onko rehellistä jos lahjoitetaan lähetystorille hyväntekeväisyyteen et myyjät vievät suoraan parhaat tavarat omiin tarkoitukseen.minusta jos sinne lahjoitetaan niin ensin pitäisi laittaa yleiseen myyntiin ja jos ei päivään pariin asiakkaat osta niin sen jälkeen olisi myyjillä oikeus ostaa.joo ja sit tallainen juttu et jos varaus on tuotteesta niin ei näy pitävän. varasin tuotteen kun tuotteesta puuttui hinta.otti varauksen vastaan ja laittoi lapun et varattu.no myyjä laittoi lapun aamulla ja oli kuulemma heti mennyt.soitin aamulla et tulen sen hakemaan nyt niin myyjä sanoi et se on myyty jo.ostiko siis myyjä itse. paljonkin olen havainnut vastaavanlaisia tapauksia.sen jälkeen olen vienyt tavarani invaliidien kirpputorille jossa on iloinen vastaanotto.tuottokin menee kotimaan invaliideille.tai suoraan roskikseen. itse olen työtön joten olen erittäin pahoillani tälläisestä käytöksestä.näinkö tekevät " oskovaiset#
varkauden lähetystori Fida
30
4080
Vastaukset
- löytöretkeilijätär
Fidan työntekijöillä on oikeus ostaa liikkeen tuotteita. Saahan myidenkin kauppojen myyjät ostaa liikkeestään mitä haluavat! Fidan myyjillä on luullakseni niin pieni palkka ettei sillä muualta mitään saa hankituksi ;D
- Anonyymi
Tein aikoinaan kahta työtä,toinen eräällä kirpparilla ja toinen oli sitten työ,johon minulla koulutus. Ihan hyvin pärjäsi niillä tuloilla,mutta totta kai ostan,jos halvalla saa valkattua. Arabian astioita ym ja voi myydä tori.fi sitten eteenpäin kun itse ei enää tarvitse. Niistä jos joku kateellinen niin voi viude sanon minä😄
- uskova
En kuulu mihinkään kirkkoon ,olen vain uskossa Jeesukseen.Käyn paljon kirppiksillä,kun eläkkeellä olen.Ihmiset on virheellisiä jopa mekin uskovaiset.Emme ole enkeleitä.Osa lähetyskirppiksen työntekijöistä on helluntalaisia uskovia ja osa työnvälityksen kautta tulleita kaikki eivät varmaan ole uskossa.Minä toivon että löydät vielä kauniimpia vaatteita ja halvalla tai saat ilmasiksi.Muista,ihmisiin joutuu pettymään,mut Jumalaan ei.
- epäusko
ostaa /ottaa myöskin varattu tuote. mitä tarkoittaa siis varaus?
- saman kokenut
joo näin tekevät. et ole ainoa.
- en varaile
Eikös kirpparit ole paikkoja joissa ostetaan tuote heti, jos sopiva löytyy. Eihän ne paljon maksa... Di Bellinot on sitten eri juttu.
- Haisevat rätit
en varaile kirjoitti:
Eikös kirpparit ole paikkoja joissa ostetaan tuote heti, jos sopiva löytyy. Eihän ne paljon maksa... Di Bellinot on sitten eri juttu.
"menetys" olla näin kova pettymys?? Ensinnäkin aina tulee uusia... todennäköisesti vielä parempia ja halvemmalla.
Ja toisaalta toi varaus homma on ihan hanurista, ainakin kirpparin pitäjän kannalta. Luulempa että näitä varailijoita piisaa... pääosa ei vaan koskaan tule hakemaan näitä varauksiaan. Joko ovat löytäneet toisaalta tai sit tulleet vaan toisiin aatoksiin.
Minusta olisi reiluinta että niitä ei varailtaisi ollenkaan. Se joka ekana laittaa rahat tiskiin saa. Ja jos hinta puuttuu niin sit täytyy kysyä milloin se hinta on, ja tulla sit uudelleen kaupantekoon. - haloooooo
en varaile kirjoitti:
ei voi ostaa ku hinta puuttuu.myyjä laittaa itselleen sopivan hinnan ja ostaa.että näin.
- lukihäiriöinen?
haloooooo kirjoitti:
ei voi ostaa ku hinta puuttuu.myyjä laittaa itselleen sopivan hinnan ja ostaa.että näin.
Aloitus oli taas kirjoitettu ilman isoja kirjaimia ja muutenkin miten sattuu. Ja "kummallisesti" nämä myötätuntoiset kirjoitukset ihan samalla tyylillä ;D
- Kirppis työnä
haloooooo kirjoitti:
Hei, emme me laita omiin itselle varattuihin tavaroihin itse hintoja, eihän siitä mitään tulisi, siksi myymälänhoitaja tai muuten vastuussa oleva henkilö hinnoittelee myyjien ostamat tavarat.
ps, meillekkin on tärkeää mihin meidän omat rahamme menvät :o)
- MUTTA MINÄ
Pyysin kerran vettä lasillisen,olisin tarvinnut heti ottaa lääkkeen.En saanut,heidän ei kuulu antaa.Neuvottiin lähin kahvila.En meinannut eteenpäin enää päästä.Kristillisyyttäkö?Kenen määräystä liene?
- huono paikka
Ja myöskin Wc- käynti on kielletty myöskin lapsilta ja raskaana olevilta .Outoa on.Luulis sen verran pystyä auttamaan.Käsketään menemään viereiseen kahvilaan.
- pissaan kotona
huono paikka kirjoitti:
Ja myöskin Wc- käynti on kielletty myöskin lapsilta ja raskaana olevilta .Outoa on.Luulis sen verran pystyä auttamaan.Käsketään menemään viereiseen kahvilaan.
sellaiset ohjeet annettu, että vessaan ei ulkopuoliset pääse niin mitäs siinä on valittamista. Siellähän voisi alkaa rampata väkeä pelkästään sen takia et pääsee vessaan. Tietysti joissakin tapauksissa voisi joustaa esim vanhukset.
- VÄÄRÄÄ
No, ei minulle ulisi mieleenkään mennä lääkkeenotton kirpputorille. Olisit heti mennyt suoraan sinne kahvilaan. Myös wc-käynnillä voi käydä paikassa, jossa on yleisö-wc, esim. kirjasto. Lapset on asia erikseen. On paljon kuivaksi opettelevia lapsia, jotka eivät aina tiedä, milloin hätä tulee. Vaikka kirpputori olisikin lähetystori, ei se tarkoita sitä, että se on täydenpalvelun talo, eikä tee työntekijää sen huonommaksi ihmiseksi. Ammattitaito on eri asia, ja siihen kuuluu oman työn vastuullisuus ja rehellisyys asiakspalvelussa.
- kirppiksellä??!!
VÄÄRÄÄ kirjoitti:
No, ei minulle ulisi mieleenkään mennä lääkkeenotton kirpputorille. Olisit heti mennyt suoraan sinne kahvilaan. Myös wc-käynnillä voi käydä paikassa, jossa on yleisö-wc, esim. kirjasto. Lapset on asia erikseen. On paljon kuivaksi opettelevia lapsia, jotka eivät aina tiedä, milloin hätä tulee. Vaikka kirpputori olisikin lähetystori, ei se tarkoita sitä, että se on täydenpalvelun talo, eikä tee työntekijää sen huonommaksi ihmiseksi. Ammattitaito on eri asia, ja siihen kuuluu oman työn vastuullisuus ja rehellisyys asiakspalvelussa.
Tulisi varmaan mieleesi ottaa lääke vaikka missä ,jos olisit saamassa mm epilepsia kohtauksen,astma tai sydä ym,elintärkeän lääkkeen varmaan ottaisit.Voi sinua joka et ymmärrä vielä elämää.Se joskus yllättää.Ei sairaskohtaukset ilmoita aina tulostaan.Olin "lähimmässä"kahvilassa ollut 20min ennen,mut lähetystorille kun saavuin olisin tarvinnut lääkkeen heti kun sairauskohtaus tuli.Missätahansa olisin muualla sen vesilasin saanut.
- terve ja onnellinen
kirppiksellä??!! kirjoitti:
Tulisi varmaan mieleesi ottaa lääke vaikka missä ,jos olisit saamassa mm epilepsia kohtauksen,astma tai sydä ym,elintärkeän lääkkeen varmaan ottaisit.Voi sinua joka et ymmärrä vielä elämää.Se joskus yllättää.Ei sairaskohtaukset ilmoita aina tulostaan.Olin "lähimmässä"kahvilassa ollut 20min ennen,mut lähetystorille kun saavuin olisin tarvinnut lääkkeen heti kun sairauskohtaus tuli.Missätahansa olisin muualla sen vesilasin saanut.
Jos on niin sairas, että tarvitsee kaupoilla käydessään lääkettä niin vaikkapa oma pillimehu käsiveskaan. Jos taas rakko falskaa niin siihenkin löytyy omat "vaipat". Jos kirpiksellä on vain yksi WC niin onhan se jo hygienia syistä vain henkilökunnalle.
- Anonyymi
huono paikka kirjoitti:
Uskovaiselta saa pyytää mitä tahansa ja olettaa että kaiken aina saa? Sitten ulistaan foorumeilla kun jotain eivät antaneet? Tämähän on jonkin sortin syrjintää joka nyt kohdistuu uskontoon, ei siis ihonväriin tai kieleen tällä kertaa. Tekeekö heidän uskonto mielestäsi sen että he ovat jotenkin velkaa sinulle?
- PALVELUA
JOS ASIAKKAALLE ON LUVATTU JOKIN TUOTE LAITTAA VARAUKSEEN, ON SEN OLTAVA VARATTUNA SOVITTUUN AIKAAN ASTI. TUOTETTA EI SAA LAITTAA TAKAISIN MYYNTIIN, ENNEN SOPIMUSAJAN MENTYÄ UMPEEN. JA, JOS NÄIN ON KOHDALLASI TOIMITTU, ON MYYJÄLLE ANNETTAVA VAROITUS. KAUPANTEOSSA ON SÄÄNNÖT JA NIITÄ EI TULE RIKKOA, VAIKKA KYSEESSÄ OLISI KIRPPUTORI.
- Tarkkailija-70
Päätit sitten kirjoittaa koko höpötyksesi isoilla kirjaimilla. Luulitko, että emme tunnista sinua? Kirppis on kirppis eikä mikään köyhien palvelutalo.
- mielipide?
Tarkkailija-70 kirjoitti:
Päätit sitten kirjoittaa koko höpötyksesi isoilla kirjaimilla. Luulitko, että emme tunnista sinua? Kirppis on kirppis eikä mikään köyhien palvelutalo.
Tarkkailija-70.Kirpparit n kaikille,eikä vaan "köyhille".Se on nykyisin vähän muotiasia.Myös varakkaamalla väestöllä on kirppari kamaa ja myös he itse myyvät omiaan.Myös järjen köyhyyttä on olemassa!
- Järkevä-70
mielipide? kirjoitti:
Tarkkailija-70.Kirpparit n kaikille,eikä vaan "köyhille".Se on nykyisin vähän muotiasia.Myös varakkaamalla väestöllä on kirppari kamaa ja myös he itse myyvät omiaan.Myös järjen köyhyyttä on olemassa!
Ei tainnut edellinen ymmärtää lukemaansa. Siinähän juuri oli ettei kirppis ole köyhien palvelutalo. Ja miksi juuri tällä kirppiksellä pitäisi päästä vessaan ja saada vettä? Ei noilla muillakaan tälläisiä palveluja ole. Olen samaa mieltä siitä, että myös järjen köyhyyttä on olemassa; viittaan edelliseen kirjoitukseen ;D
- Leidi D
Järkevä-70 kirjoitti:
Ei tainnut edellinen ymmärtää lukemaansa. Siinähän juuri oli ettei kirppis ole köyhien palvelutalo. Ja miksi juuri tällä kirppiksellä pitäisi päästä vessaan ja saada vettä? Ei noilla muillakaan tälläisiä palveluja ole. Olen samaa mieltä siitä, että myös järjen köyhyyttä on olemassa; viittaan edelliseen kirjoitukseen ;D
Pilkkaatte köyhiä ja sairaita.Kyllä tuo kaikki kuultaa kirjoitustenne läpi.Tiedättekö,monella kirpparimyyjällä on elämä aika hyvin,luksusta jopa.Eli varaa on muuhunkin kuin kirppis vaatteisiin.Köyhälle kuten minä kelpaa hyvin löydöt ja olen hyvilläni että näitä kirppiksiä on olemassa.Ettei köyhien palvelutalo,no jooo.Vielä,entäpä jos vettä pyytäneellä henkilöllä olikin mehua laukussa ,mutta shokin lähestyessä ei sitä muistanut?Aina oli juotavat mukana,ja sitten joutui kerjäämään lasin vettä että saisi lääkkeensä otettua?Niin siinä todella kävi,tiedoksenne.
- Kirppistyössä oleva.
Kirppis varauksista sen verran että oletko huomioinut että joku toinen asiaks saattaa ottaa varaus lappusi pois, ja toinen myyjä ei silloin tiedä varauksesta mitään ja myy tavaran, näin voi käydä vaikka kuinka pyrimme kertomaan toisillemme varauksista.
Lähetystori jossa työskentelen, toimii varauksissa näin, laitamme lapun tavaraan jossa on asiakkaan nimi, ja pidämme varauksen voimassa yhden vuorokauden, samaan lappuun voimme kirjoittaa kakkos varauksen joka taas on voimassa ekasta varauksesta vuorokauden ettenpäin, jos tuotetta ei haeta, vuorkauden kuluessa, poistamme ensimmäisen varauksen, jne...
Kerromme asiakkaalle heti varauksen voimassaolo pituuden, silloin ei tule ongelmia, joskus voimme sopia pidemmistäkin varauksista.
- Kirppistyössä oleva.
Emmekö me myyjät saa olla asiakkaita myös ;o)
Eikö ole kivaa tietää että tuomasi tavara olikin kivaa/ hauskaa joka meni heti :) ja onko kauheasti väliä sillä kenen rahat menevät hyvään tarkoitukseen, myyjän vai jonkun muun .
Meillä työntekijöillä on harvoin aikaa ihan ensiksi paneutua siihen mitä ihan itse tarvitsemme, olemmehan töissä siellä kirppiksellä ja näin ollen työ ensin ja sitten huvi.
Ei ole ollenkaan outoa nähdä työakveri vapaapäivänään penkomassa hyllyjä :o)- Rouva S ihminen
Kiitos, asiallisesta ja selventävästä kirjoituksesta. Eiköhän tuosta saa selvän hekin jotka kärsivät "järjenköyhyyss-syndroomasta" ;tauti tuntuu olevan hyvin yleinen nykyään. Mukavia työpäiviä ja aurinkoista syksyä sinulle sekä työtovereillesi!
- Anonyymi
on tavaroita hyviä
- Anonyymi
pappi
- Anonyymi
vanhainkoti
- Anonyymi
mark boals
- Anonyymi
Minäkin aikoinaan ostin parhaat päältä ,mitä sitten😄
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642