Vakuutusmyyjän työ?

......

Olen harkinnut alkavani vakuutusedustajaksi, olisi muutama sellainen paikka nyt vapaana. Tahtoisin tietää kokemuksia ja arvioita esim. palkasta ym. Yhtiövaihtoehtoina on Fennia ja If, toki muutkin mahdollisesti harkinnan alla.

12

7304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cosmic_cowboy
      • ....

Tiedän kyllä työn olevan yrittäjyyttä ja olen siihen varautunut.

Onko kenelläkään siis käytännön tietoa kyseisestä ammatista? Millaisia prosentteja saa mistäkin yhtiöstä? Mitä kuluja tulee? Saako starttirahaa? Olen keskustellut kahden mahdollisesti tulevan pomon kanssa ja työ vaikuttaa kiinnostavalta, mutta kaipaisin tietoa sellaisilta joilla on kokemusta tai tietoa kyseisestä työstä.

• ollut edustajana
        .... kirjoitti:

Onko kenelläkään siis käytännön tietoa kyseisestä ammatista? Millaisia prosentteja saa mistäkin yhtiöstä? Mitä kuluja tulee? Saako starttirahaa? Olen keskustellut kahden mahdollisesti tulevan pomon kanssa ja työ vaikuttaa kiinnostavalta, mutta kaipaisin tietoa sellaisilta joilla on kokemusta tai tietoa kyseisestä työstä.

Olen itse ollut aikoinaa lähes kuusi vuotta edustajana, en tässä viitsi alkaa mainitsemaan yhtiötä.

Työ on yrittäjähenkistä mutta voisi sanoa, että yrittäjyyttä mahdollisimman pienellä riskillä. Pääpaino on provisiolla, mutta ainakin Tapiolassa nykypäivänä on mahdollisuus 6kk takuupalkkioon, joka on aivan kohtuullinen. Se toki edellyttää tiettyjä tavoitteiden saavuttamisia, mutta alussa riski on tällöin paljon pienempi.

Ainakin itse tykkäsin työstä. Tein vakuutuskokonaisuuksia pienyrittäjille ja pärjäsin siinä mukavasti. Palkkiot vaihtelivat, mutta totuuden nimissä en missään muussa työssä olisi päässyt ilman silloin puuttuvaa kaupallista koulutusta samanlaisiin ansioihin. Työ oli erittäin opettavaista ja otin sen tosissani. Tällöin asiakkaatkin arvostivat kun itse halusi tehdä sen ammattitaitoisesti.

Esimiehellä on suuri merkitys miten homma toimii. Hänen tulisi olla edustajan puolella ja auttaa edustajaa kaikin tavoin menestymään, eli luoda onnistumisen puitteet. Edustajan tehtävä on itse olla motivoitunut ja valmis tekemään töitä tavoitteiden eteen.

Kannattaa tutustua tarkemmin. Kaikenlaista paskapuhetta siitä työstä on, mutta siinä on mahdollista tehdä asiallista duunia ja mahdollisuus asiallisille tienesteille, mutta mitään et saa ilmaiseksi....

• meikäläinen tässä vain
        ollut edustajana kirjoitti:

Olen itse ollut aikoinaa lähes kuusi vuotta edustajana, en tässä viitsi alkaa mainitsemaan yhtiötä.

Työ on yrittäjähenkistä mutta voisi sanoa, että yrittäjyyttä mahdollisimman pienellä riskillä. Pääpaino on provisiolla, mutta ainakin Tapiolassa nykypäivänä on mahdollisuus 6kk takuupalkkioon, joka on aivan kohtuullinen. Se toki edellyttää tiettyjä tavoitteiden saavuttamisia, mutta alussa riski on tällöin paljon pienempi.

Ainakin itse tykkäsin työstä. Tein vakuutuskokonaisuuksia pienyrittäjille ja pärjäsin siinä mukavasti. Palkkiot vaihtelivat, mutta totuuden nimissä en missään muussa työssä olisi päässyt ilman silloin puuttuvaa kaupallista koulutusta samanlaisiin ansioihin. Työ oli erittäin opettavaista ja otin sen tosissani. Tällöin asiakkaatkin arvostivat kun itse halusi tehdä sen ammattitaitoisesti.

Esimiehellä on suuri merkitys miten homma toimii. Hänen tulisi olla edustajan puolella ja auttaa edustajaa kaikin tavoin menestymään, eli luoda onnistumisen puitteet. Edustajan tehtävä on itse olla motivoitunut ja valmis tekemään töitä tavoitteiden eteen.

Kannattaa tutustua tarkemmin. Kaikenlaista paskapuhetta siitä työstä on, mutta siinä on mahdollista tehdä asiallista duunia ja mahdollisuus asiallisille tienesteille, mutta mitään et saa ilmaiseksi....

Millaisiin ansioihin olet päässyt, vai onko se tuloa/provikkaa mistä yrittäjä itse hoitaa muut velvoitteet.

Voitko silti kertoa 6v vuosiansioista jotain

• .....
        ollut edustajana kirjoitti:

Kiitoksia vastauksestasi. On erittäin mukava kuulla asian kokeneelta kommentteja.

Itsellänikään tosiaan ei koulutusta ole ja olen kuitenkin kova tekemään töitä. Ei vaan houkuta painaa kahta duunia 7-8e/h tuntipalkalla ja silti ei jää mitään käteen. Kuinka pitkiä päiviä yleensä teit? Eli riittääkö 8-12h päivät kohtalaisiin ansioihin vai pitääkö vetää todella pitkiä päiviä? Tarkoituksenani olisi lyhentää nykyisistä 12-16h päivistä juuri tuonne 8-12h/päivä. Vakuutusalasta jonkin verran tiedänkin koska olen joskus työskennellyt reilu vuoden vakuutusyhtiössä edustajien soittelijana eli varannut heille aikoja.

Oliko firmassa jossa itse työskentelit niin jotain kuukausikuluja (siis toki normit yrittäjäkulut mutta muita)? Siis esim. huonevuokraa, maksoitko materiaaleista jotain, käyntikorteista ym. ?

• ....
        meikäläinen tässä vain kirjoitti:

Millaisiin ansioihin olet päässyt, vai onko se tuloa/provikkaa mistä yrittäjä itse hoitaa muut velvoitteet.

Voitko silti kertoa 6v vuosiansioista jotain

En ole vielä siis kyseistä hommaa koittanut mutta sen verran tiedän että provikkapalkka ja itse hoidat normit yrittäjän kulut.

Lisäksi muistaakseni vakuutusvalvontaviraston hyväksyntä maksaa n. 250e ja liitteet joita siihen tarvitaan muutaman kympin.

• ..... kirjoitti:

Kiitoksia vastauksestasi. On erittäin mukava kuulla asian kokeneelta kommentteja.

Itsellänikään tosiaan ei koulutusta ole ja olen kuitenkin kova tekemään töitä. Ei vaan houkuta painaa kahta duunia 7-8e/h tuntipalkalla ja silti ei jää mitään käteen. Kuinka pitkiä päiviä yleensä teit? Eli riittääkö 8-12h päivät kohtalaisiin ansioihin vai pitääkö vetää todella pitkiä päiviä? Tarkoituksenani olisi lyhentää nykyisistä 12-16h päivistä juuri tuonne 8-12h/päivä. Vakuutusalasta jonkin verran tiedänkin koska olen joskus työskennellyt reilu vuoden vakuutusyhtiössä edustajien soittelijana eli varannut heille aikoja.

Oliko firmassa jossa itse työskentelit niin jotain kuukausikuluja (siis toki normit yrittäjäkulut mutta muita)? Siis esim. huonevuokraa, maksoitko materiaaleista jotain, käyntikorteista ym. ?

Ei vakuutusedustajan tarvitse töissä asua. Homma helpottuu kokemuksen myötä ja osaa itse suunnitella oman menemisensä. Vanhat asiakkaat toimivat referenssinä eli suosittelevat sinua, jos hoidat hommasi kunnolla. Vuositasolla palkkiota saa 20 000-150 000 euron välillä riippuen palkkiosopimuksesta ja myynnistä. Molemmat tilit on täyttä faktaa ei tarvitse spekuloida. Normaali kuukausi liksa täyspäiväisellä ja täyspäisellä vakuutusedustajalla on 3000-6000 euron välillä. Huiput tienaa enemmän ja osapäiväiset ja sun muut sählät vähemmän. Myyntiä bruttoeuroissa tulee olla 8000-20 000 euron välissä. Se on verotonta myyntiä. Jos yhden asiakkaan veroton maksu vuodessa on 800 euroa, niin sinun tulee tehdä niitä kuukaudessa kymmenen vähintään eli 1 joka toinen päivä. Puhun nyt kokonaisasiakkuudesta, johon perinteisesti kuuluu koti, liikenne ja autovakuutus. Hyvät henkimyyjät tienaavat paremmin.
        Tein itse tarvittaessa pitkää päivää, mutta ei siellä tarvitse ehdoin tahdoin istua. Todellisia työtunteja ei varmaan tule enempää kuin se normaali 7-8 per päivä. Asiakkaiden tavoittettavuudesta riippuu mihin kellonaikaan ne tunnit tehdään. Iltavuoroa täytyy säännöllisesti tehdä, koska uushankinnassa tavoitettavuus paranee huimasti klo 17 jälkeen.

• TÖISSÄ NVV:llä
        .... kirjoitti:

NVV:llä ALAN PARAS PALKKIO RAKENNE TÄLLÄHETKELLÄ.
        EIKÄ TARVITSE MYYDÄ PANKKIA TAI MUITAPALVELUITA...

• .....
        TÖISSÄ NVV:llä kirjoitti:

NVV:llä ALAN PARAS PALKKIO RAKENNE TÄLLÄHETKELLÄ.
        EIKÄ TARVITSE MYYDÄ PANKKIA TAI MUITAPALVELUITA...

Mikä ihmeen vakuutusyhtiö on NVV? En ole koskaan kuullutkaan. Varmaan helppo myydä ihmisille vakuutuksia jos kukaan ei ole kyseisestä yhtiöstä kuullutkaan.

• ootkos hitaalla-?
        ..... kirjoitti:

Mikä ihmeen vakuutusyhtiö on NVV? En ole koskaan kuullutkaan. Varmaan helppo myydä ihmisille vakuutuksia jos kukaan ei ole kyseisestä yhtiöstä kuullutkaan.

miltäs kuulostais?
        N niinku Nordea
        V niinku Vahinko ja
        V niinku Vakuutus

en mäkään usko et kukaan on koskaan kyseisestä puljusta kuullutkaan.
        En ole edes alan mies mutta terve järki herätti ajatuksen mutta lyhenne ei ollu mulle tuttu ennestään.

• Nimetön
        ootkos hitaalla-? kirjoitti:

miltäs kuulostais?
        N niinku Nordea
        V niinku Vahinko ja
        V niinku Vakuutus

en mäkään usko et kukaan on koskaan kyseisestä puljusta kuullutkaan.
        En ole edes alan mies mutta terve järki herätti ajatuksen mutta lyhenne ei ollu mulle tuttu ennestään.

Niin nojoo saattaahan tuo nordea ollakin. En ole koskaan milloinkaan kuullut tuollaista lyhennettä käytettävän. Kyllä ihan Nordeasta puhutaan jos sitä tarkoitetaan.

• Minäkin*
        Nimetön kirjoitti:

Niin nojoo saattaahan tuo nordea ollakin. En ole koskaan milloinkaan kuullut tuollaista lyhennettä käytettävän. Kyllä ihan Nordeasta puhutaan jos sitä tarkoitetaan.

Olen ollut vakuutusedustajana nyt 1,5 vuotta ja tienaan paremmin kuin entisessä vakituisessa työssä jossa nettosin noin 1600 euroa kuukaudessa (vain). Tässä pitää sisäistää se, että itse olet se josta menestyminen on kiinni. Sinun pitää pystyä soittamaan asiakkaille ja sopimaan tapaamisia (mutta se ei liene ongelma koska olet tehnyt ajanvarauksia ennenkin). Koko homma lähtee siitä. Itselle tuo soittaminen on vastenmielisintä koko hommassa. Jos olisin aktiivisempi, voisin tienata varmasti kaksi kertaa enemmän kuin nyt, vaikka nykyisetkin tulot ovat ihan ok. Tienaan keskimäärin 2000-6000 euroa/kk josta pitää tietysti maksaa sitten YEL ja verot. Itse toki pystyy vaikuttamaan siihen minkä verran veroja maksaa. Auton ja muuta tarpeellista olen ostanut yritykseni nimiin millä saa tietenkin pienennettyä verotettavaa tuloa. Teen noin 6-8 tunnin työpäiviä enkä ole vielä kertaakaan tuntenut itseäni työn takia rasittuneeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe