Heips!
Olen nyt saanut muodostettua itselleni hurrjan ongelman käytetyistä vauvatarvikkeista. Miten olette kieltäytyneet tuttavien antamista vauvan vaatteista yms? Itse odotan esikoista ja haluan ostaa kaiken uutena, kuitenkin ystäväni antoi pyytämättäni viimeeksi käydessä kassillisen vaatteita, jotka ahdistaa nyt mieltäni. Kuinka saan palautettua ne?? Meillä on takana lapsettomuus rankkoine hoitoineen ja tämä saattaa olla ainut mahdollisuuteni elämässä saada ostella vauvajuttuja, siksi haluankin valita ja ostaa itse kaiken. Lapsettomuudesta ja hoidoista en halua kaikille kuuluttaa. Kuinka siis perustelen ja palautan kyseiset vaatteet ja kieltäydyn jatkossa?? Auttakaa.
Käytetyt vauvatarvikkeet
12
973
Vastaukset
- et sulla
on jo tarpeeks vauvalle vaatteita ettet tarvitse.
tosin kyllä mä huolisin ainakin käytettyjäkin vaatteita. kauheen söpöjä on ollut vanhat kuin uudetkin vaatteet :)- aaaaaaaaaaaaaa
kyllähän vauva kasva niin nopeasti että vaateita saa ostaa koko ajan:),joten ei pelkoa että jäät ilman sitä,ja rahakin kuulu varmasti tosi paljon.Joten esim. minä ihan mielilläni otan mun kaverilta kaikki mitä hän antaa,uskon että silti jää aika paljon ostettava:)
- Nimetön
ota vaan vaatteet vastaan, ei niitä ole pakko käyttää. mutta näin kohta neljän äitinä voin sanoa, että varmasti sinulla tulee vielä hetki milloin niitä tarvitset.
kun vauva aloittaa soseiden syönnin, niin epäilen että tarvetta tulee ns. porkkanavaatteille. itseä harmittaa todella paljon kun en saa porkkanaa irti pesussa.
laita vaatteet varastoon, tai kaapin perälle ja kun olet varma ettei antaja halua niitä takaisin (itse sain vaatteita ja antaja sanoi että kun en niitä enää tarvitse niin voin heittää pois, nyt viiden vuoden päästä tuli kyselemään potkuhousuja..), niin voit antaa ne vaikka spr:lle.
tietysti kaikista paras vaihtoehto on kertoa suoraan totuus, valheella ja keinottelulla on lyhyet jäljet.. - ja palauttamatta
Miksi sun pitäisi loukata ystävääsi palauttamalla saamasi vaatteet? Jätät ne vain käyttämättä, vie vaikka johonkin keräykseen. Tuskin hän kehtaa tulla valittamaan, että etpä näytä pitävän antamiani vaatteita. Vai haluaako hän ne takaisin? Pistä jonnekin yläkaappiin jemmaan ja palauta myöhemmin. kai niistä nyt JOTAIN löytyy, mitä voisit käyttää?
- 4:n äiti
Kerrot niin kuin asia on, eli sanot, että haluat ainakin tälle esikoiselle ostaa kaiken uutena.
Minä olen kyllä ottanut käytettyjäkin vaatteita vastaan, mutta en mitään valmiiksi pakattuja kasseja. Olen halunnut aina valita itse myös käytetyt vaatteet, ja kaikki vaatteita tarjonneet ovat ymmärtäneet, kun olen sanonut, että meillä on niin pienet kaappitilat, että haluan vain sellaista, mitä todella käytetään. - Yksi vain
Anteeksi vaan mutta kyllä tuo surunaiheesi kuulostaa vähän naurettavalta. Jättäisit siis hyvät ja käyttökelpoiset vaatteet vastaanottamatta vain sen tähden, ettet pääsisi shoppailemaan hyvällä omalla tunnolla. Ajatteleppa asiaa toiselta kannalta. Mitä vähemmän ihmiset kuluttavat energiaa ja raaka-aineita turhuuteen, sen parempi tulevaisuus lapsellesi (ja muille lapsille) jää.
Onhan se vauvajuttujen ostelu nautinnollista, mutta ei aina mitenkään järkevää. - muuta kuin
että otat vastaan ja säilytät vaikka sitte jossai... Ja jos vielä tulee juttua taikka tuo sulle vaatteita nii heitä kuuluvaan ääneen harmistuksissas et ku sulla on jo niitä vaatteita niiiiin paljon!! Ärsyttää silti tyypit jotka tuputtaa omia juttujaan vaikka tahtois olla itekseen siis ostella itse jne. Multa onneks aina kysytty tahdonko ja oon aina ottanu vastaan, meille tänne vaan kaikki :) Kolmatta odotan ja kyl kaikelle käyttöä tulee..En oo niin "tarkka" you know.. ;)
- näin....
Mulla tilanne on vähän sama. Meillä myös lapsettomuutta takana vuosia ja monet asiat haluaa oikeasti valita itse, eli ymmärrän pointtisi. Mulla kaikilla kavereilla on lapsia, joten vaatteita ja tavaroita olisi tulossa valtavia määriä. Olen opetellut sanomaan ei, koska on pakko, kun kaappitilaa ei tosiaan ole älyttömiä määriä. Joitain jota alussa otin vastaan, (varmistin ovatko takaisin ottamassa myöhemmin)lajittelin joukosta mieleiset ja loput vein uff:n vaatekeräykseen.
Mulla varsinkin yhdellä kaverilla on kanssa tapana vaan tyrkätä käteen kassikaupalla tavaraa, mutta kun vaatteet joita kasseissa on käy noin kolmevuotiaalle... meillä ei todella ole tilaa säilyttää vaatevuoria kotona odottamassa muutamia vuosia. Ja ne vaatteet on vielä usein valmiiksi reikäisiä ja haisevat homeiselle varastolle... enkä usein ole niitä heidänkään lasten päällä nähnyt. En sitten tiedä pistääkö vain "vahingon kiertämään".
Kierrätystä vastaan mulla ei todellakaan ole mitään... ostan itsekin kirppareilta tavaraa ja vaatteita jatkuvasti. Ja vauvan vaatteet varsinkin on yleensä tosi hyvän kuntoisia ja saa edullisesti. En vain halua toimia kenenkään kaatopaikkana omille kamoilleen! - jo ottaessa
heti että haluat ostaa kaiken itse.
Itse vierastan myös mieheni ex-vaimon tuomia vauvatarvikkeita, mutta olen myös sanonut suoraan etten tunne mukavaksi niiden käyttöä. Vaikka mieheni on niitä maksanutkin heidän lapsensa ollessa pieni. Oli loukkaavaa tai ei, sanoin heti suoraan miltä tuntuu enkä jäänyt jahkailemaan pitääkö niitä käyttää silkasta kohteliaisuudesta. Olen jotain ottanut käyttöön juuri siitä syystä että vaatteita menee paljon. PALJON. Vauvasi on söpö ja ainutlaatuinen puet hänet sitten upouusiin tai käytettyihin. Eikä itke sitä ettei kaikki ole uutta.. :D
Olisit vain hyvillään että ystävät sua ajattelee, toiset oikein harmittelevat kun eivät saa vaatetta mistään "ilmaiseksi käytettynä" säästääksen edes vähän. Kulut uuden ja etenkin ensimmäisen vauvan kanssa on aika suuret jos kaiken ostaa upouutena. - sanot suoraan
tai sitten otat vaatteet vastaan ja menetät kaappitilaa =)
Mun ystävät on onneksi kysyneet mitä tarviin ja minkäkokoisia vaatteita, on tosiaan kurjaa, jos joutuu kieltäytymään vastasyntyneen kanssa kivoista, käyttökelpoisista 90 senttisistä vaatteista kaappipulan vuoksi... onneksi on isot ullakot =)
Mun kaveripiirissä on onneksi vauvoja tullut tasaisin väliajoin, joten samat tavarat ovat nyt kiertäneet pientä piiriä toistakymmentä vuotta. On hauska huomata saaneensa takaisin joku lelu tai vaatekappale, jota on käyttänyt esikoisella kymmenen vuotta sitten ja kierrättänyt eteenpäin! Se on ehtinyt palvella monta vauvaa siinä välissä ja laadukkaat tarvikkeet ja vaatteet palvelevat edelleen!
Ja mun mielestä ei tarvi syyllistää itseään kerskakulutuksesta, vaikka ostaisikin iso osan tavarasta uutena, sehän tarkoittaa kaiketi vaan sitä, että sinä olet se kierrätyksen alkupää, ei kai kukaan säilö kaikkea vauva-ajan kampetta nurkkiinsa vaan laittaa eteenpäin. (kunhan aikanaan muistat kysyä kavereiltasi, mitä he vauvalleen tarvitsevat...)- elomamma08
Tämä on itseasiassa aika hyvä keskustelu. Kivahan se on saada avustusta tutuilta vauvatavaran muodossa, mutta...minä oon sanonut monessa jutussa, että kiitos, mutta ostan sen ja sen jutun itse. Rahatilanteessa on toivomisen varaa ja eka vauva, mutta silti tietyt jutut haluaa ostaa uutena juuri omalle vauvalle, voi sitten tinkiä jostain muusta. Ja toisilla on vähän eri näkökulma, mikä on vielä käyttökelpoista. Nyhryiset pehmolelut tai kulahtaneet vaatteet ei välttämättä innosta. Itse olen karsinut huonot pois, jos joku on kassillisen tavaraa tuonut kysymättä. Mielestäni jos antaa, niin se on sitten minun asia teenkö niistä lattiariepuja vai mitä. Ymmärrä ap:n pointin täysin.
- ahdistusahdistus2
...mielipiteistä. Katsotaan nyt mitä aion vaatteiden suhteen tehdä. Tuo onkin minusta ihan fiksua, että jos antaa vaatteita niin sanoo ettei niitä tartte palauttaa.Tällöin on helppo valita käyttökelpoiset ja ei tarvitse kaikkia säilytellä omissa nurkissa. Minun kaverini haluaa käytön jälkeen vaatteet takaisin eli joutuisin pyörittelemään ja keräilemään niitä vielä nurkissa omien vauvan vaatteiden lisäksi. Sinänsä käytettyjä tarvikkeita vastaan minulla ei ole mitään, päinvastoin olen intohimoinen kirppisten kiertäjä ja jotain tarvikkeita olen käytettynä hankkinutkin, mutta tällöin saan valita itse.
terv. alkuperäisen viestin kirjoittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713