Löpöstä

Dieseliin

No niin. Kesä (mikä?) alkaa olla ehtoopuolella ja ajattelinkin kysyä kuinka monelta on tarkastettu kummalla polttoaineella (dsl vai löpö) tuli ajeltua. Itse en moista tarkastusta kokenut ja en ole kenenkään muunkaan sellaiseen kuullut joutuneen.

Uutisen mukaan venejakeluasemien polttoaineen myynti laski 20% edelliskesästä, kun aiemmin on ollut myynti tasaisessa nousussa. Mielestäni osa tuosta alenemasta johtuu säästä, mutta tottakai kallis pa vaikuttaa ajotunteihin suurella osalla kuluttajista. Myös uutisoinnin mukaan satamissa vietetty aika on kasvanut aiemmasta, mutta vaikuttaako se kokonais kustannuksiin? Yleensä palvelusatamissa menee rahaa moneen turhaan asiaan yllättävän runsaasti.
Toki luonnonsatamissa vastaavasti säästää.

ps. 700i löpöä vielä tankeissa.

52

18506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkastettu

enkä ole kuullut että keneltäkään tutultakaan olisi kyselty

• Tankeissa.

Tankki on 100l. Täytin sen viime syksynä, tänä kesänä on mennyt 20l.
      Varakannarissa on vielä 20 l.

• tarkasteta vielä

Ilmoittivat jo keväällä, että tänä kesänä ei tarkasteta jotta tankit saadaan puhtaaksi. Löpön väri näkyy usean diesel-tankkauksen jälkeenkin, joten fiksu päätös.

Ensi kesänä ei ilmeisesti selitykset auta, katsotaan. Onneksi toteuttavilla viranomaisilla ei ole ollut pipo kireällä.

• MoPoVene

Ala mittaileen niin tai jos alkaa niin mitä sitten. Mulla on veneessä 7000 litraa tankit ja vielä niillä ajaa tuon 5 vuotta nykykulutuksella. Että ei parane heti tulla mittaileen.

• tmo
        MoPoVene kirjoitti:

Ala mittaileen niin tai jos alkaa niin mitä sitten. Mulla on veneessä 7000 litraa tankit ja vielä niillä ajaa tuon 5 vuotta nykykulutuksella. Että ei parane heti tulla mittaileen.

keksii jonkun typerän poikkeuslain,jos sitä väärää ainetta löytyy sielt tankista vuonna 2011 niin vene takavarikoidaan Valtiolle. Ei ois mikään ihme.

• valtio
        tmo kirjoitti:

keksii jonkun typerän poikkeuslain,jos sitä väärää ainetta löytyy sielt tankista vuonna 2011 niin vene takavarikoidaan Valtiolle. Ei ois mikään ihme.

Etkö sinä ole osa tätä valtiota vai oletko kenties jonkun muun valtion kansalainen.

Kansanedustajat päättävät Suomessa lait. Käy äänestämässä silloin kun seuraavan kerran on mahdollista. Yritä löytää sellainen ehdokas joka järjestää verot valtion maksettavaksi. Kuten Neuvostoliitossa oli ja Kuubassa on vieläkin.

Ja kuubalaisten ei tarvitse roikkua netissä.

• Anonyymi00050
        UUSI
        MoPoVene kirjoitti:

Diesel kestää 6-12 kk ennen hajoamis prosessis alkua ja mirrobi kasvustoa aiemmin jo. Good luck

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Diesel kestää 6-12 kk ennen hajoamis prosessis alkua ja mirrobi kasvustoa aiemmin jo. Good luck

Niin... diesel... biodiesel. MoPoVeneellä olikin vanhaa löpöä tankissa - säilyy.

• helppo homma

toukokuussa että millainen venelikesä on tulossa. Veikkasin että veneily vähenee ja enemmän on veneitä lauturissa kuin ajossa. Vetosinn siihen että ei monikaan voi enää ajaa veneillä kun polttoaine hinta kohosi dieseleillä jopa 100%. Ja nappiin meni sillä on hiljaisin kesä sitten 80 luvun ja ollut päiviä ettei ole ollut kuin 3-5 venettä vesillä samana päivänä. Ja ei voi syyttää huonoa kesää sillä ei ole mitään merkitystä jos ei nyt ihan soutuvene ole. Venekauppiaat menee konkurssiin ja pihat täynnä uusia ja vanhoja veneitä. Ja mitä hyötyä jos 100 litraa tankissa kun se pitää olla jo dieseliä ja sitä ei viime syksynä vielä ollut saatavilla.

• Saatavilla?

Minä olen ajellut autoani dieselillä jo vuosikaudet, minä olen ainakin sitä saanut.

• mutta kun
        Saatavilla? kirjoitti:

Minä olen ajellut autoani dieselillä jo vuosikaudet, minä olen ainakin sitä saanut.

mutta vene ja auto tankataan eripaikassa. Nyt sitten sinäkin sen tiedät.

• Tankkaat eri paikassa
        mutta kun kirjoitti:

mutta vene ja auto tankataan eripaikassa. Nyt sitten sinäkin sen tiedät.

Minä tankkaan samassa paikassa.
        Minulla on 2000 litran farmitankki, josta tankkaan koneet, veneet ja autot.
        Tuovat autolla pihaan asti, ja kun ottaa yli 1000 litraa niin ei tule edes rahtia.
        Tuotiin sitä Dieseliä ennenkin rantaan autolla.
        Mutta jokainen tyylillään.

• tieodoksi
        Tankkaat eri paikassa kirjoitti:

Tuovat autolla pihaan asti, ja kun ottaa yli 1000 litraa niin ei tule edes rahtia.

saa käyttää halvempaa moottoripolttoöljyä. Vain hullu käyttää traktorissa dieseliä.

• älytöntä
        Tankkaat eri paikassa kirjoitti:

sillä rahti tulee vaikka tilaat 10 000 litraa. Ja on tosi typerää sijoittaa rahaa tilatankkiin ja siihen laittaa rahaa kiinni 4000 euroa.

• olga
        älytöntä kirjoitti:

sillä rahti tulee vaikka tilaat 10 000 litraa. Ja on tosi typerää sijoittaa rahaa tilatankkiin ja siihen laittaa rahaa kiinni 4000 euroa.

jos tilaa 1000 l

• minulle.
        älytöntä kirjoitti:

Tulee aine rahtivapaasti, kun määrä on yli 1000 litraa.
        Ja kun hinnanousu kesällä oli tuota luokkaa kun oli, niin teki ihan kivan tilin 2000 litralla.
        Ja kun siitä tankista tankkaan muutakin kuin venettä.
        Menee myös muihin koneisiin.

• tankkiin

Eilen 21.8. illalla Inkoon sataman ABC:llä näytti polttoöljyä menevän tankkeihin ihan vanhaan malliin...

• ei saa olla

sillä veneeseen ei tämän vuoden alussa ole saannut polttoöljyä laittaa. Mistä muuten tiedät että oli polttoöljyä eikä dieseliä?

• luki:
        ei saa olla kirjoitti:

sillä veneeseen ei tämän vuoden alussa ole saannut polttoöljyä laittaa. Mistä muuten tiedät että oli polttoöljyä eikä dieseliä?

...no kun pumpussa luki polttoöljy, ei diesel...

• Tankata.
        ei saa olla kirjoitti:

Toiset saa tankata polttoöäljyä, toiset ei.
        Tiedä vaikka oli sellainen vene, johon saa löpöä tankata.

• Sanoo.
        luki: kirjoitti:

...no kun pumpussa luki polttoöljy, ei diesel...

Palomääräyksissä määrätään, että jos pöntössä lukee "polttoöljy", siellä ei saa säilyttää Dieseliä, eikä muutakaan palavaksi luokiteltavaa nestettä, kuin polttoöljyä.

• maksoit

tuosta löpöstä?

• olga

polttoöljyä näyttivät tankkaavan noillakin asemilla

• Venneilijä

Minulta tarkistettiin kahdesti kesällä, eikä ole edes iso paikkakunta. Mökkinaapurilta taasen viime kesänä kerran.

• Motti masa

Olisi mielenkiitoista tietää.

• Kesänä????

Mitä lie etsivät?

