodinhoitohuoneesta ja varastosta. kerran kun asuin eri paikkakunnalla vanhassa talossa olin menossa nukkumaan, niin kuulin selkeästi kun joku sanoi "kuuntele herra!"
      mitä lienee, omituista.

    • Anonyymi

      mulle on kokemus yksin kulkiessa metsässä.. kaukana asutuksesta!
      kuulin selkeästi nimeni sanottavan... ja kyllä säpsähdin !kaipa ne metsän henget siellä huhuili...?? tunsin varsin turvalliseksi oloni myös!

    • Anonyymi

      sanovat sitä "hulluksi" joka ääniä kuulee...???
      mutta toiset" aistivat herkemmin "'
      ja söin lääkkäärin määräämää!??
      ja menetin kyvyn kuulla asiota?? mut tinnitys jäi ja paheni...!!!
      "sanovat lääkärit skitsoksi.." yli herkkiä henkiloitä..!?

    • Anonyymi

      Nämä nimensä kuulemiset on todennäköisesti ns. korvamatoja mitkä tulee itsestään yleensä sinä päivänä kuulluista asioista. Eli alitajunta syöttää niitä kuulemiskokemuksia tietoiseen tajuntaan jostain kumman syystä. Sama kokemus voi tulla esim. jonkin kovaa soitetun konsertin jälkeen. Eli poppi alkaa soimaan tai jokin tietty kitarasoolo korvissa aivan tuosta vaan vaikka konsertista on jo mennyt monta tuntia. Aaveissa ei sinällään ole mitään pelkäämistä vaikka ihmisen itsesuojeluvaisto kai saakin karvat nousemaan pystyyn. jos niitä näkee kuulee tai jotenkin muuten kokee. Itse nähnyt omaiseni vuosi kuolemansa jälkeen ja ei ollut mitään pelottavaa vain lähinnä hämmentävä kokemus. Käveli eteeni hymyili ja antoi ymmärtää että täytyy jatkaa elämää ilman häntä.

    • Anonyymi

      olen 15 ja kun tulin huoneeseeni ja laitoin oven kiinni kuulin että joku kuiskasi nimeni 3 kertaa, katsoin huoneessani kaikki läpi mutta olen ihan yksin. en tiedä mistä tämä voi johtua....

    • Anonyymi

      Ympärillämme on enemmän henkiä kuin moni edes tajuaakaan.
      Erikseen ovat henget jotka kuolemansa jälkeen ovat jääneet keskuuteemme ja henkimaailmasta meidän tasollemme käymään tulevat sielut.
      Kyllä ne voivat aikaansaada ääniä kuten lausua nimesi.
      Maankenttään jääneet voivat yrittää saada huomiosi ja pyytää apua.
      Minä autoin viime viikolla itsemurhan tehneen nuoren miehen hengen valoon.
      Ihmisen tietoisuuden taso on muuntunut juurinukahtaessa tai herätessä, samoin tietenkin unen aikana. Tässä tilassa ollessamme henkien on helpompi saada itsensä kuuluville.
      Jotkut negatiiviset sielut ja olennot saattavat näyttäytyä unen aikana useankin kerran kunnes ilmestyvät ihmisen hereillä ollessa.
      Minä kuulen usein raskasta hengitystä lähelläni kun menen nukkumaan. Asun yksin.

    • Anonyymi

      Kuulin sen joskus nuoruudessani. Istuin aivan tyhjässä kirjaston lukusalisissa, oven takana yli viiden metrin päässä olivat kirjaston virkailijat. Aivan läheltä kuuluin tytön äänellä minun nimi.. Katsoin ympärille ei ketään, nousin ja kiersin koko salin, ei ketään-- vähän puistatti, vaikka se ei sinänsä pelottvalta tuntunut..
      Ja minä olen se viimeinen henkilö uskomaan yliluonnolliseen.

    • Anonyymi

      Mä oon uskovainen ja mulle on tapahtunut siistejä juttuja Jumalan kanssa. Siis voin todella sanoa, että kyllä Hän siellä on…arkifaktojen kautta. Koen Jumalan puhuvan salatulla tavalla, enemmän kuin ajatuksena. Kuulin kuiskaavan mun nimeä ääneen. Fiilis oli aika eeppinen. En pitäisi Jumalan äänenä. Mitä lie, mutta Jumalan ääni se ei mun kokemuksen mukaan ollut.

    • Anonyymi

      Tiedätkö mikä on kummitus? Kun nainen asettaa varmuuskummin, niin kyseessä on kummitus.

    • Anonyymi

      Heräsin yhteen aikaan samanlaiseen asiaan aamuyöllä, kun joku kuiskasi nimeäni toistuen.
      Lauri, Lauri, herää....
      Sanoin unensekaisella äänellä että oles vaimo ääneti, aamulla on aikainen herätys. Se loppui siihen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe