Kaikkihan tuntevat klassisen perustelun sille miksi kuu vaikuttaa ihmiseen: Ihmisen massasta 70% on vettä! Kuun täytyy vaikuttaa ihmiseen koska kuu aiheuttaa vuorovedet maapallon merissä ja ihminen on enimmäkseen vettä!
Jos joku kuuhulluuden oireista kärsii esim. täydenkuun aikaan, niin annanpa siihen vaivaan hyvän neuvon: pientä kuppia tai miksei vähän isompaakin niin että ruumiin vesipitoisuus laskee. Alkoholiin kuu ei nimittäin voi vaikuttaa veden tavoin, vai onko joku muka nähnyt Alkon myymälän taipuvan ja lainehtivan vuorovesien tapaan kun täysikuu kulkee sen ylitse, täh!
Viina
3
2009
Vastaukset
- itsekin nähnyt jonkin verran
niin, ei tainnut neuvo olla ihan viisaimmasta päästä...
täydenkuun aikana ihminen on erittäin herkkä. Jos menee vähänkin enemmän kuppia silloin, ja se todennäköisesti menee yli jos on vähänkin taipumusta alkoon.. Niin, ihmiset tekee silloin enemmän hulluuksia kuin muuten..agressio ja viha valtaa silloin helposti ja tulee tehtyä asioita joita myöhemmin katuu.- timjami2
Saatan nyt olla aivan hakoteillä, mutta eikö se sama kuu kierrä tätä boltsiamme kaiken aikaa, näkyy vain erilailla riippuen siitä, miten aurinko sitä varjostaa. Tästä huolimatta myönnän itsekin nukkuvani hiukan huonosti täydenkuun aikaan, vaikka verhot ovat visusti kiinni enkä aina välttämättä koko täysikuuta etukäteen muistakaan.
- Woyen
Mutta oletko nähnyt marketin pullovesihyllyn käyttäytyvän arvelluttavasti kuunkierron tullessa täyteen? Tosin teoriassa on ideaa: alkoholihan poistaa nestettä elimistöstä. Niin tekee kyllä kahvikin. Jokainen tyylillään. Itse taidan ehdotuksen mukaisesti ottaa kuppia, vähät siitä vaikka täysikuu menikin jo pari päivää sitten. Kippis!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439688Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.714975"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594327Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372846Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1372669Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1762489Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait261875- 201637
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361540Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72980