Tunnetteko näitä?

Enzian

Googletin eilen saamiani lääkkeitä (pimeästi saatuja tietysti), onko jollain tästä vaikutusaineesta kokemuksia? Tässä on taas mopo karannut miljoonannen kerran käsistä ja kaveri toi mulle Trittico-merkkisiä 150 mg:n tabletteja. Otin eilen illalla yhden ja nukuin kyllä kuin tukki aamuun asti.

Ja kaikille kohtuukäyttöä yrittäville, joilla mopo on karannut käsistä -> ei onnistu.

Ja vattuilijoille suoraan, en tässä mitään ole kitisemässä tai valittamassa, uteliaisuudesta ihan kysyisin ja viinatkin olen kyllä itse kaatanut kurkusta alas.

9

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enzian

ttp://sv.wikipedia.org/wiki/Trazodon

Ei ollut valitettavasti suomeksi mutta kai tuosta jotain selvää saa.

• terveiset Ruotsista

Olet vissiin jossakin Keski-Euroopassa, täällä toi vaikutusaine tunnetaan, ei vaarallista ja auttaa hyvin nukahtamisongelmaan ryyppyputken jälkeen. Tsemppiä vaan.

• kauppanimellä.

Tismalleen sama lääke. Vanha depressiolääke, jolla kyllä sen verran ikäviä sivuv. että omalla kohdallani viikon kestin kys.lääkehoitoa (depressioon) ja sitten meni lääke vaihtoon.

Tässäpä tietoa mainitsemastasi lääkkeestä:
      AZONA 100MG 100 KAPS
      ORION    

26,83 €       0,27€/kpl

Lääkemuodot
      Kapseli, jossa on vaikuttavaa ainetta 50 tai 100 milligrammaa.

Vaikuttavat aineet:
      Tratsodoni, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.

Käyttötarkoitus:
      Lääkettä käytetään eri syistä aiheutuneen vaikean masennuksen sekä siihen liittyvän unettomuuden hoitoon.

Vaikutustapa:
      Lääke säätelee aivoissa pääasiassa serotoniinin toimintaa, minkä johdosta masentunut mieliala kohoaa.

Annostus:
      Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista.

Lääkkeen ottaminen:
      Kapselit niellään runsaan nesteen kera. Lääkkeen ottaminen ruoan yhteydessä saattaa hieman hidastaa lääkeaineen imeytymistä, joten on parempi ottaa se tyhjään mahaan.

Haittavaikutukset:
      Lääke voi etenkin hoidon alkaessa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä heikkenee. Suun kuivuminen on myös melko yleinen haittavaikutus, minkä vuoksi suun ja hampaiden terveydestä on pidettävä hoidon aikana erityistä huolta. Joillekin voi tulla mm. huimausta, päänsärkyä, närästystä, pahoinvointia tai verenpaineen alenemista. Miehille saattaa tulla pitkittyviä ja kivuliaita erektioita. Alkoholin vaikutus voimistuu lääkityksen johdosta.

Raskaus ja imetys:
      Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä.

Säilytys:
      Kapselit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lisäaineet
      -

Lähde: Lääketietokeskus

Pakkaustiedot:

-

• Juujuujuuei

Uskotteko te oikeasti lääkkeiden voimaan? Itse pääsin alkosta eroon ilman sijaismyrkkyjäkin.

• lois koskis

aio alkoholista.

krapulassa niin saattaa sanoa mutta kun kirkastuu, mitä tuli sanotuksi niin asia muuttuu kohtuukäytöksi jo samassa lauseessa.

nyt sitten alkaa lääkkeet tulla rajusti mukaan, sillähän se tauti varmasti poistuu kokonaan, vie jopa oireetkin !

pari lasillista hyvien ystävin kanssa, ruokaa siihen ei enää tarvitse sotkemaan edes tekosyyksi.
        kunhan vähän toipuu niin pubiin/ terassille.

hän on nääs normaali alkoholisti eikä itse tajua kuin valehdella asiat parhain päin.

tietoa hän on saanut tältäkin palstalta mutta järki olis oltava omasta takaa elämänsä suurinta muutosta varten. apua siihen on myös saatavana.

vuosi-pari lisää marinoi lihan, riittäneekö se ja mikä silloin on tilanne ?
        sianpääsyltty putkahti jostain aamumieleen ?

• Spriten voimalla
        lois koskis kirjoitti:

aio alkoholista.

krapulassa niin saattaa sanoa mutta kun kirkastuu, mitä tuli sanotuksi niin asia muuttuu kohtuukäytöksi jo samassa lauseessa.

nyt sitten alkaa lääkkeet tulla rajusti mukaan, sillähän se tauti varmasti poistuu kokonaan, vie jopa oireetkin !

pari lasillista hyvien ystävin kanssa, ruokaa siihen ei enää tarvitse sotkemaan edes tekosyyksi.
        kunhan vähän toipuu niin pubiin/ terassille.

hän on nääs normaali alkoholisti eikä itse tajua kuin valehdella asiat parhain päin.

tietoa hän on saanut tältäkin palstalta mutta järki olis oltava omasta takaa elämänsä suurinta muutosta varten. apua siihen on myös saatavana.

vuosi-pari lisää marinoi lihan, riittäneekö se ja mikä silloin on tilanne ?
        sianpääsyltty putkahti jostain aamumieleen ?

tuonne toiseen aloitukseen, että en ole vielä lääkärille mennyt, vaikka tiettyä alavireisyyttä onkin. Olen sen liikunnalla saanut jotenkin hoidettua tähän mennessä.

Lopetin juomisen 1.6. enkä siis ole mitään pillereitä popsinut, mutta mielessä on käynyt, että mielialalääkkeet voisivat olla tarpeen. Kokemuksesta tiedän, että niitä saa tosi helposti. Minusta on tehty kartoituskin (pari vuotta sitten) että jonkin verran on itsetuhoisuutta ym., mutta en silloinkaan pillerireseptiä huolinut. Nyt juomisen lopetettuani tunnen oloni joka tapauksessa paremmaksi kuin juodessa eli jo lopettaminen sinänsä on auttanut mielenlaatuun. Siksi kai olen aina vaan lykännyt tuota lääkärille menoa, koska oletan, että pillereitä siellä on taas tarjolla. Olen luonteeltani hieman pillerikielteinen, mutta en väkisin ilman ole, jos todellinen tarve on. Kaikkein mieluiten olisin täysin raitis - alkoholin lisäksi vapaa siis myös lääkkeistä. Aika näyttää mihin tässä edetään :)

• vanemoinen
        Spriten voimalla kirjoitti:

tuonne toiseen aloitukseen, että en ole vielä lääkärille mennyt, vaikka tiettyä alavireisyyttä onkin. Olen sen liikunnalla saanut jotenkin hoidettua tähän mennessä.

Lopetin juomisen 1.6. enkä siis ole mitään pillereitä popsinut, mutta mielessä on käynyt, että mielialalääkkeet voisivat olla tarpeen. Kokemuksesta tiedän, että niitä saa tosi helposti. Minusta on tehty kartoituskin (pari vuotta sitten) että jonkin verran on itsetuhoisuutta ym., mutta en silloinkaan pillerireseptiä huolinut. Nyt juomisen lopetettuani tunnen oloni joka tapauksessa paremmaksi kuin juodessa eli jo lopettaminen sinänsä on auttanut mielenlaatuun. Siksi kai olen aina vaan lykännyt tuota lääkärille menoa, koska oletan, että pillereitä siellä on taas tarjolla. Olen luonteeltani hieman pillerikielteinen, mutta en väkisin ilman ole, jos todellinen tarve on. Kaikkein mieluiten olisin täysin raitis - alkoholin lisäksi vapaa siis myös lääkkeistä. Aika näyttää mihin tässä edetään :)

Yhtenä päivänä huomasin, että on syksy. Siitä lähtien mielialat ovat olleet kaksi astetta miinuksella kesäisistä. Ajattelin, että minun elämääni kuuluu myös ajoittainen alakulo. Miten ihanaa taas työstää se pois! Kävin merellä juttelemassa syksyn kanssa. Sanoin, että kiva kun tulit, mutta älä jää talven yli. Lapseni tahtovat hiihtää.

Miksi aito tunnetila pitäisi lääkkeellä salvata? Valo ja varjo kuuluu elämään. Mielialalääkkeet tasaavat kärjet (siis myös suurimman ilon) ja niiden vuoro on sitten, kun varjot ovat elämää haittaavia, tuhoisia. Samoihin varjoihin viinaakin juodaan.

Jos ilman kainalosauvoja voi kävellä, se on hienoa. Mutta jos tilanne tulee sellaiseksi, että tuska on suuri, lääke otetaan. Mieluummin mielialalääke kuin viinalääke.

• vanemoinen

Trazodonhydrochlorid (Trittico) on nukahtamislääke. Niitä käytetään Suomessakin akuutteihin univaikeuksiin.

• Enzian

lääke ollut minulle ollenkaan. Nukuin tosiaan "hyvin" mutta aamulla aivan pyörryksissä.

On se typerää pelätä liiallisesta juomisesta aiheutuneita unettomia öitä ja muita lieveilmiöitä. Muutoksen avainhan on omissa käsissä, kyllä minäkin sen tajuan.

Mitähän muuten Kukkakeijulle kuuluu, onko hän ilmoittautunut ollenkaan viime aikoina? Muistelen vaan, että hänellä oli suurta surua ja alko-ongelma nosti päätään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      270
      4949
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      108
      2523
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1550
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      101
      1090
    5. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      334
      1001
    6. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      271
      896
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      117
      866
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      797
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      39
      765
    10. IS Viikonloppu 4.-6.4.2026

Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja
      Sanaristikot
      73
      740
    Aihe