Korva ja home

Ainakin puoliuuro

Koppaan tämän tähän osastoon, kun en aikaisemmin hoksannut tätä palstaa:
Olen saanut neljännen antibioottikuurin tämän vuoden puolella ja yhteensä seitsemännen vuoden sisällä korvatulehdukseen. En erittele, onko välikorvan vai minkä tulehdus, mutta joka tapauksessa aina sama -> lääkärin mielestä ei VOI olla aikuisella korvatulehdusta. Kuitenkin kun katsoo korvaan, toteaa, että onpas pahanlaatuinen... Nyt olen alkanut epäilemään työpaikallani olevan jotain "itiöitä", jotka laukaisevat jatkuvan tulehduksen. Työhuoneessani on ollut vesivaurio, jota ei silloin korjattu tai havaittu (muut huoneet, joissa vettä 2 cm lattialla korjattiin). Ikkunan puitteiden maalit on kosteusvahingon vuoksi kuprulla ja maalin pinnalta kasvaa jotain alaspäin. Ikkunan puuosat ovat irtoilleet itsestään. Kyseessä on -95 rakennettu talo. Tällä hetkellä syön kuuria toista päivää ja toisessa korvassa ei ole kuuloa. Jos laitan suun kiinni, takahampaat yhteen, menee korva kokonaan lukkoon, ikään kuin laittaisin sormen korvalle. Syödessä ja puhuessa tämä runksutus ja lotina korvassa kaikuu koko pääkopassa, ja olen AIKUISTEN OIKEASTI tulossa hulluksi. Luojen kiitos pääsen ensi viikosta lähtien kaikkiin mahdollisiin testeihin. Vaan eipä se auta tämän hetkistä tilannetta. En laita leukoja yhteen, suu kuivaa, huulet rohtuu jotka vaikuttavat taas nenään ja nieluun. Kuvio on valmis. Rasvailen täällä hirttoköyttä... vasaran olen etsinyt jo valmiiksi, jolla saan paukautettua peukalooni, niin lähtee kivun kohde vähäksi aikaa muualle.
Että näillä eväillä.

10

9740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleeni,

että onko korvastasi otettu koskaan sellaista näytettä, josta olisi tutkittu, mikä siellä kasvaa? Siis toivottavasti ei mikään, mutta lapseltani näitä otettiin ja joku/jotkut bakteerit? niissä aina kasvoi.

• Ainakin puoliuuro

Käytän Locacorten-Vioform korvatippoja, kun tunnen, että korva alkaa erittämään ylimääräistä nestettä. Tipat estävät bakteerien ja sienten kasvua.
        Mutta jokuhan siellä täytyy "kasvaa". Menen maanantaina erikoislääkärille (korva) ja sen jälkeen labratutkimuksiin, röntgeniin (naama/keuhko), spiro, työpaikan PEF 2 viikkoa. Toivottavasti selviää, mikä häkkyrä mulla on korvissa. (tai tuntuu jo että korvien välissä...saatana... ainakin tämä kipu, paine ja vihlonta)

• tyttärelläni
        Ainakin puoliuuro kirjoitti:

Käytän Locacorten-Vioform korvatippoja, kun tunnen, että korva alkaa erittämään ylimääräistä nestettä. Tipat estävät bakteerien ja sienten kasvua.
        Mutta jokuhan siellä täytyy "kasvaa". Menen maanantaina erikoislääkärille (korva) ja sen jälkeen labratutkimuksiin, röntgeniin (naama/keuhko), spiro, työpaikan PEF 2 viikkoa. Toivottavasti selviää, mikä häkkyrä mulla on korvissa. (tai tuntuu jo että korvien välissä...saatana... ainakin tämä kipu, paine ja vihlonta)

kasvoi aspergillus hometta korvissa ja teki hänet melkein kuuroksi. putsaaminen oli vaikeaa mutta kuulo palautui melko hyvin.

• todettiin ?
        tyttärelläni kirjoitti:

kasvoi aspergillus hometta korvissa ja teki hänet melkein kuuroksi. putsaaminen oli vaikeaa mutta kuulo palautui melko hyvin.

Otettiinko joku näyte viljelyyn vai näkyykö se muuten ? Minun ystävältäni meni kuulo kokonaan, työpaikalla on hometta ollut vuosia. Korvalääkäri oli sanonut, että kuulohermo on vahingoittunut, en tiedä miten sen totesi. Voiskohan olla myös homesieni ? Miten se puhdistaminen tehtiin ?

• oma sairaus opettaa
        todettiin ? kirjoitti:

Otettiinko joku näyte viljelyyn vai näkyykö se muuten ? Minun ystävältäni meni kuulo kokonaan, työpaikalla on hometta ollut vuosia. Korvalääkäri oli sanonut, että kuulohermo on vahingoittunut, en tiedä miten sen totesi. Voiskohan olla myös homesieni ? Miten se puhdistaminen tehtiin ?

Pojallani oli toistuva korvakäytävän tulehdus. Lopulta kaikkien tippojen ja antibioottikuurien jälkeen korvasta kasvoi Aspergillus fumigatus home. Onneksi tärykalvo oli ehjä muuten olisi voinut olla hengenavaarallinen juttu. Oli muuten korvalääkärikin aika vakava! Sitä hoidettiin pirtuhuuhtelulla, mekaanisesti puhdistamalla pari kertaa viikossa sekä gentiaanavioletti-penslauksella sekä Canesten-tipoilla. Gentiaanavioletti on ikivanha, alunperin alppikellokukasta uutettu väriaine, jolla on sieniantibootin ominaisuuksia. Luonnon lääke siis. Lopulta vaiva parani, mutta käytiin polilla varmaan 20 kertaa. Monet homemyrkyt ovat neurotoksisia, tosin eräät korvatipat ja antibiootit myös, joten on vaikea sanoa mistä kuulon menetys voi johtua.

• huonontuminen
        todettiin ? kirjoitti:

on tavallinen homealtistuksen seuraus:

http://yle.fi/akuutti/arkisto2000/250100.html

"Myrkyt tuhoavat myös kuulohermon soluja, jotka eivät enää vaurioiduttuaan uusiudu. Niinpä ikääntymisen aiheuttamaksi luultu rappeutuminen voikin siis johtua hometalojen myrkyistä"

• olla työhuoneesi

lattiamateriaali? Entä seinä materiaali ja onko siellä jalkalistaa?

• puhalla korviin

ilmaa keuhkoista, sulkemalla samalla nenä ja suu. Näin kuivatat limaiset putket nielun ja korvien välillä ja sen sitkeän pöpön elinmahdollisuudet heikkenevät. Periaattessa oikein pahassa tulehduksessa tässäkin hoidossa on riskinsä, mutta jouduimme näin tekemään 5v lapsen kanssa ja tulehduskin oli paha, mutta hoito auttoi ja pääsimme korvakierteestä irti kokonaan. Mutta alttius tautiin säilyy, mikäli työpaikkaasi ei korjata. Syy on todellakin siellä ja tämä hoito siis auttoi nimenomaan VÄLIKORVAN tulehdukseen.

• testauttaa
      • juttu...

että tuollainen testi on olemassa. Täytyisi ostaa ja viedä työpaikalle, mutta hinta vain on kuitenkin itse ostettavaksi liian korkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe