Luotettavia lappiksen kasvattajia

Uusi pentu meille?

Haluaisin kuulla lappiksien omistajilta kokemuksia kasvattajista. Ottaisin mielelläni vastaan myös nimiä luotettavista kasvattajista joilta pentuja voisi kysellä. Haemme nimenomaan metsästyslinjaista koiraa.

Itsellämme on pian 3 v kultsu-uros ja koiran kasvattajan kanssa ei ole ollut mitään muuta kuin ongelmia. Nyt haluaisin vain varmistaa, että ei tule otettua uutta pentua miltään pentutehtailijalta ja että pentu on mahdollisimman terve. Tai sillä on ainakin edellytykset olla terve!

Tämän vanhemman koiran kohdalla olimme niin tyhmiä, että emme ymmärtäneet kasvattajan tehtailevan pentuja jatkuvasti niiden terveyden kustannuksella. Ja koiran kanssa on tullut hypättyä jatkuvasti lääkärissä.

Kasvattajan sijainnilla ei ole väliä, kunhan kaikki muu puoli on kunnossa.

Kiitos jo etukäteen kaikille! =)

6

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestä yksi hyvä
      • ostaja myöskin

        Olisi todella mielenkiintoista kuulla mielipiteitä kasvattajista.


    • Ilona2

      www.noutajat.com ja sitten linkit löytyy hyviä kasvattajia.

    • kultsu

      Hei, rotuyhdistyksen sivut ja Suomen Kennelliiton tietokanta ovat apuna metsästyslinjaista labradoria etsiessä.

      Täällä sinulle annettu linkki ei _todellakaan_ ole metsästyslinjaisten kasvattajan.

      Lisää neuvoja ja tietoa saat, kun kirjaudut noutajaharrastajien keskustelupalstalle http://www.snj.fi/keskustelu/

      Onnea matkaan!

    • itse...

      Labradorien sivuilta on linkki tietokantaan, josta näet mitä koiria on kukin kasvattaja käyttänyt jalostustoiminnassaaan. Näet myös kuinka usein on pennutettu jne... Tästä uskon sinun saavan jo aivan hyvän pohjan valinnallesi.

      Labradorin keskustelupalstalta voit kysellä matsästyslinjaisten kasvattajia, mutta ei ole julkisesti syytä siellä alkaa kehumaan ja haukkumaan kasvattajia. Muistaakseni se taisi olla kiellettyäkin ko palstalla.

    • ..........

      harmi että olette sitten juuri tällaiseen kasvattajaan törmännyt :( mieleen vaan heti juolahtaa että etkö voisi kertoa kenestä mahtaa olla kyse, ihan vain toisia varoittaakseen?! toimisi näin tämä liikenne molempiin suuntiin! ja sitte vielä sivut; www.labradori.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe