Taistelulajit

AA^3

Mitä taistelulajeja Pieksämäellä voi harrastaa. Netistä ei tunnu löytyvän mitään ( tietysti ei mikään yllätyskään) mutta jos sinulla on tietoa esim. mitä ja milloinka alkaa, niin mielellään kerro tänne.

56

3141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rankamatkat

      Perinteisesti ovat rähisseet nakkikioskilla.

    • .....

      En ole harrastaja, mutta nuo nyt ainakin tuli mieleen äkkiseltään.

      http://www.pieksamaentaekwondo.net/index2.php?openmenu=4

      http://www.pikadon.fi/

      Ja sitten suoraan Pieksämäen kaupungin sivuilta kopioitua:

      KAMPPAILULAJIT

      Budoseura Pikadon ry
      - judo
      Kotisivu: pikadon.fi
      Sähköposti:
      pj./posti: Pentti Vauhkonen, Häyrisentie 4 A 11, 76100 PMK, puh. 0400 653 586,
      sähköposti:
      s. Jukka Saari, Suorannantie 10 A 5, 76150 PMK, puh. 050 65001, sähköposti: jukka.saari@lehtisepät.fi


      Pieksämäen Ju-jutsu ry
      - ju-jutsu harjoittelu
      pj./posti: Juha Björkengren, Metsämiehentie 97, 76120 PMK, puh. 0400 442 411, sähköposti:
      s. Petri Koskinen, Keskuskatu 36 A 6, 76100 PMK, puh. k. 044 326 9999
      Postiosoite: Myllykatu 1, 76100 PMK

      Pieksämäen Taekwondo ry
      - taekwondo kamppailu-urheilu
      Posti: PL 115, 76101 PIEKSÄMÄKI, kotisivu: pieksamaentaekwondo.net
      pj. Jari Päivinen, järvisuomentie 1570, 76150 PMK, puh. k. 0400 672 955, sähköposti:
      s. Marika Kukkonen, Karjalankatu 14 A 11, 76100 PMK, puh. 040 773 160
      tv. Lauri Lampela, Metsämiehentie 83 A 22, 76120 PMK, puh. 040 527 9688, sähköposti:
      Salin os. Myllykatu 1, 76100 PMK tai PL 115, 76101 PMK

      • AA^3

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.


      • rankamatkat
        AA^3 kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.

        meinaat harrastaa taistelulajeja, kukkakeppi?


      • Myrkky-Kukka
        AA^3 kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.

        Olisi parempi jos unohtaisit taisetelulajit.Olet varmaan agressiivinen ja se saattaa purkautua väärin.Taistelulajeja käyttävä voi hengenvaarallisesti satuttaa toisia,jos tahtoo.Olet joko kovis olevinasi,tai niin arka(luultavaa) että uhoilet toisille.Itseäsi suojellaksesi luulet tarviivasi jotain lajia millä puolustaudut.Onko näin?Voit kuitenkin mennä liian pitkälle jos hallitset jonkun lajin,pelkään pahoin.Hoida itsesi muuten ensin kuntoon.kaikkea hyvää jatkoon.M:K:


      • Anonyymi
        AA^3 kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.

        Facebook on ja koko some on kuin iso ansa, johon todella suuri määrä idiootteja on itsensä ajanut. Somessa ei ole mitään sellaista palvelua, jota ei voisi ilman niitä itseään toteuttaa. Päin vastoin, koko some on sekoittanut verkon ja sitä käyttävien idioottien päät lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebook on ja koko some on kuin iso ansa, johon todella suuri määrä idiootteja on itsensä ajanut. Somessa ei ole mitään sellaista palvelua, jota ei voisi ilman niitä itseään toteuttaa. Päin vastoin, koko some on sekoittanut verkon ja sitä käyttävien idioottien päät lopullisesti.

        EN OLE tavannut tytärtäni tai hänen poikaansa nyt reiluun kahteen vuoteen. Ihan tarkasti en tiedä, miksi. Olen surullinen siitä, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta luoda suhdetta lapsenlapseeni. Seuraan sosiaalisen median kautta, kuinka toinen mummo tapaa ja hoitaa lapsenlastani. Minä näen hänen kasvavan ja kehittyvän vain kuvissa.”

