kokemuksia chydenius-instituutin luokanopettaja koulutuksesta?

sinne haaveileva

kyselen tässä varsinkin perheellisten ja "lapsellisten" käytännön kokemuksia...itselläni kolme lasta tokaluokkalaisesta seiskaluokalaiseen...onko perheellinen itsemurha haaveillakaan täysipäiväisestä opiskelusta kokkolassa kun perhe jäisi kotipaikkakunnalle ja aviomieskin paljon paljon töissä??
intoa allekirjoittaneella kyllä olisi, ehkä mahkuja päästä sisällekin. toisaalta mielenkiintoa olisi myös erityipedagoiikan opiskelusta esim. jyväskylässä.
kertokaapa kokemuksianne, olisin kiitollinen!!

3

2640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möheli

Minä kuule täällä samaa pohdiskelen. Minulla myös kolme lasta, mutta nuorempia. Mitähän muita luokanopen koulutukseen kuuluvia aineita kuin kasvatustieteen perus- ja aineopinnot vois opiskella avoimen kautta jo etukäten valmiiksi? Siten sais vähän helpotettua itse Chydiksessä opiskelua. Varmaan kieli- ja viestintäopinnot vois suorittaa avoimessa, mutta niistä ei montaa opintopistettä kerry. Jospa joku viisaampi osais meille vastata!:)

• sinne haaveileva

mä olen lto pohjakoulutukseltani ja sitten ole tehnyt alku-esiopetuksen 15 ov ja erkan 15 ov ja nyt aloittelen erkan aineopintoja. tuosta ltosta en usko mitään helpotusta tulevan, mutta noista muista jotain..
      olen vain "kuullut" että siellä on suurinpiirtein 9-21 opetusta ja ma-pe...jklssä esim. erkkaa opiskellessa voisi ehkä itse paremmin asettaa tavoitteet ja opintosuunnitelma ehkä tyyliin kolme päivää jklssä? tietenkin jos haluaa valmistua nopeasti asia on eri.
      eikös chydeniuksessakin tehdä yksillöllinen opintosuunnitelma vai muistanko omiani??
      toivottavasti joku käynyt lukisi ja vastaisi!!

• sanoa instituutin

toiminnasta, mutta jos LTO on lähivuosina suoritettu, olet siis suorittanut kasvatustieteen kandin? se on heti kolme vuotta pois opinnoista. mikä tahansa (erkka, kielet, psyka...) kelpaa kasviksen sivuaineeks, ja näitä kaikkia voi lukea avoimessa. myös kieli ja viestintäopinnot kannattaa suorittaa, viakkeivät ne ole monen pisteen arvoisia, mutta pakollisia, joten paljon ne säästävät aikaa, kun nämä on jo pohjalla. olen kuullut että siellä saa opiskella melko hyvin omassa tahdissa, eli vaikka läsnäoloa on paljon, perhesyyt ymmärretään hyvin itsenäisen työskentelyn vaihtoehdossa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe