Peltosaari/Telluskatu 4

Muutto-Pete

Osaako joku kertoa, millainen paikka Peltosaari on asua? Entä Telluskatu 4 talona? Muualta muuttavana kyselen.

47

6069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      rauhallisia taloja joissa on ok asua mutta mainitsemasi talo on kyllä todella rauhaton.

    • SatamaJätkänPoika

      Muualle ku tuohon taloon, voithan sä tietysti kokeilla millasta siinä on asua????

    • keskustaa

      Kyseinen talo sijaitsee aivan kaupan ja kuppilan vieressä ja kovasti ihmisiä liikkuu siinä. Voi olla levotonta.

    • homo

      provoilus!Nää ei sitä vielä tajuu...

    • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      voi päästää hengesta. minulla on kokemuksija. joku hullu voi laitta pippuri kaasua porraskäytäviin, kuten eilen tapahtui otavankadulla

      • miukimauki

        oikeestikko..siis pippurikaasuu..en nyt ihan usko tot..mis nros muka.. ja se et telluskatu 4 ihan oko asuu..on hissi ja kivat huoneistot..isot partsit ja sillee hyväl paikal.. ei täs mul ainakaa ollu hankaluuksi asuu..jokamökissä on erilasii porukoit..on vaan tultava toimeen nien kaa jos meinaa asuu jossai..tää talo on tosi hyvä asuu..eikä tuntematt.tarvi päästää sis.. oma valinta;DDD


      • tyylillä ja tunteell
        miukimauki kirjoitti:

        oikeestikko..siis pippurikaasuu..en nyt ihan usko tot..mis nros muka.. ja se et telluskatu 4 ihan oko asuu..on hissi ja kivat huoneistot..isot partsit ja sillee hyväl paikal.. ei täs mul ainakaa ollu hankaluuksi asuu..jokamökissä on erilasii porukoit..on vaan tultava toimeen nien kaa jos meinaa asuu jossai..tää talo on tosi hyvä asuu..eikä tuntematt.tarvi päästää sis.. oma valinta;DDD

        älä usko kaikkien juttuja.. samanlainen paikka tämä on kuin muutkin.


      • miukimauki
        tyylillä ja tunteell kirjoitti:

        älä usko kaikkien juttuja.. samanlainen paikka tämä on kuin muutkin.

        heheh tää on paras lähiö rixus ikin..nyt on meil sit kuusi toril ..aamul laitettii puuttuu enää valot.. kiva kattoo ikkunast.. ))) ei muutakaa huvii enää ku ei pääse liikkuu .. ne ajat on ohi nyt..mut silti hautaan asti peltsi rulettaa..


      • peltsi11
        miukimauki kirjoitti:

        heheh tää on paras lähiö rixus ikin..nyt on meil sit kuusi toril ..aamul laitettii puuttuu enää valot.. kiva kattoo ikkunast.. ))) ei muutakaa huvii enää ku ei pääse liikkuu .. ne ajat on ohi nyt..mut silti hautaan asti peltsi rulettaa..

        ja nyt on ne valotkin:)


      • euno

        Tunnetaan kautta Suomen linnankundien ja rikollisten paikkana


    • riksulainen

      Peltosaaressa on melko rauhallista asua vaikka siitä väitetäänkin kaikenlaista,mutta peltosaaren "keskusta" on varsinkin 21 jälkeen melko rauhatonta ja nuoret sekä deekut liikkuvat usein näiden talojen lähettyvillä kuten telluskatu 7 ja 4 ja otavankatu ja muut aseman ja peltsin keskustan välissä olevat rakennukset, suurin osa rikoksistakin mitä peltsissä on ollu on tapahtunut ns peltsin keskustassa...jossa liikkuu deekuja p.keskustan baarista mm....

      • miukimauki

        siis tää peltsi nyt on kovin ollu taas otsikoissa..mikä ihmisii riipoo..tää samanlainen kylä ku muutki..ja oikeesti paras kaupunginosa ikinä rixus..tää on lähellä asemaa j palvelut kauppakeskus ymym ihan tos ja sillee..peltsist en muuta pois ku arkussa..jeaah;DD tänne vaan ..asuntoja on tyhjillää .on päiväkotia ja apteeki ja lampi mis saa istuskella kesällä katella sorsii ja ottaa aurinkoo ja ihailla suihkulähettä;))


      • myöskin asukkaana
        miukimauki kirjoitti:

        siis tää peltsi nyt on kovin ollu taas otsikoissa..mikä ihmisii riipoo..tää samanlainen kylä ku muutki..ja oikeesti paras kaupunginosa ikinä rixus..tää on lähellä asemaa j palvelut kauppakeskus ymym ihan tos ja sillee..peltsist en muuta pois ku arkussa..jeaah;DD tänne vaan ..asuntoja on tyhjillää .on päiväkotia ja apteeki ja lampi mis saa istuskella kesällä katella sorsii ja ottaa aurinkoo ja ihailla suihkulähettä;))

        Talonahan 4 on edelleen aika rauhaton, mutta se on silti rauhoittunut huomattavasti parissa vuodessa. Rauhattomuus kohdistuu enää muutamiin tiettyihin asuntoihin. Isännöitsijätoimisto ja huoltoliike vaihdettiin vuosi pari sitten ja sen jälkeen on alkanut tapahtua. Talon kaikkien kylpyhuoneiden peruskorjaus aloitettiin tuolloin ja se taitaa olla jo loppusuoralla. Talon ylimmässä 8.krs oleva saunaosasto uusittiin. Saunaosastolla on myös oma terassi jolta on muuten ihan kivat näkymät yli Riihimäen;) Roskakatos rakennettiin talon päätyyn elokuussa ja sillä tehtiin pihasta siistimpi. Muutama viikko sitten asennettiin kaikkien yleisten tilojen oviin sähkölukot, jotka tallentavat tiedon siitä kuka on ovesta kulkenut. Käsittääkseni talon vuokranantajat jakelevat häätöjä myös entistä päättäväisemmin muita häiritsevästä toiminnasta johtuen. Eli eiköhän tämä talo jatka rauhoittumista jatkossakin.

        Telluskatu 4 sijainti on myös mitä parhain. Asemalle on vain 300 metriä, kaupalle ja apteekkin 15 m. Matkakeskus ja Kauppakeskus Atomi ovat aivan aseman vieressä. Koulu ja päiväkoti nurkan takana. Keskustan palveluihin on vain lyhyt kävelymatka. Peltosaaren urheilupuistokin sijaitsee nimensä mukaisesti niinkin lähellä kuin Peltosaaressa. Täällä on myös hyvät lenkkeilymaastot.

        Moni moittii peltsiä rauhattomaksi, mutta jos olet asunut pk-seudulla esim. itä-helsingissä tai itä-vantaalla tulet huomaamaan tämän olevan melkoinen nukkumalähiö. Ainoaksi isoksi miinukseksi annan sen ettei tällä talolla ole omaa parkkipaikkaa. Tosin sitä ilmaista parkkitilaa löytyy runsaasti muiden talojen pihoista;) asemalta.


      • miukimauki
        myöskin asukkaana kirjoitti:

        Talonahan 4 on edelleen aika rauhaton, mutta se on silti rauhoittunut huomattavasti parissa vuodessa. Rauhattomuus kohdistuu enää muutamiin tiettyihin asuntoihin. Isännöitsijätoimisto ja huoltoliike vaihdettiin vuosi pari sitten ja sen jälkeen on alkanut tapahtua. Talon kaikkien kylpyhuoneiden peruskorjaus aloitettiin tuolloin ja se taitaa olla jo loppusuoralla. Talon ylimmässä 8.krs oleva saunaosasto uusittiin. Saunaosastolla on myös oma terassi jolta on muuten ihan kivat näkymät yli Riihimäen;) Roskakatos rakennettiin talon päätyyn elokuussa ja sillä tehtiin pihasta siistimpi. Muutama viikko sitten asennettiin kaikkien yleisten tilojen oviin sähkölukot, jotka tallentavat tiedon siitä kuka on ovesta kulkenut. Käsittääkseni talon vuokranantajat jakelevat häätöjä myös entistä päättäväisemmin muita häiritsevästä toiminnasta johtuen. Eli eiköhän tämä talo jatka rauhoittumista jatkossakin.

        Telluskatu 4 sijainti on myös mitä parhain. Asemalle on vain 300 metriä, kaupalle ja apteekkin 15 m. Matkakeskus ja Kauppakeskus Atomi ovat aivan aseman vieressä. Koulu ja päiväkoti nurkan takana. Keskustan palveluihin on vain lyhyt kävelymatka. Peltosaaren urheilupuistokin sijaitsee nimensä mukaisesti niinkin lähellä kuin Peltosaaressa. Täällä on myös hyvät lenkkeilymaastot.

        Moni moittii peltsiä rauhattomaksi, mutta jos olet asunut pk-seudulla esim. itä-helsingissä tai itä-vantaalla tulet huomaamaan tämän olevan melkoinen nukkumalähiö. Ainoaksi isoksi miinukseksi annan sen ettei tällä talolla ole omaa parkkipaikkaa. Tosin sitä ilmaista parkkitilaa löytyy runsaasti muiden talojen pihoista;) asemalta.

        moi tellus4asukas..kiva et täs puhelee saman talon väkee..jeaah;)) aika selkee kuvailu sult täst.. se sult puuttui et HISSI on .ja pelittää melkein aina ;)) se on iso asia ettei tarvi kiipee..ooks korkeellaki?? mä jossai puoles..


      • sydän kurkussa
        miukimauki kirjoitti:

        moi tellus4asukas..kiva et täs puhelee saman talon väkee..jeaah;)) aika selkee kuvailu sult täst.. se sult puuttui et HISSI on .ja pelittää melkein aina ;)) se on iso asia ettei tarvi kiipee..ooks korkeellaki?? mä jossai puoles..

        No voi pyhä yksinkertaisuus, vai on peltsi samanlainen paikka asua kun muukin Riihimäki. Tietysti, jos peltsiä vertaa Hesan lähiöihin, niin onhan se rauhallinen, mut muuten Riksun rauhattomin paikka.

        Asun itse toisella puolen Riksua ja olin alkuviikosta pari päivää kaverini luona peltsissä (hoidin sen koiria). Pelkäsin todella ulkoilla ilta seitsemän jälkeen, sillä meteli, kiljuminen ja öykkäröinti päiväkodin lähettyvillä oli kamala.
        Siis silti, vaikka mulla oli turvanani kaksi isoa koiraa. Empä ole muualla vastaavaa kokenut, joten kyllä peltosaari on maineensa ansainnut.


      • peltsi111
        sydän kurkussa kirjoitti:

        No voi pyhä yksinkertaisuus, vai on peltsi samanlainen paikka asua kun muukin Riihimäki. Tietysti, jos peltsiä vertaa Hesan lähiöihin, niin onhan se rauhallinen, mut muuten Riksun rauhattomin paikka.

        Asun itse toisella puolen Riksua ja olin alkuviikosta pari päivää kaverini luona peltsissä (hoidin sen koiria). Pelkäsin todella ulkoilla ilta seitsemän jälkeen, sillä meteli, kiljuminen ja öykkäröinti päiväkodin lähettyvillä oli kamala.
        Siis silti, vaikka mulla oli turvanani kaksi isoa koiraa. Empä ole muualla vastaavaa kokenut, joten kyllä peltosaari on maineensa ansainnut.

        Jos todella pelkäsit olisit soittanut poliisit. Itseäni ei häiritse elämän äänet.


      • niissä
        sydän kurkussa kirjoitti:

        No voi pyhä yksinkertaisuus, vai on peltsi samanlainen paikka asua kun muukin Riihimäki. Tietysti, jos peltsiä vertaa Hesan lähiöihin, niin onhan se rauhallinen, mut muuten Riksun rauhattomin paikka.

        Asun itse toisella puolen Riksua ja olin alkuviikosta pari päivää kaverini luona peltsissä (hoidin sen koiria). Pelkäsin todella ulkoilla ilta seitsemän jälkeen, sillä meteli, kiljuminen ja öykkäröinti päiväkodin lähettyvillä oli kamala.
        Siis silti, vaikka mulla oli turvanani kaksi isoa koiraa. Empä ole muualla vastaavaa kokenut, joten kyllä peltosaari on maineensa ansainnut.

        kiljuvissa lapsissa pelottaa :D


      • haha, en vain tiedä
        niissä kirjoitti:

        kiljuvissa lapsissa pelottaa :D

        mikä niissä kiljuvissa lapsissa pelottaa :D :D
        ja aha, peltosaari on ansainnut maineensa, kun kuuluu jotain ääntä ulkoa....


    • Lähiö on aina lähiö

      Ite Peltsissä asuneena voin sanoo, että ihan hyvä paikka asua. Tosin sen maine on sellanen, että jos ihmiset kuulee missä asut niin leimaavat heti. Kannattaa siis harkita. Kyllä muualtakin Riihimäeltä löytyy halpoja kämppiä.

      • Anonyymi

        Telluskatu 4 ja vieressä k kauppa kuin kapakka ja ovat rauhattomia paikkoja,vieressä oleva suihkulähde kuin aukio ovat juoppojen mestat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telluskatu 4 ja vieressä k kauppa kuin kapakka ja ovat rauhattomia paikkoja,vieressä oleva suihkulähde kuin aukio ovat juoppojen mestat.

        Joo, "perinteet" jatkuvat noilta osin. Se nelosen tornihan on täynnä pieniä, 25-40 m2 vuokrakämppiä, joten ei ihme. Samoin vieressä kulkeva Linnunradankatu täynnä kaupungin vuokrakohteita.

        Näkyy meno kuitenkin rauhoittuneen takavuosista, itse asuin 4:ssä jonkin aikaa 2000-luvun alkupuoliskolla, silloin oli vielä ne penkit siinä edustalla ja oli kyllä aikamoiset sekakäyttöremmpien bileet koko ajan sulan maan aikaan. Silloin oli kyllä vielä toinen kauppa ja kioskikin paikalla lisäämässä vilkkautta.


    • from dallas

      bronxi on ihan ok!

    • riksulainen

      ihan hyvä paikka riksu on ollu asua. ei täällä niin hirveesti mitään tapahu.

    • missäpoliisitaasoli

      Taas eilen kuului kauhea räjähdys, nyt keskellä päivää täällä Peltsissä. Kuka rakentelee näitä pommeja? Monta ilmoitusta poliisille tehneenä en ymmärrä miksi tekijää ei saada kiinni. Pamauksia päivin ja öin, nyt vuosia kaiken muun hirvityksen lisäksi, mitä tosiaan piisaa. Tulipalojakin ihan koko ajan. Peltsi on helvetti.

      • kukaaneimahdamitään

        NÄMÄKÖ NIITÄ TAVALLISIA ELÄMÄN ÄÄNIÄ JOITA PITÄISI SIETÄÄ ??????!!!!!!!!!


      • kapoom

        VAI VIELÄ RÄJÄHDYS!!!
        Pommeja, jooooooooo...............................


      • böööööööö itelles
        kapoom kirjoitti:

        VAI VIELÄ RÄJÄHDYS!!!
        Pommeja, jooooooooo...............................

        SINÄ itse teossa !!!!! Jo vuosia yötä päivää paukutellut! Olisko aika lopettaa ennen kuin räjäytät vahingossa itsesikin leikeilläsi ilmaan ?