        ”LAPSET olivat alle päiväkoti-ikäisiä, kun pojalleni tuli avioero. Sitä ennen hoidin lapsia jatkuvasti. Eron jälkeen lasten äiti löysi uuden miehen ja muutti perheineen pois katkaisten kaikki välit lasten isään ja hänen sukuunsa. En ole nähnyt heitä nyt yli vuoteen. Suru ja huoli lapsista on läsnä joka päivä.”

        ”MINULLA on kaksi lastenlasta, he ovat kaksoset. Olin niin polleana, kun he syntyivät. Syntymän jälkeen tyttäreni sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lapset otettiin huostaan. Siitä on pian viisi vuotta, jonka aikana olen tavannut vain toisen lapsista yhden kerran. Rakastan niitä lapsia yli kaiken.”

        ”EN OLE saanut tavata toisen tyttäremme lapsia yhdeksään vuoteen. Jouduin tekemään lasten vanhemmista lastensuojeluilmoituksen, jonka jälkeen minulle haettiin lähestymiskieltoa. Sain siis tekemästäni ilmoituksesta elinkautisen. Lasten kadottua elämästäni mikään ei ole ollut entisellään. Huomaan itkeväni lasten ikävää lähes päivittäin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EN OLE tavannut tytärtäni tai hänen poikaansa nyt reiluun kahteen vuoteen. Ihan tarkasti en tiedä, miksi. Olen surullinen siitä, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta luoda suhdetta lapsenlapseeni. Seuraan sosiaalisen median kautta, kuinka toinen mummo tapaa ja hoitaa lapsenlastani. Minä näen hänen kasvavan ja kehittyvän vain kuvissa.”

        ”LAPSET olivat alle päiväkoti-ikäisiä, kun pojalleni tuli avioero. Sitä ennen hoidin lapsia jatkuvasti. Eron jälkeen lasten äiti löysi uuden miehen ja muutti perheineen pois katkaisten kaikki välit lasten isään ja hänen sukuunsa. En ole nähnyt heitä nyt yli vuoteen. Suru ja huoli lapsista on läsnä joka päivä.”

        ”MINULLA on kaksi lastenlasta, he ovat kaksoset. Olin niin polleana, kun he syntyivät. Syntymän jälkeen tyttäreni sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lapset otettiin huostaan. Siitä on pian viisi vuotta, jonka aikana olen tavannut vain toisen lapsista yhden kerran. Rakastan niitä lapsia yli kaiken.”

        ”EN OLE saanut tavata toisen tyttäremme lapsia yhdeksään vuoteen. Jouduin tekemään lasten vanhemmista lastensuojeluilmoituksen, jonka jälkeen minulle haettiin lähestymiskieltoa. Sain siis tekemästäni ilmoituksesta elinkautisen. Lasten kadottua elämästäni mikään ei ole ollut entisellään. Huomaan itkeväni lasten ikävää lähes päivittäin.”

        Minusta tämmöinen lapsenlapsilla pelaaminen on sairasta.


      • Anonyymi
        AA^3 kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.

        Turpa kiinni vitun rypäle


      • Anonyymi
        AA^3 kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle. Vituttaa nämä teinipellet, joilla ei ole muuta tekemistä, kun käydä keskusteluja
        surffaamassa läpi ja jotain vitun typerää vastaamassa. Eli kaikki te kirjottelija pellet turhine vastauksineen haistakaa sisäsiittoiset homot vittu! teitä pitäisi möykyttää.

        Olet itsekin aika pentu 😄


    • Airsoft-

      Eli softaajat.En tiedä onko pieksämäellä varattuja tiloja.Lajia harrastetaan yleensä ulkona.Se on porukka työskentelyä aidonnäköisillä aseilla ,erilaisin armeija asustein varustettuna.Panokset niissä on jotain maissitäytteisiä tai maissinjyviä en ole varma.Kirpasee osuessa ja ilman suojaimia voisi viedä näön.Yleensä näillä on ,softaajilla ikää 15v-60vuotiaisiin.Eri paikkakuntien kesken on kilpailuja.Tästä saa kallinkin harrastuksen jos haluaa laittaa rahaa.Mutta armeijan ylijäämävarastoa on vaatteita ja saappaita ym,saatavilla.Aseita on myös edullisia ja porukka myy ja vaihtelee niitä keskenään.Kalliimmat aseet menee yli tuhanteen euroon.Kiinnostaisiko,tietoa on netissä Airsoft nimellä.Terv,-mummeli 50v-

    • koonnostunut

      onko pieksämäellä origami kurssia.

    • spencer

      Olen kiinostunut ohipotkujen oheis kurssista,Ja siitä ääni efekti kurssista ,samanlainen ääni kuuluu kun SPENCERIN elokuvissa.LÄISKIS kun lyö korville toista.

    • Vihtori77

      Tuu illalla rallille niin harjoitellaan taistelulajeja, vaikka potkunyrkkeilyä alkuun.

      • Anonyymi

        tulen ja näytän miten lätisee.


      • Anonyymi

        Karjalaisen joonas tulee ja puukottaa


      • Anonyymi

        Jokin ilmoittelee että Joonas tulee ja puukottaa.Tuollasta lasta niin kuin Karjalainen on ,pitävät vanhusten talossa tuollaseen potku ja tukistus kursseja.Joonas on niin onneton että ei tiedä kumpaa käytetään terällistä vai tuppea.Niska kyyryssä kulkee ja sylkee ohi kulkijoita.Juoksee kuin lammaskarkuun mutta määkii mennessä enemmän.


    • Jaanoppikans

      Hanki savolainen muijja.

    • Anonyymi

      Nyt on kesä! Ei ole mitään hankea!

    • Anonyymi

      pmäellä voi harrastaa naapurien kyttäilyä, juoruilua, valehtelua, petkuttamista pienissä, typerissä asioissa ja näiden ohessa keskikaljan ja psyykenlääkkeiden sekakäyttöä.

      • Anonyymi

        No on sulla harrastukset, minä käyn lenkkeilemässä juosten, pyöräilen, uin ja retkeilen. Ihan sama mitä naapurit tai joku muu tekee kunhan ei kuse mun aamumuroihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on sulla harrastukset, minä käyn lenkkeilemässä juosten, pyöräilen, uin ja retkeilen. Ihan sama mitä naapurit tai joku muu tekee kunhan ei kuse mun aamumuroihin!

        Juurikin näin. Oma itsenäinen elämä. Ilman sukua. Ilman somea.


      • Anonyymi

        Juurikin näin ja esittää uskovaista,välillä ryypäten ja tupakkia polttaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Oma itsenäinen elämä. Ilman sukua. Ilman somea.

        Se on helpottavaa:)


    • Anonyymi

      Aloittaja vois tulla torin kulmalle niin vedän lättyyn, siinä olis niitä taistelulajeja!

      • Anonyymi

        Paskahousu!


      • Anonyymi

        No on kyllä poijala kovat suunitelmat ollu kolome vuotta siiten. Itse en kyllä valitettavasti pääse tätä katsomaan ,koska itse harrastan tastelulajia sekä kovalla opiskelulla tähdännyt poliisiksi ja ajattelin sitä kyllä jatkaakin.
        Onnea vain sinulle Naistenhakaaja. Terveisin Paavo Hakavuori Savon poliisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on kyllä poijala kovat suunitelmat ollu kolome vuotta siiten. Itse en kyllä valitettavasti pääse tätä katsomaan ,koska itse harrastan tastelulajia sekä kovalla opiskelulla tähdännyt poliisiksi ja ajattelin sitä kyllä jatkaakin.
        Onnea vain sinulle Naistenhakaaja. Terveisin Paavo Hakavuori Savon poliisi.

        Kuule kaukana poliisista oot.oot just se paska housu joka vittuilee ja hakkaa naisia.sinusta kuultu kaikki että oot vanha linna venkula.Hanki juntti elämä ja vedä kätees niinkuin opit kopissss hieromaan aikoinaan kun istuit.Olit kuulema sauns pefletti ensi viikot kun koppi kolahti.Jatka vasn harradtustad mutta elä puhu paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on kyllä poijala kovat suunitelmat ollu kolome vuotta siiten. Itse en kyllä valitettavasti pääse tätä katsomaan ,koska itse harrastan tastelulajia sekä kovalla opiskelulla tähdännyt poliisiksi ja ajattelin sitä kyllä jatkaakin.
        Onnea vain sinulle Naistenhakaaja. Terveisin Paavo Hakavuori Savon poliisi.

        paavo hakavuori ,naarajärven sauna illan suosituin pefletti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on kyllä poijala kovat suunitelmat ollu kolome vuotta siiten. Itse en kyllä valitettavasti pääse tätä katsomaan ,koska itse harrastan tastelulajia sekä kovalla opiskelulla tähdännyt poliisiksi ja ajattelin sitä kyllä jatkaakin.
        Onnea vain sinulle Naistenhakaaja. Terveisin Paavo Hakavuori Savon poliisi.

        Tule niin saat nokkaas


    • Anonyymi

      Fistausta

    • Anonyymi

      sinulle suosittelen origamia.

    • Anonyymi

      Vaikka Venäjä on tehnyt erittäin raskaita virheitä 24.2.2022 aloittamassaan laajamittaisessa suurhyökkäyksessä Ukrainaan, niin emme saa tuudittautua Ruususen uneen, uskoen että Venäjä ryssisi myös seuraavan hyökkäyksensä Suomen kimppuun. Vielä suurempi virhe olisi kuvitella, että ei Venäjä hyökkää Suomen kimppuun. Illuusiossa elämisestä kannattaa lukea tämä artikkeli. Se Illuusio näyttää olevan suomalaisten paha tapa.

      Mitä pitää tehdä, ettei …
      1. Suomeen pitää perustaa uudelleen Suojeluskunnat Puolustusvoimain komentajan alaiseksi puolustushaaraksi.

      • Anonyymi

        Nyt siellä on oikein runoilija paikalla.perustaa suojelu kunta ...sulla taitaa olla hyvä piilopaikka jo etsitty.pelkurin puheita LOPETA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siellä on oikein runoilija paikalla.perustaa suojelu kunta ...sulla taitaa olla hyvä piilopaikka jo etsitty.pelkurin puheita LOPETA

        Kurki asento katsot kaveria vartin silmiin,ja jihaoo ohi potku ja sait turpaan.Toinen on vasta hyökkäys jos uhkaa sinua....sanot anna olla.kolmas on haet suoraan aseen kanto luvan ja sanot tarviin tappelussa.....niin hylky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurki asento katsot kaveria vartin silmiin,ja jihaoo ohi potku ja sait turpaan.Toinen on vasta hyökkäys jos uhkaa sinua....sanot anna olla.kolmas on haet suoraan aseen kanto luvan ja sanot tarviin tappelussa.....niin hylky.

        Ite otin kerran kilpikonna asennon ja potkivat minua yhtä soittoo maaliskuusta juhannukseen...nousin ylös ja sanoin hojo hojo.Simpauttaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite otin kerran kilpikonna asennon ja potkivat minua yhtä soittoo maaliskuusta juhannukseen...nousin ylös ja sanoin hojo hojo.Simpauttaja

        Kerran jouduin tappeluun ....heitin puukon pois ja sanoin Hippa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran jouduin tappeluun ....heitin puukon pois ja sanoin Hippa.

        6v harrastin itsepuolustusta ....antoivat mustan vyön köteen nostin paitaa ja näytn farkkuihin ja sanoin mulla on jo.....ottivat takasin en saanut.


    • Anonyymi

      Yksi hampaaton hamppi pieksusta sai ilmeisesti pataansa , silmäkulmassa kauhean kokoinen sarvi. Onneton tunari.

      • Anonyymi

        Olispa ollut se volvo kuski


      • Anonyymi

        HAKATKAA KARJALAISEN JOONAS KUNNOLA.maksan


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä sopii Konttarin Narsistille,ei arvostanut mitään mitä ent eukko teki.Mutta onneks tajus lähteä paremman luo ja jätti luuserin itestään.Nyt on ONNELLISESTI NAIMISISSA.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valtuusto taistelussa meillä on hyvät ja pidemmät perinteet kuin lentopallossa.

    • Anonyymi

      Narsismia. Facebook on ja koko some on kuin iso ansa, johon todella suuri määrä idiootteja on itsensä ajanut. Somessa ei ole mitään sellaista palvelua, jota ei voisi ilman niitä itseään toteuttaa. Päin vastoin, koko some on sekoittanut verkon ja sitä käyttävien idioottien päät lopullisesti.

    • Anonyymi

      Ainakin oman huonommuuden peittelyä haukkumalla itseään parempia. Kiusaaminen voi olla esimerkiksi tönimistä, lyömistä, haukkumista ja pilkkaamista, seurasta pois sulkemista, ilkeitä puheita – mitä tahansa sellaista, jolla pyritään vahingoittamaan tai loukkaamaan toista. Kiusaaminen merkitsee usein uhrin eristämistä luokan, ryhmän tai virtuaaliryhmän sosiaalisesta kanssakäymisestä.

    • Anonyymi

      Kun omassa perheessä asiat ovat huonosti, helposti nähdään, että niin on nimenomaan naapurissa. Niin monet juorut syntyvät, kasvavat ja muuntuvat juuri heijastamisen kautta.

      • Anonyymi

        Se konttarin narsisti asuu ja ajaa volvol.


      • Anonyymi

        Konttarin narsisti hylkäs perheensä ja karkas ulkomaille


    • Anonyymi

      Perusoikeudet tarkoittavat oikeuksia, jotka on mainittu Suomen perustuslaissa.
      Ne ovat perusarvoja ja tärkeitä asioita kaikille.
      Perusoikeudet turvaavat jokaisen ihmisen vapautta.
      Valtio, kunnat tai viranomaiset eivät saa puuttua tähän vapauteen.
      Perusoikeudet takaavat esimerkiksi, että jokaisella ihmisellä on oikeus elää.

    • Anonyymi

      Toisten kiusaamista eri tavoin. EN OLE tavannut tytärtäni tai hänen poikaansa nyt reiluun kahteen vuoteen. Ihan tarkasti en tiedä, miksi. Olen surullinen siitä, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta luoda suhdetta lapsenlapseeni. Seuraan sosiaalisen median kautta, kuinka toinen mummo tapaa ja hoitaa lapsenlastani. Minä näen hänen kasvavan ja kehittyvän vain kuvissa.”

      ”LAPSET olivat alle päiväkoti-ikäisiä, kun pojalleni tuli avioero. Sitä ennen hoidin lapsia jatkuvasti. Eron jälkeen lasten äiti löysi uuden miehen ja muutti perheineen pois katkaisten kaikki välit lasten isään ja hänen sukuunsa. En ole nähnyt heitä nyt yli vuoteen. Suru ja huoli lapsista on läsnä joka päivä.”

      ”MINULLA on kaksi lastenlasta, he ovat kaksoset. Olin niin polleana, kun he syntyivät. Syntymän jälkeen tyttäreni sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lapset otettiin huostaan. Siitä on pian viisi vuotta, jonka aikana olen tavannut vain toisen lapsista yhden kerran. Rakastan niitä lapsia yli kaiken.”

      ”EN OLE saanut tavata toisen tyttäremme lapsia yhdeksään vuoteen. Jouduin tekemään lasten vanhemmista lastensuojeluilmoituksen, jonka jälkeen minulle haettiin lähestymiskieltoa. Sain siis tekemästäni ilmoituksesta elinkautisen. Lasten kadottua elämästäni mikään ei ole ollut entisellään. Huomaan itkeväni lasten ikävää lähes päivittäin.”

    • Anonyymi

      Missä voi harrastaa katutappelua Pieksämäellä?
      Onko hyviä paikkoja tiedossa?
      T Kivinyrkki

      • Anonyymi

        JOONAS Karjalaisen ovella.


      • Anonyymi

        Mutta paska se on ei vatustaja


      • Anonyymi

        Joonas Karjalainen haastaa kaikille riitaa .Maksan jos hakkaat hänet kunnolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe