Turun huonoin ja parhain asuinalue

muuttaja82

Muutto Turkuun saattaa olla edessä ja haluaisin perheellisenä tietää, että mikä on Turun ns huonomaineisin asuinalue? Se missä eninten sattuu ja tapahtuu missä asustelee juopot ja narkomaanit yms.
Entä mikä asuinalue on rauhallinen, haluttu, ja lapsiystävällinen?

Kiittää :)

248

38785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmm

      Hepokultaan,rauhallinen ja luonnonläheinen asuinalue.Kaupat,pankit lähellä (länsikeskuksessa),koulu.Elikkä tänne vaan asumaan.

      • siististi cool

        "Muutto Turkuun saattaa olla edessä ja haluaisin perheellisenä tietää, että mikä on Turun ns huonomaineisin asuinalue? Se missä eninten sattuu ja tapahtuu missä asustelee juopot ja narkomaanit yms.
        Entä mikä asuinalue on rauhallinen, haluttu, ja lapsiystävällinen?

        Kiittää :)"

        Peloteltuimpia ovat Varissuo, Runosmäki ja Pernon etuosa. Paras vuokra-alue lienee Halinen. Onhan siellä paljon maahanmuuttajia, mutta väljästi rakennettu ja metsäpubeja ei ole, ja lähiöbaarikin lopetti kun ei löydy asiakkaita.


      • ....................
        siististi cool kirjoitti:

        "Muutto Turkuun saattaa olla edessä ja haluaisin perheellisenä tietää, että mikä on Turun ns huonomaineisin asuinalue? Se missä eninten sattuu ja tapahtuu missä asustelee juopot ja narkomaanit yms.
        Entä mikä asuinalue on rauhallinen, haluttu, ja lapsiystävällinen?

        Kiittää :)"

        Peloteltuimpia ovat Varissuo, Runosmäki ja Pernon etuosa. Paras vuokra-alue lienee Halinen. Onhan siellä paljon maahanmuuttajia, mutta väljästi rakennettu ja metsäpubeja ei ole, ja lähiöbaarikin lopetti kun ei löydy asiakkaita.

        Halinen = Mogadishu. Etenkin Paavinkatu.


    • naapurin tyttö

      Lauste oli joskus kamala paikka asua, varsinkin ne alueet joissa asui paljon ulkomaalaisia... nykyisestä tilanteesta en paljon tiedä?

      • mekele

        loistava, ei ongelmia,


      • minäm
        mekele kirjoitti:

        loistava, ei ongelmia,

        Kaikki vuokralähiöt ovat kammottavia paikkoja


    • jos ei viihdy

      Lauste, Varissuo ja Halinen nyt ainakin ovat huonossa maineessa, samoin Runosmäki, Jyrkkälä, Jäkärlä ja Pansio.

      Mutta oikeasti erot ovat pienempiä, mitä maine antaa ymmärtää ja yleensä maine kulkee vuosikymmenen tai pari jäljessä.

      Kaikki asuinalueet käy läpi samat vaiheet. Nyt suosittu lapsiperheen alue on 15 vuoden päästä ongelma-aluetta ja se alue joka oli 15 vuotta sitten ongelma-alue alkaa jo rauhottua.

      • aika lähellä on

        Jokin vuosi esim varissuolla hengestään pääsi melkein joka viikko joku. Nyt on ollut pitkään tämä aikaväli huomattavasti pitempi.


      • on ihan hyvä

        alue,kaupat ,bussit kulkee 10.min.välein ,,koulut,pankki,apteekki,terv.asema,kirjasto,tarhat,kampaamoita,rauhallista,paitsi ehkä Nostoväenkadun toisella puolella NS.Aurinkolaakso


      • kivat ihmiset
        on ihan hyvä kirjoitti:

        alue,kaupat ,bussit kulkee 10.min.välein ,,koulut,pankki,apteekki,terv.asema,kirjasto,tarhat,kampaamoita,rauhallista,paitsi ehkä Nostoväenkadun toisella puolella NS.Aurinkolaakso

        Runosmäki on rento paikka, kaikki tarvittavat palvelut lähellä,siis Länsikeskus, Ikea, Mylly.Ei tarvi murehtia minnen ylimääräiset rahat kuskaa, kauppoja riittää mutta myös luontoa.Tänne vaan joukon jatkoksi.


      • neropatti!

        Olet taas yksi niistä jotka lyttää Halisen,Varissuon,Runosmäen ym. huonoiksi asuinalueiksi kun täällä kysellään minne Turussa kannattaa muuttaa tai mikä on huonoin/paras asuinalue.
        Asia ei tietenkään mulle kuulu mutta kiinnostaisi tietää oletko syntyperäinen turkulainen joka on asunut joko Kakskerran eliittialueella vai jossain em. lähiöistä vai oletko muualta muuttanut?
        Ymmärrän vielä jotenkuten jos esim. Varissuolla asuneena arvostelet Varissuota,varsinkin jos olet asunut siellä niihin aikoihin kun siellä oikeesti oli levotonta.Se taas ei maahdu kaaliin että pelkkien kuulopuheiden perusteella tuomitset jonkun asuinalueen,etenkin jos et ole käynyt lähimaillakaan ja olet muualta muuttanut Turkuun.
        Ota asioista selvää ennen kun alat mollaamaan mitään asuinaluetta.


      • Ylpeä Helsinkiläinen
        neropatti! kirjoitti:

        Olet taas yksi niistä jotka lyttää Halisen,Varissuon,Runosmäen ym. huonoiksi asuinalueiksi kun täällä kysellään minne Turussa kannattaa muuttaa tai mikä on huonoin/paras asuinalue.
        Asia ei tietenkään mulle kuulu mutta kiinnostaisi tietää oletko syntyperäinen turkulainen joka on asunut joko Kakskerran eliittialueella vai jossain em. lähiöistä vai oletko muualta muuttanut?
        Ymmärrän vielä jotenkuten jos esim. Varissuolla asuneena arvostelet Varissuota,varsinkin jos olet asunut siellä niihin aikoihin kun siellä oikeesti oli levotonta.Se taas ei maahdu kaaliin että pelkkien kuulopuheiden perusteella tuomitset jonkun asuinalueen,etenkin jos et ole käynyt lähimaillakaan ja olet muualta muuttanut Turkuun.
        Ota asioista selvää ennen kun alat mollaamaan mitään asuinaluetta.

        Turun tauti,nopeusrajoitukset suuremmat Turusta poispäin,rantasaveen vajoavat talot,taideväärennökset,lomautetut telakkalaiset,huono talousvesi,purettu idyllinen puukeskusta ja tilalle rakennetut Neukkukuutiot joista pyydetään ylihintaa,sinilevässä kupliva saaristo,kivikkoiset ja karikkoiset rannat ei kunnon metsä eikä järveä.huumehörhöinen Ruisrock,savinen haiseva Aurajoki,ylpeät sisäänpäinkääntyneet ihmiset jotka 10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää,jne loputtomiin


      • turun puolesta!
        Ylpeä Helsinkiläinen kirjoitti:

        Turun tauti,nopeusrajoitukset suuremmat Turusta poispäin,rantasaveen vajoavat talot,taideväärennökset,lomautetut telakkalaiset,huono talousvesi,purettu idyllinen puukeskusta ja tilalle rakennetut Neukkukuutiot joista pyydetään ylihintaa,sinilevässä kupliva saaristo,kivikkoiset ja karikkoiset rannat ei kunnon metsä eikä järveä.huumehörhöinen Ruisrock,savinen haiseva Aurajoki,ylpeät sisäänpäinkääntyneet ihmiset jotka 10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää,jne loputtomiin

        Turha tulla Turkua ja turkulaisia haukkumaan! mitä hyvää helsingissä muka on? -ei mitään! ylimielisiä ihmisiä, ylihinnoiteltuja asuntoja... Turku ei ole yhtään sen huonompi kuin helsinki vaikka helsinkiläiset kuvittelevatkin olevansa ylimyskansaa..


      • tyhmiä
        turun puolesta! kirjoitti:

        Turha tulla Turkua ja turkulaisia haukkumaan! mitä hyvää helsingissä muka on? -ei mitään! ylimielisiä ihmisiä, ylihinnoiteltuja asuntoja... Turku ei ole yhtään sen huonompi kuin helsinki vaikka helsinkiläiset kuvittelevatkin olevansa ylimyskansaa..

        Turkulaiset ovat tyhmiä ja kirjoitustaidottomia. Erisnimet kirjoitetaan suurella alkukirjaimella. Turku on joka suhteessa tautisempi kuin Helsinki. Todella sisäänlämpiävää porukkaa, mitä ei muualta löydy.
        Pahimpia ovat Heidekkeniläiset!


      • varmuurella
        turun puolesta! kirjoitti:

        Turha tulla Turkua ja turkulaisia haukkumaan! mitä hyvää helsingissä muka on? -ei mitään! ylimielisiä ihmisiä, ylihinnoiteltuja asuntoja... Turku ei ole yhtään sen huonompi kuin helsinki vaikka helsinkiläiset kuvittelevatkin olevansa ylimyskansaa..

        Eiköähän se ole Tamperelainen jos viihtyy metsässä järven rannalla


      • asukas70

        Aurinkolaakso oma alueensa


      • niin'
        neropatti! kirjoitti:

        Olet taas yksi niistä jotka lyttää Halisen,Varissuon,Runosmäen ym. huonoiksi asuinalueiksi kun täällä kysellään minne Turussa kannattaa muuttaa tai mikä on huonoin/paras asuinalue.
        Asia ei tietenkään mulle kuulu mutta kiinnostaisi tietää oletko syntyperäinen turkulainen joka on asunut joko Kakskerran eliittialueella vai jossain em. lähiöistä vai oletko muualta muuttanut?
        Ymmärrän vielä jotenkuten jos esim. Varissuolla asuneena arvostelet Varissuota,varsinkin jos olet asunut siellä niihin aikoihin kun siellä oikeesti oli levotonta.Se taas ei maahdu kaaliin että pelkkien kuulopuheiden perusteella tuomitset jonkun asuinalueen,etenkin jos et ole käynyt lähimaillakaan ja olet muualta muuttanut Turkuun.
        Ota asioista selvää ennen kun alat mollaamaan mitään asuinaluetta.

        Muualta muuttanut ei saisi sanoa mielipidettään. Sisäänlämpiäväksi sanoivat minulle ihan ikänsä Turussa asuneet mukavimmat ihmiset. Sitä se Turku on.


      • Anteeksi MITÄ..?
        tyhmiä kirjoitti:

        Turkulaiset ovat tyhmiä ja kirjoitustaidottomia. Erisnimet kirjoitetaan suurella alkukirjaimella. Turku on joka suhteessa tautisempi kuin Helsinki. Todella sisäänlämpiävää porukkaa, mitä ei muualta löydy.
        Pahimpia ovat Heidekkeniläiset!

        Yleistätköhän hieman liikaa? Turku ei ole mikään hölmölä. Takerruit juuri yhden ihmisen kirjoitusvirheeseen ja nyt haukut jo koko kaupungin ihmisiä siitä! Mistähän päin olet kotoisin? Voisin samantien haukkua täkäläiset pessimistisiksi ja yleistämisen Suomenmestareiksi. Mutta en, sekin olisi vain typerää yleistämistä sinunkaltaistesi ihmisten älyttömien kommenttien perusteella!

        PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?


      • Ulsku
        Ylpeä Helsinkiläinen kirjoitti:

        Turun tauti,nopeusrajoitukset suuremmat Turusta poispäin,rantasaveen vajoavat talot,taideväärennökset,lomautetut telakkalaiset,huono talousvesi,purettu idyllinen puukeskusta ja tilalle rakennetut Neukkukuutiot joista pyydetään ylihintaa,sinilevässä kupliva saaristo,kivikkoiset ja karikkoiset rannat ei kunnon metsä eikä järveä.huumehörhöinen Ruisrock,savinen haiseva Aurajoki,ylpeät sisäänpäinkääntyneet ihmiset jotka 10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää,jne loputtomiin

        Hahhaa,

        Purettiin myös komeita kivitaloja, eikä vastaavia enää tule. Merenrannat hyviä ja kun menee kauemmas - löytyy hiekkarantojakin ja mettää. Päätöksenteko p:stä, me onnistumme aina äänestämään jotkut, ehkä iloisen näköiset pöntiäiset päättääviin elimiin .. kun ollaan muuten aika kyllä sisäänpäinkääntyneitä. Kyllähän sitä kavahtaa, kun joku beigeissä sortseissaan ja harittavissa varpaissaan paremmassa ravitolassa puhuu jotain venäjäntapaista kieltä ja on niin kaveria :)


      • M.O.T.
        Anteeksi MITÄ..? kirjoitti:

        Yleistätköhän hieman liikaa? Turku ei ole mikään hölmölä. Takerruit juuri yhden ihmisen kirjoitusvirheeseen ja nyt haukut jo koko kaupungin ihmisiä siitä! Mistähän päin olet kotoisin? Voisin samantien haukkua täkäläiset pessimistisiksi ja yleistämisen Suomenmestareiksi. Mutta en, sekin olisi vain typerää yleistämistä sinunkaltaistesi ihmisten älyttömien kommenttien perusteella!

        PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?

        Nimimerkki "Anteeksi MITÄ" ainakin todisti oman hölmöytensä vastaamalla melkein kolme vuotta vanhaan viestiin olettaen ilmeisesti että ko. viestin kirjoittaja on koko tämän ajan kärsivällisesti päivystänyt tällä palstalla vastausta odottaen...


      • M.O.T.
        Anteeksi MITÄ..? kirjoitti:

        Yleistätköhän hieman liikaa? Turku ei ole mikään hölmölä. Takerruit juuri yhden ihmisen kirjoitusvirheeseen ja nyt haukut jo koko kaupungin ihmisiä siitä! Mistähän päin olet kotoisin? Voisin samantien haukkua täkäläiset pessimistisiksi ja yleistämisen Suomenmestareiksi. Mutta en, sekin olisi vain typerää yleistämistä sinunkaltaistesi ihmisten älyttömien kommenttien perusteella!

        PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?

        Nimimerkki "Anteeksi MITÄ" ainakin todisti oman hölmöytensä vastaamalla melkein kolme vuotta vanhaan viestiin olettaen ilmeisesti että ko. viestin kirjoittaja on koko tämän ajan kärsivällisesti päivystänyt tällä palstalla vastausta odottaen...


      • p:n v:aaja
        Anteeksi MITÄ..? kirjoitti:

        Yleistätköhän hieman liikaa? Turku ei ole mikään hölmölä. Takerruit juuri yhden ihmisen kirjoitusvirheeseen ja nyt haukut jo koko kaupungin ihmisiä siitä! Mistähän päin olet kotoisin? Voisin samantien haukkua täkäläiset pessimistisiksi ja yleistämisen Suomenmestareiksi. Mutta en, sekin olisi vain typerää yleistämistä sinunkaltaistesi ihmisten älyttömien kommenttien perusteella!

        PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?

        No ainakin lause "Olen Turkulainen" noin kirjoitettuna sisältää kirjoitusvirheen.


      • ai Jyrkkäläkin on huonossa maineessa? Ei sie kyl hirveesti mitään ongelmia ilmaantunut kun itse sie asuin :)


      • Kakskerta
        neropatti! kirjoitti:

        Olet taas yksi niistä jotka lyttää Halisen,Varissuon,Runosmäen ym. huonoiksi asuinalueiksi kun täällä kysellään minne Turussa kannattaa muuttaa tai mikä on huonoin/paras asuinalue.
        Asia ei tietenkään mulle kuulu mutta kiinnostaisi tietää oletko syntyperäinen turkulainen joka on asunut joko Kakskerran eliittialueella vai jossain em. lähiöistä vai oletko muualta muuttanut?
        Ymmärrän vielä jotenkuten jos esim. Varissuolla asuneena arvostelet Varissuota,varsinkin jos olet asunut siellä niihin aikoihin kun siellä oikeesti oli levotonta.Se taas ei maahdu kaaliin että pelkkien kuulopuheiden perusteella tuomitset jonkun asuinalueen,etenkin jos et ole käynyt lähimaillakaan ja olet muualta muuttanut Turkuun.
        Ota asioista selvää ennen kun alat mollaamaan mitään asuinaluetta.

        Itse olen yli 10 vuorra kakskerrassa asunut, siihen nähden kohtuu paska paikka tuo Varissuo!


      • Ylpeä Turkulainen
        Ylpeä Helsinkiläinen kirjoitti:

        Turun tauti,nopeusrajoitukset suuremmat Turusta poispäin,rantasaveen vajoavat talot,taideväärennökset,lomautetut telakkalaiset,huono talousvesi,purettu idyllinen puukeskusta ja tilalle rakennetut Neukkukuutiot joista pyydetään ylihintaa,sinilevässä kupliva saaristo,kivikkoiset ja karikkoiset rannat ei kunnon metsä eikä järveä.huumehörhöinen Ruisrock,savinen haiseva Aurajoki,ylpeät sisäänpäinkääntyneet ihmiset jotka 10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää,jne loputtomiin

        Haista sinä Ylpeä Helsinkiläinen pitkä paska! Koskaan en ole netissä mitään kommentoinut, mutta rajansa kaikella, en minäkään kaikkea sulata. Helvetin helsinkiläiset, Neuvostoliiton esikartanolaiset perkeleen saatanan helvetti, miten kehtaa helsinkiläinen edes puhua Suomen ainoasta oikeasta pääkaupungista, saatanan saatana.


      • tyhmä
        Anteeksi MITÄ..? kirjoitti:

        Yleistätköhän hieman liikaa? Turku ei ole mikään hölmölä. Takerruit juuri yhden ihmisen kirjoitusvirheeseen ja nyt haukut jo koko kaupungin ihmisiä siitä! Mistähän päin olet kotoisin? Voisin samantien haukkua täkäläiset pessimistisiksi ja yleistämisen Suomenmestareiksi. Mutta en, sekin olisi vain typerää yleistämistä sinunkaltaistesi ihmisten älyttömien kommenttien perusteella!

        PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?

        "PS. Olen Turkulainen. Löysitkö tekstistäni kirjoitusvirheitä?"

        No lauseen toinen sana on väärinkirjoitettu....


      • Åbo123

        Turku on paras Suomen kaupunki! Helsinki ruma ja tylsä paikka! Turus sentään Aurajokikin ja kaunista ympäristöä.Ikäpäivänä en muuttas kamalaan Helsinkiin,yäk!


      • Anonyymi

        Martin alue ja Vähäheikkilä ,on taatusti toimiva alue lapsiperheelle ja toki myös muille.


      • Anonyymi
        Ylpeä Helsinkiläinen kirjoitti:

        Turun tauti,nopeusrajoitukset suuremmat Turusta poispäin,rantasaveen vajoavat talot,taideväärennökset,lomautetut telakkalaiset,huono talousvesi,purettu idyllinen puukeskusta ja tilalle rakennetut Neukkukuutiot joista pyydetään ylihintaa,sinilevässä kupliva saaristo,kivikkoiset ja karikkoiset rannat ei kunnon metsä eikä järveä.huumehörhöinen Ruisrock,savinen haiseva Aurajoki,ylpeät sisäänpäinkääntyneet ihmiset jotka 10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää,jne loputtomiin

        Hyvä kuvaus


      • Anonyymi
        turun puolesta! kirjoitti:

        Turha tulla Turkua ja turkulaisia haukkumaan! mitä hyvää helsingissä muka on? -ei mitään! ylimielisiä ihmisiä, ylihinnoiteltuja asuntoja... Turku ei ole yhtään sen huonompi kuin helsinki vaikka helsinkiläiset kuvittelevatkin olevansa ylimyskansaa..

        Keskustelupalsta suomi24 voisi palkata väkeä reagoimaan kritiikkiin, on ylimielistä jättää se huomioimatta


    • vertailla

      Muutin Turkuun ensin ns. "arvostetulle" alueelle, jolta muutin sitten "huonolle" alueelle.

      Arvostettu alue tarkoitti kerrostaloa (jatkuva meteli!) ilman kunnon palveluita. Huono alue taas ei tunnu omakotiasukilta huonolta, sillä alue on kuin oma pieni kylänsä kunnon palveluineen. Ainoa haittapuoli taitaa olla satunnaiset juopot lähikaupan kulmilla...

      Täkäläisillä on järkähtämätön mielipide hyvistä ja huonoista alueista, vaikka eivät olisi edes asuneet itse alueilla! Huhupuheisiin uskotaan siis sitkeästi tälläkin Suomen kolkalla.

      Muuta vain rohkeasti Turkuun sinne mistä saat kivan asunnon ja vaihda sitten paikkaa, jos ei tunnu hyvältä! Asuitpa sitten missä tahansa, niin voit uskoa, että saat kuulla eri ihmisten arvioita omasta asuinalueestasi... :)

      • muttaja 82

        Iso kiitos asiallisista vastauksista.
        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja haluamme täältä pois. Vuokrien hinnat on tosi kovat! ( aivan liian yliarvostettu asuinpaikka..?) Samoin, jos haaveilee omasta asunnosta, niin saa pulittaa hirmuisen määrän rahaa. Turku vaikuttaa kivalta kaupungilta. Ja työtäkin näyttäisi olevan ihan kivasti tarjolla. Asuntojen vuokrat/hinnat halvemmat. Helsingistä on tosi helppoa nimetä ne "huonoimmat asuinpaikat". Täällä ne ainakin minun mielestäni on aina olleet ne samat. Tulevan asuinalueemme lähistöllä tulisi tietysti olla koulut ja tarpeelliset palvelut. Aika näyttää!! :)


      • tervetuloa Turkuun.
        muttaja 82 kirjoitti:

        Iso kiitos asiallisista vastauksista.
        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja haluamme täältä pois. Vuokrien hinnat on tosi kovat! ( aivan liian yliarvostettu asuinpaikka..?) Samoin, jos haaveilee omasta asunnosta, niin saa pulittaa hirmuisen määrän rahaa. Turku vaikuttaa kivalta kaupungilta. Ja työtäkin näyttäisi olevan ihan kivasti tarjolla. Asuntojen vuokrat/hinnat halvemmat. Helsingistä on tosi helppoa nimetä ne "huonoimmat asuinpaikat". Täällä ne ainakin minun mielestäni on aina olleet ne samat. Tulevan asuinalueemme lähistöllä tulisi tietysti olla koulut ja tarpeelliset palvelut. Aika näyttää!! :)

        ... kiva katu asua, kun löydät sopivan taloyhtiön. Olemme asuneet 11 vuotta siellä. Loistavat naapurit ja kiva taloyhtiö. Katu on kivasti pari korttelia ydinkeskustasta. Koulut ja palvelut lähellä. Lapsemme ovat käyneet ekaluokasta lukioon koulua, hyvää koulua ja viiden minuutin kävelymatka vain kouluun.


      • kohta valmistuva
        muttaja 82 kirjoitti:

        Iso kiitos asiallisista vastauksista.
        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja haluamme täältä pois. Vuokrien hinnat on tosi kovat! ( aivan liian yliarvostettu asuinpaikka..?) Samoin, jos haaveilee omasta asunnosta, niin saa pulittaa hirmuisen määrän rahaa. Turku vaikuttaa kivalta kaupungilta. Ja työtäkin näyttäisi olevan ihan kivasti tarjolla. Asuntojen vuokrat/hinnat halvemmat. Helsingistä on tosi helppoa nimetä ne "huonoimmat asuinpaikat". Täällä ne ainakin minun mielestäni on aina olleet ne samat. Tulevan asuinalueemme lähistöllä tulisi tietysti olla koulut ja tarpeelliset palvelut. Aika näyttää!! :)

        Kerro, pliis, ne pahimmat paikat sieltä Helsingistä! Olen nimittäin pian muuttamassa sinne päin.

        RAKASTAN Helsinkiä, käyn siellä monta kertaa vuodessa joko ystäviä tapaamassa tai tapahtumissa ja olen aina nauttinut Helsingin ilmapiiristä, mutta en ole koskaan asunut siellä, joten olisin kiitollinen näin etukäteen, missä on ne parhaimmat asuinalueet?


      • muuttaja82
        kohta valmistuva kirjoitti:

        Kerro, pliis, ne pahimmat paikat sieltä Helsingistä! Olen nimittäin pian muuttamassa sinne päin.

        RAKASTAN Helsinkiä, käyn siellä monta kertaa vuodessa joko ystäviä tapaamassa tai tapahtumissa ja olen aina nauttinut Helsingin ilmapiiristä, mutta en ole koskaan asunut siellä, joten olisin kiitollinen näin etukäteen, missä on ne parhaimmat asuinalueet?

        Tässäpä näitä: Pihlajamäki, Jakomäki, Länsimäki, Mellunmäki, Vesala, Kontula, Kurkimäki...Halvimmat vuokrat toki löytyy näistä paikoista. Itä-Helsinkiä kaikki paitsi Pihlajamäki ja Jakomäki. Tämäkin lista varmasti auheuttaa närää, mutta näin se vain on. Toki näistäkin paikoista voi joku kiva kohta löytyä, jossa olla ja elää.
        Jos saan jotain suositella, niin omasta kokemuksestani Käpylän ja Kumpulan alueet on ihania ja asukkaiden vaihtuvuuskin aika vähäistä juuri siksi. Sijainniltaan hyvä, aika lähellä keskustaa. Tällä hetkellä asustelen Tapanilan omakotitaloalueella rivitalossa ja tämäkin on kiva paikka. Itse olen asunut Itä-Helsingissä ja ero on huimaava. Kysy lisää, jos on jotain mielessä :)


      • KIITTÄÄ
        muuttaja82 kirjoitti:

        Tässäpä näitä: Pihlajamäki, Jakomäki, Länsimäki, Mellunmäki, Vesala, Kontula, Kurkimäki...Halvimmat vuokrat toki löytyy näistä paikoista. Itä-Helsinkiä kaikki paitsi Pihlajamäki ja Jakomäki. Tämäkin lista varmasti auheuttaa närää, mutta näin se vain on. Toki näistäkin paikoista voi joku kiva kohta löytyä, jossa olla ja elää.
        Jos saan jotain suositella, niin omasta kokemuksestani Käpylän ja Kumpulan alueet on ihania ja asukkaiden vaihtuvuuskin aika vähäistä juuri siksi. Sijainniltaan hyvä, aika lähellä keskustaa. Tällä hetkellä asustelen Tapanilan omakotitaloalueella rivitalossa ja tämäkin on kiva paikka. Itse olen asunut Itä-Helsingissä ja ero on huimaava. Kysy lisää, jos on jotain mielessä :)

        Joo, ymmärrän toki kokemuksestakin, että mistä vaan voi löytyä paras tai pahin paikka asua "tilastoista" huolimatta, mutta on se silti hyödyllistä saada etukäteen pikkuisen vinkkiä mukavista asuinpaikoista.

        Joten, kiitos vielä!


      • valmistuva myös
        muuttaja82 kirjoitti:

        Tässäpä näitä: Pihlajamäki, Jakomäki, Länsimäki, Mellunmäki, Vesala, Kontula, Kurkimäki...Halvimmat vuokrat toki löytyy näistä paikoista. Itä-Helsinkiä kaikki paitsi Pihlajamäki ja Jakomäki. Tämäkin lista varmasti auheuttaa närää, mutta näin se vain on. Toki näistäkin paikoista voi joku kiva kohta löytyä, jossa olla ja elää.
        Jos saan jotain suositella, niin omasta kokemuksestani Käpylän ja Kumpulan alueet on ihania ja asukkaiden vaihtuvuuskin aika vähäistä juuri siksi. Sijainniltaan hyvä, aika lähellä keskustaa. Tällä hetkellä asustelen Tapanilan omakotitaloalueella rivitalossa ja tämäkin on kiva paikka. Itse olen asunut Itä-Helsingissä ja ero on huimaava. Kysy lisää, jos on jotain mielessä :)

        Jos vielä viitsit nähdä vaivaa, kerro mitkä näistä alueista on lähellä keskustaa, esimerkiksi n. alle 5 km säteellä... ei nyt karttaa tarvitse kaivaa, mutta noin suurin piirtein?


      • muuttaja82
        valmistuva myös kirjoitti:

        Jos vielä viitsit nähdä vaivaa, kerro mitkä näistä alueista on lähellä keskustaa, esimerkiksi n. alle 5 km säteellä... ei nyt karttaa tarvitse kaivaa, mutta noin suurin piirtein?

        Käpylä ja Kumpula sijaitsee 5km säteellä...Toki lähempääkin löytyy asuntoja, mutta vuokrat onkin jo kalliimpia.
        Etsitkö kotia yksityiseltä vaiko Helsingin Kaupungin Vuokra-asuntoa?


      • muuttaja82
        valmistuva myös kirjoitti:

        Jos vielä viitsit nähdä vaivaa, kerro mitkä näistä alueista on lähellä keskustaa, esimerkiksi n. alle 5 km säteellä... ei nyt karttaa tarvitse kaivaa, mutta noin suurin piirtein?

        Ja jos muutat johonkin metron varrelle, niin sulla on aina kätevä kulkuyhteys käytössä, joka on myös nopea :)
        Esim. Herttoniemi vois olla kiva paikka. Sitä idemmäs älä muutakkaan! Sieltä tuleekin jo vastaan näitä mun aiemmin mainitsemiani paikkoja.


      • kohta valmistuva
        muuttaja82 kirjoitti:

        Ja jos muutat johonkin metron varrelle, niin sulla on aina kätevä kulkuyhteys käytössä, joka on myös nopea :)
        Esim. Herttoniemi vois olla kiva paikka. Sitä idemmäs älä muutakkaan! Sieltä tuleekin jo vastaan näitä mun aiemmin mainitsemiani paikkoja.

        Koulua on vielä vähän jäljellä, mutta olen silti jo alkanut katsella työtä Helsingistä päin, joten en osaa vielä sanoa minne päin kaupunkia olisi järkevintä muuttaa, mutta tahtoisin asua, niin kuin mainitsitkin, lähellä esim. metroa.

        Vinkeistäsi on kuitenkin tosi paljon hyötyä (kirjoitin ne lapulle) sitten kun alan kysellä asuntoa. Onko tuleva koti sitten yksityisen tai kaupungin, vuokra-asunto se kuitenkin täytyy olla, olen köyhä, omaan ei ole varaa!


      • asuinalueista
        kohta valmistuva kirjoitti:

        Koulua on vielä vähän jäljellä, mutta olen silti jo alkanut katsella työtä Helsingistä päin, joten en osaa vielä sanoa minne päin kaupunkia olisi järkevintä muuttaa, mutta tahtoisin asua, niin kuin mainitsitkin, lähellä esim. metroa.

        Vinkeistäsi on kuitenkin tosi paljon hyötyä (kirjoitin ne lapulle) sitten kun alan kysellä asuntoa. Onko tuleva koti sitten yksityisen tai kaupungin, vuokra-asunto se kuitenkin täytyy olla, olen köyhä, omaan ei ole varaa!

        voin ehdottomasti suositella lauttasaarta ja ruoholahtea. molemmat lähellä keskustaa ja kuuluvat "hyviin alueisiin"

        itse olen muuttamassa turkuun opiskelun takia. en haluaisi pois helsingistä, mutta käy ehkä hieman rankaksi kulkea junalla lähes päivittäin hki-turku väliä :S

        Olen katsellut turusta asuntoja ja vuokrahinnat tuntuvat olevan selkeästi halvempia siellä. :D


      • Manhattanilla!
        muttaja 82 kirjoitti:

        Iso kiitos asiallisista vastauksista.
        Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja haluamme täältä pois. Vuokrien hinnat on tosi kovat! ( aivan liian yliarvostettu asuinpaikka..?) Samoin, jos haaveilee omasta asunnosta, niin saa pulittaa hirmuisen määrän rahaa. Turku vaikuttaa kivalta kaupungilta. Ja työtäkin näyttäisi olevan ihan kivasti tarjolla. Asuntojen vuokrat/hinnat halvemmat. Helsingistä on tosi helppoa nimetä ne "huonoimmat asuinpaikat". Täällä ne ainakin minun mielestäni on aina olleet ne samat. Tulevan asuinalueemme lähistöllä tulisi tietysti olla koulut ja tarpeelliset palvelut. Aika näyttää!! :)

        Näin kertoo iltalehdet tänään. Helsinki on asuinpaikkana yhtä kallis kuin Manhattan.

        Turussa omistusasunto maksaa alle puolet helsinkiläisestä vastaavanlaisesta, vastaavantyyppisellä alueella!

        Kun merivoimien esikunta siirtyi Turkuun, Helsingistä muuttavat ihmiset ihmettelivät kuinka normalikokoisen helsinkiläisen kerrostalossa olevan perheasunnon hinnalla Turussa sai kohtuu-omakotitalon muutaman sadan metrin päässä työpaikasta, puistomaiselta alueelta ja lisäksi reilun vartin pyöräilyetäisyydellä Kauppatorista!


      • opiskella
        asuinalueista kirjoitti:

        voin ehdottomasti suositella lauttasaarta ja ruoholahtea. molemmat lähellä keskustaa ja kuuluvat "hyviin alueisiin"

        itse olen muuttamassa turkuun opiskelun takia. en haluaisi pois helsingistä, mutta käy ehkä hieman rankaksi kulkea junalla lähes päivittäin hki-turku väliä :S

        Olen katsellut turusta asuntoja ja vuokrahinnat tuntuvat olevan selkeästi halvempia siellä. :D

        ... toivottavasti kirjoitustaitosi kehittyisi edes hitusen.


      • nimihelmiä
        muuttaja82 kirjoitti:

        Tässäpä näitä: Pihlajamäki, Jakomäki, Länsimäki, Mellunmäki, Vesala, Kontula, Kurkimäki...Halvimmat vuokrat toki löytyy näistä paikoista. Itä-Helsinkiä kaikki paitsi Pihlajamäki ja Jakomäki. Tämäkin lista varmasti auheuttaa närää, mutta näin se vain on. Toki näistäkin paikoista voi joku kiva kohta löytyä, jossa olla ja elää.
        Jos saan jotain suositella, niin omasta kokemuksestani Käpylän ja Kumpulan alueet on ihania ja asukkaiden vaihtuvuuskin aika vähäistä juuri siksi. Sijainniltaan hyvä, aika lähellä keskustaa. Tällä hetkellä asustelen Tapanilan omakotitaloalueella rivitalossa ja tämäkin on kiva paikka. Itse olen asunut Itä-Helsingissä ja ero on huimaava. Kysy lisää, jos on jotain mielessä :)

        ... Palli, Takakirves, Paltta, Mälikkälä, Uittamo, Vätti - voiko kauhempia nimiä keksiä?


      • ehdoton 1
        nimihelmiä kirjoitti:

        ... Palli, Takakirves, Paltta, Mälikkälä, Uittamo, Vätti - voiko kauhempia nimiä keksiä?

        Unohdit parhaan, kansallisestikkin arvostusta saaneen paikan


      • matkalla pallivahaan
        ehdoton 1 kirjoitti:

        Unohdit parhaan, kansallisestikkin arvostusta saaneen paikan

        Marja Tyrnikin laulaa matkasta Pallivahaan :D


      • werddf
        matkalla pallivahaan kirjoitti:

        Marja Tyrnikin laulaa matkasta Pallivahaan :D

        Kammottavin kaupunginosan nimi Turussa on kyllä Suikkila.


      • Anonyymi
        muuttaja82 kirjoitti:

        Tässäpä näitä: Pihlajamäki, Jakomäki, Länsimäki, Mellunmäki, Vesala, Kontula, Kurkimäki...Halvimmat vuokrat toki löytyy näistä paikoista. Itä-Helsinkiä kaikki paitsi Pihlajamäki ja Jakomäki. Tämäkin lista varmasti auheuttaa närää, mutta näin se vain on. Toki näistäkin paikoista voi joku kiva kohta löytyä, jossa olla ja elää.
        Jos saan jotain suositella, niin omasta kokemuksestani Käpylän ja Kumpulan alueet on ihania ja asukkaiden vaihtuvuuskin aika vähäistä juuri siksi. Sijainniltaan hyvä, aika lähellä keskustaa. Tällä hetkellä asustelen Tapanilan omakotitaloalueella rivitalossa ja tämäkin on kiva paikka. Itse olen asunut Itä-Helsingissä ja ero on huimaava. Kysy lisää, jos on jotain mielessä :)

        Pihlajamäki on rauhallinen, ainoastaan kaupungin vuokrataloissa asuvat moittivat ja paraajavat asuinaluetta. Toisella puolella alueta asuu vuokralaisia ja omissa kämpissä asuvat eivät ole huomanneet mitään häiriöitä. Poliiseilla on ollut asiaa max kerran 2:ssa vuodessa lähiön toiselle puolelle, luonto lähellä ja väljästi rakennettu alue


    • ylivoimaisesti

      Parasta Turkua. Paltasta matkaa torille 4km. Kerrostaloja muutama omakotitalojen ympäröimänä. Ei rakenneta enempää. Talot täysin kunnostettuja. Vihreä metsäinen ympäristö. Tarhaan ja bussipysäkille matkaa muutama kymmenen metriä. Lidl ja Prisma runsaan kilometrin päässä.Länsikeskukseen ja Ohikulkutien Kauppakeskuksiin matkaa muutama kilometri. Muut ns. "hyvät alueet" Uittamot ja Suikkilat täysiä sadan kerrostalokompleksin slummeja Kärsämäen Paltan rinnalla

    • moo

      Olen asunut koko ikäni Hannunniitussa ja olen viihtynyt todella hyvin. Erittäin rauhallista ja lapsiystävällistä seutua. Koulut ja ruokakaupat ihan lähellä ja keskustaankin n. 3,5 km. Hyvät liikenneyhteydet.
      Täältä löytyy omakotitaloja, rivi-ja paritaloja sekä kerrostaloja eikä hinnatkaan mitään ihan järisyttäviä ole.
      Suosittelen ehdottomasti!
      Huonoimmiksi asuinalueiksi voisin nimetä varissuon, lausteen, halisen, pernon ja jäkärlän.

      • Uittamo

        Uittamo ei alueena ehkä kaikkein kauheimpia, mutta nimenä ihan karmea, jota ei vieraille kehtaa edes sanua.
        Hannunniitty varmasti hyvä, kuten lisäksi ainakin Suikkila, Mälikkälä, Martti ja Katariinanlaakso.


      • olet kotoisin
        Uittamo kirjoitti:

        Uittamo ei alueena ehkä kaikkein kauheimpia, mutta nimenä ihan karmea, jota ei vieraille kehtaa edes sanua.
        Hannunniitty varmasti hyvä, kuten lisäksi ainakin Suikkila, Mälikkälä, Martti ja Katariinanlaakso.

        Kerro ihmeessä, ja vihdoinkin, mistä sinä olet tänne tullut tota Uittamo-sanaa päivittelemään. Asiahan on niin, että aivan varmasti - siellä missä käytetään 'sanua' ja 'kellua' kun tarkoitetaan sanoa ja kelloa - löytyy monenlaisia alueiden nimiä.


      • ohoh!!
        Uittamo kirjoitti:

        Uittamo ei alueena ehkä kaikkein kauheimpia, mutta nimenä ihan karmea, jota ei vieraille kehtaa edes sanua.
        Hannunniitty varmasti hyvä, kuten lisäksi ainakin Suikkila, Mälikkälä, Martti ja Katariinanlaakso.

        En ymmärrä tätä Uittamo nimen haukkumista!! En ole koskaan ajatellut sitä negatiivisesti, päinvastoin. Muutenkin näyttää ihanalta paikalta: meri ja luonto ihan vieressä ja keskustaan lyhyt matka. Jos Turkuun muuttaisin niin varmasti olisi hyvä vaihtoehto.


      • liputan,

        ""En asu ns. "kaupan läheisyydessä" joka on toki hieman rauhattomampaa ihan vaan jo sen takia, että ympärillä on vuokra-asutusta ja se on tällä seudulla rauhattominta aluetta.""

        Olemme asuneet kaupan, pankin läheisyydessä kohta 16 vuotta vuokralla vuokratalossa. Rauhallisia mukavia naapureita. Järjestyshäiriöitä tuottanut ainoastaan pubi ja sen asiakkaat.

        Rauhattominta on taas kertomusten perusteella muutamassa osaketalossa. Musiikki soi lujaa kun nuori väki pitää juhliaan.

        Jäkärlä on mainettaan paljon parempi asuinpaikka. Valtava luonto ympärillä, paljon omakotitaloja.


      • yleistäminen

        ei koskaan ole kiva juttu. Jäkärlä on upea paikka asua.

        Ainoa miinuspuoli johon oli vaikeeta tottua ensin oli se ettei täältä pistädytä asioilla vaan pitää lähteä. Bussilla kun kulkee;)


      • Uittamoa
        ohoh!! kirjoitti:

        En ymmärrä tätä Uittamo nimen haukkumista!! En ole koskaan ajatellut sitä negatiivisesti, päinvastoin. Muutenkin näyttää ihanalta paikalta: meri ja luonto ihan vieressä ja keskustaan lyhyt matka. Jos Turkuun muuttaisin niin varmasti olisi hyvä vaihtoehto.

        Ajattele nyt UITTAMO on se tosi kauhea kuin uitettu koira. Paikkana tosin ei hullumpi varmaankaan. Mutta nimeä maan rumin. Vättikin on kauniimpi sana.


      • edes mieleesi???
        Uittamoa kirjoitti:

        Ajattele nyt UITTAMO on se tosi kauhea kuin uitettu koira. Paikkana tosin ei hullumpi varmaankaan. Mutta nimeä maan rumin. Vättikin on kauniimpi sana.

        Olet sairas.
        En muuta sano!!!


      • et Vätti vai?
        Uittamoa kirjoitti:

        Ajattele nyt UITTAMO on se tosi kauhea kuin uitettu koira. Paikkana tosin ei hullumpi varmaankaan. Mutta nimeä maan rumin. Vättikin on kauniimpi sana.

        Kyllä musta Vätti on rumempi sana kuin Uittamo. En vieläkään saa pahaa kaikua siihen sanaan, vaikka ajattelisin että siellä uitetaan joitakin... Muutenkin pitäisi ajatella ihmisen niinkuin paikankin nimiä pelkkinä niminä, eikä niiden kirjaimellisia tarkoituksia.

        Tässä muutamia "hassuja nimiä" mutta Uittamo ei ollut sielläkään:

        http://www.sci.fi/~alphabet/paikka.html


      • Pallissa
        Uittamoa kirjoitti:

        Ajattele nyt UITTAMO on se tosi kauhea kuin uitettu koira. Paikkana tosin ei hullumpi varmaankaan. Mutta nimeä maan rumin. Vättikin on kauniimpi sana.

        Enkä yhtään häpeä kertoa kaupunginosani nimeä muille!


      • Lampolankatu

        Muutin runsaat kolme vuotta sitten Jäkärlään "kaupan lähelle" omistusasuntoon ja sain kuulla varoitteluja kaupunginosan rauhattomuudesta. Paikka ja asunto oli kuitenkin aivan ihana, joten päätin ottaa riskin. Ja se kannatti tai oikeastaan mitään riskiä ei ole edes ollut!

        En ole koskaan aiemmin asunut näin rauhallisella paikalla. Parvekkeella istuskellessa ei kuulu kuin satunnaisia auton ääniä, muuten saa olla rauhassa kesänajan linnunlaulu ainoana "taustamusiikkina". Ikkunasta näkyy vihreyttä ja vehreyttä. Naapurit ovat mukavia "mummeleita" ja taloyhtiö toimii hyvässä hengessä ja erittäin hyvin hoidettuna.

        Yhtäkään meluisaa yötä tai muuta rauhatonta tapausta ei ole ollut täällä asumisaikanani. Ei kotibileitä, ei tappeluita, ei mitään mikä olisi kiinnittänyt huomiotani. Kyselin naapureilta taannoin, että onko heillä kokemuksia häiriöistä, mutta eipä heilläkään ollut tietoa ongelmista. Vanhimmat asukkaat muistelivat, että 60-luvulla kaupan vieressä nuoret sytyttivät roskalavan palamaan niin että paloautotkin tulivat paikalle. Jos Jäkärlän rauhattomuus perustuu yhteen muinaiseen roskiksen polttamiseen, niin aika herkässä ja pitkäkestoista on "huono" maine. :D

        Minä olen viihtynyt ja hyvin tyytyväinen Jäkärlään! Ihan paras paikka!


      • kukka333
        liputan, kirjoitti:

        ""En asu ns. "kaupan läheisyydessä" joka on toki hieman rauhattomampaa ihan vaan jo sen takia, että ympärillä on vuokra-asutusta ja se on tällä seudulla rauhattominta aluetta.""

        Olemme asuneet kaupan, pankin läheisyydessä kohta 16 vuotta vuokralla vuokratalossa. Rauhallisia mukavia naapureita. Järjestyshäiriöitä tuottanut ainoastaan pubi ja sen asiakkaat.

        Rauhattominta on taas kertomusten perusteella muutamassa osaketalossa. Musiikki soi lujaa kun nuori väki pitää juhliaan.

        Jäkärlä on mainettaan paljon parempi asuinpaikka. Valtava luonto ympärillä, paljon omakotitaloja.

        17 vuotta Jäkärlässä,vuokratalossa,hyvä paikka asua,rauhallista kuin mikä.Kauppa ja kuppila tossa yhden pihan päässä,mölinät ei tänne kuulu,tien toisella puolella olevassa luhtitalossa meno on jo villimpää,,,,ja kesäisin maisemat on kuin maalla.Asuinalueen maine on viimevuossadalta,joskus täällä sattu ja tapahtu jos mitä,kyllä on meiningit kesyyntyneet(=


      • lämminmerivesi
        ohoh!! kirjoitti:

        En ymmärrä tätä Uittamo nimen haukkumista!! En ole koskaan ajatellut sitä negatiivisesti, päinvastoin. Muutenkin näyttää ihanalta paikalta: meri ja luonto ihan vieressä ja keskustaan lyhyt matka. Jos Turkuun muuttaisin niin varmasti olisi hyvä vaihtoehto.

        Se johtuu tietysti siitä Uittamo-nimen halveksimen, henkilö on uimataidoton ja saa vinoja näppylöitä meriveden läheisyydestä.


      • ++++++++++++++++++++

        maahanmuuttajaongelma? Ongelma?


      • Ootte kaikki vammasia
        Uittamo kirjoitti:

        Uittamo ei alueena ehkä kaikkein kauheimpia, mutta nimenä ihan karmea, jota ei vieraille kehtaa edes sanua.
        Hannunniitty varmasti hyvä, kuten lisäksi ainakin Suikkila, Mälikkälä, Martti ja Katariinanlaakso.

        Ette taida kukaan Uittamon arvostelija olla turkulaisia, kun ette sitä tiedä, että Uittamo on yksi Turun parhaimpia asuinalueita.


      • älyä on
        Uittamoa kirjoitti:

        Ajattele nyt UITTAMO on se tosi kauhea kuin uitettu koira. Paikkana tosin ei hullumpi varmaankaan. Mutta nimeä maan rumin. Vättikin on kauniimpi sana.

        Hei sinä hölmöläinen olkoon asuinpaikan nimi vaikka perseläpi, jos siellä on hyvä asua, eikä ole pieniä holmäläisiä ahdistelemassa normaaleja ihmisiä, on turvallista asua ja rauhallista, ei turussa tarvita maaalta tulleita idiootteja jotka luulee että kaupunkissa saa tehdä mitä haluaa, kaikki lähiöt ovat kärsineet näistä idiooteista, ja sen taki monet lähiöt ovat menettäneet asuin maineensa, mutta onneksi tähänkin asiaan on nykyään puuttu kovalla kädellä ja asiat ovat myö virkavallan tiedossa, äly hoi älä jätä...


    • rodbigher

      Olet varmaan jo vuoden asunut Turussa kun tämän luet mutta Varissuo on eläväinen paikka .Aina kun sinne menee,tulee vastaan ambulanssi tai poliisiauto.

      • poismuuttanut

        Muutin juuri Varissuolta pois. Kestin asua 2 kuukautta. Eläväinen on, ei ollut päivää jolloin ei olis poliisiauto seisonut liikekeskuksen pihalla. Öisin kuului laukauksia. Päivisin mamut kävelevät röyhkeinä päälle kuin jotkut Euroopan omistajat. Kaupoista varasteltiin tavaraa ihan muiden asiakkaiden silmien edessä. Mustalaisia ja muslimeja ja vanhoja narkkareita ja alkoholisteja. Liikekeskuksen reunamat pahimmat. Porukat eväsretkellä mäyräkoiran kanssa ohikulkijoille örisemässä, pahvit ympäri jalankulkuteitä. Semmonen paikka.

        Mulle sanottiin, että Varissuon maine on huonompi kuin alue oikeasti on. Olen kyllä sitä mieltä, että vain samankaltaiset voi viihtyä keskenään. Olen helpottunut kun pääsin pois.


      • Varissuon puolesta
        poismuuttanut kirjoitti:

        Muutin juuri Varissuolta pois. Kestin asua 2 kuukautta. Eläväinen on, ei ollut päivää jolloin ei olis poliisiauto seisonut liikekeskuksen pihalla. Öisin kuului laukauksia. Päivisin mamut kävelevät röyhkeinä päälle kuin jotkut Euroopan omistajat. Kaupoista varasteltiin tavaraa ihan muiden asiakkaiden silmien edessä. Mustalaisia ja muslimeja ja vanhoja narkkareita ja alkoholisteja. Liikekeskuksen reunamat pahimmat. Porukat eväsretkellä mäyräkoiran kanssa ohikulkijoille örisemässä, pahvit ympäri jalankulkuteitä. Semmonen paikka.

        Mulle sanottiin, että Varissuon maine on huonompi kuin alue oikeasti on. Olen kyllä sitä mieltä, että vain samankaltaiset voi viihtyä keskenään. Olen helpottunut kun pääsin pois.

        Tämä ketju on vanha, mutta osui silmiini nyt ja haluan vastata nimimerkille Poismuuttanut: En käsitä ollenkaan , mistä puhut! Olen asunut Varissuolla kaksikymmentä vuotta ja olen todella viihtynyt. Asun rauhallisessa kerrostalokolmiossa. Ei liikennettä ikkunan alla ja palvelut kaikki lähellä. Bussit keskustaan kulkevat 10minuutin välein. Terveyskeskus ja luontopolku lyhyen kävelymatkan päässä. Mukavat asukkaat ja paljon joukossa jo 70-luvulla muuttaneita.

        Ennen Turkuun muuttoani asuin Helsingissä kaksikymmentäviisivuotta, eripuolilla kaupunkia, joten vertailupohjaa on. Epäkäytännöllisiä ja kohtuuttoman kalliita asuntoja on siellä todella paljon ja ei ne aina suinkaan mitään rauhallisia ole.

        Turun asunnot ovat minulle aika tuttuja monet, koska työni puolesta olen niisä käynyt. Kaskustassa on paljon epäkäytännöllisiä pieniä koppeja, joista niinikään pyydetään kohtuuttoman paljon, myös vajoavia taloja on siellä paljon. Silloin paalutuksiin menee kohtuuttoman paljon rahaa eikä sillä saa mitään näkyvää aikaan.

        Varissuolla on paljon ulkolaisia, mutta sehän voi myös poikia jotain hyvääkin. Palvelut säilyvät täällä hyvin, kun autottomia tulijoita riittää. Bussiyhteydet pelaavat toisin kuin yhteydet muissa lähiöissä. Sitäpaitsi ulkolaiset eivät kulje humalassa ja pukeutuvat siististi. Kannattaa kokeilla lähteä vaikka Uittamolle bussilla sunnuntaina niin voi huomata ettei palvelut pelaa vaan täytyy olla oma auto.

        Nykyään kun Eurooppa yhdentyy niin varissuolaiset ovat etulyöntiasemassa siinäkin, kun ovat tottuneet jo muihin kulttuureihin muiden vielä opetellessa.

        Mitä tulee rikostilastoihin niin kehotan ihmisiä googlettamaan Suomessa tehtyjä murhia ja rikoksia. Silloin käsitys Varissuosta voi muuttua. Suurimmat rikokset on tehty aivan jossain muualla. Viime vuosina on murhia tehty paljon myös pääkaupunkiseudulla ja erilaiset perhetragediat hyvin koulutetuissa perheissä ovat yleistyneet. Varissuo on tiheään asuttu suuri lähiö, joten ei olisi ihme, jos siellä jotain rikoksia tapahtuu kun niitä tapahtuu harvaanasutulla maaseudullakin.

        Tottakai missä tahansa voi joutua rikoksen uhriksi, jos hakeutuu sellaisiin piireihin. Juo itsensä humalaan ja kulkee katuja pitkin aamuyöllä minihame päällä! Minun ei ole koskaan tarvinnut pelätä Varissuolla ja aina olen saanut kulkea rauhassa. Ihmettelen todella nimimerkki Poismuuttaneen ajatuksia! Me ihmiset olemme todella erilaisia. Onneksi en kuunnellut aikoinani kielteisiä puheita Varissuosta vaan päätin itse tutustua siihen. En ole katunut päätöstäni. Varsinkin nyt kun palveluja karsitaan joka puolella, täällä palvelut ovat hyvin säilyneet, kirjastokin saatiin pitää. Keskustasta liikehuoneistot tyhjenevät myös ja niistä ennen saatu voitto kääntyykin monta kertaa tappioksi, kun uusia tulijoita ei ole ja tilat täytyy silti pitää lämpiminä.

        Huomasin kyllä, että ketju on vanha mutta monet selailevat vanhoja ketjuja niinkuin minäkin äsken, joten on turha huomauttaa asiasta.


    • Hinta/laatu paras

      esim Teräsrautela uutta ja viihtyisää, cittarin vierustat Hepokulta, Nättinummi ja Suikkila, vanhemmissa tulee putkiremppa.. muuten ok.. palvelut lähellä.

    • ja huomionarvoinen on Saramäki. Sieltä vain taitaa olla harvoin myynnissä. Omakotitaloja ja yksi pieni rivari.

      • Miellyttävä paikka?

        Toisaalta kuullut Saramäen vankilasta, ei milleskään mielyttävä asua..


    • paras asuinalue

      Suosittelen Turun keskustassa vuosikymmenet asuneena sitä.Turun keskustassa (Linnankatu-Länt.Pitkäkatu -Puistok.-Aninkaistenk.) löytyy upeita taloja niin vanhoja kuin moderneja.Kaikki löytyy kävelyetäisyydeltä niin hyvät koulut kuin päivähoitopaikat,shoppailumahdollisuudet,harrastukset, runsas kulttuuritarjonta,asemat lähellä.
      Miksi mennä Turun kokoisessa kaupungissa lähiöihin ja ruuhkiin kökkimään? Stadi on aivan eri kaupunki kaikessa suhteessa, siellä on asuttava lähiöissäkin, mutta ei Turussa.

      • lähiöitä??

        "Sinun lähiösi" kuulostaa lähes kirosanalta! Keskustassa kaikki, tai lähes kaikki, on lähellä mutta sieltä puuttuu se mikä on ihmisen sielulle terveellisintä, eli LUONTO. Keskustassa ei kuule linnun laulua (naakkojen ja lokkien kirkunat eivät ole sitä). Oravat, puput, luonnon kukat kesän tuoksuineen! Kaikki nämä puuttuvat keskustasta. Keskustassa on vain asfalttia, pakokaasuja, paljon ihmisiä ja öisin örveltäviä juoppoja. Turku on pieni kaupunki, joten ei tarvitse mennä kuin pari kilometriä keskustasta poispäin, niin luonnon voi jo aistia.
        Jos on nuori ja kapakat harrastuksena niin keskusta on silloin ok.


      • Martissa
        lähiöitä?? kirjoitti:

        "Sinun lähiösi" kuulostaa lähes kirosanalta! Keskustassa kaikki, tai lähes kaikki, on lähellä mutta sieltä puuttuu se mikä on ihmisen sielulle terveellisintä, eli LUONTO. Keskustassa ei kuule linnun laulua (naakkojen ja lokkien kirkunat eivät ole sitä). Oravat, puput, luonnon kukat kesän tuoksuineen! Kaikki nämä puuttuvat keskustasta. Keskustassa on vain asfalttia, pakokaasuja, paljon ihmisiä ja öisin örveltäviä juoppoja. Turku on pieni kaupunki, joten ei tarvitse mennä kuin pari kilometriä keskustasta poispäin, niin luonnon voi jo aistia.
        Jos on nuori ja kapakat harrastuksena niin keskusta on silloin ok.

        Katselen parhaillaan ikkunoistani avautuvaa maisemaa. Pelkkää vihreää lehtipuuta ja nurmikkoa, yllä sininen taivas. Horisontissa Uittamon korkeimpien talojen ylimmät kerrokset.
        Ainoa maiseman pilaaja on Nokiankadun rumat talot.

        Kyllä kuuluu linnunlaulua aamuvarhaisesta asti. Liikenteen ääniä ei kuulu, ainoastaan hälytysajoneuvojen meteli alhaalla olevalta Stålarminkadulta silloin tällöin.

        Näin Ilkanrinteessä :D


      • STADISSA
        Martissa kirjoitti:

        Katselen parhaillaan ikkunoistani avautuvaa maisemaa. Pelkkää vihreää lehtipuuta ja nurmikkoa, yllä sininen taivas. Horisontissa Uittamon korkeimpien talojen ylimmät kerrokset.
        Ainoa maiseman pilaaja on Nokiankadun rumat talot.

        Kyllä kuuluu linnunlaulua aamuvarhaisesta asti. Liikenteen ääniä ei kuulu, ainoastaan hälytysajoneuvojen meteli alhaalla olevalta Stålarminkadulta silloin tällöin.

        Näin Ilkanrinteessä :D

        Valitettavasti Turussa missään ei ole kunnollista julkista liikennettä. Mallia voimme ottaa esim. Helsingistä. Tässä videossa puhuu Helsingin apulaiskaupunginjohtaja.

        http://www.pekkasauri.fi/blogi/jatkasaaren-joukkoliikenne

        Jätkäsaaren veroista ei Turusta löydy.


      • aamulla:
        STADISSA kirjoitti:

        Valitettavasti Turussa missään ei ole kunnollista julkista liikennettä. Mallia voimme ottaa esim. Helsingistä. Tässä videossa puhuu Helsingin apulaiskaupunginjohtaja.

        http://www.pekkasauri.fi/blogi/jatkasaaren-joukkoliikenne

        Jätkäsaaren veroista ei Turusta löydy.

        Sanomalehti kummastelee kaupunkia, joka suunnittelee ratapihalle uusia asuinalueita! Ratapihalla seisotetaan vuosittain lähes 700 000 tonnin edestä erittäin vaarallisia aineita. Osa säiliövaunuista näyttäisi, ainakin päällisisn puolin olevan kaukaa viime vuosituhannelta!

        Kenen vastuulla asuntoalueiden turvallisuus lienee?


      • Ik. Pessimisti
        aamulla: kirjoitti:

        Sanomalehti kummastelee kaupunkia, joka suunnittelee ratapihalle uusia asuinalueita! Ratapihalla seisotetaan vuosittain lähes 700 000 tonnin edestä erittäin vaarallisia aineita. Osa säiliövaunuista näyttäisi, ainakin päällisisn puolin olevan kaukaa viime vuosituhannelta!

        Kenen vastuulla asuntoalueiden turvallisuus lienee?

        Kun rautatiealueelle suunniteltiin rakentamista, ministeriön alainen Turvakeskus vaati riskianalyysin ja turvaselvityksen tekemistä. Asiaa käsitellessään kaupunginvaltuusto kuitenkin totesi ettei turvakeskuksen vaatimus anna aihetta toimenpiteisiin. Samalla päätettiin suurella yksimielisyydellä(?) sallia asuntorakentaminen ratapihalle.


      • solutalo
        Ik. Pessimisti kirjoitti:

        Kun rautatiealueelle suunniteltiin rakentamista, ministeriön alainen Turvakeskus vaati riskianalyysin ja turvaselvityksen tekemistä. Asiaa käsitellessään kaupunginvaltuusto kuitenkin totesi ettei turvakeskuksen vaatimus anna aihetta toimenpiteisiin. Samalla päätettiin suurella yksimielisyydellä(?) sallia asuntorakentaminen ratapihalle.

        Turussa rakennusliikkeet rakentavat juuri sinne mihin haluavat. Riittää kun kustantaa rakennuslautakunnan silloin tällöin ryyppyreissulle jonnekin pois Suomesta.

        Muistuuko mieleen, tai tiedätkö onko joskun jokin rakennuslupa evätty suoraan. Aina on heltinyt, joskus ehkä näennäisesti pienen mutkan kautta.


      • Keskusta parhaita
        lähiöitä?? kirjoitti:

        "Sinun lähiösi" kuulostaa lähes kirosanalta! Keskustassa kaikki, tai lähes kaikki, on lähellä mutta sieltä puuttuu se mikä on ihmisen sielulle terveellisintä, eli LUONTO. Keskustassa ei kuule linnun laulua (naakkojen ja lokkien kirkunat eivät ole sitä). Oravat, puput, luonnon kukat kesän tuoksuineen! Kaikki nämä puuttuvat keskustasta. Keskustassa on vain asfalttia, pakokaasuja, paljon ihmisiä ja öisin örveltäviä juoppoja. Turku on pieni kaupunki, joten ei tarvitse mennä kuin pari kilometriä keskustasta poispäin, niin luonnon voi jo aistia.
        Jos on nuori ja kapakat harrastuksena niin keskusta on silloin ok.

        Aamukahvit voi juoda viereisessä puistossa. Torille kävelee 10 minuutissa. Bussipysäkki on talon vieressä. Alle 10 minuutin kävelymatkan päässä on lukuisia ruokakauppoja, kioskeja, ruokapaikkoja, apteekki, lukuisia kampaamoja, pyöräliike, jne. jne. jne. Sekä oravia, pupuja, kettuja, siilejä. Sepelkyyhky huhuilee.

        Lähiöstä löysi kyllä paljon helpommin pysäköintipaikkoja autolle.


      • realit huomioitava
        Ik. Pessimisti kirjoitti:

        Kun rautatiealueelle suunniteltiin rakentamista, ministeriön alainen Turvakeskus vaati riskianalyysin ja turvaselvityksen tekemistä. Asiaa käsitellessään kaupunginvaltuusto kuitenkin totesi ettei turvakeskuksen vaatimus anna aihetta toimenpiteisiin. Samalla päätettiin suurella yksimielisyydellä(?) sallia asuntorakentaminen ratapihalle.

        Turussa ei koskaan ole mennyt rakennusasia valitukset valittajan eduksi. Rakennusliikkeet rakentavat sinne missä tilaa on ja ahtaasti esim kulkuväylät kapeiksi ilman jalkakåytäviä. Turvakeskuksen selkeä ajatus on, onnettomuutta ei takahdu ennen kuin se tapahtuu. Aina vaan tapahtuu onnettomuuksia, ennemmin tai myöhemmin myös ratapihoilla.


      • jez85
        lähiöitä?? kirjoitti:

        "Sinun lähiösi" kuulostaa lähes kirosanalta! Keskustassa kaikki, tai lähes kaikki, on lähellä mutta sieltä puuttuu se mikä on ihmisen sielulle terveellisintä, eli LUONTO. Keskustassa ei kuule linnun laulua (naakkojen ja lokkien kirkunat eivät ole sitä). Oravat, puput, luonnon kukat kesän tuoksuineen! Kaikki nämä puuttuvat keskustasta. Keskustassa on vain asfalttia, pakokaasuja, paljon ihmisiä ja öisin örveltäviä juoppoja. Turku on pieni kaupunki, joten ei tarvitse mennä kuin pari kilometriä keskustasta poispäin, niin luonnon voi jo aistia.
        Jos on nuori ja kapakat harrastuksena niin keskusta on silloin ok.

        Meillä keskustakodin pihalla oravia, metsämansikoita =P (koko rinne), puita ja nurmikkoa, ja luonnon kukkia. Ja Torille on matkaa n. 500m. Vanhojen talojen sisäpihat


    • Tampereen mies

      No tiestysti huonoin alue on KOKO Turku, mikäs kompa juttu tää nyt taas oli ?

      Jos hyvää aluetta etsit niin kannattaa muuttaa Tampereelle !

      • Turunmatti

        Yhtä hyvin kaatopaikalle


    • kaikki epäkiitollinen

      aines jää tänne viimeiseksi.Talous on pumpattu tyhjäksi ja velat kasvavat.Havajilta ja Floridasta sekä Espanjasta ja Balilta mm. ovat jotkut varanneet varmaan tyyssijansa,kun h-hetki koittaa?

    • Paltta

      ehdottomasti paras paikka, pieni kerrotalo alue omakotitalojen keskellä, päiväkoti ,koulut kävelymatkan pääsä, kerrostaloasunot ovat lähestulkoon omistusasuntoja . bussiyht. loistavat , kaupat lähellä,ikea ,kauppakeskus mylly 5 min automatka ja bussilla pääsee . 3,5 km turun torille. rauhallinen paikka . Loistava asuinalue.

      • Rauno_48

        Vanhemmissa kerrostalovaltaisissa lähiöissä suuri osa asunnoista on vuokrattuja. Missä tahansa päin Turkua tilanne on näin. Asuntoja on perikunnilla, sijoittajilla, kaupungin omistukseen tulleina jne. Lisäksi vanha ja usein halvalla hankittu kerrostaloasunto on helppo jättää vuokralle, kun itselle tulee muita suunnitelmia.

        Turhaa puhetta siis tämä että omistusasuntojen suuri määrä sinällään tekee sen että alue on parempi jollakin tapaa. Ehkä ensimmäiset 5 vuotta lähiön valmistumisesta tilanne on näin. Itse omistan asunnot sekä kuralasta että lausteelta. Kummatkin vuokrauskäytössä olleet yli 20 vuotta.


    • asunut 3-vuotta

      itse asun VIENOLASSA
      keskustaan n. 3km.
      ruissaloon 500 metriä,
      rauhallinen 3.kerroksia omistusasuntoja, joissa ei paljon vuokralaisia.
      halvat asunnot
      siisti ja viihtyisä paikka
      luonta lähellä


      -kauppa ei lähellä

      • Turun likka -09

        "lähiöitä??": Yleistät karkeasti keskustassa asuvat pintäliitäjiksi ja kakaroiksi. Kyllä täällä keskustassa viihtyy muutkin, kuten vanhukset, perheelliset, uraohjukset, jne... :) Itse vuoden Turun menoa seuranneena ja muutaman kuukauden nyt asuneena, niin suosittelen avoimesti tänne muuttavalle keskustaa.

        Ei täällä ole sen kalliinpaa asua kuin lähiöissäkään ja ihan rauhallista on.
        Kaikki riippuu kylläkin vähän ihmisestä. Siitä, että miten tulee ihmisten kanssa toimeen ja, miten taloutensa hoitaa.
        No, jos on pakko valita jokin alue, mihin en muuttaisi Turussa, niin väittäisin silti, ettei ole mitään aluetta, missä en voisi asua. En asuisi keskustan ulkopuolella. :D


      • perheellinen
        Turun likka -09 kirjoitti:

        "lähiöitä??": Yleistät karkeasti keskustassa asuvat pintäliitäjiksi ja kakaroiksi. Kyllä täällä keskustassa viihtyy muutkin, kuten vanhukset, perheelliset, uraohjukset, jne... :) Itse vuoden Turun menoa seuranneena ja muutaman kuukauden nyt asuneena, niin suosittelen avoimesti tänne muuttavalle keskustaa.

        Ei täällä ole sen kalliinpaa asua kuin lähiöissäkään ja ihan rauhallista on.
        Kaikki riippuu kylläkin vähän ihmisestä. Siitä, että miten tulee ihmisten kanssa toimeen ja, miten taloutensa hoitaa.
        No, jos on pakko valita jokin alue, mihin en muuttaisi Turussa, niin väittäisin silti, ettei ole mitään aluetta, missä en voisi asua. En asuisi keskustan ulkopuolella. :D

        No eipä huvittaisi asua keskustassa pienten lasten kanssa...

        A) 200 neliön asunto ei ole enää tavisten ulottuvilla hintansa pulesta
        B) Lapsia ei voi jättää pihalle ilman valvontaa
        C) Jos talossa ylipäätään on pihaa
        D) Hullut, juopot ja narkit kirtelee nurkissa kuseksimissa


    • ikävä totuus

      En suosittele tänne muuttoa. Turun taloustilanne on ollut huono jo viime lamasta asti! Nousukaudella täällä ei päästy eteenpäin. Pahoin pelkään että koko talous on romahduspisteessä nyt jos/kun lama pahenee.

      (Turun työttömyysprosentti vuonna 2000: 17,1%)

      Tämä vaikuttaa siis terveyspalveluihin jotka ovat nyt jo todella huonossa jamassa. Lapsiperheet ovat aikoja sitten lähteneet esim. Raisioon. Kouluja ei ole varaa remontoida, luokkakoot liian suuria. Päivähoito tökkii.

      Lisäksi täällä on ne pienet ärsyttävät piirteet jotka raivostuttavat: huono vesi, takkuileva joukkoliikenne, turkulaiset autoilijat röyhkeitä, kaupungin jähmeä ja hidas päätöksenteko, korruptio, yrmeät ihmiset, yleinen roskaisuus, haju, organisointikyvyn puute joka paikassa.

      • HH

        Aikaisemmin eri puolilla Turkua asuneena (Hirvensalo, Satava, Keskusta, Vasaramäki) voin kehua Raisiota (Turun rajan lähellä sijaitsevat alueet) ja sen palveluiden toimivuutta. Nykyisin asumme mukavalla omakotialueella Haunisissa, jossa ulkoilureitit, puistot, koulut ja suuret kauppakeskukset (Mylly, Länsikeskus) ovat kivenheiton päässä. Aiemmat asuinalueetkin olivat mukavia, mutta Turun byrokratian jälkeen tämä tuntuu viihtyisimmältä. Miinuksena edelliseen asuinpaikkaan on kasvanut etäisyys Turun keskustaan (toisten mielestä sekin taitaa olla plussaa : ). Tosin täältäkin "korvesta" sinne ajaa autolla 10 minuutissa.


      • ihottumat

        Juomakelvoton kraanavesi keväisin, oikeastaan voi sanoa täysin käyttökelvoton.............. Vastaavaa ei kyllä ole missäään!


      • Keskikaupunki rulez
        HH kirjoitti:

        Aikaisemmin eri puolilla Turkua asuneena (Hirvensalo, Satava, Keskusta, Vasaramäki) voin kehua Raisiota (Turun rajan lähellä sijaitsevat alueet) ja sen palveluiden toimivuutta. Nykyisin asumme mukavalla omakotialueella Haunisissa, jossa ulkoilureitit, puistot, koulut ja suuret kauppakeskukset (Mylly, Länsikeskus) ovat kivenheiton päässä. Aiemmat asuinalueetkin olivat mukavia, mutta Turun byrokratian jälkeen tämä tuntuu viihtyisimmältä. Miinuksena edelliseen asuinpaikkaan on kasvanut etäisyys Turun keskustaan (toisten mielestä sekin taitaa olla plussaa : ). Tosin täältäkin "korvesta" sinne ajaa autolla 10 minuutissa.

        Joku haukkui ettei Turun joukkoliikenne toimi. Ja se on totta, että parantamista on, toivotaan kunnon seutuliikennettä ml. pikaraitiotie.


        Mutta kyllä autoton ihminen asuu Turun keskustassa, ruutukaava-alueella. Ja täällä oli ihan mukavaa ja lyhyt matka joka paikkaan. Ja jokiranta lähellä ja pyörällä, bussilla ja taksilla pääsee minne haluaa.

        En kyllä muuttaisi mihinkään Raision tai Kaarinan peräkylile. Raision ja Kaarinan keskustat ovat niin PC:stä oikein jenkkiläisiä 1970-luvun laatikoita Ja Myllyt ja Prismat ovat niin järkkyjä paikkoja, että ei kiitos. Turussa on sentään on järjellä jotain historiaa ja kauniita rakennuksia.

        Turun tautinen poliittinen kulttuuri on sitten ihan oma lukunsa. Mutta ei naapurikunnissakaan osata kaavoittaa ja rakentaa järkevästi ja kauniisti.

        Ja ne jotka eivät muita ihmisiä, erilaisia kuin itse, halua nähdä. niin täytyy muuttaa Kainuun korpeen omiin oloihin. Kaupunki on erilaisia ihmisiä varten.


      • Keskikaupunki rulez
        Keskikaupunki rulez kirjoitti:

        Joku haukkui ettei Turun joukkoliikenne toimi. Ja se on totta, että parantamista on, toivotaan kunnon seutuliikennettä ml. pikaraitiotie.


        Mutta kyllä autoton ihminen asuu Turun keskustassa, ruutukaava-alueella. Ja täällä oli ihan mukavaa ja lyhyt matka joka paikkaan. Ja jokiranta lähellä ja pyörällä, bussilla ja taksilla pääsee minne haluaa.

        En kyllä muuttaisi mihinkään Raision tai Kaarinan peräkylile. Raision ja Kaarinan keskustat ovat niin PC:stä oikein jenkkiläisiä 1970-luvun laatikoita Ja Myllyt ja Prismat ovat niin järkkyjä paikkoja, että ei kiitos. Turussa on sentään on järjellä jotain historiaa ja kauniita rakennuksia.

        Turun tautinen poliittinen kulttuuri on sitten ihan oma lukunsa. Mutta ei naapurikunnissakaan osata kaavoittaa ja rakentaa järkevästi ja kauniisti.

        Ja ne jotka eivät muita ihmisiä, erilaisia kuin itse, halua nähdä. niin täytyy muuttaa Kainuun korpeen omiin oloihin. Kaupunki on erilaisia ihmisiä varten.

        Niin


      • Anonyymi
        Keskikaupunki rulez kirjoitti:

        Joku haukkui ettei Turun joukkoliikenne toimi. Ja se on totta, että parantamista on, toivotaan kunnon seutuliikennettä ml. pikaraitiotie.


        Mutta kyllä autoton ihminen asuu Turun keskustassa, ruutukaava-alueella. Ja täällä oli ihan mukavaa ja lyhyt matka joka paikkaan. Ja jokiranta lähellä ja pyörällä, bussilla ja taksilla pääsee minne haluaa.

        En kyllä muuttaisi mihinkään Raision tai Kaarinan peräkylile. Raision ja Kaarinan keskustat ovat niin PC:stä oikein jenkkiläisiä 1970-luvun laatikoita Ja Myllyt ja Prismat ovat niin järkkyjä paikkoja, että ei kiitos. Turussa on sentään on järjellä jotain historiaa ja kauniita rakennuksia.

        Turun tautinen poliittinen kulttuuri on sitten ihan oma lukunsa. Mutta ei naapurikunnissakaan osata kaavoittaa ja rakentaa järkevästi ja kauniisti.

        Ja ne jotka eivät muita ihmisiä, erilaisia kuin itse, halua nähdä. niin täytyy muuttaa Kainuun korpeen omiin oloihin. Kaupunki on erilaisia ihmisiä varten.

        Malmö on Turun tavoite. Niin ihanan monikultturellinen.


    • muutan pois

      sen verran vanha posti että lienet jo muuttanut mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin oma arvostelu. eli artukainen on kaupunginosa pansio/pernon ja härkämäen/jyrkkälän välissä. noin 5km keskustaan. moni turkulainenkaan ei tiedä että täällä on asuntoja mutta kyllä on. hyvät puolet on rauhallisuus, jota kyllä riittää. täällä ei nimittäin tapahdu oikeasti mitään. autotkin säilyy ehjinä. huono puoli on taas juuri tuo sama, eli aktiiviteetteja ei pahemmin ole. aina joutuu linkalla tai autolla lähtemään jos haluaa käydä jossain ihmisiä näkemässä. baareja ei siis ole tällä alueella, ainoastaan asuntoja ehkä noin 50 kpl. turkuhalli on noin 1km päässä joten lätkämatseja ei ole pitkä matka mennä katsomaan. lähimmät baarit/räkälät löytyy noin 0,5km-1,5km matkan säteeltä (5 kpl).

    • Mahaanmuutuja

      Varissuo on paras Turun kaupunginosa.
      Varisuolla on kaikki mitä tarvitset: sosiaaliasema, KELA yksikkö, kaupahalli.

      Ja ystävälissiä ihmisiä on paljon ennenmän kuin mikä tahansa toisessa Turun paikossa.

      • kysyn vain

        sossua, se kaikkein tärkein.


      • umpisuomalaine

        meillä on täällä hyvä olla, muutumme toistemme näköisiksikin tässä talossa.


    • ystävällinen lapsi

      kaivaa esiin, vai kertooko hän nyt miten hyvän asuinpaikan kaksi vuotta sitten valitsi!

    • Kiitos jo etukäteen

      Jollakulla minkäänlaista mielipidettä Pääskyvuoresta? Ja siellä nimenomaan Pääskynlennon varrella sijaitsevista rivitaloista...Onko rauhatonta, sopiiko lapsiperheelle?

      • Pä..pä...pä..päääsky

        kivvaa aluetta rivitaloineen, mutta pääskyset ovat riesana kesällä. Poikueita lentelee pilvin pimein ympäriinsä. Pääskysenpesiä ei ole saatu mitenkään tuhottua, koska pääskysiä on aivan liikaa ja munivat tuhansia munia kesässä.


    • Kaikkea sitä näkee.

      Kysyit Turun hankalaa asuinaluetta?Tai hyvää asuinaluetta.Niillä on vaan joskus niin hiuksenhieno ero.Siellä listassa jo mainittiin mm.Pansio.Minkä "parempia"ihmisiä sen hankalampaa porukkaa.Varo erityisesti yleisellä tasolla ns.suojelukohteita.Tarkoitan tällä sitä,että ei kaikki ole aina sitä miltä näyttää.Tässä en ala yksilöimään mistä alueesta on kysymys.Jos siihen alueelle eksyt en voi muuta kuin valittaa kanssasi.Siellä on vain yksi suojeltu alue.

    • Ewert Kupiainen

      Hirvensaloa kannattaa välttää. Omakotitontit ovat yleensä postimerkin kokoisia, jotta näkee naapurin ikkunasta sisälle. Hinnat ovat enemmän kuin muualla Turun suunnalla.

      Rakentamisesta suunnittelijat ja rakentajat ottavat extrahintaa Hirvensaloon rakennettaessa.

      Laaatualueita omakotitaloa ja rivitaloaa varten ovat Vätti, Raunistula, Tikkumäki, Karjalaiskylä (Vätin vieressä) ja Rasion Kauri.

    • Entinen turkulainen

      Keskusta on hyvä alue: kortteli pari kauppatorista ja joen ranta.

      • Unto Uneksija

        Niin ja hyvä/ huono asuinpaikka voi olla joskus itsestäkin kiinni.
        Jos ei siedä juuri muita kuin itseään niin vaikeaa on löytää mukavaa paikkaa asua.
        Päihteiden käyttäjät lienevät yleensä kaikkein ikävimpiä lähinaapureita.
        Ja liki toivotonta päästä eroon muuten kuin muuttamalla pois.
        Se vaan kun heitä alkaa olla vähän jokapuolella.


    • Kalkkiintunut

      Siis ei siedä muuta kuin itseään?Jos yrittää viettää suht.normaalia elämää ihmistä pidetään silloin epänormaalina..Siis kellon ympäri täysi meteli päälle,mitään ajattelematta naapureita.Periaattee lla,kyllä sossu maksaa.Periaatteilla,että on aivan paskan maku häiriintyykö naapuri vai ei..Lapset ajetaan ulos kun iskä ja äiti lähtevät pubiin.Lapsia käy sääliksi.

    • Tämä on hyvä tietää!

      Uittamon asukkaista 84% on kommunisteja tai punakaartilaisia, 12% on homoseksuaaleja ja loput 4% ovat avohoitopotilaita. Tämä on tarkistettua tilastotietoa, joten sinne en ainakaan muuttaisi.

      Martissa n. 60% asukkaista on lestadiolaisia, joten alueella ei näy TV-kanavat kuin satelliitin kautta.

      Runosmäki on terveysviranomaisten mukaan lähes poikkeuksetta erilaisten tautiepidemioiden lähde, joten jotain mätää sielläkin on oltava. Liekö sitten vain huono henkilökohtainen hygienia alueen asukkaille ominaista.

      Itse muuttaisin mieluummin vaikka Kaarinaan, koska Turun kaupungin alueella muutenkin vaarallisia säteilyriskejä paska haisee.

      • Faktat selvillä!

        Hienoa että joku lukee muutakin kuin Aku Ankkaa ja tietää missä mennään.

        Toivoisin, että tämä viesti tavoittaivis mahdollisimman monet, sillä itse muutin juuri Martista pois tuon TV-lähetyksiin liittyvän ongelmallisuuden takia.


    • bulgakovin mikke

      Kärsämäen Paltta on upeaa aluetta. Maaseudun rauhaa omakoti- rivi- ja muutamien paremman väen kerrostaloineen.

      Palvelut lähellä ja ruuhka-aikanakin omalla autolla torille 5 minuutissa. Linja-autolla vartissa. Vuokralle vaikeaa saada mitään ja harvoin yleiseen myyntiinkään riittää tavaraa kun alueella jo asuvien tutut ostavat asunnot ennen yleistä myyntiä.

    • Ei Hepokulta, kiitos

      Asuin 3 vuotta sitten Hepokulassa.. Bussilla piti hakemaan ruoat kaupasta.. WC-paperin kanssa istuin bussissa. Pyörä oli varastettu Hepokulassa, ja talvella on vaikea ajaa pyörällä. Ei ole ainoakaan kauppa Hepokulassa. Nappuri järjestänyt joka pe-la kotibiilet parvekella. Kamala tupakkan savu ja melu. Aivan minun parveken alla.. Samassa kerroksessa, vieressä asui nuori pariskunta. Pieni lapsi huusi yötä päivä. Seinan takana nuori nainen soiti musiikkia täysin volumia. Alakerrassa nuori pari tappelivat joka pe-la. Koira haukui koko ajan.. Kamalia napureita.. "10 vuoden kuluttua suostuvat sanomaan päivää".. Keitiön kapit olivat jotain 70-luvun sata kerttaa malatuja vanhoja pahvija. Juu,, ja viellä vanha pappa soiti koko ajan huiluu, klo 8 aamullasta asti. Pahviseinät. Lapset huusivat ulkona leikkipaikalla koko päivää, klo 23 asti.

    • maarialainen

      Jäkärlää hehkutettiin tuolla aiemmissa puheenvuoroissa jo. Yksi asia unohdettiin; meille tulee vesi Liedosta, eli juomme kotona hyvää vettä ja viemme sitä mukanamme töihin keskustaan, koska Turun hanavesi on.. ei sille löydy sanoja... Kirjasto, terveysasema, neuvola, ala-aste, apteekki ja monipuolinen palveleva lähikauppa ovat kaikki kävelymatkassa. Kolme päiväkotia ja ihanien puistotätien valvoma leikkipuisto.

      Mutta älkää vain muuttako tänne. Tämä on hyvä paikka tällaisenaan...

    • Heidi_A

      Rivi-/omakotitalo: Kastu, Raunistula, Paltta. Kerrostalo: keskusta (tuomiokirkon tienoo jokivarsi)

    • turkulainnnen

      Vuosikymmeniä Turus asuneena, rauhallisuutta ja turvallisuutta arvostavana en muuttaisi seuraaville alueille

      lauste, varissuo, pansio, härkämäki, jyrkkälä, halinen, jäkärlä

      ok alueita olisi esim. seuraavat:

      teräsrautela, iso-heikkilä, koivula, kakskerta
      en laita ok listaan enempää koska en viitsi liiotella tietämystäni. nuo nyt on kuitenkin varmoja vihjeitä.

      En ymmärrä miks joku haluaa Turkuun muuttaa. Ei täällä ole töitä oikein kellekään, ja nykyisistä työpaikoista irtisanotaan ihmisiä kortistoon lisää. Turku on taantuva kaupunki, täällä asuu pääasiassa ne jotka tulee maahan pakolaisina, ne jotka on koko ikänsä asuneet täällä eikä enää iän takia jaksa muuttaa pois sekä ne kenellä ei ole varaa muuttaa pois (huumeongelmaiset, viinaongelmaiset, pitkäaikaistyöttömät, konkurssin tehneet....) En todellakaan ymmärrä miksi joku lapsiperheen edustaja haluaa antaa tällaisen melankolisen asuinympäristön lapsilleen, ja tärvellä oman jälkikasvun lapsuusmuistot kaikenlaisella ikävällä.

    • jftfthf

      Se sinappikin lähti pois...

    • 2008 - 2011

      Vuonna 2008 - kerro mihin muutit ja miten olet viihtynyt - harkitsetko jo muuttavasi jonnekin muualle? Kaikki ok?

    • Toinen muuttaja..

      Millaista aluetta on Ispoinen? Muutan Turkuun pohjoisesta ja kaupunki on aivan vieras, mutta töitä sain kun olen hoitsu.

      Mitä muita alueita kannattaisi kysyä? Laitan lehteen ilmotuksen ja haluan toooosiiii rauhallisen asunnon jo vuorotyön vuoksi (päivällä nukuttava).

      Keskusta kävisi hyvin tai rauhallinen lähiö max. 3 km.

      Kiitos vielä vaivannäöstänne!!

      • Rauhallinen Turusta

        Jos menet Tyksiin töihin, niin keskusta sekä mm. Nummi ja Hannunniittu lähellä. Jos Kaupunginsairaalaan, niin ainakin keskusta, Luolavuori, Petrelius kävelymatkan päässä. Rauhallisuus varmaan paljon taloyhtiöstä ja seinänaapurista riippuvaista. En suosittele taloa tai aluetta jossa asuu lapsiperheitä, koska lapset eivät voi olla hiirenhiljaa päiväsaikaan. Eli se mikä on muille rauhallinen lähiö ei ole sitä välttämättä sinulle, kun pitää olla keskellä päivääkin rauhallista. Keskustassa taas päivisin on normaali elämänmeno, liikennettä ym.


      • sairaanhyvähoitsu
        Rauhallinen Turusta kirjoitti:

        Jos menet Tyksiin töihin, niin keskusta sekä mm. Nummi ja Hannunniittu lähellä. Jos Kaupunginsairaalaan, niin ainakin keskusta, Luolavuori, Petrelius kävelymatkan päässä. Rauhallisuus varmaan paljon taloyhtiöstä ja seinänaapurista riippuvaista. En suosittele taloa tai aluetta jossa asuu lapsiperheitä, koska lapset eivät voi olla hiirenhiljaa päiväsaikaan. Eli se mikä on muille rauhallinen lähiö ei ole sitä välttämättä sinulle, kun pitää olla keskellä päivääkin rauhallista. Keskustassa taas päivisin on normaali elämänmeno, liikennettä ym.

        Kiitos sinulle "rauhallinen Turusta"! Tulen Tyksiin ja sain jo yhden soiton netti-ilmoituksen perusteella juuri Nummen-asuinalueelta.

        Ei kun katsomaan, jess!



        Toki nukun päivällä korvatulpilla, joten liikenteen äänet ei mene läpi. Tarkoitin lähinnä metelillä juopottelua yms häirintää.
        Lapset eivät ole haitaksi!


      • Rauhallinen Turusta
        sairaanhyvähoitsu kirjoitti:

        Kiitos sinulle "rauhallinen Turusta"! Tulen Tyksiin ja sain jo yhden soiton netti-ilmoituksen perusteella juuri Nummen-asuinalueelta.

        Ei kun katsomaan, jess!



        Toki nukun päivällä korvatulpilla, joten liikenteen äänet ei mene läpi. Tarkoitin lähinnä metelillä juopottelua yms häirintää.
        Lapset eivät ole haitaksi!

        Ole hyvä! Nummessa on paljon muutaman asunnon puutaloja, niin riippuu paljon niistä muutamasta naapurista, onko talo rauhallinen.


      • mieti hetki
        sairaanhyvähoitsu kirjoitti:

        Kiitos sinulle "rauhallinen Turusta"! Tulen Tyksiin ja sain jo yhden soiton netti-ilmoituksen perusteella juuri Nummen-asuinalueelta.

        Ei kun katsomaan, jess!



        Toki nukun päivällä korvatulpilla, joten liikenteen äänet ei mene läpi. Tarkoitin lähinnä metelillä juopottelua yms häirintää.
        Lapset eivät ole haitaksi!

        Jos Tyks, muuttaisin Vähä-Hämeenkadulle tai Kerttulinkadulle tai Kupittaankadulle Kupittaanpuiston viereen, kävelymatka töihin, joista kävelymatka keskikaupungille ja Hämeenkadun palvelut ulottuvilla.


    • manga17
    • heinähattu

      Turun jäkärlässä ei liiemmin ole tätä ns. värikästä porukkaa kuten varissuolla,runosmäessä yms. kaupungin keskustan tuntumassa olevissa mestoissa. Lisäksi bussiyhteydet ovat hyvät ja luonto lähellä. Jos oma auto on ja ei halua maksaa asunnostaan ns. kaupunki lisää, on tarjonta asunnoista suht. hyvä. Jos miinuksia haetaan niin pikku-romaaneja tuntuu kerrostalo alueella olevan jonninverran. Itse on oli niinkään mustalais fani ei pahalla :)

      • Jäkärläyök!!!!

        Itse muutin Jäkärlästä Runosmäkeen ja oon viihtyny tosi hyvin! Jäkärlä ihan kauhea paikka mun mielestä ja siellä vasta sitä värikästä porukkaa oli!!!


    • macid

      Turusta löytyy lähiöitä vaikka muille jakaa ja asut sitten missä hyvänsä tätä kaupunkia niin AINA saat kuulla vingutusta, kuinka juuri se lähiö on syvältä ja suolesta.

      Minä oon nuoreksi ihmiseksi ehtinyt asua vaikka ja missä. Vaikutin Haritussa pentuna, silloin oli meno huomattavasti rauhallisempaa ja sossun luukulla roikkujat oli tungettu muutamaan eri taloon, joita tiesi välttää iltaseitsemästä asti.

      Runosmäkeenkin ehdin, sielläkin "hyvällä ja rauhallisella" asuinalueella tuli nähtyä jengitappeluita ja juoppojen sotia, lähikauppaan jos uskaltautui kesäiltana kulkemaan niin sai sydän kurkussa kulkea. Luonto oli kyllä lähellä, tuli oikein iholle, kun naapuritalon hullut rakit päästettiin ulos riehumaan. Ei tarvinnut käydä viemässä roskapusseja pariin tuntiin. Seinänaapureina asui joku ählmän kolmen kouluikäisen kakaransa kanssa ja ne muksut valehtelematta juoksi pitkin seiniä. Parhain muisto on se, kun sunnuntai-aamuna kello viisi pitkän yövuoron jälkeen kuuli ensimmäisenä rukoushuudon ja indiska-tyylistä musiikkia.

      Pernosta kuulin paljon juttuja, narkkeja ja alkoholisteja kuulemma pitäjä täynnä. Täällä asun edelleen, enkä ole vielä ehtinyt paria kyläjuoppoa enempää nähdä. Mielenkiinnolla odotellen.

      Eiköhän niitä laitapuolen kulkijoita löydy vähän kaikkialta. Jos joku löytää paikan, jossa ei ainuttakaan yli viiskymppistä pulsua koikkelehdi perjantai-illalla pöhnässä tiellä vastaan, niin ilmoittelee. Minä muutan heti.

      • turvatonolo

        Varissuo, Lauste, Runosmäki yms, mieluiten, kun perno! Ihan jäätävän kauhee kestä! Sulla on ollu onnea, ite kulkisin siellä luotiliivit päällä!!!!!!


    • HAlllis

      Asustellaan nyt jo 7 vuotta
      täällä Halisissa ja ollaan pari kaveriakin saatu muuttamaan tänne ihan vakituisesti. Todella hyvä alue, palvelut ja luonto lähellä, lapsilla hyvät päivätoiminnot. Loistavat bussiyhteydet, ja nopeasti pääsee keskustaan. Täällä ainakin on hyvä asua!

      Enpä osaa muita alueita tuomita kun en niissä ole asunut.

    • :)

      Paattinen on paras. Täällä on sellaista wanhaa kylähenkeä vielä, koko kylä kasvattaa henki. Ystävällistä porukkaa. Hyvä uusi koulu, päiväkoti, esikoulut uudella koululla, rauhallinen maaseutu ympärillä, pankki, kauppa, ruokaravintola, kirjasto, uima-halli, kuntosali, kampaamo, sisustuskauppa, nuorisolle nuorisotalo, seurakuntatalo ja hiihtämään pääsee vaikka suoraan kotipihastaan. Harrastustoimintaa laidasta laitaan. Ja kaupunkiin ajaa omalla autolla 15-20 minuutissa. Bussit kulkee hyvin ja arkisin työmatka sujuukin myös julkisilla hyvin.
      Täältä ei vain niin helposti löydä vapaata asuntoa.

    • tuleva turkulainen?

      Millaisia alueita ovat Majakkaranta ja Luolavuori?

      Työpaikka keskustassa, joten pikkukaksio max. 5km päässä keskustasta hakusessa. Hyvät lenkkimaastot oltava, kun koirallisena tulee paljon lenkkeiltyä.

      • Yrittäjä

        Tokihan se riippuu itsestäkin millainen olet et mikä on hyvä alue,itse olen yksityisyrittäjä ja asunut Nummenmäellä muutaman vuoden ja nyt muutaman viikonpäästä muutan Suikkilaan.

        Ainakin Nummenmäki ja Suikkila on hyviä alueita ihmiselle mikä arvostaa rauhaa ja lintujenlaulua.


    • Pernolainen

      Olen asunut myös Pernossa ja tsiiskun varoiteltiin niistä hulluista narkeista ja juopoista. No eipä ole elämääni häirinneet et en tiiä minne ovat piiloon menneet. Onhan niitä juoppoja tuossa hövelin vieressä kesäsin mut ei niitä niin paljon ole kuin "hyvällä alueella" yliopistonkadulla :D
      Kaikki palvelut ovat lähellä lapsia kun perheessä on niin arvostaa päiväkodin läheisyyttä, kauppaa (joita on 3), terveyskeskusta ja leikkipuistoa, perhekahvilaa, neuvolaa ja tulevaisuudessa koulua. Länsikeskukseen on tosiaan matkaa alle 5 kilsaa ja bussikin sinne ajelee 30 minuutin välein. Vaunuilla kun vielä muutama vuosi kuljetaan niin päästään ilmaisekse. Keskustaan kulkee 10 minuutin välein bussit 20-25min. Niin ja lähikuntiin hetkessä kun kaikki isot tiet ovat lähellä. Joten suosittelen lämpimästä Pernoa ja PANSIOO. Erityisesti Siilinkadun puutaloja tai sitten Heinikonkadun tai Tähkiönkadun asuntoja saa olla rauhassa ja mukavia naapureita :D Vuokratasokin on ihan ok tasolla vielä. Tosin noussut kyllä parissa vuodessa et eiköhän sekin kerro että alue on rauhoittunut ja haluttu.

      • Koltto

        Muutin pitkästä aikaa Runosmäkeen, melko rauhalliselle aluuelle vuokrataloon, jota ympäröi omistusasunnot. Nämä talot on kunnostettu, mutta.....aina, ilmeisesti mukaan mahtuu niitä jotka eivät välitä järjestyssäännöistä tippakaan eivätkä naapureistaan. Se on kumma. Ei ns. Normaalia elämää viettävä jaksa kuunnella kovin kauaa toisten biletystä ja huutoa joka viikonloppu. Rappukäytävässä huudetaan kuin eläimet. Alue oli ennen 70-80 luvulla vielä suht siisti. Nyt roskaa on aika lailla. Aurinkolaakso pilasi koko alueen maineen. Pultsareille annetaan hyvät asunnot rikottavaksi. Ihmettelen. No katselen hetken sitten lähden muualle.
        Uskoisin että Paltta, Kaerla, Pallivaha, Nättinummi(ei uusi länsinummi) ovat vielä suht rauhallisia paikkoja joiden lähellä ei ole kauheasti pubeja, eikä vuokrataloja . Niissä on vielä rauhallista. Omia "alueitaan".


      • fgthgjhj
        Koltto kirjoitti:

        Muutin pitkästä aikaa Runosmäkeen, melko rauhalliselle aluuelle vuokrataloon, jota ympäröi omistusasunnot. Nämä talot on kunnostettu, mutta.....aina, ilmeisesti mukaan mahtuu niitä jotka eivät välitä järjestyssäännöistä tippakaan eivätkä naapureistaan. Se on kumma. Ei ns. Normaalia elämää viettävä jaksa kuunnella kovin kauaa toisten biletystä ja huutoa joka viikonloppu. Rappukäytävässä huudetaan kuin eläimet. Alue oli ennen 70-80 luvulla vielä suht siisti. Nyt roskaa on aika lailla. Aurinkolaakso pilasi koko alueen maineen. Pultsareille annetaan hyvät asunnot rikottavaksi. Ihmettelen. No katselen hetken sitten lähden muualle.
        Uskoisin että Paltta, Kaerla, Pallivaha, Nättinummi(ei uusi länsinummi) ovat vielä suht rauhallisia paikkoja joiden lähellä ei ole kauheasti pubeja, eikä vuokrataloja . Niissä on vielä rauhallista. Omia "alueitaan".

        Kärsämäen Paltta upeaa aluetta. Palvelut lähellä.

        Muutamat viimeisen päälle remontoidut kerrostalot omakotitalojen välissä. Ei meteliä ja 10 minuutissa keskustaan bussilla.

        Vahingossa tultiin tänne 18 vuotta sitten, ei oltu koskaan edes kuultu tai nähty paikkaa. Eikä haluttais kulumallakaan lähteä.

        Uusien vain vaikeaa saada asuntoa täältä ostettua, kun kämpät myydään tutuille tai naapurien tutuille kun haluavat tänne


    • matafakaWM

      Suikkilaan en muuttaisi koska pahamaineisen Westside Mafian (WM) aluetta!

      • UFo

        En sellaisesta tiedä, mutta ainakaan sen mafian takia ei tarvitse poliisin täällä paljon käydä. Vuodesta 1980 olen asunut, ja rauhallista on ollut. Uskaltaa mymmeli lähteä jopa iltakävelylle ihan rauhallisin mielin. Liukkailla keleillä voi
        ottaa sauvat mukaan kaatumisen estämiseksi - ei ryövärien torjumiseen tarvita.


    • Nättäri

      Nättinummeen olisi muutto, saa sitten nähdä millainen paikka se on :)

    • deeday

      ^Tä on hiljainen paikka ja hyvä paikka asua. Länsinummeen on rakennettu niin paljon taloja että se on vähän muuttanut menoa.

      • 00000000000000000000

        länsinummi karsea- värkkejä siellä, värkkejä täällä...


    • haarla

      Hirvensalossa on ihan hyvä asua, saatiin kauppakin ihan nurkalle. vanhat rämät bussit tosin on kun rikkaat ei busseja tarvitse, mutta kyllä niilläkin kaupungille pääsee. Luonto lähellä, ei sosiaalisia ongelmia, mitä nyt pojat innostuu välillä räjäyttelemään ja polttelemaan roskiksia niin saadaan pelastuskalustoakin nähdä muutoin kuin kaupan edessaä esittelyssä ;D
      Metsä alkaa metrin päästä olohuoneen ikkunasta, tykkään seurata lintuja ja oravia. Ja tuolla pellolla voi käydä katselemassa lehmiä ja hevosia,, että ihan rauhallisen mukavaa täällä on.

    • suikby

      Kaikki änkee Hirvensaloon kun se on hyvässä maineessa, mutta oikeasti liikenne sinne puuroutuu pian mahdottomaksi kun kakkossillan suunnitelmat eivät etene mihinkään suuntaan.

      Pansio-Perno-Paakarla on moni-ilmeinen ja aika kauniskin alue, mutta huonossa maineessa. Oikeat ongelmat ovat keskittyneet varsin pienelle osalle tuosta alueesta, mutta alue on selkeästi duunarialuetta, työttömyys on suurta ja yläkoulu muuttanut sieltä pois, samoin maan kolmanneksi huonoin lukio.

      Itse asun Suikkilassa, ja täällä kyllä yhdistyvät monet hyvät asiat: kohtuullinen hintataso, keskusta melko lähellä, iso Länsikeskus kilometrin päässä, mukava ulkoilualue kuntoratoineen, kallioista mäntyistä maastoa, kaikkia asumistyyppejä mukavan tasapuolisesti sekaisin, alakoulu, lähikauppa, päiväkoti, seurakuntakoti jne.

      • miksmismis

        Maine ja todellisuus ei aina ole sama asia ! 31 vuotta asunut Pernossa, ja vihtynyt, lapsetkin kasvoivat täällä. Ihan hyvää kotiseutua on, kaikkihan riippuu itsestä. Olen nähnyt myös suomen muita paikkoja, samanlaisia juoppoja ja villejä kakaroita löytyy joka kolkasta! siinä ei ole kysymys missä asuut, vaan miten ajattelet.EI MINUA OLE TÄÄLLÄ KETKÄÄN KIUSANNEET, välillä kyllä ottaa muutoin pattiin tämä suomen meno ja ihmisten ajattelu.


    • aSDFDGHVB

      Suikkila on osaltaan ihan kivan näköistä seutua. Vain ne työttömät alkoholistit ja kaupungin vuokrataloissa sossun rahoilla asuvat narkkarilaumat pelottavat.

      Vanhempani kertoivat että Suikkila oli alun epävakauden jälkeen ihan arvostettua asuinaluetta 80-90-luvuilla, mutta on sen jälkeen muuttunut työttömien ja moniongelmaisten asuinalueeksi

    • Honky_

      "Suikkila on osaltaan ihan kivan näköistä seutua. Vain ne työttömät alkoholistit ja kaupungin vuokrataloissa sossun rahoilla asuvat narkkarilaumat pelottavat."

      Milläköhän Suikkilan kadulla nämä kaupungin vuokratalot mahtavat sijaita? Itse kun olen siinä käsityksessä, ettei moisia ole kyseisessä lähiössä. Seurakunnalla on jotain kämppiä, joita vuokraavat halvalla, mutta ei kaupungilla?

    • 15

      Lauste on kaunis ja luonnonläheinen asuinalue. Suosittelen.

    • jeijeijeeee

      Turussa kannattaa asua ydinkeskustassa. Eli numeroiduissa kaupunginosissa. Huonoimpia asuinalueita ovat esimerkiksi Lauste ja Jyrkkälä. Mikäli haluaa asua lähiössä, niin Suikkila on OK.

    • breoicu

      Suositteleeko joku täällä tosissaan Pansiota, Laustetta, Vienolaa yms. hyväksi ja turvalliseksi asuinalueeksi? Ei ainakaan lapsiperheille.. Niinkuin ei myöskään Perno, Lauste, Varissuo, Halinen, Kärsämäki, Suikkila, Jyrkkälä (järkyttäviä betonibunkkereita), Pääskyvuori, Jäkärlä. Hannunniittu menettelee, joskin siellä on pummeja liikkumassa ja huutelemassa taloista, varsinkin yhden tietyn kerrostalon lähistöllä) Omakoti/rivitaloon muuttaville ennemmin Iso-Heikkilä, Vasaramäki, Martti, Luolavuori, (Hirvensalo myösin ok, tosin vähän turhan tiuhaan asutettu ja hinnat korkeat..), Kuuvuori, Vähäheikkilä. Portsakin menettelee. Kerrostaloalueista parhaimmat imo: Martti, Aurajokiranta, keskusta, Kupittaa. Sirkkalankadulla, Itäisellä Rantakadulla ja Linnankadulla olen itse asunut ja siellä on mielestäni ihania asuntoja, vanhaa ja uutta.

      Ja nämä on tosiaan vaan oman kokemuksen mukaan.

      • 00000000000000000000

        ja keskusta on jotenkin turvallisempi lapsiperheille? yhessäkään lähiössä et oo asunut?ja kerrot kuinka kauheaa niissä on? Olen asunut pernossa, pansiossa, maariassa, varissuolla, ydinkeskustassa, itäisellä pitkäkadulla, portsassa, lonttisissa, kupittaalla, Liedossa (joka tosin ei turussa), lausteella. Ja kyllä kasvatan lapseni mieluummin lausteella kuin ydinkeskustassa.


    • Sikaniska Nappiotsa

      Kyllä suosittelee. Mietipäs nyt hiukka että mihin tämä sinun oma kokemuksesi perustuu ? Elä vähän enemmän tätä elämää niin ymmärrät. Ja ei haittaa vaikka joskus kävisi postilaatikkoa pitemmällä. Ja kävisi ihan itse.

    • Itse olen asunut hetken Varissuolla, jossa ei omasta mielestäni ollut mitään vikaa. Hieman ehkä kaukana keskustasta, mutta kulkuyhteydet ovay hyvät ja tosiaan kaikki tarvittava (Pankki, KELA, sosiaalitoimi, kaupat, parturi, päiväkoti ja koulu) löytyy. Alue on ihan mukava, jos vaikka lähtee lenkkeilemään.

      Hannunniitussa asuin 1,5 vuotta ja alue oli aivan ihana. Taloyhtiössä toimi kaikki hyvin, oli siistissä kunnossa varsinkin julkisivuremontin jälkeen ja kaupat ym. oli ihan vieressä. Lapsen synnyttyä neuvolaan pääsi hyvin, bussit kulkivat hyvin ja luonto oli mukavaa. Koulut ja päiväkodit on ja kulkuyhteydet valtateille ja keskustaan hyvät.

      Nyt olen asunut kuukauden verran Katariinassa. Talo on ihanalla paikalla, alue on luonnonläheinen, kauppaan n. 1 km, päiväkotiin n. 1 km ja koulu on sitten tietääkseni Ilpoisissa tai Luolavuoressa, jonne kulkee talon edestä kouluaikoina koulubussi, mutta niihinkin melko lyhyt matka. Aivan ihana alue. Tänne jään, jos voin. Keskustaan n. 5 km, bussiyhteydet hyvät, Uittamon uimaranta melko lähellä ja paikka muutenkin veden äärellä.

    • hapankorppu1

      Härkämäki on paras. Kaunis ja rauhallinen miljöö.

      • Paineita palleissa

        Kyllä Pallivaha on pallillisille paras.


    • EemeliHerra

      Jos on vähänkään ujo, niin keskusta on pahin mahdollinen paikka asua.

      • Fakta juttu on

        EemeliHerralle:

        Olet oikeassa. Ei tarvitse olla edes ujo. Olen vanha Kakolan venkula. Asuin kolmisen vuotta siinä keskustan kortteleissa ja aina oli puukko povessa. Kaiken maailman känni/huumeääliöt vaelsi siellä piripäissään. Jos liikut tai asut siellä, ota mutka tai puukko taskuun, tarve tulee varmasti.

        Parempi sinä kuin minä vai miten se menikään...


    • jopinposti

      Ilpoisissa tuli asuttua pari vuotta, rauhallista seutua, joskus 80-90-luvulla oli Lauklähteenkadun 11-pihassa levotonta meininkiä mutta aikalailla rauhoittunut. Nykyisellään joku viikonlopun viettäjä voi karaoke baarin ympäristössä sekoilla, mut leppoisa paikka sekin. Pellonperänkadulla ainakin ihan rauhallista, pururata ja luonto lähellä ja hyvät yhteydet kulkea jalan, julkisilla tai omalla autolla.

      Harittu myöskin mainettaan parempi paikka, 1-2 taloa tekee vaan maineelle hallaa.
      eikä niistäkään mökää kuulu kuin satunnaisesti. Ainakin Karjalankadulla vuokralla asuneena, ei löydy pahaa sanottavaa. rauhallista ja okt-alue vieressä.

      • alfatah

        olisi upeaa asua turussa:-( varissuo. jakarla. nattinummi. ilpoinen. ispoinen. varissuo. jakarla. nattinummi. ispoinen. varissuo. jakarla. paimiossa. aurassa. sauvossa. piikkiossa. liedossa


      • 2+16
        alfatah kirjoitti:

        olisi upeaa asua turussa:-( varissuo. jakarla. nattinummi. ilpoinen. ispoinen. varissuo. jakarla. nattinummi. ispoinen. varissuo. jakarla. paimiossa. aurassa. sauvossa. piikkiossa. liedossa

        Härkämäki on paras. Aivan liian aliarvostettu!


    • Tartari

      Pallivaha/Kärsämäki/Paltta/Takakirves -alue on huippua! Eihän täällä edes liiku kaduilla ristin sielua, että jos rauhaa kaipaa niin tämä on paras.. :o)

    • pooopef

      Varissuo
      on joka päivä lähempänä Ghettoa, siellä asuu lähiönä katsottuna suomen eniten ulkomaalaisia ja myös paljon spurguja. nistejä ja riidan/tappelun haluisia ja myös ryöstäjiä ja varissuo on suomen lähiten ghettoa, mutta ei ole sitä vielä saavuttanut.

      Lauste
      Sama kun varissuo paitsi 3-5 kertaa turvallisempi.

      Vaala
      Tämä paikka on varissuon ja lausteen lähellä ja sielläkin asuu moneen lähtöön ihmisä, joten ei mikään paras paikka, sillon tällöin siellä sattuu, mutta ei usein.

      Halinen
      Mustalaisten vallottama alue, jossa sattuu välillä kaikkea, myös jokseenkin ulkomaalaisia.

      Harittu
      Hyvä paikka muuten, mutta juopot örveltävät

      Perno
      Ulkomaalaisia jonkin verran ja välillä siellä on ongelmia

      Pansio
      Turun eniten työttömiä ja vähän myös tuollakin sattuu kaikkea

      Runosmäki
      Paljon venäläisiä, turun isoin lähiö ja sielläkin jotain sattuu, mutta ei paljon verrattuna äskeisiin, lukuunottamatta harittua

      Raunistula
      Keskustan tuntumassa oleva alue, jossa on juoppoja ainakin paljon

    • kurpitsa2

      Uudempi Perno on jees ,,kaikki lähellä, kaupat .Naantali 8km ,Raisio noin 5 km ,Ruissalo ja Turku pyöräilymatkan päässä ja luontoa riittää . Eikä mitään korkeita kerrostaloja vieri vieressä .:)

    • shagyth321468

      hyi vittu liikaa maitonaamoi

    • järki käteen hei

      Jäkärlä ja Maarian lähiympäristö on paras asuinalue jos omistusasuntoa hakee niin hinta/laatusuhteeltaan kuin liikkumismahdollisuuksistaan. Kaikki nämä edellä lueteltut lähiöt ja ne kermapersiiden suosimat hepokullat, törkeitä hintoja asunnoilla ja se ainoa ulkoilupaikkakin puistossa on aina täynnä metelöiviä ihmisiä. Sitten kehutaan näköaloja ja elämisen helppoutta kun se Citymarketti näkyy takapihan ikkunasta. Yksinkertaisesti mitä lähemmäs keskustaa mennään sitä ahtaammin tulee ja joutuu elämään ja kalliimmalla.

    • slummiutuva Turku

      Varissuolle ei kannata muuttaa. Pitkä matka keskikaupungille.

    • vertailutesti

      Turun parhain asuinalue on Loukinainen, joskin se on Lietoa!

    • Tuhani Jamminen

      Miellyttävä asua? -nimimerkille sellane huomio, et jos joku onnistuu Staramäest karkaamaan, ni tuskin se Saramäkeen jää palloilemaan.

      • Juuuso lunttinen

        jep jep Vapauduttua vangit pistetään JÄKÄRLÄÄN asumaan,kaupunki keskittää vangit, ms-sairaat et alkoholistit jäkärlään.
        Kaikki FIKSUT Turkulaiset karttaa ruton tavoin Jäkärlää


      • Anonyymi
        Juuuso lunttinen kirjoitti:

        jep jep Vapauduttua vangit pistetään JÄKÄRLÄÄN asumaan,kaupunki keskittää vangit, ms-sairaat et alkoholistit jäkärlään.
        Kaikki FIKSUT Turkulaiset karttaa ruton tavoin Jäkärlää

        Hassua että olen asunut Jäkkessä 20vuotta ja eipä ole näkynyt mainitsemiasi ihmisryhmiä. Liekö asiaan vaikuttaa se ettei ole Hansakorttelia vieressä.


    • jarppaa34

      Just kuulutettiin radiossa että Turun Hannunniityn lasten leikkipuistoista on löytynyt siltä täältä huumeruiskuja pitkin kesää. Tämä ylihintainen ja yliarvostettu asuinalue ei takaa sitä että kaupunkinarkkarit eivät tulisi sinne viettämään kesäiltojaan.

      Taloista viellä, ei se ole hölmö joka pyytää....

      • Co Malmi

        Samaa ajattelin lukiessani juttua. Voi Hanttarin narkkarit :(


    • 27272727

      Keskusta Turussa pelottavin. Eniten väkivallantekoja.

    • 10 v Turussa

      Hirvensalo ja Martti ovat ihania alueita! Hirvensalo rauhallisempi ja kauempana keskustasta. Martti vähän vilkkaampi mutta ihana sijainti lähellä keskustaa ja jokirantaa. Luonnon rauhaankaan ei ole pitkä matka :)

    • Aivokuollut1

      Hei, asun täällä Hevonv***ssa. Täällä on kaikkea - baari , kauppa, Kela... Koska minulle ei ole koskaan täällä mitään tapahtunut, ei ole muillekaan. Täällä on hyvä asua!

    • asfddda

      Olen asunut Portsassa (Port Arthur) nyt parisen vuotta. Tämä on kiva ja viihtyisä paikka. Täällä asuu paljon lapsiperheitä. Keskusta on lähellä ja alue on rauhallista. Turun Linna, satama, Forum Marinum, jokiranta ym. kivat paikat kivenheiton päässä. Suosittelen.
      Pansio ja Halinen on sellaisia, joissa en ole viihtynyt. Paljon maahanmuuttajia ja ns. laitapuolen kulkijoita. Itsellä oli monesti turvaton olo kys. alueilla...

    • adkskADKk

      Paltta Kärsämäessä (Kylässuonpolku, Ampumakentänkatu ym.)ehdotonta ykkösaluetta. Muutama hieno ja täysin rempattu kerrostalo omakotitalojen keskellä.

      Yhtiöllä oma talonmies ja omat uimahallit ym. loistavat ulkoilumahdollisuudet kotiovelta alkaen.

      Tampereentien Prismaan ja Lidliin pikkuheitto ja Raision Myllyyn ja kauppakeskuksille vain 5 minuutin matka.

      4 km keskustaan, bussi kestää about 10 minuuttia ja ruuhka-aikana aamuisinkin päräyttää omalla autolla 5 minuutissa keskustaan.

      Ei ole muita häiriöitä kuin liikaa koiranomistajia. Kämppien hinnat vaan nousseet pirusti ja tuntuvat nousevan koko ajan

    • keskustassa

      Parhaat paikat asua Turussa on

      Martti, joen viereinen puoli
      Kupittaa, puiston läheisyydessä, ei asemalla päin
      Port Arthur on myös kiva
      Vartiovuori

    • Rolf M.

      Jos saisin vapaasti valita asuinpaikan Turusta, olisi se luultavasti merenrantatontti Kakskerrassa tai Satavassa. Jos puhutaan asemakaavoitetuista alueista, niin sitten Papinsaari Hirvensalossa.

      Edellä mainitut paikat sijaitsevat Saaristomerellä Turun maaseutumaisissa saarissa joihin on tieyhteys. Rauhallinen ja arvostettu paikka, joista on lyhyt matka palveluihin. Omasta laiturista pääsee veneellä ja tonttia missä puuhastella. Ei liikenteen melua tai kännisiä örveltäjiä. Luonnon rauhaa ja mukavat naapurit.

      Ei lähiöihin tai kaupungin keskustaan, kiitos!

    • Kippendaal10

      Itse välttäisin seuraavia asuinalueita: Perno, Pansio, Runosmäki, Halinen, Varissuo, Lauste ja Keskusta.

      Katariina, Kohmo, Moisio/Yli-Maaria, Kuninkoja ja Hirvensalon asuinalueet lienevät mukavia.

      Jos olisin muuttamassa muualta Suomesta Turun seudulle, en muuttaisi Turkuun, vaan johonkin ympäryskunnista, Naantali, Masku tai Lieto.

      • Kippendaal10

        Ja lisäisin vielä noihin vältettäviin paikkohin Härkämäen, Jyrkkälän ja Iso-Heikkilän.


    • lonttistentie

      Lonttinen kuuluu olevan mukavan retro paikka...

      • jorgeslerssi

        Vitu te nulikat alle 45 tiiä mistää mittää


      • taas yks
        jorgeslerssi kirjoitti:

        Vitu te nulikat alle 45 tiiä mistää mittää

        cp vammanen


    • rauhaa tahtova

      Makuja on monia. Riippuu muuttajan iästä ja elämäntilanteesta. Nuorena asuin Runosmäessä vuosikaudet, nyt muutin pois, sottainen ja ankea ja paljon päihteiden käyttäjiä. Ankeaa. En muuta enää. Westparkissa tuntuu olevan paljon nuorta väkeä jotka vuokrataloissa ainakin juhlivat - en enää muuttaisi sinnekään. Hepokulta voisi tietysti sopia minulle, mutta ei ole siellä vuokra-asuntoja. Westpark mainostettiin rauhalliseksi ja hienoksi uudeksi alueeksi, mutta eipä sitä ole ihan ollutkaan. Paljon vuokra-asuntoja ja tiiviisti rakennettu. Voisivat myös asukkaat välittää naapureistaan vähän ja remuta vähemmän. Seuraavaksi muutan maalle...

      • Westfart

        Westpark on tuleva ongelmalähiö. Omistusasunnoissa ja asumisoikeusasunnoissa voi viihtyä kun alue on muuten hyvällä paikalla, mutta sinne alettiin rakentamaan vuokrakerrostaloja tiheään tahtiin, ja rakennusvirheet ovat koko alueella ruvenneet paljastumaan.


    • Kreetankatu1-5

      Nättinummen ykkös ja kakkosalue, luolavuori ja martinmäki, aurajoesta kupitaalle päin.

      Kaskenmäki ja vartiovuori.

    • Tämä on totta

      Se alue missä suomenkielisten %luku korkein, on huonoin.

    • uusnuori

      alkaa olemaan jo vanha keskustelu vaikka uusia viestejä onkin. Pitäisi aloittaa kokonaan uusi? :)

    • DF123

      Olen kohta asunut jo vuoden Varissuolla ja mitään ongelmia en ole huomannut. Sain tästä läheltä silloin kun muutin töitä, ja täällä oli edulliset vuokrat joten päätin huhupuheista huolimatta kokeilla. Ja en ole kokeilua katunut. Hiljainen kerrostalo, palvelut lähellä, mukavat naapurit, joukkoliikenne toimii yms yms. Se on vaan asenteesta kiinni haluaako asua mamujen kanssa samalla alueella. Ja muutenkin suurimman häiriön kuitenkin aiheuttaa känniset suomalaiset jotka haastavat riitaa kotimatkalla baarista.

    • Roopesetä

      No jaa, kuusi vuotta sitten kun etsiskeltiin rivariasuntoa, pyörähdettiin varissuolla, ei vastaan kävellyt muita kuin ulkomaalaisia, no se oli nopsaa nähty mulle riitti. Toisin oli kun käytiin vähän kauempana jäkärlässä pyörimässä, luontoa ympärillä ja muutenkin tuntui ihan erinlaisen rauhalliselta kuin nämä keskustan lähiöt. Täällä sitä sit asutaan omistusasunnossa nykyään eikä me olla kaduttu tippaakaan. Aika paljon nuoria lapsiperheitä asustelee naapurustossa. Oma auto kannattaa olla ajaa 10minuutissa kuninkojalle jossa sijaitsevat ikea,biltema,gigantti,kodin1,k-rauta,bauhaus,honk kong ym ym. kaikki mitä tarvitsee.

    • Narba

      Mitä Turun kaupungin osia kannattaa suosia ja mitä vältellä? Sijaintina ajatellen yliopiston läheisyyttä. Luonto ja jooga on plussaa, samoin opiskelijat. Miinusta väkivalta ja kalliit hinnat! ;)

      Osaako joku sanoa yhtään minkälainen tilanne vuokramarkkinoilla on syksyllä koulujen alkaessa? Onko tungos suuri vai riittääkö kaikille hyvin, ts. kuinka ajoissa kannattaa olla?

      Arvostan suuresti mitä tahansa vinkkejä, koko kaupunki kun on täysin tuntematon!

      • Entinen turkulainen

        Kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä, muuten pahimmillaan joutuu Varissuolle tms. Ylioppilaskylä on yliopistoon nähden hyvällä paikalla, mutta siihen sen hyvät puolet taitavat yhä rajoittua. Hyviä bileitä on toki ainakin ennen ollut riittävästi.

        Turku on pieni kaupunki ja liikkuminen jalkaisin sekä pyörällä on näppärää. Jos opintosi ovat ÅA:ssa tai Yliopistonmäellä, niin vedä puoliympyrä niistä kolmen kilometrin säteellä keskustaan päin. Siinä ovat parhaat opiskelija-asunnot, mikä näkyy myös hinnassa. Joitakin laitoksia on keskittymän ulkopuolellakin, jolloin mm. Kupittaan seutu on kiinnostavaa.


    • Hakupäällä

      KAARINA

      Kaarinassa on rauhallisia asuinalueita kute Hulkkio . Rivitaloasutusta ja harvoin myynnissä. Vaikuttaa hoidetulta alueelta. Liikenneyhteydet hyvät.

    • Eräs vain

      Turussa ei kannata muuttaa ainakaan Varissuolle tai Halisiin
      Enemmin juuri tuonne Hirvensaloon tai Haarla se on rauhallista seutua ei ole juoppoja ei ole maahan muuttajia eikä narkomaaneja ja on lapsi ystävällistä seutua vanhenpani asuvat tässä Ylioppilaskylän lähellä tämäkin on hienoa seutua vaikka itsekin halajan tuonne Haarla-Hirvensalo alueelle muuttoa vanhempien luota tässä ylioppilaskylän lähellä on 2 koulua erityis ja tavallinen ja 2 päiväkotia toisessa ei ole eskaria mutta toiseen voi mennä sitten eskariin toisesta kenttä ja Caribian kylpylä on ihan tässä lähellä

    • Sundom

      "Kom int hiid stassfittor! Å finnjävlar... Å int na negrar heldäär!"

    • cvbnm,.-.m

      Kärsämäki ja siellä Paltta. Kappale upeinta suomea.

    • kömeltymä

      Paras on aninkaisten sillan jälkeen raunistulan koulun kukkulan päältä eteenpäin sekä sen alapuolella olevan kioskista eteenpäin vähän matkaa olevalla aluellaa. ja huonoin on varissualla kaskummakkaa

    • Sad but true

      Mitä vähemmän suomenkieltä äidinkielenään puhuvia, sen parempi.

    • Täällä asuinaluella on vähän mamuja, jotain 15% asukaista mamuja.
      Löytyy paljon perussuomalaisia juoppoja, eli ihan rauhallinen asuinalue.
      Juopot kun eivät metelöi, työssä käviöitä kaikki, ei mitän sossupommeja.

      • 40 vuoden kokemus

        Se nyt on aivan varmasi paras asuinalue Uittamo.huippurauhallinen ja siisti.


      • 40 vuoden kokemus kirjoitti:

        Se nyt on aivan varmasi paras asuinalue Uittamo.huippurauhallinen ja siisti.

        Ihan uittamon lähellä asuun, paska alue.
        Uittamossa on hyvä puoli ranta lähellä, pääsee vonkamaan vähä pukeisiä naisia rannalla.


    • postimees

      Uittamosta tullut kolhoosi. Varkauksia, huumeita ja rähinää. Kämppien hinnat laskee kuin kissanhäntä. Ruuhka-aikana keskustasta kestää kolme varttia päästä tänne ja aamuisin sama sinne. Täällä vaan on liikaa taloja slummiutuneena. Poikkeuksena tietysti ne kymmenkunta taloa rannassa. Mutta kerrostaloalue mennyt aivan alas. Hajusta päätellen jokaisessa rapussa ainakin yksi "kukkakasvattamo"

    • Turku, vain ongelmia

      Vältä koko Turkua. Muuta Kaarinaan, Lietoon tai Maskuun. Ruskokin on hyvä!

    • turkulainen60vuotta

      Lauste on luonnonläheinen - hyvät liikenneyhteydet-ostoskeskus Skanssi lähellä.

    • runosuonieimäki

      Itse olen tykännyt asua börssissä silloin, kun olen turussa käynyt. Rauhallinen paikka, ei mutiaisia, rikollisetkin korkeintaan valkokaulussellaisia, hinta ja laatu kohdallaan.

      • Åborgi

        Joo siinä alakerressa mutiaisten yökerho ,jossa thaikkumuijat kyttää saalista!


    • SilliSuutaritTku

      Turku, tuo Suomen persereikä.
      Nolojen määkijöiden rannikkokylä.
      Paikka josta on peräisin suomen ärsyttävimmät ääliöt.

      Säälittävä paskalandia joka saisi palaa uudelleen.

    • Niin_nähtyä

      Ei kannata Turkuun muuttaa,täysin perseestä koko paikka ja ihmiset mulkkuja sekä ylimielisiä uuvateja.

      90% turkulaisista pitäisi vaihtaa mamuihin.

      • gadgfrt

        ÄO voisi nousta huomattavasti tuon jälkeen Turussa.


    • demika

      Perno-Pansio Härkämäki Patterinhaka juoppoja narkkareita . Älä ainakaan näille alueille muuta , linja-autossa narkkarit piikittää itseään , käytetyt ruiskut heitetään lattialle.

    • Tyttö70

      Mä oon samaa mieltä Turkulaisista, ovat sisäänpäin kääntyneitä, eivätkä edes tajua kuinka töykeitä ovat. Harmittaa kun tänne muutimme pohjoisesta.

    • viitoten_paras

      Lännessä kaikki ovat tuollaisia, tuijottaa vaan, jos pitäisi puhua jollekkin. Ei riitä kylän vaihto vaan koko seudun vaihto.

    • metsäläisetmetsään

      Menkää sinne mistä tulittekin! Miksi täällä valitatte - typerykset.

    • duu-pa-duu

      Patterinhaka - Iso-heikkilä - Pansio- Jyrkkälä - Härkämäki muuta sinne . Juoppojen narkkareiden seuraksi . Sinne mahtuu .

    • Onnellinenhyvä

      Uittamo

    • aurajokionmymind

      Jos mä turkkusse takas muuttasis niin en mä muut ko pallivahaa miettis ollenkka. Ja tuo et turkkulaise muka töykei olisiva. Hevonkukku tollast puhu. Kyl mä enssi tervehdi ja sit vast turpa vetäse.

    • konservatiivi1

      Jos pystys, niin kyllä ostasin ja muuttasin tonne. Harvinainen paketti löyty Etuovin sivuilta numerolla 7708405. Sais nauttia vapaudesta.

    • Marttilalainen

      Voin suositella Martin aluetta. keskustaan vain n. 2-3 km. Siistiä seutua ja kohtuulliset vuokrat (jos vertaa Hgin, pk-seudun vuokriin).
      Omistusasunnot Martissakin melko hintavia. Jokiranta-alue varsinkin kesällä mukava oleskella. Sekä tietysti paljon muitakin etuja...

    • Uittamolainen

      Uittamo on yksi Turun parhaista asuinalueista. Monella alueella asuneena - mm. Paltassa, jossa paljon alkoholisteja ja maahanmuuttajia - voin sanoa Uittamon olevan turvallinen ja rauhallinen. Uittamolla on myös hyvät bussiyhteydet, busseja menee 10 min välein. En siis koe tarvitsevani autoa.

      "Uittamosta tullut kolhoosi. Varkauksia, huumeita ja rähinää. Kämppien hinnat laskee kuin kissanhäntä. Ruuhka-aikana keskustasta kestää kolme varttia päästä tänne ja aamuisin sama sinne. Täällä vaan on liikaa taloja slummiutuneena. Poikkeuksena tietysti ne kymmenkunta taloa rannassa. Mutta kerrostaloalue mennyt aivan alas. Hajusta päätellen jokaisessa rapussa ainakin yksi "kukkakasvattamo"" <-- tähän kommenttiin voin sanoa jokaisessa Uittamon kerrostalossa ja useassa asunnossa työn puolesta käyneenä, että faktapohjaa tällä kommentilla ei ole. Talot eivät todellakaan ole slummiutuneita, jos olisivat, niin myisin nopeasti asuntoni ja muuttaisin pois. Näen kerran viikossa alueella yhden maahanmuuttajan, lähes kaikki alueen asukkaat ovat kantasuomalaisia.

      Vaikka itse opiskelen yliopistossa, en voi suositella aluetta opiskelijalle sen kalliuden vuoksi. Minulla on omistusasunto, mutta vuokrat ovat alueella sitä luokkaa, että halvemmalla saa muualta. Kokonaisuudessaan alue on kuitenkin merellinen, vehreä ja turvallinen. Jos alueen taso laskee, olen ensimmäisten joukossa muuttamassa pois.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Uittamo?

        1970-luvun betonikolhoosi vailla palveluja?

        Tuoko Turun parasta saatavilla olevaa?


    • Omistusasujamies

      Kyllä Vienola on rauhallinen, jopa tylsä. Mut lapsiperheille just omiaan.

    • Kauanasunut

      Siis Uittamohan on aivan luxusalue.Loistavat lenkkeilyalueet,uimarannat,bussit menee suoraan Skanssiin ja keskustaan sekä molempiin on lyhyt matka fillaroida tai vaikka kävellä.Huippurauhallista ja kaunista.

    • Liljalaaksossa

      Liljalaakso on hyvinkin rauhallinen ja asuu paljon lapsia. Bussit kulkee hyvin. Hepokulta myös.

    • Huonomaineisin asuinalue Turussa on Turku. Kaikki muut kaupungit ovat haluttuja ja rauhallisia.

    • Anonyymi

      Turun keskusta huonointa aluetta. Bussit eivät kulje enää kauppatorilta mihinkään. Bussiliikenne poistettu.

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan on mukava paikka asua,Uittamo.

    • Anonyymi

      Paskimmat: Varissuo, Lauste, Pansio.
      Parhaimmat: Nättinummi, Pääskyvuori, Martti

    • Anonyymi

      Lauste ei ole mikään paska alue vaan luonnon ympäröimä pieni rauhallinen lähiö.

      • Anonyymi

        Alueena Lauste on kiva mutta ne sossutapaukset ja häiriköt, no thanks!


    • Anonyymi

      Keskusta on paras alue lapsiperheelle. Jos sijoittuu Tuomiokirkkoseurakunnan alueelle, on aika varmoilla nykyään. Jos siitä lähtee etäämmäs keskustasta, niin sitten sataman suuntaan tai Hirvensaloon. Sisempänä on muutamia oikein hyviä alueita, mutta ne pitää tuntea tarkkaan.

      • Anonyymi

        Keskustako lapsiperheille, älä höpötä aikuinen ihminen. Tai sitten et paremmasta tiedä tai ole ikinä kuullutkaan, kerrostalohoopo.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa oikeaa oppia siitä, missä pitäisi asua, vaan se on makuasia. Monien kanta on, että koko Suomi on pidettävä asuttuna eli kaikkialle tarvitaan asukkaita. Jokainen tyhjä asunto tarvitsee kai asukkaan. Autottoman Turussa minun makuni mukaan kannattaa asua jossain asuinalueella missä on paljon palveluja ja ajanvietettä tai sitten uimahallin tai kylpylän vieressä. Katsoo itse Googlen kartasta minkä alueen palvelut eniten miellyttää. Sinänsä asuinalue ei välttämättä mitään onnea tuo, vaan se on löydettävä muualta.

    • Anonyymi

      Varmana valintana pidän Nättinummea ja Hannunniittua. Ovat rauhallisia ja turvallisia. Olen asunut molemmissa.

    • Anonyymi

      Pääskyvuori kasvaa nyt kohinalla, kaikki palvelut ovat lähellä.
      Erittäin suosittu alue mutta hinnat vielä kohtuuliset.

    • Anonyymi

      Turun itäiset kaupunginosat ovat ainakin pinnalta hyvinvoivia ja etäisyydetkin kohtalaisen hyvät. Esim. Espoo.

    • Anonyymi

      Ydinkeskusta ja keskusta:
      Liikenne katsotaan miinukseksi yleensä. Olisiko kiva asua Helsinkiin vievän moottoritien vieressä omakotitalossa?
      Keskustassa hengität koko ajan myrkyllistä saasteilmaa ulkona. Keskustan asunnoissa voi joku ilmanpuhdistussysteemi olla mutta mistä sen tietää kuinka hyvin se ilman loppupeleissä puhdistaa? Asuntojen sisälläkin saattaa siis olla huonoa ilmaa ja voi sitä jonkun venttiilin kautta sinne tulla.
      Ja keskustassa kotiosoitteesi on liian helppo jäljittää. Helppo jonkun on lähteä seuraamaan ja katsoa mistä ovesta menet sisään. Lisäksi kun menet asunnon ovesta ulos niin oven edessä saattaa olla huonoa porukkaa oleskelemassa.

      • Anonyymi

        Mehiläis kennot ,,,,ne kerrostalot,,, en ikinä muuttais jokasella oma lokero.


      • Anonyymi

        Pelle.


    • Anonyymi

      Hirvensaloon rikkaiden luo kannattaa muuttaa.

      • Anonyymi

        EI HIRVENSALOSSA RIKKAITA ASUSTELE. SINNEHÄN RAKENNETAAN PALJON PALJON VUOKRA RIVITALOJA ,KERROSTALOJA SEKAAN . SE OLI ENNEN V. 2OOO KUN OMAKOTITALOJA ALETIIN SINNE RAKENTAA TONTTEJA MYYTIIN HIRVENSALON SILLAN LÄHETTYVILTÄ . PERÄLLÄ TAAEMPAA ASUSTELEE VUOKARLAIS YHTEISÖJÄ SOSIAALI MAKSAA VUOKRAT . NÄIN NE ALUEET MUUTUU .


    • Anonyymi

      Ylioppilaskylässä koronalinko, rehtori soitti monta tntia ETTÄ LAPSET KARANTEENIIN

    • Anonyymi

      Sinne vain somaliensekaan varissuolle ja patterihakaan ja äänestämään punavihreitä mädättäjiä ja kehumaan kivaa siel on

    • Anonyymi

      Uittamo on ihan paras, merenläheinen , tosi rauhallinen alue. Satakielet taas laulaa. Kävelet tai fillaroit alle tunnin kaikkiin tärkeisiin paikkoihin.

    • Anonyymi

      Ehkä paskin alue Varissuo oli päässy ihan uutisiin. Siel on laitettu joku koronan pikatestaus koska siel on paljon välinpitämättömiä alkkiksii ja nistejä. Onneksi sairastavat ja viihtyvät lähinnä siellä varissuon räkälöissä.

    • Anonyymi

      Pääskyvuori on nykyisin täyttä paskaa.. hitonmoiset vuokrat ym. lisäksi alueella pyörii nistejä autojensa kanssa aika vilkas liikenne ... busseja ei tule eli kävelet jollei sulla ole autoa mopoa tai jotain .....helvetin pitkämatka linja-autopysäkille ..

    • Anonyymi

      Tuo on kyllä paha kysymys. Yleensä Turussa on kaikkialla omat hyvät ja huonot puolensa. Kokonaisvaltaisesti rehellisesti sanottuna Turkuun ei kannata mennä, että siellä olisi turvassa. Ensinnäkin pakolaisten- ja juoppojen, huumeveikkojen kaupunkihanTurku on ja niinhän ne kaikki muutkin Suomen kaupungit ovat.

      • Anonyymi

        Tää on kyllä totta kaikista isoista kaupungeista, että aina jos on vähän tiheämpää asutusta niin ei ole turvallisuuden tunnetta rauhalliselle ihmiselle ja kaikki keskustat ovat iltaisin sellaisia, ettei kannata mennä jos ei halua väkivaltaa ja oksentelua katsella, mutta jos elämäntyyli on veätytyä omaan alueeseen niin joitain paikkoja on useimmiten sateliittialueella, mutta on aina maksettava "ylimääräistä" jos suhteellisella varmuudella haluaa rauhaa. Oma auto tekee siitä helppoa. Rauha maksaa, mutta kyllä se on sen arvoista.


    • Anonyymi

      ISO-HEIKKILÄ PATTERIN-HAKA UUTTA ALUETTA KIRSTINPUISTOA. LIIKAA PETONIPUNKKERI KERROSTALOJA RAKENNETAAN VIERI VIEREEN MELKEIN KIINNI TOISISSAAN ,ALUEESTA TULOSSA UUSI ONGELMA LÄHIÖ VUOKRATALOINEEN.

    • Anonyymi

      Ma olla somali ja asua aina missä maksa korva vuokra ei paljo. Varissuo paljon kaverit

    • Anonyymi

      Aloittaja on varmaankin jo muuttanut Turkuun, mutta muille perheellisille vinkiksi.. vaikka Kärsämäkeä yleensä suositellaan lapsiperheille, Kyläpalttaa ei voi suositella. Täynnä vihaisia vanhuksia. Ottavat kaikki lapsiperheet silmätikuiksi .
      Eivät ymmärrä että tiputtaa alueen arvoa huonolla käytöksellään. :(

      #kärsämäki #kyläpaltta #kylässuonkatu #kokemuksia #asuinalue #turku #lapsiperhe

    • Anonyymi

      Suomikielinen rupusakki pilaa monen paikan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe