Käytin Cipralexia noin kaksi kuukautta ja lopetin käytön koska tuli niin paljon haittavaiktuksia.
Kun lopetin, niin ensimmäisen viikon aikana ei tullut lainkaan mitään haittavaikutuksia, mutta nyt kun Cipralexin lopetuksesta on kulunut runsas viikko, päässä omituisesti pyörii, ja eilen sekä toissapäivänä tuli päähän kuin jotain sähköiskuja, en osaa selittää paremmin, mutta päätä viilteli hetken aikaa oudosti. Voiko Cipralex aiheuttaa tällaista vaikka ilman lääkettä olen ollut noin puolitoista viikkoa ja tosiaankaan ekan viikon aikana ei tullut mitään oireita.
Tuota päässä pyörimistä ei ole ollut muina päivinä, paitsi ekan viikon aikana suunnilleen 10 minuuttia, mutta ei siis muita haittavaikutuksia tullut viikon aikana.
Cipralexin käytöstä huomasin sen että sinä aikana kun sitä käytin, Xanoria ei tarvinnut käyttää niin paljon kuin ennen, ei ollut yksinkertaisesti tarvetta, silti en tiedä olisiko Cipralexista ollut apua "tosipaikassa" eli olisinko kuitenkin jännittänyt/pelännyt edelleen väkijoukossa, mutta harmillista itseni kohdalla että Cipralex aiheutti niin paljon vaivoja, olisi varmasti pitkässä juoksussa ollut tosi hyvä lääke.
Kun lopetin, niin ensimmäisen viikon aikana ei tullut lainkaan mitään haittavaikutuksia, mutta nyt kun Cipralexin lopetuksesta on kulunut runsas viikko, päässä omituisesti pyörii, ja eilen sekä toissapäivänä tuli päähän kuin jotain sähköiskuja, en osaa selittää paremmin, mutta päätä viilteli hetken aikaa oudosti. Voiko Cipralex aiheuttaa tällaista vaikka ilman lääkettä olen ollut noin puolitoista viikkoa ja tosiaankaan ekan viikon aikana ei tullut mitään oireita.
Tuota päässä pyörimistä ei ole ollut muina päivinä, paitsi ekan viikon aikana suunnilleen 10 minuuttia, mutta ei siis muita haittavaikutuksia tullut viikon aikana.
Cipralexin käytöstä huomasin sen että sinä aikana kun sitä käytin, Xanoria ei tarvinnut käyttää niin paljon kuin ennen, ei ollut yksinkertaisesti tarvetta, silti en tiedä olisiko Cipralexista ollut apua "tosipaikassa" eli olisinko kuitenkin jännittänyt/pelännyt edelleen väkijoukossa, mutta harmillista itseni kohdalla että Cipralex aiheutti niin paljon vaivoja, olisi varmasti pitkässä juoksussa ollut tosi hyvä lääke.
Vastaukset 6
Vanhimmat
käytön jälkeen tule mitään oireita, mutta Cipralex tahtoo käyttäytyä jokaisessa ihmisessä eri lailla, joten voi se jälkikäteen noita oireita aiheuttaa.
Mitä haittavaikutuksia sait käytön aikana?
..aiheuttaa, tuo on mielestäni ihan normaali lopettamisen sivuvaikutus. Jo kahden kuukauden jälkeenkin. Päässä vähän heittää ja "sähköiskuja" saattaa tulla muutamia. Odottele rauhassa muutama päivä, eiköhän se siitä helpota!
Täällä on myös käynnissä Cipralexin lopetus. Ainettä käytetty tosin n. puolitoista vuotta. Hoitoannos oli 15 mg mistä lähdettiin tulemaan alas viime maaliskuussa 2,5 mg askelin. Tarkoitus oli pudottaa 4 viikon välein annostusta, koska reagoin aineen vaikutuksiin erittäin herkästi.
Ensimmäinen pudotus sujui oikein hyvin, ei juurikaan oireita, muutamana päivänä vähän huiputti ja lievää pahoinvointia. Sama kuin sinulla eka viikko oli hyvä, mutta toisella viikolla tuli nämä oireet.
Toinen pudotus 12,5:stä 10 mg:aan tuottikin jo enemmän ongelmia. Paniikin omaisia oireita ja ne alkoivat myöskin toisella viikolla. Tällöin päätettiin, että seuraava pudotus tehdäänkin vasta n. 8 viikon jälkeen. Oireet meni ohi viikon parin jälkeen ja sitten oli hyvä.
Kolmas pudotus 10 --> 7,5 sujui yllättävän hyvin. Jälleen pientä pahoinvointia ja jännittyneisyyttä ja vasta toisella viikolla.
Viimeisin pudotus kahden viikon takaa 7,5 --> 5. Eka viikko meni oikein hyvin. Toisella viikolla jälleen vähän paniikinomaisia tuntemuksia. Nyt sitten ootellaa josko nämä menisivät ohi.
Kaikille pudotuksille on ollut minun kohdalla yhteistä se, että seuraavana päivänä pudotuksesta on ollut erittäin hyvä olo ja yleensä koko viikko on mennyt mukavasti. Toisella viikolla ovat oireet tulleet ja ainakin toistaiseksi ovat myös menneet ohi eli ilmeisesti ainakaan toistaiseksi ei paniikki ole uusiutumassa ja toivottavasti ei uusiudukkaan.
Ilmeisesti tämä viive oireista johtuu aineen puoliutumisajasta ja siitä miten kukin siihen reagoi. Itse reagoin alkujaankin aika voimakkaasti ko. lääkkeeseen. Mutta minua tämä kuuri on ainakin auttanut.
jatkuu edelleen, tosin se ei tee sitä koko päivää mutta suurimman osan päivästä kuitenkin.
Kuinkahan pitkään tätä kestää?
Mä en pienentänyt lääkettä lainkaan, mulla lääkkeet loppui ja oli lääkkeen aikana niin hirvee olo että oli pakko lopettaa.
Näköjään jo kahdenkin kuukauden käytöstä saa tällaiset vaivat, vaikka annokset olivat pienet, eli 90% käyttöajasta otin 5Mg:stä ja loppuajan 10Mg:stä, ja sitä siitä osasta vain puolet. Jo, on lääkkeellä kovat tehot, tosin minulla haitalliset, päähän.
Oon itse syönyt nyt vuoden Cipralexia (10mg) ja tahtoisin lopettaa. Ei ole haittavaikutuksia lääkkeestä, mutta haluaisin muuten vaan koittaa tulla toimeen ilman. Pari kertaa koitin lopettaa tosta vaan ja kyllä pyöri niin kamalasti päässä ja tuli sähköiskuja ja pään nytkähtelyjä sekä tosi sekavia unia. Ensimmäisellä kertaa olin 4 päivää ottamatta ja viidentenä päivänä oksensin ja tuli kohtaus. Sitten aloitin uudestaan. Toisella kerralla olin vain 2 päivää ilman, koska pelotti mennä töihin, jos tuleekin pahempi olo siellä.
Jos kerran lääkkeestä et saa haittavaikutuksia ja on hyvä olo, älä missään nimessä lopeta!
Minä sain pahat haittavaikutukset, oli pakko lopettaa, en olisi halunnut lopettaa mutta haittavaikutuksia oli niin paljon ja ne olivat varsin ikäviä että oli pakko lopettaa!