• Deah

Meillä ajettiin venäjän bensalla ennenkuin tuli sähkömoottori akkuineen vähän aikaa sitten. On muuten mukava peli. Kulkee kovaakin jos tahtoo, ei pidä kuin pientä surinaääntä eikä vie tilaa. Luontokin tykkää kun sorsatkin päästää parin metrin päähän seuraamaan soidinmenoja.

• puttari

Menee 5 litraa tunnissa dieseliä, eli jerryllä ajelee mukavasti nelisen tuntia. Niinpä tulee tankattua pääasiallisesti maa-asemilla. Pidemmillä retkillä sitten otetaan meriasemilta. Saattaa olla, että ajelu muutenkin on vähentynyt kun on vielä nämä säätkin tällaisia olleet. Tänään mennään taas putputtelemaan.

• maa-asemilta?

Helpompihan on pysäyttää jollekin meriasemalle. On lyhyempi kantomatka, vaikka täyttäisi jerrykannut. Itse ajelen puoli vuorokautta yhdellä jerrykannullisella. Kannattaa höllätä kaasua ja selvittää oman veneen taloudellisin vauhti. Vauhti tulee kalliiksi!

On se diesel-polttoaine kallista nyt myös Ruotsissa ja Tanskassakin, kun verotus menee EU-määräysten mukaan.

• varmaan sullekin
        maa-asemilta? kirjoitti:

Helpompihan on pysäyttää jollekin meriasemalle. On lyhyempi kantomatka, vaikka täyttäisi jerrykannut. Itse ajelen puoli vuorokautta yhdellä jerrykannullisella. Kannattaa höllätä kaasua ja selvittää oman veneen taloudellisin vauhti. Vauhti tulee kalliiksi!

On se diesel-polttoaine kallista nyt myös Ruotsissa ja Tanskassakin, kun verotus menee EU-määräysten mukaan.

Mielelläni,20 snt hinnan erolla 80ltr kantamisella säästyy 16€, viiden viikon säästö 80€, se on eläkeläiselle paljon,kun kesää on vähintään 20 viikkoa, säästöä tulee 320€, kelpais

• kantamistarjouksesta!
        varmaan sullekin kirjoitti:

Mielelläni,20 snt hinnan erolla 80ltr kantamisella säästyy 16€, viiden viikon säästö 80€, se on eläkeläiselle paljon,kun kesää on vähintään 20 viikkoa, säästöä tulee 320€, kelpais

Mutta selitäs vielä litrahinnat, kun minusta on näyttänyt dieselin olevan nyt saman hintaista maa- ja meriasemilla. Pientä vaihtelua tietysti on eri asemien välillä.

Etkö joudu tekemään aika pitkiä kävelymatkoja jerrykannujesi kanssa? Jos käytät autokyytiä, kuluihin tulee tietysti myös auton/taksin käytöstä aiheutuneet laskut. Teetkö samanlaista maa-asemilta kuskaamista myös pitempien venereissujen aikana? Ilmeisesti teet pitkiä matkoja, kun polttoainetta kuluu paljon:)

• Pikkaisen.
        kantamistarjouksesta! kirjoitti:

Mutta selitäs vielä litrahinnat, kun minusta on näyttänyt dieselin olevan nyt saman hintaista maa- ja meriasemilla. Pientä vaihtelua tietysti on eri asemien välillä.

Etkö joudu tekemään aika pitkiä kävelymatkoja jerrykannujesi kanssa? Jos käytät autokyytiä, kuluihin tulee tietysti myös auton/taksin käytöstä aiheutuneet laskut. Teetkö samanlaista maa-asemilta kuskaamista myös pitempien venereissujen aikana? Ilmeisesti teet pitkiä matkoja, kun polttoainetta kuluu paljon:)

Täällä meillä meriasemalla diesel on 1,55 ja maa-asemalla 1,32.
        On siinä vissi ero.

• JRxxx
        kantamistarjouksesta! kirjoitti:

Joskus aiemminkin tuli tuota kommentoitua. Tilannehan on vallan erilainen riippuen siitä, minkälainen vene on kyseessä. Useimmissa uppoumaveneissä on pa-tankki sadan litran seutuvilla tai jopa alle ja toisaalta kulutus niin pieni, että vuodessa sauhuaa menemään reilustikin alle 500 litraa. Ja kun ainakin Stadissa löytyy dieseliä meriasemiltakin suunnilleen samaan hintaan kuin maista, niin ei sille kannushowlle kerry juuri vaivanpalkkaa. Suurimmillakin tavatuilla hintaeroilla vuosisäästö jää reilustikin alle sadan euron.

Mutta on eräs toinen tekijä, joka saattaa tehdä vaivannäön mielekkääksi: meriasemavisiitti saattaa tehdä isonkin mutkan viikonloppureissun reittiin ja sen ehkä haluaa säästää perjantai-illasta. Silloin parinkymmenen litran kantaminen viikolla voi ollakin mielekästä.

Liukuveneillä juttu on rahan kannalta toinen: esim. meidän veneemme tyypillinen vuosikulutus on 1800-2100 litran välillä. Säästöä siis voisi kertyä. Vaan kun normitankkaus on herkästi 200-250 litraa, niin kanisterihomma on ainakin minun makuuni aivan liian työläs.

Ihan oma juttunsa ovat sitten ne pienenä vähemmistönä olevat paatit, joiden tankit ovat yli tuhatlitraisia. Silloinhan voi tilata tankkiauton suoraan rantaan (käsittääkseni niillä on kuutio minimitoimituksena).

• miksi.
        JRxxx kirjoitti:

Joskus aiemminkin tuli tuota kommentoitua. Tilannehan on vallan erilainen riippuen siitä, minkälainen vene on kyseessä. Useimmissa uppoumaveneissä on pa-tankki sadan litran seutuvilla tai jopa alle ja toisaalta kulutus niin pieni, että vuodessa sauhuaa menemään reilustikin alle 500 litraa. Ja kun ainakin Stadissa löytyy dieseliä meriasemiltakin suunnilleen samaan hintaan kuin maista, niin ei sille kannushowlle kerry juuri vaivanpalkkaa. Suurimmillakin tavatuilla hintaeroilla vuosisäästö jää reilustikin alle sadan euron.

Mutta on eräs toinen tekijä, joka saattaa tehdä vaivannäön mielekkääksi: meriasemavisiitti saattaa tehdä isonkin mutkan viikonloppureissun reittiin ja sen ehkä haluaa säästää perjantai-illasta. Silloin parinkymmenen litran kantaminen viikolla voi ollakin mielekästä.

Liukuveneillä juttu on rahan kannalta toinen: esim. meidän veneemme tyypillinen vuosikulutus on 1800-2100 litran välillä. Säästöä siis voisi kertyä. Vaan kun normitankkaus on herkästi 200-250 litraa, niin kanisterihomma on ainakin minun makuuni aivan liian työläs.

Ihan oma juttunsa ovat sitten ne pienenä vähemmistönä olevat paatit, joiden tankit ovat yli tuhatlitraisia. Silloinhan voi tilata tankkiauton suoraan rantaan (käsittääkseni niillä on kuutio minimitoimituksena).

Se pitää kantaa kannuilla.Minä teen näin otan kolme kahdensadan litran tynnyriä peräkärryyn,ajan huoltikselle,tankkaan tynnyrit ja senjälkeen rantaan sekä juoksutus veneen tankkiin,simppeli homma eikä suttaa paikkoja.
        Säästö 120-150 € kerta.

• JRxxx
        miksi. kirjoitti:

Se pitää kantaa kannuilla.Minä teen näin otan kolme kahdensadan litran tynnyriä peräkärryyn,ajan huoltikselle,tankkaan tynnyrit ja senjälkeen rantaan sekä juoksutus veneen tankkiin,simppeli homma eikä suttaa paikkoja.
        Säästö 120-150 € kerta.

...että pitäisi ensin hankkia ne tynnyrit, tilbehöörit ja perävaunu sekä asennuttaa autoon vetokoukku. Sitten pitäisi vielä olla paikka, jossa tynnyrit ja kärryn säilyttää poissa silmistä mutta turvassa.
        Lisäongelma on siinä, että minulla, kuten ainakin Stadissa hyvin monella muullakin, venepaikka on lukittavan portin suojaamassa laiturissa.
        Ja sitten sinunlta pääsi unohtumaan, että 600 litraa on jo huomattavasti yli moottoriveneidenkään keskiarvotankkauksen.
        Ja kuten jo sanoin, Stadissa saa ainakin yhdeltä meriasemalta dieseliä käytännössä samaan hintaan kuin maista. 0,30 euron hintaeroa taas en ole vielä tavannut muuallakaan, vaikka voihan semmoinen jossakin esiintyä.

Muutamien reunaehtojen täyttyessä "omatoimitankkaus" voi olla järkevääkin. Useimmille se ei sitä ole ainakaan säästön vuoksi.

• pitäähän
        JRxxx kirjoitti:

...että pitäisi ensin hankkia ne tynnyrit, tilbehöörit ja perävaunu sekä asennuttaa autoon vetokoukku. Sitten pitäisi vielä olla paikka, jossa tynnyrit ja kärryn säilyttää poissa silmistä mutta turvassa.
        Lisäongelma on siinä, että minulla, kuten ainakin Stadissa hyvin monella muullakin, venepaikka on lukittavan portin suojaamassa laiturissa.
        Ja sitten sinunlta pääsi unohtumaan, että 600 litraa on jo huomattavasti yli moottoriveneidenkään keskiarvotankkauksen.
        Ja kuten jo sanoin, Stadissa saa ainakin yhdeltä meriasemalta dieseliä käytännössä samaan hintaan kuin maista. 0,30 euron hintaeroa taas en ole vielä tavannut muuallakaan, vaikka voihan semmoinen jossakin esiintyä.

Muutamien reunaehtojen täyttyessä "omatoimitankkaus" voi olla järkevääkin. Useimmille se ei sitä ole ainakaan säästön vuoksi.

Ne jerrykannutkin hommata,tynnyreitä saa ilmaiseksi mutta ellei edes perävaunua omista niin sitten ei kannata.Hintaero oli kylläkin 0,20-0,25€.Eikös teillä ole satamassa lastauslaituria.Eiköhän se 600 litraa ole aika yleinen tankin koko vähänkään isommassa moottoriveneessä.

• rahaa
        pitäähän kirjoitti:

Ne jerrykannutkin hommata,tynnyreitä saa ilmaiseksi mutta ellei edes perävaunua omista niin sitten ei kannata.Hintaero oli kylläkin 0,20-0,25€.Eikös teillä ole satamassa lastauslaituria.Eiköhän se 600 litraa ole aika yleinen tankin koko vähänkään isommassa moottoriveneessä.

tuli eilen laitettua dieseliä, 1,28€ L. Eläkeläiset säästää näin

• dieseliä

tankkasin saimaan kanavalla 300 L maksoi 190€ kesäkuussa ja nyt elokuussa oli 250 L. 190€
      eli oli siellä noussut dieselin hintakin

• DANÅ

shellin v powerilla.Siksi kun ei kalliimpaa saa.
        Ei ole ikinä kiinnostanu litrahinta , koska jos ei ole vara harrastaa niin sitten on parempi lopettaa ruikutus ja vaihtaa harrastusta!Eri asia ammatti kalastajille yms. muille joille se vaikuttaa joka päiväiseen leipään...

• pysäytettiin

Mut pysäytettiin Kemissä ja kysyttiin polttoaineesta. Sanoin että on vielä polttoöljyä tankissa, mutta kanisterissa on diisseliä. Eivät mitanneet, huomauttivat vaan asiasta ja varmistivat että tiedän jutun.

• okiu

Eihän dieseliin siirtymisellä ole juurikaan merkitystä kustannusten kannalta koska moottoripolttoöljy on lähes saman hintaista kuin dieseli.

• ei rahaa
        okiu kirjoitti:

Eihän dieseliin siirtymisellä ole juurikaan merkitystä kustannusten kannalta koska moottoripolttoöljy on lähes saman hintaista kuin dieseli.

ainakin 50 snt/ltr, jos tilaa tankkiautolla 1000 ltr kerralla, pikkunytkyillä hinnalla ei ole merkitystä, jos tuntikulutus on 2,5 ltr, molempia veneilijöitä on. Tein veneen ja laskin sen veteen v 2000, ajoin n. 2600 ltr/v. Vuoteen 2008 mennessä polttoaineen hinta nelikertaistui, paska juttu eläkeläiselle, kun olis aikaa ajella, mutta

• näh
        ei rahaa kirjoitti:

ainakin 50 snt/ltr, jos tilaa tankkiautolla 1000 ltr kerralla, pikkunytkyillä hinnalla ei ole merkitystä, jos tuntikulutus on 2,5 ltr, molempia veneilijöitä on. Tein veneen ja laskin sen veteen v 2000, ajoin n. 2600 ltr/v. Vuoteen 2008 mennessä polttoaineen hinta nelikertaistui, paska juttu eläkeläiselle, kun olis aikaa ajella, mutta

Venereissussa tuli jututettua paria merivartioston tyyppiä ja meinasivat että heillä ei ole,eikä oo tarkotustakaan hankkia vehkeitä joilla saa asian tutkittua. Eikä löydy resursseja eikä aikaakaan ruveta syynäämään että mitä tankissa on. Lähtiessä sanoivat että kestää painaa löpöllä tulevaisuudessakin,että tämmöstä. Ja tämä tapahtui perämerellä.

• löpöä lisää

no mitenkähän se löpö voidaan tankista tarkistaa kun diesel autoissa kuulemma näkyy pitkään ellei tankkia ole pesty tai uusittu - ns löpön käyttö -eli huuhaata koko homma olis aikanaan kannattanu ajaa diesel autoakin ns.löpöllä, koska ei yhtään kertaa edes tarkistettu ja ajoin sentään n. miljoona km ko. autoilla. ruotsalaiset maksoivat ennenvanhaan kilometrien mukaan diesel-veron ja saivat hyvitystä kun ajoivat suomessa dieselillä koska ruotsissa sai en tiedä saako vielö ajaa löpöllä. ja tilkkakin löpöä tankissa kuulemma näkyy kauan - eli ei suomessa voi tarkistaa veneiden tankkeja koska ilmat ja aika jolloin voi ajaa on rajalliset-eli löpö ei tankista poistu.senhän varmaan voi kokeilla joillain omillakin testeillä.
      nimimerkki
      kyllä meitä suomalaisia k-setetaan kaikkien verojen yms kanssa.

• Ala-Kenakkala

Meillä on käytössä kahden tankin taktiikka, vaihdetaan merelle halvempi menovesi käyttöön.

• vaihdat

ja tietty vaihdat puoli tuntia ennen Merivartioston/poliisin näytteenottoa tankilta toiselle, koska näyttähän ei oteta tankista vaan suutimista. Aika epeli.

• Pumppusuuttimet
        vaihdat kirjoitti:

ja tietty vaihdat puoli tuntia ennen Merivartioston/poliisin näytteenottoa tankilta toiselle, koska näyttähän ei oteta tankista vaan suutimista. Aika epeli.

Omassani on moottorissa pumppusuuttimet, niille ei mene minkäänlaista putkea vaan kanava lohkossa.
        Sähköinen pumppu pitää painetta yllä tähän kanavaan.
        Tankin täyttöletku on pitkä ja mutkainen...

• Bensa V-8

Kyyti on himpun verran tyyriimpää mutta lähtö laiturista tykimpää.

• H-xxxc55

Päijänteellä tuli pysähdys ja otettiin polttoaine ja vene syyniin.
      Ei hätää, oikeat aineet tankissa.
      On näet vara ostaa dieseliä :)

• tuolla

Tänä kesänä vielä mitään merkitystä ole kun kerran vanhat polttoöljyt saa ajaa pois tankista.

• Anonyymi00049
      UUSI

Arvioverotus onkin sitten kymmenissä ja sadoissa tuhansissa. Ei se ole muusta kiinni kun naapuri kateusissaan ilmoittaa tai ex vaimo

• Anonyymi00051
      UUSI

Löytyykö tilastoa kuinka usein tulli tai raja on tuolla haalarit päällä tavan veneiljöiden konetiloja dyykkailemassa ja näpit rasvassa suutinlinjoja ruuvailemassa? Sen verran työlästä ja paskamaista hommaa meinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2421
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      345
      2030
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1892
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1703
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      880
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe