Ostettiin mökille kirsikkapuu kesällä, istutettiin se maahan ja hyvin on voinut. Mutta mitäs nyt kun puutarhalehdistä saa lukea että pitäisi jotain syys- ja talvilannoitusta tehdä. Pitääkö oikeasti, ja jos niin miten ja millä aineella?
Minä olen vähän sellainen "multaa ja vettä" -tyyppinen puutarhuri, enkä paljon muuta sitten osaakaan. Sen verran eforttia laitan tietty kirsikkaan, että suojaan sen talveksi verkolla ettei jänikset pääse käsiksi, mutta nää lannoitushommat on mulle ihan outoja juttuja.
Kirsikalle jotain syyslannoitusta?
3
382
Vastaukset
- PK ilman änNää
Se syyslannoite kannattaa laittaa heti, jotta ehtii liukeneen ja kasvi saisi hyötyä. Elokuun alussa sitä voi jo laittaa (tai katso paremmat ohjeet valmistajien sivuilta).
Syyslannoitteita myydään syyslannoitteen nimellä. Sen puolesta valinta kaupassa on helppoa.- Alkup.
Hain Kekkilän sivuilta sanalla syyslannoite ja sieltä löytyikin tuote, jossa sanotaan näin:
Syyslannoitetta levitetään puille, pensaille sekä marja- ja hedelmäkasveille elo-syyskuussa.
Siis mihin se levitetään, ja miten? Levitetäänkö se puun päälle, vai multaan? Ei tuosta saa selvää. - perehtynyt
Alkup. kirjoitti:
Hain Kekkilän sivuilta sanalla syyslannoite ja sieltä löytyikin tuote, jossa sanotaan näin:
Syyslannoitetta levitetään puille, pensaille sekä marja- ja hedelmäkasveille elo-syyskuussa.
Siis mihin se levitetään, ja miten? Levitetäänkö se puun päälle, vai multaan? Ei tuosta saa selvää.lebitä mullan päälle samalle alalle, kuin puun oksat ylettyvät. jos haluat parempaa, tee maahan kangella reikiä ja kaad niihin reikiin, ei mene niin paljoa hukkaan ravinteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379