Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ihmettelevä

safestory

asiallisia vastauksia..kiitos.tuttavani vetää diapam 10mg ainakin 2aamuisin,seroguelia 50mg,opamoxia 30mg "tarvittaessa" laitonta testosteronia ja rauhoittavista löytyi myös medipam,taitaa olla diapamia eri nimellä.-seuraavana päivänä keppanaa ja tiukkaa viinaa,aamulla on saattanut ottaa viel diapamia 10-20mg,krapulaan taas pameja ja iltapäiväl seroquelia"vatsaoireisiin" ja taas yöx opamoxia että saa nukuttua.mahdollisia seurauksia?

12

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huh.

      Psykoottisia tiloja tulee moisella mielettömällä sekakäytöllä. Bentsokoukusta on vielä vaikeampi irrottautua, kuin viinasta.
      Sekakäytöllä haitat moninkertaistuvat.
      Psykiatrinen sairaala odottaa.
      Ehkä jopa tahdonvastaisena hoitona poliisien viemänä aikanaan.

    • ....

      Tuollaisesta kuurista tuskin enää täyspäiseksi toivutaan.

    • Miten?

      Opamox, Diapam, Medipam - kaikki bentsodiatsepaameja,
      ja kaikkia samaan aikaan, ja siihen sekoitukseen Seroquel-skitsofrenialääkettä hallusinaatioita poistamaan, sekä testosteroneja, joka sekin aiheuttaa psykooseja yliannostettuna ja kaiken karmeuden kruunaamiseksi viinaa joukkoon...
      Ei todellakaan hyvältä näytä.
      Reseptejään ei liene yhdeltä lääkäriltä hankkinut, ja jos on, lääkäriä on huijattu tai on täysin edesvastuuton.
      Ihan hirvittävää luettavaa.

      • safestory

        kai se on mahdollista suhteilla hommata mitä vain.hänen edellinen muija oli sairaalassa töissä....itse en oo koskaan joutunut kokeilemaan rauhottavaa,edes ennen leikkausta en ole ottanut esilääkitystä.olen niin päihdevastainen.kyllähän maalaisjärkikin jo sanoo tosta sekotuksesta jotain mutta nyt hiukan avarsi enemmäm omaa näkemystä.osaa pysyä kaukana tollasista.kiitos vielä.


    • neitsyt tiikeri

      nyt on pakko kysyä.. onko näistä lääkkeistä mitään nimenomaisesti määrätty hänelle?? tai onko hänellä mitään oikeaa sairautta (esim. mielenterveys ongelmia) mihin nämä lääkkeet tai osa niistä on tarkoitettu??

      jos tuttavasti oikeasti vetää tällaiset määrät lääkkeitä huvikseen niin olkaa nyt ystäviä hädässä ja auttakaa toista lopettamaan tollanen pelleily.. Lääkkeitä on sen verran hurjat määrät ja sen verran hurjia lääkeitä että niihin tulee riippuvuus, ne vaikuttavat erittäin paljon mieleen pitkälläkin aikajaksolla jne. jne. Lääkeriippuvuus on yhtä vakava asia kuin huumeriippuvuus joten nyt oikeasti jos välität tuttavastasi niin puuttukaa peliin jollain tavalla.. ensimmäisenä varmasti auttaa suora puhe tuttavalle että miksi, mikä hyöty, mikä tarkoitus jne. siinäkin selviää jo paljon asioita.. mutta oikeasti puuttukaa asiaan..!

      • safestory

        Ja kovasti.Lääkkeistä ainoastaan seroquel on määrätty,jota ei ilmeisesti säännöllisesti ota edes.
        Kauheasti en tie diagnooseista kun toinen valehtelee silmät suut täyteen.Hän ei halua apua.Kuulin juuri että lääkkeiden ja alkoholin sekakayttöä on jatkunut jo 4 vuotta.Eli heppu on hyvin syvällä....Pidempi hoitojakso tuossa välissä n.9kk suljetulla..siellä kuntoutunut hyvin ja päässyt jotenkin elämään kiinni,sai kämpän ja auton hommattu jopa työt itselleen mutta sama sekakäyttö jatkunut melkein heti kun aloittanut itsenäisen elämän.tätä nykyistä itsenäistä asumista on kestänyt n.4kk ja nyt jo monta eri työpaikkaa kun ei pysty hoitaa kuin ehkä viikon tai kaksi säännöllisesti.todella surullista.kaveri on vasta 27 vuotias.melkein joka päivä itkettää kun miettii miten vois puuttuua mutta enempää ei voi tehdä..katkaisee välit heti kun yrittää puhua asiasta.


      • neitsyt tiikeri
        safestory kirjoitti:

        Ja kovasti.Lääkkeistä ainoastaan seroquel on määrätty,jota ei ilmeisesti säännöllisesti ota edes.
        Kauheasti en tie diagnooseista kun toinen valehtelee silmät suut täyteen.Hän ei halua apua.Kuulin juuri että lääkkeiden ja alkoholin sekakayttöä on jatkunut jo 4 vuotta.Eli heppu on hyvin syvällä....Pidempi hoitojakso tuossa välissä n.9kk suljetulla..siellä kuntoutunut hyvin ja päässyt jotenkin elämään kiinni,sai kämpän ja auton hommattu jopa työt itselleen mutta sama sekakäyttö jatkunut melkein heti kun aloittanut itsenäisen elämän.tätä nykyistä itsenäistä asumista on kestänyt n.4kk ja nyt jo monta eri työpaikkaa kun ei pysty hoitaa kuin ehkä viikon tai kaksi säännöllisesti.todella surullista.kaveri on vasta 27 vuotias.melkein joka päivä itkettää kun miettii miten vois puuttuua mutta enempää ei voi tehdä..katkaisee välit heti kun yrittää puhua asiasta.

        joo no ei kauheen hyvältä kuulosta.. Hänellä on varmasti jo noin pitkän käytön jälkeen jonkin asteinen riippuvuus tohon elämäntyyliin eikä siitä ole helppo päästä pois.. Hän myös varmasti pakenee jotain osaa todellisuudesta niiden lääkkeiden sun muiden avulla.. Vaikka hän ehkä itse haluaisikin pois kierteestä mutta silti se olevinaan turvallinen ja hyvä olo pitää hänet siinä..

        Nyt on kuitenkin pakko vielä kysyä että millainen hänen lähipiirinsä on..?? onko siellä muita lääkkeiden väärinkäyttäjiä vai onko hän ainoa??

        Kuitenkin näissä asioissa valitettava tosiasia on vain se että ketään ei pysty väkisin auttamaan ellei toinen itse halua apua.. Yleensä siinä vaiheessa kun ihminen rupee haluamaan apua niin tilanne on kuitenkin jo kärjistynyt erittäin pahaksi.. mutta sille ei oikeastaan ketään voi mitään..
        Ainoa mitä ehkä voitte (riippuen tietty lähipiiristä) on kaikki yhdessä vielä yrittää puhua hänelle järkeä.. Jos kaikki lähimmäiset yhdessä koittavat puhua hänelle järkeä niin ehkä se saattaisi auttaa koska puhe tulee kaikilta niiltä ihmisiltä kenestä hän myös välittää.. Välien katkaiseminen puhumisen jälkeen tarkoittaa nimenomaan sitä että hän koittaa paeta todellisuutta koska hän kyllä jossain sisimmässään tietää mitä se on.. Pakkohoito suljetulla ei sinänsä ole mikään ratkaisu vaan sen ihmisen pää pitäisi saada käännettyä koko väärinkäyttöä vastaan ennen kun voi mitään muuta tehdä..

        Välität varmaan ystävästäsi paljon mutta älä kuitenkaan liikaa lähde pilamaan omaa elämääsi toisen ongelmilla... muista itseäsikin välillä ja pidä itsestäsinkin huolta..


      • safestory
        neitsyt tiikeri kirjoitti:

        joo no ei kauheen hyvältä kuulosta.. Hänellä on varmasti jo noin pitkän käytön jälkeen jonkin asteinen riippuvuus tohon elämäntyyliin eikä siitä ole helppo päästä pois.. Hän myös varmasti pakenee jotain osaa todellisuudesta niiden lääkkeiden sun muiden avulla.. Vaikka hän ehkä itse haluaisikin pois kierteestä mutta silti se olevinaan turvallinen ja hyvä olo pitää hänet siinä..

        Nyt on kuitenkin pakko vielä kysyä että millainen hänen lähipiirinsä on..?? onko siellä muita lääkkeiden väärinkäyttäjiä vai onko hän ainoa??

        Kuitenkin näissä asioissa valitettava tosiasia on vain se että ketään ei pysty väkisin auttamaan ellei toinen itse halua apua.. Yleensä siinä vaiheessa kun ihminen rupee haluamaan apua niin tilanne on kuitenkin jo kärjistynyt erittäin pahaksi.. mutta sille ei oikeastaan ketään voi mitään..
        Ainoa mitä ehkä voitte (riippuen tietty lähipiiristä) on kaikki yhdessä vielä yrittää puhua hänelle järkeä.. Jos kaikki lähimmäiset yhdessä koittavat puhua hänelle järkeä niin ehkä se saattaisi auttaa koska puhe tulee kaikilta niiltä ihmisiltä kenestä hän myös välittää.. Välien katkaiseminen puhumisen jälkeen tarkoittaa nimenomaan sitä että hän koittaa paeta todellisuutta koska hän kyllä jossain sisimmässään tietää mitä se on.. Pakkohoito suljetulla ei sinänsä ole mikään ratkaisu vaan sen ihmisen pää pitäisi saada käännettyä koko väärinkäyttöä vastaan ennen kun voi mitään muuta tehdä..

        Välität varmaan ystävästäsi paljon mutta älä kuitenkaan liikaa lähde pilamaan omaa elämääsi toisen ongelmilla... muista itseäsikin välillä ja pidä itsestäsinkin huolta..

        sukulaiset on ihan ok,ovat yrittäneet auttaa ja tukea niinkuin minäkin,eilen olin juuri yhteydessä hänen siskoon,joka oli tosi yllättynyt että taas tossa jamassa.kaveri osaa puhua niin lipevästi asian vierestä.olen ainoa päihteetön joka on nähnyt läheltä tätä touhua.olen itsekin yrittänyt puhua hänelle järkevästi,mutta löi luukut kiinni eikä vastaa puhelimeen joten laitoin viestin,kauniisti että menisi vieroitukseen.ei vastausta.hänen veli kuoli 34vuotiaana sekakäytön seurauksena 2,5vuotta sitten..mikään ei näköjään saa järkiin sitä hemmoa.Kaveripiiri on samanlaista touhottajaa,hemmo on ainoo joka välillä kykenee töissä käymään.kaveripiiri on vuosia ollut samanlaista vain tyypit vaihtuu välillä mutta elämäntapa on sama.
        ja juu,välitän ihan hel...tisti,mutta ymmärrän nykyään sen etten itse voi pelastaa häntä.olla vain tukena,mutta sitäkään hän ei enää halua.


      • neitsyt tiikeri
        safestory kirjoitti:

        sukulaiset on ihan ok,ovat yrittäneet auttaa ja tukea niinkuin minäkin,eilen olin juuri yhteydessä hänen siskoon,joka oli tosi yllättynyt että taas tossa jamassa.kaveri osaa puhua niin lipevästi asian vierestä.olen ainoa päihteetön joka on nähnyt läheltä tätä touhua.olen itsekin yrittänyt puhua hänelle järkevästi,mutta löi luukut kiinni eikä vastaa puhelimeen joten laitoin viestin,kauniisti että menisi vieroitukseen.ei vastausta.hänen veli kuoli 34vuotiaana sekakäytön seurauksena 2,5vuotta sitten..mikään ei näköjään saa järkiin sitä hemmoa.Kaveripiiri on samanlaista touhottajaa,hemmo on ainoo joka välillä kykenee töissä käymään.kaveripiiri on vuosia ollut samanlaista vain tyypit vaihtuu välillä mutta elämäntapa on sama.
        ja juu,välitän ihan hel...tisti,mutta ymmärrän nykyään sen etten itse voi pelastaa häntä.olla vain tukena,mutta sitäkään hän ei enää halua.

        kuulostaa aika pahalta tilanteelta..
        Tosiasia on kuitenkin se että loppupeleissä ketään ei pysty vaikuttamaan toisen ihmisen elämään ellei toinen anna siihen mahollisuutta.. Sillä lailla asia näyttää nyt olevan.. Jos kaveri ei itse halua auttaa itseään niin siihen ei ketään muukaan pysty..

        Tällä hetkellä vaikka kuinka paljon välitätkin kaveristasi niin kannattaa sinunkin ottaa vain vähän välimatkaa ja luovuttaa vaikka se vaikeaa onkin.. Kuitenkin oman mielenterveytesikin takia se olisi tällä hetkellä varmasti paras ratkaisu.. Ilmoita hänelle oikeasti ettet vain pysty katsomaan tuollaista vierestä ja tee hänelle selväksi että siinä kohtaa kun hän haluaa oikeasti päästä pois kaikesta pas..sta niin olet täysin hänen tukenaan.. Silloin hän tietää miksi otat etäisyyttä mutta tietää myös että kun hän haluaa muuttaa elämänsä suuntaa niin siinä on joku vieressä tukemassa täysin, jolloin suunnan muuttaminen on helpompaa kun tietää ettei ole yksin.. Myös kaverin lähteminen vierestä saattaa herättää halun muuhun elämään koska huomaa että menettää kaikkien aineiden takia paljon muita tärkeämpiä asioita elämässään..

        On oikeasti vaikea auttaa toista ja sitten huomata ettei mikään auta.. Vaikka haluaisi että toinenkin ymmärtäisi mitä tekee mutta kun se ei aina mene niin.. Jossain kohtaa pitää vain osata luovuttaa ja päästää irti.. ihan itsensäkin takia.. muistathan sen..=)


      • safestory
        neitsyt tiikeri kirjoitti:

        kuulostaa aika pahalta tilanteelta..
        Tosiasia on kuitenkin se että loppupeleissä ketään ei pysty vaikuttamaan toisen ihmisen elämään ellei toinen anna siihen mahollisuutta.. Sillä lailla asia näyttää nyt olevan.. Jos kaveri ei itse halua auttaa itseään niin siihen ei ketään muukaan pysty..

        Tällä hetkellä vaikka kuinka paljon välitätkin kaveristasi niin kannattaa sinunkin ottaa vain vähän välimatkaa ja luovuttaa vaikka se vaikeaa onkin.. Kuitenkin oman mielenterveytesikin takia se olisi tällä hetkellä varmasti paras ratkaisu.. Ilmoita hänelle oikeasti ettet vain pysty katsomaan tuollaista vierestä ja tee hänelle selväksi että siinä kohtaa kun hän haluaa oikeasti päästä pois kaikesta pas..sta niin olet täysin hänen tukenaan.. Silloin hän tietää miksi otat etäisyyttä mutta tietää myös että kun hän haluaa muuttaa elämänsä suuntaa niin siinä on joku vieressä tukemassa täysin, jolloin suunnan muuttaminen on helpompaa kun tietää ettei ole yksin.. Myös kaverin lähteminen vierestä saattaa herättää halun muuhun elämään koska huomaa että menettää kaikkien aineiden takia paljon muita tärkeämpiä asioita elämässään..

        On oikeasti vaikea auttaa toista ja sitten huomata ettei mikään auta.. Vaikka haluaisi että toinenkin ymmärtäisi mitä tekee mutta kun se ei aina mene niin.. Jossain kohtaa pitää vain osata luovuttaa ja päästää irti.. ihan itsensäkin takia.. muistathan sen..=)

        Näin olen itsekin sen asian pähkäillyt ja kertonut myös hänelle,että se on hänen käsissään koko homma..ei vastausta.no jospa ainakin olisin sen saanut miettimään asiaa.
        rajat olen vetänyt ja se oli kova paikka kaverille..ja myös minulle kun sain aika inhottavia viestejä sen jälkeen..mm.hakekaa haudasta,eihän tätä mätäää elämää kestä..kertoo sen ajatusmaailmasta.mutta hän tietää että olen täällä jos tukea tarvitsee,jos hakee hoitoa.Kiitos sinulle on ollut vapauttavaa saada tukea ja keskustella!!!


      • Valokaari
        safestory kirjoitti:

        Näin olen itsekin sen asian pähkäillyt ja kertonut myös hänelle,että se on hänen käsissään koko homma..ei vastausta.no jospa ainakin olisin sen saanut miettimään asiaa.
        rajat olen vetänyt ja se oli kova paikka kaverille..ja myös minulle kun sain aika inhottavia viestejä sen jälkeen..mm.hakekaa haudasta,eihän tätä mätäää elämää kestä..kertoo sen ajatusmaailmasta.mutta hän tietää että olen täällä jos tukea tarvitsee,jos hakee hoitoa.Kiitos sinulle on ollut vapauttavaa saada tukea ja keskustella!!!

        Hei!
        Ihmetyttää että päihteettömänä ihmisenä olet jaksanut hänen seuraansa.mahdat olla ahdistunut. yleensä rankasti päihteitä käyttävät eivät edes piittaa päihteettömistä, elleivät saa näiltä esim rahaa, ruokaa, katon pään päälle tai sääliä niinä hetkinä kun sitä kaipaavat.
        Ystävääsi voi odottaa mielisairaala, hauta tai vankila.

        Voi myös olla että hän lopettaa, tulee uskoon tai vaan päättää lopettaa. ei sitäkään pidä unohtaa, että elämä voi kyllä muuttua. mutta siinä sinä et voi häntä auttaa, sinä et voi sanoa hänelle mitään sellaista mikä saisi hänet lopettamaan.
        Itse lähinnä käytin hyväkseni päihteettömiä läheisiäni silloin kun itse olin päihdeongelmainen. Purin kaiken pahan oloni heihin, valehtelin ja lypsin rahaa. En juurikaan piitannut muusta kun siitä että saan pääni humisemaan.ilman omantunnon pistoksia..
        Sittemmin tullut koettua sekin millaista on olla se joka on huolissaan läheisen päihteidenkäytöstä.
        Olen maanitellut ja uhkaillut saadakseni häntä muuttamaan elämäänsä kunnes tajusin ettei se auta, oma elämä kärsii.nyt voin itse paremmin kun olen ottanut etäisyyttä häneen.välit ei ole kokonaan poikki ja voidaan joskus soitella mutta minä en enää ala häntä "parantamaan" tai edes vaadi häneltä sitä.
        Ota etäisyyttä, oman elämäsi tähden.Vaikka tiedän, ettei tule helppoa olemaan.


      • Alkoholisti
        neitsyt tiikeri kirjoitti:

        kuulostaa aika pahalta tilanteelta..
        Tosiasia on kuitenkin se että loppupeleissä ketään ei pysty vaikuttamaan toisen ihmisen elämään ellei toinen anna siihen mahollisuutta.. Sillä lailla asia näyttää nyt olevan.. Jos kaveri ei itse halua auttaa itseään niin siihen ei ketään muukaan pysty..

        Tällä hetkellä vaikka kuinka paljon välitätkin kaveristasi niin kannattaa sinunkin ottaa vain vähän välimatkaa ja luovuttaa vaikka se vaikeaa onkin.. Kuitenkin oman mielenterveytesikin takia se olisi tällä hetkellä varmasti paras ratkaisu.. Ilmoita hänelle oikeasti ettet vain pysty katsomaan tuollaista vierestä ja tee hänelle selväksi että siinä kohtaa kun hän haluaa oikeasti päästä pois kaikesta pas..sta niin olet täysin hänen tukenaan.. Silloin hän tietää miksi otat etäisyyttä mutta tietää myös että kun hän haluaa muuttaa elämänsä suuntaa niin siinä on joku vieressä tukemassa täysin, jolloin suunnan muuttaminen on helpompaa kun tietää ettei ole yksin.. Myös kaverin lähteminen vierestä saattaa herättää halun muuhun elämään koska huomaa että menettää kaikkien aineiden takia paljon muita tärkeämpiä asioita elämässään..

        On oikeasti vaikea auttaa toista ja sitten huomata ettei mikään auta.. Vaikka haluaisi että toinenkin ymmärtäisi mitä tekee mutta kun se ei aina mene niin.. Jossain kohtaa pitää vain osata luovuttaa ja päästää irti.. ihan itsensäkin takia.. muistathan sen..=)

        On muuten myös sellainen asia, että päihderiippuvainen tuskastuu kun häntä yritetään "auttaa", ja se johtaa vielä kovempaan päihteiden käyttöön, koska päihderiippuvainenkaan ei haluaisi että hänestä ajatellaan mitään negatiivista tai ollaan huolissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe