Fani ja Tosi-fani

?!?!?!?!?

Voiko joku ystävllisesti kertoa mitä eroa on fanilla ja tosi-fanilla ?
Onko tosi-fani se joka juoksee joka Jarin keikalla ympärisuomea ja istuu eturivissä, kuvitellen että silmäiskut ja flirtti on vain ja ainoastaan hänelle !
Mikä aikuisia naisia vaivaa ovatko jääneet pahaisten teinien tasolle juupas eipäs mua se katto tyyliin..........

60

4497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin. Ehkä

      vielä lisäisin, että Tosi-fanille Jari on elämäntapa ja jonkinasteinen pakkomielle.

    • lisätään

      tuntomerkkeihin helvetinmoinen kateus kanssasisaria kohtaan....eipäs kun kaikkia naispuolisia kohtaan. Kaikilla tosifaneilla on myös nimmareita vino pino ja aina vaan pitäis saada lisää keinolla millä hyvänsä.
      Huolestuttavinta on se, että nämä tosifanit ovat lähes poikkeuksetta jo keski-ikään ehtineitä aikuisia ihmisiä, ja käytös on kuin pahaisillakin kakaroilla. Mulle heti kaikki, eikä muille mitään!

    • hyvin vielä

      lisätä "fanaattisen fanin"...joka juoksee Sillanpään perässä, keikalta toiselle makso mitä makso, eturiviin jos vähänkin mahdollista. Lisäks "auton luona kytiksessä" josko tuo "namupala" sattus kohalle. Laulut kun eivät riitä alkuunkaan...ja sitten lisäks kehuminen toisille mua se vain katso ja halasi.. minä..minä..minä...eikä kukaan muu.. Herätys...aika itsekästä.

      • mieltä olen kanssasi

        mua ällöttää ne lyyheltäjät, eturiviin pakko päästä ja flirtti mulle kiitos. Sitten luullaan, että Jari aidosti tunteilla mukana. Varmaankin -ällöttää sitäkin se pakonomainen flirtti ja huomaaminen. Ja ne raukat, jotka satoja kuvia keräävät ja nimmareita..mitä ne aikuiset ihmiset niillä tekevät?Minä haluaisin edes yhden kuvan ja nimmarin, mutten kehtaa mennä häiritsemään tai pakolla itseäni työntämään, kun ei se niitä halua antaa tai kuviin tulla. Kyllä minä luen itseni tosifaniksi! Kuuntelen levyjä ja konsertissa kaks per vuosi käyn....


      • työtover från silja..
        mieltä olen kanssasi kirjoitti:

        mua ällöttää ne lyyheltäjät, eturiviin pakko päästä ja flirtti mulle kiitos. Sitten luullaan, että Jari aidosti tunteilla mukana. Varmaankin -ällöttää sitäkin se pakonomainen flirtti ja huomaaminen. Ja ne raukat, jotka satoja kuvia keräävät ja nimmareita..mitä ne aikuiset ihmiset niillä tekevät?Minä haluaisin edes yhden kuvan ja nimmarin, mutten kehtaa mennä häiritsemään tai pakolla itseäni työntämään, kun ei se niitä halua antaa tai kuviin tulla. Kyllä minä luen itseni tosifaniksi! Kuuntelen levyjä ja konsertissa kaks per vuosi käyn....

        konserteissa kayn kun Suomessa olen ja toihin sopii. Jari oli hyva ja ihana tyokaveri, aina jaksoi tyon ohella huumorilla pelata, ja ne nostalgiset karaoket...ehka vahan liian ylpistynyt on, ei ena vanhoihin kavereihin niin valia pida...se surullista on. Mutta yhta kaikki hieno artisti ja mahtava lavakarisma, sitten kun money talks no matter anyway,,, thinking of you again and forever..ja noi suomalaiset tadit sen rahan oikeesti tuo.ja jos oikea Jari lukee tan niin ...taivas vain sen


      • brunetti28
        mieltä olen kanssasi kirjoitti:

        mua ällöttää ne lyyheltäjät, eturiviin pakko päästä ja flirtti mulle kiitos. Sitten luullaan, että Jari aidosti tunteilla mukana. Varmaankin -ällöttää sitäkin se pakonomainen flirtti ja huomaaminen. Ja ne raukat, jotka satoja kuvia keräävät ja nimmareita..mitä ne aikuiset ihmiset niillä tekevät?Minä haluaisin edes yhden kuvan ja nimmarin, mutten kehtaa mennä häiritsemään tai pakolla itseäni työntämään, kun ei se niitä halua antaa tai kuviin tulla. Kyllä minä luen itseni tosifaniksi! Kuuntelen levyjä ja konsertissa kaks per vuosi käyn....

        itse menen mahdollisimman eturiviin kun sieltä näkee parhaiten.nimmareita on mulla yksi ja lisää olisin saanut vaikka kuinka monta kun olisin vaan halunnut pyytää minun kanssa jari suostu heti kuvaan ei tarvinnut paljon pyydellä.
        jos joku haluaa kerätä nimmareita tai yhteiskuvia se on sen asia eikä kenenkään muun.
        itse käyn konsertissa aina kun se on oulussa muuten en juokse sen perässä kun ei tarvitse kun mulla on nimmari ja yhteiskuva ja pyyhe jossa tietenkin nimmari.
        jos haluaa jarilta nimmarin niin menee vain rohkeasti pyytämään kyllä se antaa ja yhteiskuvan kanssa ainakin oulussa antaa aina.


      • 1 fani
        brunetti28 kirjoitti:

        itse menen mahdollisimman eturiviin kun sieltä näkee parhaiten.nimmareita on mulla yksi ja lisää olisin saanut vaikka kuinka monta kun olisin vaan halunnut pyytää minun kanssa jari suostu heti kuvaan ei tarvinnut paljon pyydellä.
        jos joku haluaa kerätä nimmareita tai yhteiskuvia se on sen asia eikä kenenkään muun.
        itse käyn konsertissa aina kun se on oulussa muuten en juokse sen perässä kun ei tarvitse kun mulla on nimmari ja yhteiskuva ja pyyhe jossa tietenkin nimmari.
        jos haluaa jarilta nimmarin niin menee vain rohkeasti pyytämään kyllä se antaa ja yhteiskuvan kanssa ainakin oulussa antaa aina.

        Helsingissä Jarilla ei ainakaan ole aikaa nimmareille eikä yhteiskuviin.
        En tosin ole jäänyt norkoilemaan parkkipaikalle !
        Olen tavallinen fani joka pärjää vallan mainiosti ilma nimmaria ja yhteiskuvia.


      • brunetti28
        1 fani kirjoitti:

        Helsingissä Jarilla ei ainakaan ole aikaa nimmareille eikä yhteiskuviin.
        En tosin ole jäänyt norkoilemaan parkkipaikalle !
        Olen tavallinen fani joka pärjää vallan mainiosti ilma nimmaria ja yhteiskuvia.

        oulussa jaripa jakelee nimmareita ja suostuu yhteiskuvaan.


      • juupas-eipäs
        brunetti28 kirjoitti:

        oulussa jaripa jakelee nimmareita ja suostuu yhteiskuvaan.

        Voi tätä tenava ja teini palstaa juupas eipäs
        ähäkutti mullapa on nimmari olenkin päässyt Jarin kanssa kuvaa sä et oo !
        Onko tämä aikuisten ihmisten keskustelua ?
        Missä aikuisten ihmisten järki on, eikö fanien kuuluisi vetää yhtäköyttä eikä olla kun pahaset kakarat ?


      • brunetti28
        juupas-eipäs kirjoitti:

        Voi tätä tenava ja teini palstaa juupas eipäs
        ähäkutti mullapa on nimmari olenkin päässyt Jarin kanssa kuvaa sä et oo !
        Onko tämä aikuisten ihmisten keskustelua ?
        Missä aikuisten ihmisten järki on, eikö fanien kuuluisi vetää yhtäköyttä eikä olla kun pahaset kakarat ?

        sitä kutsutaan kateudeksi kateus vie kalatkin järvestä


      • onni on
        brunetti28 kirjoitti:

        oulussa jaripa jakelee nimmareita ja suostuu yhteiskuvaan.

        se onnen kätkeköön (:


      • niin tämäkään
        onni on kirjoitti:

        se onnen kätkeköön (:

        fani jäädä norkoileemaan, tuleekos se siihen lavale kun sali tyhjä vai jäättekö te auton viereen odottelee.


      • fanit
        juupas-eipäs kirjoitti:

        Voi tätä tenava ja teini palstaa juupas eipäs
        ähäkutti mullapa on nimmari olenkin päässyt Jarin kanssa kuvaa sä et oo !
        Onko tämä aikuisten ihmisten keskustelua ?
        Missä aikuisten ihmisten järki on, eikö fanien kuuluisi vetää yhtäköyttä eikä olla kun pahaset kakarat ?

        eivät oo vetäneet "yhtä köyttä" aikoihin jos koskaan mm..itsekkyys, kateus, mustasukkaisuus...katkeruus, salailu, ovat päällimmäisiä asioita.. minä, minä, ja vain minä... ei pidetä tietoisesti yhteyttä.. taitaapa sen Jarikin tietää varsin hyvin, mitä fanien keskuudessa liikkuu.. Onneks hän tekee työtään, eikä välitä...


      • lapsellisia ootte kaikki
        juupas-eipäs kirjoitti:

        Voi tätä tenava ja teini palstaa juupas eipäs
        ähäkutti mullapa on nimmari olenkin päässyt Jarin kanssa kuvaa sä et oo !
        Onko tämä aikuisten ihmisten keskustelua ?
        Missä aikuisten ihmisten järki on, eikö fanien kuuluisi vetää yhtäköyttä eikä olla kun pahaset kakarat ?

        ei tämä ole järkevä palsta jostain jarista voi luoja sentään!ja tietääkseni jari ei kato edes naisia......


      • :) :) :)
        fanit kirjoitti:

        eivät oo vetäneet "yhtä köyttä" aikoihin jos koskaan mm..itsekkyys, kateus, mustasukkaisuus...katkeruus, salailu, ovat päällimmäisiä asioita.. minä, minä, ja vain minä... ei pidetä tietoisesti yhteyttä.. taitaapa sen Jarikin tietää varsin hyvin, mitä fanien keskuudessa liikkuu.. Onneks hän tekee työtään, eikä välitä...

        Jari ei tee muutakuin omat keikkansa tuskin se nyt faneistansa välittää....


      • brunetti28
        :) :) :) kirjoitti:

        Jari ei tee muutakuin omat keikkansa tuskin se nyt faneistansa välittää....

        jari faneista välittää ei se muuten kirjoittelis nimareita ja tulis yhteiskuviin ja juttelis fanien kanssa.


      • Ei nimmareita
        brunetti28 kirjoitti:

        jari faneista välittää ei se muuten kirjoittelis nimareita ja tulis yhteiskuviin ja juttelis fanien kanssa.

        Helsingissä Jari ei ainakaan faneistaan välitä ei jakele nimmareita eikä tule yhteiskuviin !
        En tosin ole auton viereen taikka talon ulkopuolelle missä Jari asustaa mennyt kytikselle.
        Mutta konsereissa ei tipu nimmareita.

        Jarilla on ylimielinen suhtautuminen faneihin, konsertissakin alkaa olla teeskentelyn makua.
        Kannataisiko pitää sapattivuosi ja ladata akkuja vaikka Espaniassa.


      • neitokainen71
        Ei nimmareita kirjoitti:

        Helsingissä Jari ei ainakaan faneistaan välitä ei jakele nimmareita eikä tule yhteiskuviin !
        En tosin ole auton viereen taikka talon ulkopuolelle missä Jari asustaa mennyt kytikselle.
        Mutta konsereissa ei tipu nimmareita.

        Jarilla on ylimielinen suhtautuminen faneihin, konsertissakin alkaa olla teeskentelyn makua.
        Kannataisiko pitää sapattivuosi ja ladata akkuja vaikka Espaniassa.

        ikinä ei ole 8 vuoteen tullut nimmareita jakamaan keikan jälkeen lavalle. Tosin en minäkään ole auton viereen kytikselle kehdannut, jonkin verran yksityisyyttä. Ja olis todella kiva saada todisteita, että missä ihmeessä se tulee takaisin lavalle keikan tai konsertin jälkeen? Eli laittakaa faktaa, kuvia yms. Ja kertokaa, miten se on onnistunut! Minulta ei ja sentään aikamoinen konserttikävijä olen. Minustakin käytös osoittaa välinpitämättömuuttä ja ylimielisyytta yleisöä kohtaan, mutta silti jatkan konserteissa käymistä, koska musiikista kovasti pidän!


      • auton vieressä
        Ei nimmareita kirjoitti:

        Helsingissä Jari ei ainakaan faneistaan välitä ei jakele nimmareita eikä tule yhteiskuviin !
        En tosin ole auton viereen taikka talon ulkopuolelle missä Jari asustaa mennyt kytikselle.
        Mutta konsereissa ei tipu nimmareita.

        Jarilla on ylimielinen suhtautuminen faneihin, konsertissakin alkaa olla teeskentelyn makua.
        Kannataisiko pitää sapattivuosi ja ladata akkuja vaikka Espaniassa.

        niin voit olla varma, että niin tekee moni muu. Sitä saa mitä tilaa. Onneksi en asu siellä päin enkä joudu olemaan tökeröiden fanien käytöstä seuraamassa ja sijaiskärsijänä.


      • edes joku täällä
        neitokainen71 kirjoitti:

        ikinä ei ole 8 vuoteen tullut nimmareita jakamaan keikan jälkeen lavalle. Tosin en minäkään ole auton viereen kytikselle kehdannut, jonkin verran yksityisyyttä. Ja olis todella kiva saada todisteita, että missä ihmeessä se tulee takaisin lavalle keikan tai konsertin jälkeen? Eli laittakaa faktaa, kuvia yms. Ja kertokaa, miten se on onnistunut! Minulta ei ja sentään aikamoinen konserttikävijä olen. Minustakin käytös osoittaa välinpitämättömuuttä ja ylimielisyytta yleisöä kohtaan, mutta silti jatkan konserteissa käymistä, koska musiikista kovasti pidän!

        välittää musiikista. Suurin osa tuntuu vain laukkaava keikoilla nimmareiden ja supattelutuokioiden persolla.


      • Lisbet.
        auton vieressä kirjoitti:

        niin voit olla varma, että niin tekee moni muu. Sitä saa mitä tilaa. Onneksi en asu siellä päin enkä joudu olemaan tökeröiden fanien käytöstä seuraamassa ja sijaiskärsijänä.

        Mitä tehdä tilanteessa kun jouduimme vahingossa. Jarin auton luo. Isäntä parkkeeras....automme Tampere talon parkkipaikalle (Huom! (ennen konsertin alkua)

        Autuaallisen tietämättömänä siitä että myös Jari autoineen seisoi ihan vieressä. (en edes tunnistanut siviili asuista miestä Jariksi)

        Olisko pitännä juosta karkuun, jottei aleta nimittää auton luona väijyjäksi.

        Hulvaton juttutuokio siitä tuli, joka ei hevillä unohdu ja jollaista saa kauan hakea.

        On eri asia jos keikan jälkeen vielä vongataan jotain...silloin olisi jo rauha suotavaa. Sattuu ja tapahtuu...reissussa...hih...


      • ole laittanut mitään faktaa
        Lisbet. kirjoitti:

        Mitä tehdä tilanteessa kun jouduimme vahingossa. Jarin auton luo. Isäntä parkkeeras....automme Tampere talon parkkipaikalle (Huom! (ennen konsertin alkua)

        Autuaallisen tietämättömänä siitä että myös Jari autoineen seisoi ihan vieressä. (en edes tunnistanut siviili asuista miestä Jariksi)

        Olisko pitännä juosta karkuun, jottei aleta nimittää auton luona väijyjäksi.

        Hulvaton juttutuokio siitä tuli, joka ei hevillä unohdu ja jollaista saa kauan hakea.

        On eri asia jos keikan jälkeen vielä vongataan jotain...silloin olisi jo rauha suotavaa. Sattuu ja tapahtuu...reissussa...hih...

        tai kuvia...ihan sama vaikka kertoisin satuja kuinka satuin samaan hotelliin, juotiin viinii ja mentiin huoneeseen. Tämä tyttö ei usko ennenkuin näkee...ja vaikka lisbet sinun kohdallasi olisikin ollut vahinko, mutta noita vahinkoja ei voi sattua kaikille, jotka täällä väittävät Jarin jäävän juttelemaan yms....


      • esimerkki ilmeisesti
        ole laittanut mitään faktaa kirjoitti:

        tai kuvia...ihan sama vaikka kertoisin satuja kuinka satuin samaan hotelliin, juotiin viinii ja mentiin huoneeseen. Tämä tyttö ei usko ennenkuin näkee...ja vaikka lisbet sinun kohdallasi olisikin ollut vahinko, mutta noita vahinkoja ei voi sattua kaikille, jotka täällä väittävät Jarin jäävän juttelemaan yms....

        diivoista, life must go on, fanit saattavat sucks,but anyway... that`s the way it goes on and we make it go on and life..so many places,houces,dreams...and Spain ...oh so many policipilities..hungru like a....please give me a personal mail


      • 50 v
        neitokainen71 kirjoitti:

        ikinä ei ole 8 vuoteen tullut nimmareita jakamaan keikan jälkeen lavalle. Tosin en minäkään ole auton viereen kytikselle kehdannut, jonkin verran yksityisyyttä. Ja olis todella kiva saada todisteita, että missä ihmeessä se tulee takaisin lavalle keikan tai konsertin jälkeen? Eli laittakaa faktaa, kuvia yms. Ja kertokaa, miten se on onnistunut! Minulta ei ja sentään aikamoinen konserttikävijä olen. Minustakin käytös osoittaa välinpitämättömuuttä ja ylimielisyytta yleisöä kohtaan, mutta silti jatkan konserteissa käymistä, koska musiikista kovasti pidän!

        Nimmareita enkä kuvia ole minäkään saanut mutta konserteissa käyn edelleen koska nautin Jarin musiikista
        Konsertissa Jarin yleisö tuntuu olevan aikuisia ihmisiä, mutta tätä palstaa lukiessa kirjoitukset ovat teinien jotka kilpailevat suosiosta ja juoksevat nimmareiden perässä.
        Onko tänne kirjoittajat jotain 14v teinejä, tai onko aikuisten ihmisten elämä niin yksitoikkoista että pitää kilpailla moisilla asioilla (nimmarit Yhteiskuvat)
        Mitä aikuiset naiset saavat moisesta piirittämisestä ja itsenä tyrkyttämisestä, ilmeisesti nämä yli-innokkaat tädit ovat saaneet aikaan sen ettei Jari enään jakele nimmareita eikä suostu yhteiskuviin konsertinjälkeen Helsingissä.
        Kaikesta huolomatta Jarin musiikki on nautittavaa ihanaa kuunnella konsertissa taikka kotisohvalla.


      • hyvänen aika sentään
        Lisbet. kirjoitti:

        Mitä tehdä tilanteessa kun jouduimme vahingossa. Jarin auton luo. Isäntä parkkeeras....automme Tampere talon parkkipaikalle (Huom! (ennen konsertin alkua)

        Autuaallisen tietämättömänä siitä että myös Jari autoineen seisoi ihan vieressä. (en edes tunnistanut siviili asuista miestä Jariksi)

        Olisko pitännä juosta karkuun, jottei aleta nimittää auton luona väijyjäksi.

        Hulvaton juttutuokio siitä tuli, joka ei hevillä unohdu ja jollaista saa kauan hakea.

        On eri asia jos keikan jälkeen vielä vongataan jotain...silloin olisi jo rauha suotavaa. Sattuu ja tapahtuu...reissussa...hih...

        Kertomasi juttuhan on ihan eri asia, kuin se että tietyt tyypit jäävät kyttäämään Jaria ihan tarkoituksella. Kyllä Jari pyrkyrit tunnistaa ja erottaa aidoista ihmisistä.


      • sulle laita
        ole laittanut mitään faktaa kirjoitti:

        tai kuvia...ihan sama vaikka kertoisin satuja kuinka satuin samaan hotelliin, juotiin viinii ja mentiin huoneeseen. Tämä tyttö ei usko ennenkuin näkee...ja vaikka lisbet sinun kohdallasi olisikin ollut vahinko, mutta noita vahinkoja ei voi sattua kaikille, jotka täällä väittävät Jarin jäävän juttelemaan yms....

        kun niitä ei ole. Jos kaksi ihmistä on jutellut ja saanut keikan jälkeen/parkkiksella nimmarin ja juttutuokion, ei kovin kummoinen saavutus tuhansien fanien joukossa. Lisäksi tietenkin se saikku, joka käy joka konsertissa ja on aina dokumenteissa mukana ja tv-keikoissa...


      • äiti ja sen tyttö
        hyvänen aika sentään kirjoitti:

        Kertomasi juttuhan on ihan eri asia, kuin se että tietyt tyypit jäävät kyttäämään Jaria ihan tarkoituksella. Kyllä Jari pyrkyrit tunnistaa ja erottaa aidoista ihmisistä.

        kerran kohdattiin ja nimmaria ja kuvaa pyydettiin, ei kyllä todellakaan olla pyrkyreitä...meillä vain ensin äiti tykkäsi ja sitten pikkuruinen neitikin alkoi hoilata satulinnaa. tosin meidän satulinna romahti, kun kerran kohdattiin ja pyydettiin yhteiskuvaa ja nimmarii, emme saaneet, oli kiire ja ei kuulu tapoihin...no mekään emme enää konserteissa käy.. nykyisin me diggaamme yölintua...ovat muuten mukavia ja lapsirakkaita miehiä..


      • mikä siinä
        ole laittanut mitään faktaa kirjoitti:

        tai kuvia...ihan sama vaikka kertoisin satuja kuinka satuin samaan hotelliin, juotiin viinii ja mentiin huoneeseen. Tämä tyttö ei usko ennenkuin näkee...ja vaikka lisbet sinun kohdallasi olisikin ollut vahinko, mutta noita vahinkoja ei voi sattua kaikille, jotka täällä väittävät Jarin jäävän juttelemaan yms....

        on niin vaikea uskoa ettei jaa nimmareita ja juttele fanien kans. Ainakin lava keikat on sellaisia että usein juttelee ja jakaa nimmareita, usein myös kesken lauluesityksen kirjoittelee. Joskus oon käyny juttusilla ja usein myös seurannu kauempaa kun jutustelee ihmisten kans. Kuviakin on muutama,mutta ne on tarkoitettu omaksi iloksi ei julkisesti nähtäväksi. Juttutuokioita on ollut niin pohjois kuin etelä suomessakin. EIKÄ OLE TARVINNUT KOSKAAN KYTÄTÄ AUTON VIERESSÄ! Konsertit on ehkä asia erikseen niitten jälkeen on Jari varmaan aika väsyksissä.Vaikka oon kyllä nähnyt että juttelee joskus senkin jälkeen,mutta harvoin.


      • nimmareeeeit
        brunetti28 kirjoitti:

        itse menen mahdollisimman eturiviin kun sieltä näkee parhaiten.nimmareita on mulla yksi ja lisää olisin saanut vaikka kuinka monta kun olisin vaan halunnut pyytää minun kanssa jari suostu heti kuvaan ei tarvinnut paljon pyydellä.
        jos joku haluaa kerätä nimmareita tai yhteiskuvia se on sen asia eikä kenenkään muun.
        itse käyn konsertissa aina kun se on oulussa muuten en juokse sen perässä kun ei tarvitse kun mulla on nimmari ja yhteiskuva ja pyyhe jossa tietenkin nimmari.
        jos haluaa jarilta nimmarin niin menee vain rohkeasti pyytämään kyllä se antaa ja yhteiskuvan kanssa ainakin oulussa antaa aina.

        .. aikoinani keräsin nimmareita - kaikilta - myös Jarilta, kun näille kulmille sattui. Aina Jari kirjoitti yhteiskuvat ja jutustelut. Mukava mies. Näin ainakin 10- 15 kertaa.. Kunnes ilmoittivat vuosia jälkeenpäin, että nimmarisessiot ovat ohi ja niitä ei enää tulla tekemään.. sinne jäi konsertoimaan.. ilman minua.. en ole fani!


    • vai tosi fani...

      enpäs tiedä. Fani kuitenkin.
      Miksi ihmeessä joitain ihmisiä vaivaa kauheasti tämä
      miten kukakin tietyn artistin tai konsertin kokee.
      Kaikki me käymme keikoilla hakemassa elämyksiä... eikö?
      Ja se, että joku istuu eturivissä, niin nekin liput on myynnissä. Jos olen ajoissa tilaamassa lippua, niin en varmasti kieltäydy siitä eturivin paikasta. Jonkunhan siinäkin on istuttava, vai pitääkö eturivi jättää tyhjäksi?
      Se, että me ihmiset koemme asioita eritavalla on tietynlainen rikkaus. Yksi nauttii tavallaan ja toiset omallaan. Eletään ja annetaan muidenkin elää. Ei ole sinun, eikä minun asia arvostella muita. Valokuvia otetaan yleensä muistoiksi, vai miksi sinä ylipäätään kuvaat jotain. Se mitä kukakin niillä kuvilla ja nimmareilla tekee on ko. henkilön ihan oma asia.
      Hyvää syksyä kaikille! Nautitaan kukin tavallamme.
      T. Sibeliustlossa lokakuussa rivi 4.

      • tärkeempää

        Sillanpään laulama musiikki vai siltä nimmarin saanti ja parhaassa tapauksessa halit... Taitaa monelle olla nuo kaksi viimeistä lauluja tärkeempiä... Sibelius talossa tavataan ekalta parvelta...joka onkin paras paikka...sieltä saan parhaimmat kikcit.


      • molemmat = =
        tärkeempää kirjoitti:

        Sillanpään laulama musiikki vai siltä nimmarin saanti ja parhaassa tapauksessa halit... Taitaa monelle olla nuo kaksi viimeistä lauluja tärkeempiä... Sibelius talossa tavataan ekalta parvelta...joka onkin paras paikka...sieltä saan parhaimmat kikcit.

        On ihana kuunnella musiikkia eturivissä.
        Silloin voi seurata laulajan jokaista ilmettä.
        Jarihan on tunnetusti hyvin ilmeikäs ja tunteella
        laulunsa esittävä.

        Jos joku saa "kiksit" vain salin perältä, niin siitä vaan. Jokainen valitsee mieleisensä paikan.

        Jos joskus käy niin hyvä tuuri, että saa halit konsertin päätteeksi, niin ah sitä onnea.
        Sen muistaa kauan, kauan.


      • tylsä elämäjos
        molemmat = = kirjoitti:

        On ihana kuunnella musiikkia eturivissä.
        Silloin voi seurata laulajan jokaista ilmettä.
        Jarihan on tunnetusti hyvin ilmeikäs ja tunteella
        laulunsa esittävä.

        Jos joku saa "kiksit" vain salin perältä, niin siitä vaan. Jokainen valitsee mieleisensä paikan.

        Jos joskus käy niin hyvä tuuri, että saa halit konsertin päätteeksi, niin ah sitä onnea.
        Sen muistaa kauan, kauan.

        tuolla elät get alife laihduta ja mene vaikka spinning-tunneille, sieltä voit löytää itsellesi oman "Arin" suurin pudottaja tyyliin,


    • brunetti28

      minäkin olen että kumpikin on yhtä tärkeitä joo halit ja yhteiskuvat jäävät ikuisiksi ajaksi mieleen jotka ovat ne saaneet minä olen yksi niistä onnellisista tämä ei ole kehumista

      • se elämä varmaankin

        antaa jos ottaakin, eli jos ei perhettä niin varmaankin voi idoli suoda rakkauden ja seksin korvikkeen. Jos idoliaan vaikkapa kuuntelee ja kuvia katselee, siinä voikin moni skitsofrenikkokin kokea "oikean" korvikerakkauden. Ei siinä ole mitään pahaa. Jarikin on turvallinen seksitön vaihtoehto sairaille ihmisille. Musiikki voi tuoda vielä sairaalle mielelle oikeaa terapiaa! Hyvä Jari! Seuraavaksi konsertti vaikkapa Niuvanniemeen, Kellokoskelle tms. Jari omaa parantavat voimat henkisestikin sairaille! Hyvä brunetti voimia sinulle pitkällä tielläsi!


      • kylläkin rouva
        se elämä varmaankin kirjoitti:

        antaa jos ottaakin, eli jos ei perhettä niin varmaankin voi idoli suoda rakkauden ja seksin korvikkeen. Jos idoliaan vaikkapa kuuntelee ja kuvia katselee, siinä voikin moni skitsofrenikkokin kokea "oikean" korvikerakkauden. Ei siinä ole mitään pahaa. Jarikin on turvallinen seksitön vaihtoehto sairaille ihmisille. Musiikki voi tuoda vielä sairaalle mielelle oikeaa terapiaa! Hyvä Jari! Seuraavaksi konsertti vaikkapa Niuvanniemeen, Kellokoskelle tms. Jari omaa parantavat voimat henkisestikin sairaille! Hyvä brunetti voimia sinulle pitkällä tielläsi!

        minustakin on hienoa, jos Jari rikkoo rajoja ja tuo sairaillekin ihmisille lohtua. On hienoa vaan , jos vaikkapa toista seksuaalisuuntausta omava henkilö voi lohtua luoda vaikkapa heterollekin. Koetapa tsempata ja varmaankin Jari suostuu kuviin ja nimmariin, jos kertoo omista henkisistä vaikeuksistaan! Toivottavasti onnistaa. Ja monesti ihan Kainulaisen lijakin auttaa konsertteihin mm. pyörätuolissa istuvia! Meilaa vaikka!


      • Lisbet
        se elämä varmaankin kirjoitti:

        antaa jos ottaakin, eli jos ei perhettä niin varmaankin voi idoli suoda rakkauden ja seksin korvikkeen. Jos idoliaan vaikkapa kuuntelee ja kuvia katselee, siinä voikin moni skitsofrenikkokin kokea "oikean" korvikerakkauden. Ei siinä ole mitään pahaa. Jarikin on turvallinen seksitön vaihtoehto sairaille ihmisille. Musiikki voi tuoda vielä sairaalle mielelle oikeaa terapiaa! Hyvä Jari! Seuraavaksi konsertti vaikkapa Niuvanniemeen, Kellokoskelle tms. Jari omaa parantavat voimat henkisestikin sairaille! Hyvä brunetti voimia sinulle pitkällä tielläsi!

        kun halaa rautasella otteella ja kun kädet on kuin karhun tassut..siinä on sitä jotain, sitä ei korvaa mikään, ei edes Jari. Musiikki puolen päihittää kyllä Jari. Ukolla kun oli laulunumero 6. Hah,hah...mukavaa päivää...Halikaa se on hyvää terapiaa..


      • pitää olla
        kylläkin rouva kirjoitti:

        minustakin on hienoa, jos Jari rikkoo rajoja ja tuo sairaillekin ihmisille lohtua. On hienoa vaan , jos vaikkapa toista seksuaalisuuntausta omava henkilö voi lohtua luoda vaikkapa heterollekin. Koetapa tsempata ja varmaankin Jari suostuu kuviin ja nimmariin, jos kertoo omista henkisistä vaikeuksistaan! Toivottavasti onnistaa. Ja monesti ihan Kainulaisen lijakin auttaa konsertteihin mm. pyörätuolissa istuvia! Meilaa vaikka!

        jo kieroon kasvaneita ihmisiä täällä. Kateuden voi aivan aistia. Kuinka ilkeä ja umpikiero pirulainen pitää ihmisen olla, että on kateellinen pyörätuolissa istuvalle, tai muuten oikeasti sairaalle ihmiselle. Nyt meni kyllä jo niin alta lipan, että tekis mieli ilmottaa ylläpidolle...


      • SUOMI24 ON SANANVAPAUDEN
        pitää olla kirjoitti:

        jo kieroon kasvaneita ihmisiä täällä. Kateuden voi aivan aistia. Kuinka ilkeä ja umpikiero pirulainen pitää ihmisen olla, että on kateellinen pyörätuolissa istuvalle, tai muuten oikeasti sairaalle ihmiselle. Nyt meni kyllä jo niin alta lipan, että tekis mieli ilmottaa ylläpidolle...

        PUOLESTA! Tämä kirjoittaja ei ilmeisesti huomannut tekstin positiivista ja kannustavaa sävyä.On hienoa, että artistit huomioivat myös pyörätuolilla liikkuvat, ja useista konserttisaleista voi saada apua. Varmasti myös Jari Sillanpään manageri auttaa eksyneitä tai liikuntavammaisia, kun useasti ilmeisesti paikalla on!


      • Positiivinen????
        SUOMI24 ON SANANVAPAUDEN kirjoitti:

        PUOLESTA! Tämä kirjoittaja ei ilmeisesti huomannut tekstin positiivista ja kannustavaa sävyä.On hienoa, että artistit huomioivat myös pyörätuolilla liikkuvat, ja useista konserttisaleista voi saada apua. Varmasti myös Jari Sillanpään manageri auttaa eksyneitä tai liikuntavammaisia, kun useasti ilmeisesti paikalla on!

        Sävy...joo, en tosiaan pannut merkille. Edellisissä kirjoituksissa ei ollut mitään positiivista, mutta sehän ei ole uutta täällä.


      • kylläkään ylläpitoa
        Positiivinen???? kirjoitti:

        Sävy...joo, en tosiaan pannut merkille. Edellisissä kirjoituksissa ei ollut mitään positiivista, mutta sehän ei ole uutta täällä.

        mutta tunnut itse olevan sellainen, joka joka asiasta ja kirjoituksesta etsii negatiivista. Olet varmaan rasittava ihminen oikea perusneganeurootikko. Yäk. Minusta on vaan hienoa, jos joku tuo vammasasiankin huomioon. Ei siitä vaieta tarvitse, mutta ehkä sinun ikäpolvesi on moiseen tottunut. Käännetään pää, kun vammainen tulee vastaan. Minäkin nuoresta iästäni huolimatta joudun käyttämään keppiä lonkkavikani vuoksi, joten varmaan inhoat minuakin.


      • nyt neiti näpsä
        kylläkään ylläpitoa kirjoitti:

        mutta tunnut itse olevan sellainen, joka joka asiasta ja kirjoituksesta etsii negatiivista. Olet varmaan rasittava ihminen oikea perusneganeurootikko. Yäk. Minusta on vaan hienoa, jos joku tuo vammasasiankin huomioon. Ei siitä vaieta tarvitse, mutta ehkä sinun ikäpolvesi on moiseen tottunut. Käännetään pää, kun vammainen tulee vastaan. Minäkin nuoresta iästäni huolimatta joudun käyttämään keppiä lonkkavikani vuoksi, joten varmaan inhoat minuakin.

        lukaisepa ihan ajatuksen kanssa muutama edellinen viesti läpi (jos mahdollista) ja tule sitten sanomaan kuka on negatiivinen. Ja mitä tuohon vammaisuuteen tulee, niin lähisukulaiseni sairastaa erittäin vaikeaa ms-tautia, että ei ole mikään outo juttu.
        Vammaisuus ei ole tabu ja siitä minusta voi kyllä asiallisesti keskustella, ketään haukkumatta. Muutamissa viesteissä puhuttiin tosi epäkunnioittavasti mielenterveyspotilaista yms. mitä en viitsi enää uudelleen edes läpikäydä. Jotain rajaa sentään tälläkin palstalla.


      • lukaiseppas itse läpi
        nyt neiti näpsä kirjoitti:

        lukaisepa ihan ajatuksen kanssa muutama edellinen viesti läpi (jos mahdollista) ja tule sitten sanomaan kuka on negatiivinen. Ja mitä tuohon vammaisuuteen tulee, niin lähisukulaiseni sairastaa erittäin vaikeaa ms-tautia, että ei ole mikään outo juttu.
        Vammaisuus ei ole tabu ja siitä minusta voi kyllä asiallisesti keskustella, ketään haukkumatta. Muutamissa viesteissä puhuttiin tosi epäkunnioittavasti mielenterveyspotilaista yms. mitä en viitsi enää uudelleen edes läpikäydä. Jotain rajaa sentään tälläkin palstalla.

        edellisen kirjoittaja...eli se keppityttö...niissä ei ollut mitään negatiivista. Musiikki luo monesti mielenterveyskuntoutujalla lohtua, ja monessa Sillanpään konsertissa on monenlaista maanisesta depressiiviseen, cp-stä pyörätuoliin ja rollaattoriin. Joillekin mielenkin sairaudet ovat näköjään tabu.


      • että, että
        Lisbet kirjoitti:

        kun halaa rautasella otteella ja kun kädet on kuin karhun tassut..siinä on sitä jotain, sitä ei korvaa mikään, ei edes Jari. Musiikki puolen päihittää kyllä Jari. Ukolla kun oli laulunumero 6. Hah,hah...mukavaa päivää...Halikaa se on hyvää terapiaa..

        Kyllä leijonan rutistus AINA karhun
        käpälöinnin voittaa. Siinä on sitä jotakin...


      • sovitaan sitten
        lukaiseppas itse läpi kirjoitti:

        edellisen kirjoittaja...eli se keppityttö...niissä ei ollut mitään negatiivista. Musiikki luo monesti mielenterveyskuntoutujalla lohtua, ja monessa Sillanpään konsertissa on monenlaista maanisesta depressiiviseen, cp-stä pyörätuoliin ja rollaattoriin. Joillekin mielenkin sairaudet ovat näköjään tabu.

        sillälailla, niin saat mielenrauhan. Käy ostamassa itsellesi vaikka jäätelö ja hymyile vaihteeksi!


      • Lisbet
        että, että kirjoitti:

        Kyllä leijonan rutistus AINA karhun
        käpälöinnin voittaa. Siinä on sitä jotakin...

        oma "leijona"... mulla on oma "karhu"..ja muuta "korviketta" en tarvitsekaan. Sori ku lipsahti huumorin puolelle..hah.


      • vain vähän jäätelöä
        sovitaan sitten kirjoitti:

        sillälailla, niin saat mielenrauhan. Käy ostamassa itsellesi vaikka jäätelö ja hymyile vaihteeksi!

        kun ollut niin huono kesä. Mutta ainakin minä olen sinut itseni kanssa omien virheineni ja puutteineni, mutta sinä tunnut jokaisesta asiasta jotain ikävää ja negaa etsivän. Ilmeisesti olet yksin elelevä, joka jaksaa kaupoissa yms asiakaspalvelutilanteissakin etsiä aina jotakin huonoa. Ennen vanhaaan jouduttiin maksamaan jopa vanhan piian veroa! Kunnioittaisit muita ihmisiä ja antaisit mahdollisuuden erilaisille niin positiivisille kuin negatiivisillekin mielipiteille mahdollisuuden. Sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä olevasi väärässä! Enemmänkin sinulle toivoisi vähän relaa ja ota vaikka viinilasi, tekisi varmaan kireydellesi hyvää!


      • ajattelee tämäkin
        vain vähän jäätelöä kirjoitti:

        kun ollut niin huono kesä. Mutta ainakin minä olen sinut itseni kanssa omien virheineni ja puutteineni, mutta sinä tunnut jokaisesta asiasta jotain ikävää ja negaa etsivän. Ilmeisesti olet yksin elelevä, joka jaksaa kaupoissa yms asiakaspalvelutilanteissakin etsiä aina jotakin huonoa. Ennen vanhaaan jouduttiin maksamaan jopa vanhan piian veroa! Kunnioittaisit muita ihmisiä ja antaisit mahdollisuuden erilaisille niin positiivisille kuin negatiivisillekin mielipiteille mahdollisuuden. Sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä olevasi väärässä! Enemmänkin sinulle toivoisi vähän relaa ja ota vaikka viinilasi, tekisi varmaan kireydellesi hyvää!

        mökin taata, sep ompi surullista ,jotta niin moise monella on näitä mielen häiriötä, jotta siltsukin pelästyy. Suurin osa iha viattomii fanaatikkoja, niinkui tää jätskinsyöjä. Istuvat promeina pullukkoina eturivissä, ja luulevat sitten Jarin olevan vain heidän, kun säälista karkin antaa tai moikkaa. Jo se on noiden säälyjen elämä surkeeta. Mutta jospi tuo konserttikäynti suojaa yhden lääkkeen otolta, jotta voepi ihka hyvä juttu olla


      • ei nyt osunut
        vain vähän jäätelöä kirjoitti:

        kun ollut niin huono kesä. Mutta ainakin minä olen sinut itseni kanssa omien virheineni ja puutteineni, mutta sinä tunnut jokaisesta asiasta jotain ikävää ja negaa etsivän. Ilmeisesti olet yksin elelevä, joka jaksaa kaupoissa yms asiakaspalvelutilanteissakin etsiä aina jotakin huonoa. Ennen vanhaaan jouduttiin maksamaan jopa vanhan piian veroa! Kunnioittaisit muita ihmisiä ja antaisit mahdollisuuden erilaisille niin positiivisille kuin negatiivisillekin mielipiteille mahdollisuuden. Sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä olevasi väärässä! Enemmänkin sinulle toivoisi vähän relaa ja ota vaikka viinilasi, tekisi varmaan kireydellesi hyvää!

        ihan oikeaan. Ihan onnellisessa avioliitossa elän ja lapsiakin on, mutta se minun elämästäni. Täällähän olisi tarkoitus keskustella Jari Sillanpään musiikista, ihan muistutuksena vaan.
        Taidat ollakin juuri sinä, joka täällä kirjoitat puuta heinää. Täytyy varmaan nyt minun viisaampana lopettaa tämä keskustelu, kun olemme ajautuneet aiheesta sivupoluille. Yritettäisiin edes keskustella rakentavaan ja kunnioittavaan sävyyn.
        Viinilasillinen ei olekaan ollenkaan hassumpi ajatus. Perjantai-iltana voisin viiniä nauttiakin. Näin keskellä työviikkoa ei ole tapana juoda, että jaksaa töissä olla oma iloinen itsensä :) :) :) :)


      • brunetti28
        ei nyt osunut kirjoitti:

        ihan oikeaan. Ihan onnellisessa avioliitossa elän ja lapsiakin on, mutta se minun elämästäni. Täällähän olisi tarkoitus keskustella Jari Sillanpään musiikista, ihan muistutuksena vaan.
        Taidat ollakin juuri sinä, joka täällä kirjoitat puuta heinää. Täytyy varmaan nyt minun viisaampana lopettaa tämä keskustelu, kun olemme ajautuneet aiheesta sivupoluille. Yritettäisiin edes keskustella rakentavaan ja kunnioittavaan sävyyn.
        Viinilasillinen ei olekaan ollenkaan hassumpi ajatus. Perjantai-iltana voisin viiniä nauttiakin. Näin keskellä työviikkoa ei ole tapana juoda, että jaksaa töissä olla oma iloinen itsensä :) :) :) :)

        mutta kun täällä ei koskaan enään puhuta jarin musiikista mitään se minua ärsyttää kamalasti ja sitten kun sais puhua niin joku tulee ja ryssii koko jutun aiheen


    • brunetti28

      pysykääpä taas aiheessa ja loppettakaa se lapsellinen käytäytyminen

      • muutama

        oma viestisi ylöspäin,sekö ei sitten ole lapsellisesta käytöstä???


      • brunetti28
        muutama kirjoitti:

        oma viestisi ylöspäin,sekö ei sitten ole lapsellisesta käytöstä???

        minun viesteistä on muka lapsellista minä puhun ihan totta joka sana mitä sanon.
        jos olen päässyt jarin kanssa kuvaan ja jotakin se ärsyttää niin se on voi voi


      • eipä taida olla
        brunetti28 kirjoitti:

        minun viesteistä on muka lapsellista minä puhun ihan totta joka sana mitä sanon.
        jos olen päässyt jarin kanssa kuvaan ja jotakin se ärsyttää niin se on voi voi

        muuta kuin jari, ihanaa, mutta eikös se sumenna haaveita, kun Jaria ei naiset kiinnosta kuin faneista suuri osa naisia ja ja ne tulot tuovat, ei niinkään homofanit. Homoista osa edelleenkin haluavat pysyä kaapeissa eivåtkå edelleenkään esille tule ja harva konserttiin edes tulee eli homofanit ovat kaapissa edelleenkin ja rassukat löllöt kotiäidit uneksivat mahdottomasta


      • fani täälläkin...
        eipä taida olla kirjoitti:

        muuta kuin jari, ihanaa, mutta eikös se sumenna haaveita, kun Jaria ei naiset kiinnosta kuin faneista suuri osa naisia ja ja ne tulot tuovat, ei niinkään homofanit. Homoista osa edelleenkin haluavat pysyä kaapeissa eivåtkå edelleenkään esille tule ja harva konserttiin edes tulee eli homofanit ovat kaapissa edelleenkin ja rassukat löllöt kotiäidit uneksivat mahdottomasta

        mielestäni Jarin yleisö koostuu paljolti yksinäisistä ihmisistä,jokunen pariskunta aina myös mukana, lapsiakin.. ja naisista "joiden ukko jää suosiolla kotiin" hih. Homoista ja lesboista en tiedä.. eli yleisöä laidasta laitaan, kun se Jari on niin suosittu.


    • jari huomaa

      olessani keikoilla jari huomaa aina ja laulaessaankin katsoo minua suoraan silmiin ja lyö flirttiä!

      • haluisi...

        OLLA minkään flirtin ja "pelleilyn" kohde. Musiikkia kyllä kuuntelen mielelläni Siltsun keikoilla...


      • uskonet

        et olet ainoa...jota hän katsoo.Unelmoidahan saa ja aikansa se kestää.Mieti joka keikalla on joku/useita joita hän katsoo ja pelaa flirttiä.Se kuuluu pelin henkeen...Kukapa häntä kovin pitkään katsoisi ja kuuntelisi jos suolapatsaana esiintyisi eikä kommunikoisi yleisön kanssa?


      • että oikein

        Voi hyvä tavaton, että oikein huomaa!!!!!!! Voi anna mun kaikki kestää, ei voi olla noin naivia, että Jari oikein huomaa!!!!!!! Onko aikuiset naiset oikeasti noin naiveja?


      • uskomaton...
        että oikein kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton, että oikein huomaa!!!!!!! Voi anna mun kaikki kestää, ei voi olla noin naivia, että Jari oikein huomaa!!!!!!! Onko aikuiset naiset oikeasti noin naiveja?

        taito..esiintyä niin uskottavasti että kuulija luulee ja uskoo, "se laulaa vain minulle" ei kellekkään muille, näitkö kuinka se katsoi minua, jne..." ja fani on myyty. Lisäks alkaa kuvitella kaikenlaista..."meillä on juttu"...Ai että tää on hauska, hih. Oottakkos arvellu se tekee vain työtään...ja hyvin tekeekin....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe