haluttomuus ja tunteettomuus

Olipa kerran elämä

Ajattelin kirjoittaa ja kysellä on kellään muulla samanlainen olo? Olen siis vähän yli 3kymppinen mies...

Erosin/tulin jätetyksi yli 2 vuotta sitten naisesta, joka on ainoa nainen, jota olen elämässäni rakastanut. Olimme ollut yhdessä n. 7v. Heti eron jälkeen elämä oli todella vaikeaa. Masentunut ja murtunut olo jatkui pitkään. Nyt kuitenkin olen päässyt tilanteeseen jossa elämäni puksuttaa eteenpäin ja olen iloinen mutten kuitenkaan onnellinen. Ja olen yhä tietoisempi siitä, että hän oli se elämäni nainen.

Ongelmani on seuraavanlainen. En pysty tuntemaan juuri mitään oikeastaan ketään kohtaan. Minulla on ollut muutama nainen eron jälkeen, mutta kukaan ei ole herättänyt minussa juuri minkäänlaisia tunteita paitsi ahdistuksen tunteita.

Toinen puoli ongelmasta on se etten juurikaan ole kiinnostunut seksistä näiden naisten kanssa, vaikka he tyrkyttämällä tyrkyttäisivätkin. Kontrasti onkin siinä, että exäni kanssa harrastimme seksiä melkein missä vaan ja milloin vaan sekä usein. Ja kyse ei ole siitä, että nämä muut naiset eivät olisi kauniita tai viehättäviä, mutta kun ei vaan kiinnosta. Olen ehkä jotenkin turtunut sisältä...En tiedä.

Osaisikohan joku valaista mikä minussa on vikana. Olen yrittänyt valmistautua henkisesti näiden kokemuksien pohjalta siihen ettei elämääni tule enää naista, jota pystyisin rakastamaan. Toisaalta, kun tämän asian tiedostaa, niin tulee mieleen että 60vuotta pitäisi vielä tätä arkea sietää yksin.

18

4410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu sulla

      mutta minä ainakin viihdyn mainiosti yksin.
      itseasiassa en edes halua ketään viereeni.

    • rupeat nauttimaan

      tavallisista arjen asioista ja ryhtyisit vaikka harrastamaan jotain. saisit muuta ajateltavaa. jätä seksi ja naisten tavoittelu jäihin ja palaa niihin vasta kun rupeaa siltä tuntumaan. elämä kun on niin hiton mahtavaa ilman seksiäkin. ja ilman seksiäkin pärjää jokainen normaali ihminen elämästä läpi - vaikka seksi niin pirun mukavaa sen oikean kanssa sitten onkin. ala siis ajattelemaan jotain muuta ja anna itsellesi aikaa, vaikka siihen mensisi vuosia. tsemppiä!

      • olipa kerran elämä

        Unohdin mainita tosiaan sen vielä, että minulla paljon urheiluharrastuksia ja kunnon työ sekä muutamia hyviä ystäviä. Olen jopa komea mies(tiedän, kuulostaa itsekkäältä). Eli kaikki elämän kulmat pitäisi olla kunnossa, mutta silti olen tunteeton kuin kivi, vaikka kuinka yrittäisin muuta. En ole edes masentunut tai mitään...

        Olisiko mahdollista, että olen onnistunut kehittämään itselleni jonkin tunnevamman tai sulkenut tunteet jotenkin "ulkopuolelle"...
        Tulen kyllä toimeen yksinkin mutta loppuelämä yksinäisyydessä ei oikein houkuttele...


      • ---
        olipa kerran elämä kirjoitti:

        Unohdin mainita tosiaan sen vielä, että minulla paljon urheiluharrastuksia ja kunnon työ sekä muutamia hyviä ystäviä. Olen jopa komea mies(tiedän, kuulostaa itsekkäältä). Eli kaikki elämän kulmat pitäisi olla kunnossa, mutta silti olen tunteeton kuin kivi, vaikka kuinka yrittäisin muuta. En ole edes masentunut tai mitään...

        Olisiko mahdollista, että olen onnistunut kehittämään itselleni jonkin tunnevamman tai sulkenut tunteet jotenkin "ulkopuolelle"...
        Tulen kyllä toimeen yksinkin mutta loppuelämä yksinäisyydessä ei oikein houkuttele...

        Voisiko olla, ettet kuitenkaan ole päässyt erosta vielä yli, vaikka niin luuletkin? Jos asia vaivaa, niin lue vaikka jotain kirjallisuutta, on ainakin minulla auttanut ymmärtämään toipumisprosessia ja eron syitäkin. Esim. Mars ja venus Uusi rakkaus -kirjassa käsitellään näitä teemoja.


      • tosirakkauttaan
        --- kirjoitti:

        Voisiko olla, ettet kuitenkaan ole päässyt erosta vielä yli, vaikka niin luuletkin? Jos asia vaivaa, niin lue vaikka jotain kirjallisuutta, on ainakin minulla auttanut ymmärtämään toipumisprosessia ja eron syitäkin. Esim. Mars ja venus Uusi rakkaus -kirjassa käsitellään näitä teemoja.

        Reagointisi kertoo pikemminkin siitä, että olet herkkä ja tunteva ihminen, joka kykenee kiintymään.

        Jos ei ole mahdollista palata hänen kanssaan yksiin, niin sure rauhassa asia loppuun. Yhdyn erään edellisen kirjoittajan neuvoon; anna ajan kulua ja älä väkipakolla yritä kiinnostua muista naisista.
        Kyllä arvet umpeutuvat ja jonain päivänä huomaat että pystyt kiinnostumaan jostain toisestakin naisesta.


    • rakkaus hajottaa

      Silloin kun elämän suuri rakkaus paljastuu valheeksi, käy juuri noin. Ei siitä toivu koskaan.

      Eipä ole tunteet ja halut palautuneet entiselle tasolle 10 vuodessa. Vaikka jälkikäteen näen, mikä kaikki oli pielessä ja miksi se ei olisi voinut toimia.

      Pitäisi mennä lääkärin puheille varmaan, jos saisi jotain lääkkeitä joilla tuota aivojen nyrjähtänyttä kemiaa voisi yrittää paikkailla.

      • tuntemukset

        kuin ap. kirjoittajalla. Aikaa kulunut erosta jo viisi vuotta. Ehkäpä meille joillekin vain käy niin...


    • ...

      itsellä on samaa ongelmaa. kasvoin omasta mielestäni elämäni maisen kanssa ja ostin asunnon sun muut ajatellen et saadaan viettää omaa elämäämme ja suhde oli täydellistä kunnes tuli eropuhetta ja kk se sit pamahti jonka jälkeen ei ole ollut onnellista päivää eikä oikein kiinnostusta toisia naisia kohtaan vaikka on uus löytynyt mutta tuntuu ettei tie mitä haluas ku ei tunnu hyvälle vaikka ei ole mitään vikaa. ei pysty edes suuteleen ku tuntuu et se on väärin. työt ja harrastukset on mukavia ja rentouttavia esim nyrkkeily. olis kyl mukava saada tää allapäisyys, toisen huomiottomuus, elämänhaluttomuus ja ahdistuneisuus pois. tilalle elämän halu,suhde hyvän tuntuiseks ja onnellisuus

    • n22......

      Erosta on viisi vuotta enkä edelleenkään ole ollut kiinnostunut/ihostunut, saatika sitten rakastunut keneenkään. Seksiä tosin tekee mieli, mutta en ryhdy yhden illan suhteisiin, joten ilman on oltava. Ajattelen vain exääni vaikka hän on jo pitkään elänyt uuden rakkaansa kanssa.

      Pahinta tässä on se, ettei kukaan ymmärrä. Miehet tyrkyttävät itseään ja ihmettelevät, kun en suostu kenenkään emännäksi. Sukulaiset pitävät kai lesbonakin jo.

      Olisi ihanaa tuntea taas rakkauden ja yhteenkuuluvuuden huuma, mutta kun ei niin ei... :(

      • ihana tuska

        Kun tosirakkauden menettää, se tosiaan kirpasee ja syvältä. Elämä on sen jälkeen erilaista mutta on mahdollista selvitä. Itselleni näin tapahtui 25 vuotta sitten mutta vieläkin ajoittain muistan häntä vaikka olen jo isoäiti.


    • tuntemuksia

      voi tulla myös muista kuin rakkauteen liittyvistä traagisista elämäntapahtumista, jotka murentavat tärkeää elämän pohjaa.

      Elämä voi tuntua kivalta, mutta suuri elämänjano ja into puuttuu, mikään ei ole kovin tärkeää, vaikka ihan ok onkin.

      Valitettavaa on se, että mun omasta elämänpiiristäni saamieni kokemusten perusteella toi on sitkeä tauti. Vaikka haluaisi, voi olla todella vaikeaa tavoittaa sitä tunnetta, ettei illalla malta mennä nukkumaan ja aamulla haluaa herätä aikaisin, koska elämä kaikessa arkisuudessaankin on niin ihanaa.

      Minä luulen, että sun olisi paras mennä terapeutille juttelemaan asiasta. Älä säikähdä, terapeuttihan on vain ammattilainen, jolle voi purkaa todellisia tunteitaan, koska se ei ole sun kaveri eikä tunne sun kavereita. Vähän samaa kuin teet täällä, mutta saamasi vastaukset ovat asiantuntevampia ja keinot, joilla voisit purkaa tuskaasi koetellumpia.

    • on sama

      ongelma. Ajoittain on helpottanut. Pahentui taas viimeaikana. Ei innostaisi seksi yhtään. Vaikka miten toinen yrittäisi houkutella. Kertokaa jos tiedätte miten tästä paranisi.

      • boprt

        "Ei innostaisi seksi yhtään ... Kertokaa jos tiedätte miten tästä paranisi."

        Ei ole seksi kiinnostanut 20 vuoteen ja elämä on silti kivaa :) Ei tästä tarvitse yrittää "parantua".


      • tä?
        boprt kirjoitti:

        "Ei innostaisi seksi yhtään ... Kertokaa jos tiedätte miten tästä paranisi."

        Ei ole seksi kiinnostanut 20 vuoteen ja elämä on silti kivaa :) Ei tästä tarvitse yrittää "parantua".

        samanlainen tapaus täällä ja luin innolla tätä ketkua että mistä lähtis tätä ongelmaa purkamaan mutta ei näytä olevan ratkaisua täällä joten ootellaan jos tältä ketjulta paljon.....


    • Black-Wolf89

      Kokemukset muuttaa miestä, naiset, läheisten kuolemat. Jokanen ihminen kokee menetyksensä erilailla. Itselläni ei juurikaan tule minkään tyyppistä reagtiota. Ajattelen vain asian että "vanhan loppu on uuden alku" ja elän siinä toivossa eteen päin. Mutta aina kannattaa muistaa, " Eletään vain kerran, tämän jälkeen toivottavasti parempaa luvassa"

    • rjeikdfs

      Oletko läpikäynyt kuinka perusteellisesti sitä mennyttä suhdetta? Jätetyksi tuleminen voi olla kova paikka ja aiheuttaa sen, että itseään rupeaa suojelemaan uusilta tuskilta ennen kuin vanhat on käyty läpi.

      Ajattele koko ajan, että myös sinä luovut siitä suhteesta ja ex-naisestasi. Löydä keinot miten ja kysymykset jotka asetat itsellesi. Miksi erositte, mikä suhteessa meni pieleen ex-naisesi mielestä, mikä haittasi sinua suhteessa/naisessa, mikä oli roolisi suhteessanne, olitko liian kova tai liian kiltti, huomioitko naistasi vai keskityitkö itseesi, mitä sinulla olisi tarjottavana uudessa suhteessa, mitä odotat seuraavalta suhteelta/naiselta, minkälainen sinä olet ihmisenä yksin/parisuhteessa, tunnetko kaunaa/vihaa ex-naistasi kohtaan jne. jne. Käy nämä läpi ajatuksen kanssa.

      • 15

        Jännä huomata, että muillakin samoja tuntemuksia.

        Itsellä 5 vuotinen parisuhde päättyi naisen petettyä. Tilanne oli kaikin puolin epäreilu, olin antanut suhteelle kaikkeni. Oli yhteisiä uskomattomia kokemuksia, oli yhdistäviä ihmisiä ja harrastuksia. Silti minä olin se joka suhteen irtisanoi tässä tilanteessa.

        Exäni on nyt käynyt jo välillä naimisissa toisen kanssa, eronnut, muuttanut ja minä kärsin edelleen tämän meidän viitisen vuotta sitten päättyneen suhteen jättämistä haavoista. En ole haikaillut hänen peräänsä. Minulle hänestä on tullut julmuuden symboli ja jopa luotaan työntävä.

        Miten olen kärsinyt, on ollut totaalinen emotionaalinen tyhjiö. Uuden naisen kanssa olen ollut jo vuosia. Omituisinta asiassa on se, että pidän hänestä aivan suunattoman paljon, mutta rakastumisen asteelle en ole ikinä päässyt ja seksi ei huvita pätkääkään. Ei mitään suuria tunteita, tasaista käyrää alusta loppuun. Olen kokoajan tavallaan tilassa, jossa hänen pettämisesnä haavoittaisi minua mahdollisimman vähän. Olen rakentanut koko suhdetta alusta pitäen tämä tavoite mielessäni -Jos hän pettää, en aio kokea samaa tuskaa mitä ensimmäisellä kerralla. Huomaan tekeväni tätä jatkuvasti. Vältän yhteisiä sitoumuksia jne, eli juuri niitä elementtejä joilla suhdetta tulisi rakentaa.


    • Via Dolorosa

      Avioeron jälkeen seksihalut tippui nollaan. Vuosi mennyt ilman ja uusien miesten kanssa ei synkkaa seksi ollenkaan. Lähentely-yritysten alkaessa ilmenee vain ahdistusta ja pahaa oloa, tekee mieli alkaa itkeä ja haluaa paeta. Avioliiton aikana nautin seksistä todella ja se oli elämän suola.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      150
      10892
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2902
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1706
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 83
      1566
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    Aihe