    • huaaaaaaah

      Täällä on ihan rauhallista, mua ei oo ainakaan elämä häirinny ja olen asunut täällä neljä ja puoli vuotta.

      Jos pelottaa, ei kannata ylipäätänsä muuttaa eikä liikkua ilta-aikaan Peltsin keskustassa.

      • radiohead

        Niin kyllä tämä lammen puoleinen osa Peltosaarta on kaikkein rauhallisin, täällä asuu mukavia lapsiperheitä ja vanhempia ihmisiä. Monet kehuvat tätä paikkaa rauhalliseksi ja hyväksi paikaksi asua.
        Peltsi on saanut huonon maineensa juuri sen alueen vuoksi, jolla on ne korkeat kerrostalot, Valtsu ja baari, ja jossa majailee känniläisiä ja narkkareita ym. epämääräisiä ukkeleita.

        Tämä on totuus!!!!!


    • purkakaa koko paikka

      Korkeatasoinen asuinalue. Merinäköalat ja varakasta, sekä hyvin toimeentulevaa väkeä.
      Asuntojen arvo nousee jatkuvasti.

      Jospa olisi noin, paikka Riihimäen ja koko eteläsuomen häpeäpilkku. Ankea ja köyhä slummilähiö.

      • Sasusavusauna

        Olen käynyt kouluni aikanaan 80-luvun lopun Peltsissä ja meno oli "vähän" villimpää silloin. Yleensä peltsiä eniten haukkuvat eivät tunne aluetta kunnolla tai yleistävät ja muistelevat jotain vanhoja deekujen sähläyksiä. Paria menokämppää lukuun ottamatta nukkumalähiö.


      • Uranuksenkatu

        Sasusavusauna:

        No jaa. Itse vietin opiskelijana vuodet 2004 - 2008 kyseisessä lähiössä. Poismuuton jälkeen ei ole jostain kumman syystä ollut tarvetta koskaan palata edes visiitille, vaikka henkilökohtaisesti en mitään suurempia kuumotuksia ole kokenut. Ja talokin jossa asuin oli oikein rauhallinen.

        Kyllä tämän asuinalueen yleinen ilmapiiri piti siitä itsessään huolen, että tarpeeksi ankean muistijäljen se jätti. Ei se normaalia ole nähdä sammuneita alan miehiä klo 11 kevätaamuna 100m päässä kotoasi, ilman että kukaan on niitä poiminut edes talteen 1-2h kuluttua edellisestä kohtaamisesta. Samalla kun sekakäyttäjät ottaa vieressä yhteen nyrkein ja huudetaan toisille "että sulla on porttikielto Peltsiin ei olis kannattanut tulla!". Tästä silmänräpäys, niin minut ohitti juoksujalkaa nuori jätkä juoksukaljojen kanssa ja tokas "vähän urheilujuomaa" ja sillä oli ylpeä daami odottamassa suihkulähteellä hihkaisten "Hyvä kulta sä sait ne!" :D

        Haha. Se aamupäivä oli varmaankin yksi absurdeimmista kokemuksista elämässäni. No, sitten näitä vastaavia tilanteita, eri mittasuhteissa, näki tämän tästä. Ja lopulta siihen alkoi jopa tottumaan. En tiedä onko sekään kovin ok, että ihminen kokee tämän varsin "arkipäiväiseksi" elämäksi omalla asuinalueellaan.

        En mä tiedä haettiinko tällä nyt vielä tuoreempaa mielipidettä, mutta oma mielipiteeni on:

        Suosittelen kaikkia Peltosaaresta mitään tietämättömiä pitämään asian ennallaan ja ei kannatakaan ottaa selvää. Se tieto ei tuo mitään lisäarvoa teidän elämälle, jos ette tiedä millainen paikka Peltosaari on. Vihaajat vihaa jne. Itse en nauttinut asuinalueestani tuolloin. Hyvä jos joku pitää.


    • kintosiaan

      oikein asiantuntijoitapaskoja asukkeja siel tääl

    • Inkku_70

      Asuin Pelosaareessa vuosina 1982-1985 ja 1986-1995, joten minulla on vanhentunutta perspektiiviä. Peltsissä oli Peltsin jengit, jotka vetivät turpaan tielle sattunutta muualta tullutta. Eräs kuulusimmista rikostarinoista on erään vuonna 1968-syntyneen silloin nuoren miehen suorittama tappo, jonka seurauksena kyseinen henkilö olisi joutunut istunnolle, mutta päättikin tehdä itsemurhan hirttäytymällä erään Otavankadun talon päätyyn. Kyseinen kaveri asui tässä Otavankadun kerrostalossa ja erään ystäväni yläpuolella. Hän oli niin sanottuja Harjunrinteen koviksia ja tupakkanurkkalaisia.

      • Anonyymi

        Näitä sakkeja oli tosiaan silloin, oli paljon kasvuikäistä porukkaa ja nuorisoa.


    • Inkku_70

      Olen muuten tulossa huomenna katsastamaan vanhat paikat ja "soitattamaan", manaamaan vanhat haamut esille. Olen ollut poissa 16-vuotta, silloinkin vain vaihvihkaa kävin Patastenmäellä aika ajoin. Isä on poissa, kaverit poissa ja HENKIMAAILMASSA PITKÄN AIKAA. Mutta, '''' palaan Riksuun. Kun ''''man ja ''''man katsoivat toisiaan silmiin Peltosaaren sillalla 1980-luvun puolessavälissä ja olivat surullisia.

    • Juhani_87

      kiva puistobaari siinä pihassa oli oikein alamaailman juhlijoiden kera kun tällä viikolla ohitse kuljin... hirveetä örvellystä...olisi painajaista asua tuommoisessa talossa

      • Kysyjä

        Miten muuten erotat alamaailman ihmiset?


    • k-kaupanasiakas

      ei ollut enää pihajuhlia penkkeineen eilen. olisko taas jollain ilmoitus vapaasta rauhallisesta vuokra-asunnosta niin pitää häiriötekijät hetkeks näkyviltä pistää pois .kovasti siinä sitä juhlatunnelmaa näyttää piisaavan siinä talossa. pitäisi olla kuuro ja sokea jos ei oo huomannu.

    • EiMissäänTapauksessa

      Jos ei muualta asuntoa löydy niin mikä ettei. Vapaaehtosesti en sinne muutaisi.

    • AsuntojaOnKyllä

      vuokra asuntoja kyllä löytyy ihan kunnollisiltakin alueilta Riihimäeltä, ja ihan samaan hintaan

    • Asuja

      Suosittelen esim Hirsimäkeä. Mukava ja rauhallinen paikka. Putkiremontit tehty ym.

    • Anonyymi

      Halpa ja hyvä eli paska

    • Anonyymi

      Juoppoja paljon telluskatu 4

      • Anonyymi

        Talo on entinen vanhustentalo/palvelutalo, nykyään asunnot ovat sitten normaalisti vuokralla. Tosiaan iso torni täynnä pieniä vuokrakämppiä kuten joku tuossa edellä sanoi. Ainakin ennen siinä oli vielä aika halvat vuokratkin, niin en ihmettele että viihdepuolen sakkia majailee talossa.


    • Anonyymi

      En suosittele! Vaikka itse hieman laitapolun kulkijaksi ns vois sanoa jos leimataan ,mutta itse koen haluavani lapsiystävällisempään ja ilman ötökkä pelkoja. Talossa paha lude ongelmaa ajoittain myöskin. Ja itse en suosittele taloa en sit kellekään. Jokaisessa paikas on miinukset ja plus. Mut itse en henk kohtasesti tykkää.

      • Anonyymi

        Onko luteita siis vieläkin ja koko talossa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe