Eipä voi kovin tyytyväinen olla Octaviaan. Viime viikolla oli korjaamolla imuvuodon takia ja tänä aamuna jäi kytkinpoljin pohjaan. Vielä en tiedä mikä siinä on vikana. Auto hinattiin korjaamolle. Auto on viimevuoden mallia 1.6 Combi Amb., ajettu 24 tkm. Aina voi tietysti sanoa, että VW:n osista on kysymys ja takuu korvaa, mutta harmittaa silti!
Octavian kytkin laukesi
31
13876
Vastaukset
- Nimeä vailla
Heips vaan,
kiinnostaa paukkuko sinun kytkin jo ihan uutena, kun me ostettiin juuri ihan uusi skoda samanlainen kuin sinua. Ajettu 800 km ja kun kytkimen nostaa niin se paukahtaa mutta ei aina- paukutin
Sama oireyhtymä, kunnes huomasin kumimaton ottavan kiinni kytkimeen ja nousevan lattiasta aiheuttaen pamauksen. Siirrä mattoa!
- Ricky
Itsellä oli ihan uutena Octaviassa sama "paukahdus", mutta sitten hoksasin, että lattiamattohan se tarttuu mukaan kytkintä nostettaessa. Vedähän mattoa hieman taaksepäin.
- octavia
Moikka.
otan osaa "huonoon tuuriisi".
Minulla on 2002 marraskuussa ostettu Octavia combi 1.6 amb ja mitään vastaavaa vikaa ei ole ollut. Tuo kytkin juttu on kuitenkin tuttu Golfista, vaikka kytkin on pohjassa niin auto niin kuin nykii ja kun vaihteen laittaa vapaalle niin nykiminen loppuu.
Ajat kuitenkin hyvällä autolla ja toivottavasti nuo ongelmat loppuvat. - PPP
...ei ole VW:n osia muutakuin moottori. Kaikki muu on aitoa kommarien aikaansaannosta.
- Tsekki
Arvaappa miten paljon tsekit rakastavat kommareita? Kokemukseen perustuen voin sanoa että olemattomasti. Sama kun sanoisit suomalaisten olevan ruotsalaisia.
- arde
vika on kytkimen pääsylinterissä,joka jää pohjaan,nousee kyllä jos jalalla avittaa,vaihdettaneen veloituksetta uusi,samaa vikaa on esiintynyt muissakin konsernin tuotteissa...
- Mikko
Vika oli juuri kuvailemasi pääsylinterin "jumiutuminen". Kytkin oli alkanut toimimaan, kun kytkinpolkimen oli nostanut kädellä ylös. Tiedoksi vaan kaikille skeidan omistajille, että kyseinen vika ei siis välttämättä jätä tielle, vaikka ensin siltä tuntuukin. Uusi pääsylinteri vaihdettiin takuuseen. Vaimo ajoi autolla kun kun vika ilmeni ja se oli tapahtuntu tietyöruuhkassa, jolloin jono oli pysähdellyt ja kytkintä oli tietysti pidetty pohjassa pitkiä aikoja.
- ha ha
se onki pirkka wolkkari!
- Octavisti
sanottaisko spar-Audi,
mutta joskus "halvalla" saa hyvän! En tarkoita että Skoda olisi autona halpa, mutta Audiin verrattuna kyllä. Osat ovat pitkälti samoja, ja lisäksi kun laadussa ja jopa melutasossa ollaan samalla tasolla, niin olisi järjen köyhyyttä ostaa Audi. Ilmeisesti tunnesyistä jotkut tekevät niin.
Tämä kyseinen kytkinongelma on harmillinen tapaus, mutta toivottavasti huoltoheput saavat vian kuntoon nopsasti, takuun piikkiin. - PPP
Octavisti kirjoitti:
sanottaisko spar-Audi,
mutta joskus "halvalla" saa hyvän! En tarkoita että Skoda olisi autona halpa, mutta Audiin verrattuna kyllä. Osat ovat pitkälti samoja, ja lisäksi kun laadussa ja jopa melutasossa ollaan samalla tasolla, niin olisi järjen köyhyyttä ostaa Audi. Ilmeisesti tunnesyistä jotkut tekevät niin.
Tämä kyseinen kytkinongelma on harmillinen tapaus, mutta toivottavasti huoltoheput saavat vian kuntoon nopsasti, takuun piikkiin.Kyllä Audin ja Skodan laadussa on suuri ero. Skodassa on todella muovinen tunnelma verrattuna Audiin ja viimeistely on paljon heikompaa. Kyllä siihen on selvät syyt miksi Audi on kalliimpi. Skodassa on pohjapelti sama kuin Audissa mutta tärkeimmät mm. ripustukset ovat Audin omaa tuotantoa.
- Tepe
PPP kirjoitti:
Kyllä Audin ja Skodan laadussa on suuri ero. Skodassa on todella muovinen tunnelma verrattuna Audiin ja viimeistely on paljon heikompaa. Kyllä siihen on selvät syyt miksi Audi on kalliimpi. Skodassa on pohjapelti sama kuin Audissa mutta tärkeimmät mm. ripustukset ovat Audin omaa tuotantoa.
Höpö höpö !
Superbin alustan osat samat kuin A6 Audin.
Octavian osat samat kuin A3.
Fabian samat kuin esim. Polon.
Että silleen.
Ei varmaan kannata kirjoittaa tänne jos ei
tiedä mistä puhuu !
Sisustuksissa eroa, mutta niin on hinnassakin.
Pohjapeltiä kutsutaan sitten ihan oikeasti pohjalevyksi. - PPP
Tepe kirjoitti:
Höpö höpö !
Superbin alustan osat samat kuin A6 Audin.
Octavian osat samat kuin A3.
Fabian samat kuin esim. Polon.
Että silleen.
Ei varmaan kannata kirjoittaa tänne jos ei
tiedä mistä puhuu !
Sisustuksissa eroa, mutta niin on hinnassakin.
Pohjapeltiä kutsutaan sitten ihan oikeasti pohjalevyksi.Erikoista kun ihmisellä ei ole mitään muuta sanottavaa niin sen täytyy alkaa keskittyä epäoleellisuuksiin -> pohjapelti/pohjalevy ongelma mikä sulla oli.
Kaikki muukin viestistäsi oli täyttä puppua. - uhri
PPP kirjoitti:
Erikoista kun ihmisellä ei ole mitään muuta sanottavaa niin sen täytyy alkaa keskittyä epäoleellisuuksiin -> pohjapelti/pohjalevy ongelma mikä sulla oli.
Kaikki muukin viestistäsi oli täyttä puppua.Kuka kumma on käynyt sabotoimassa skodaani, siitä näet löytyy osia joissa on logona neljä ympyrää...
- jarrumies
uhri kirjoitti:
Kuka kumma on käynyt sabotoimassa skodaani, siitä näet löytyy osia joissa on logona neljä ympyrää...
Mm. Octavian jarruissa on Audin ympyrät.
- PPP
jarrumies kirjoitti:
Mm. Octavian jarruissa on Audin ympyrät.
...kommunistipropaganda pääsi taas vauhtiin! Skoda on muuten ainoa auto joka mainostaa itseään muiden auton merkeillä.
- VWTDI
PPP kirjoitti:
...kommunistipropaganda pääsi taas vauhtiin! Skoda on muuten ainoa auto joka mainostaa itseään muiden auton merkeillä.
Käsittääkseni VW Golfissa, Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja Seat Leonissa on yhteisiä osia varsin paljon, siis yli sen, mitä seuraa yhteisestä pohjalevystä. Mitä laatuun tulee, Audi lienee näistä laadukkain ja Seat heikoin, mutta autoyksilöiden väliset erot ovat kaikilla merkeillä suuret, koska kalliiseen laadunvalvontaan ei panosteta riittävästi. Hintaerot ovat maakohtaisia, mm. Saksassa Audin ja VW:n hinnat ovat samaa luokkaa. Merkin imago on Skodalla laatuun nähden aivan liian huono, samaa tasoa kuin Seatilla, minkä vuoksi viittaukset VW:n ja Audiin ovat ymmärrettäviä, vaikka hieman hymyilyttävätkin.
- jarrumies
PPP kirjoitti:
...kommunistipropaganda pääsi taas vauhtiin! Skoda on muuten ainoa auto joka mainostaa itseään muiden auton merkeillä.
Älä jauha skeidaa. Mazda mainostaa itseään muilla merkeillä. Skoda mainostaa omalla merkillään. Ja sinun automerkkisi on maailman huonoin. Oli se sitten mikä tahansa, paitsi jos se on Skoda.
- SeatTdi
VWTDI kirjoitti:
Käsittääkseni VW Golfissa, Audi A3:ssa, Skoda Octaviassa ja Seat Leonissa on yhteisiä osia varsin paljon, siis yli sen, mitä seuraa yhteisestä pohjalevystä. Mitä laatuun tulee, Audi lienee näistä laadukkain ja Seat heikoin, mutta autoyksilöiden väliset erot ovat kaikilla merkeillä suuret, koska kalliiseen laadunvalvontaan ei panosteta riittävästi. Hintaerot ovat maakohtaisia, mm. Saksassa Audin ja VW:n hinnat ovat samaa luokkaa. Merkin imago on Skodalla laatuun nähden aivan liian huono, samaa tasoa kuin Seatilla, minkä vuoksi viittaukset VW:n ja Audiin ovat ymmärrettäviä, vaikka hieman hymyilyttävätkin.
Ai Seat huonoin laadussa?? Laadunvalvonnassa käytetään täysin samoja prosesseja konsernin eri merkeissä, kriteerit vaan ovat Audissa kovimmat. Seatissa varmasti samalla tasolla kuin VW:ssä koska mm. Polon ja Ibizan laadun valvovat samat henkilöt tuotantolinjalla samaa laatukäsikirjaa käyttäen.
- ja taas
Tepe kirjoitti:
Höpö höpö !
Superbin alustan osat samat kuin A6 Audin.
Octavian osat samat kuin A3.
Fabian samat kuin esim. Polon.
Että silleen.
Ei varmaan kannata kirjoittaa tänne jos ei
tiedä mistä puhuu !
Sisustuksissa eroa, mutta niin on hinnassakin.
Pohjapeltiä kutsutaan sitten ihan oikeasti pohjalevyksi.Yksi Skeidisti uskottelee tehneensä hyvän valinnan kun ajaa melkein Audilla. Kyllä mua ihan oikeasti vituttaisi todistella joka paikassa, että " tää on Audin osista kasattu" ja kun on vikoja niin aina todetaan että "Kaikissa konsernin autoissa on samaa vikaa" HOH HOH HOIJAA...Ja sanalla todetaan että Skeida ei sovi ego-ongelmaisille. Mitä muuta tuo todistelu on? Jos haluat ajaa Skeidalla, aja Skeidalla ja jos haluat ajaa oikealla Audilla, niin osta sellainen. Kaupastahan niitä saa.
By the way, se superb on muuten tehty Passatin jatketulle pohjalevylle, ei A6:en. Passatin pitkää mallia kasataan ainakin Kiinassa. - "merkkifarkut"
ja taas kirjoitti:
Yksi Skeidisti uskottelee tehneensä hyvän valinnan kun ajaa melkein Audilla. Kyllä mua ihan oikeasti vituttaisi todistella joka paikassa, että " tää on Audin osista kasattu" ja kun on vikoja niin aina todetaan että "Kaikissa konsernin autoissa on samaa vikaa" HOH HOH HOIJAA...Ja sanalla todetaan että Skeida ei sovi ego-ongelmaisille. Mitä muuta tuo todistelu on? Jos haluat ajaa Skeidalla, aja Skeidalla ja jos haluat ajaa oikealla Audilla, niin osta sellainen. Kaupastahan niitä saa.
By the way, se superb on muuten tehty Passatin jatketulle pohjalevylle, ei A6:en. Passatin pitkää mallia kasataan ainakin Kiinassa.Lapsellista touhua tämä "mulla on merkkifarkut, sulla ei".
Kuitenkin molemmat on ommeltu samassa tehtaassa Kiinassa.
"Czech-based companies are shipping to Ford, VW, Audi,
Mercedes, BMW, Opel, Volvo, Seat, Mitsubishi, Toyota, Jaguar
and Chrysler. Many of VW's international suppliers now
assemble and manufacture components in the Czech Republic to
supply both Skoda and the rest of the VW group, as well as
other marques." - pirkkapekka
Pirkka tuotteet ovat hyviä ja laadukkaita. Suosittelen!
- jooh
PPP kirjoitti:
Erikoista kun ihmisellä ei ole mitään muuta sanottavaa niin sen täytyy alkaa keskittyä epäoleellisuuksiin -> pohjapelti/pohjalevy ongelma mikä sulla oli.
Kaikki muukin viestistäsi oli täyttä puppua.Eipä ole ppp:lläkään ollut tähän mennessä YHTÄÄN mitää oikeasti järkevää asiapitoista kommenttia. Tunnut vain keskittyvän omien stereotypioidesi mainostamiseen!
- VWTDI
SeatTdi kirjoitti:
Ai Seat huonoin laadussa?? Laadunvalvonnassa käytetään täysin samoja prosesseja konsernin eri merkeissä, kriteerit vaan ovat Audissa kovimmat. Seatissa varmasti samalla tasolla kuin VW:ssä koska mm. Polon ja Ibizan laadun valvovat samat henkilöt tuotantolinjalla samaa laatukäsikirjaa käyttäen.
Uusien Seattien laatu saattaa olla samalla tasolla kuin uusien Volkkarienkin (ei kovin hyvä) - vielä muutama vuosi sitten ero oli suuri Volkkarin hyväksi. Polot tehdään Bratislavassa; ja se on minulle uusi tieto, että Ibizatkin tehdään siellä.
- Nainen
jarrumies kirjoitti:
Älä jauha skeidaa. Mazda mainostaa itseään muilla merkeillä. Skoda mainostaa omalla merkillään. Ja sinun automerkkisi on maailman huonoin. Oli se sitten mikä tahansa, paitsi jos se on Skoda.
Niinpä, olen samaa mieltä,
onko Marimikko tai Turo tai joku nyt sitten jotain muuta paskaa, kun kaikki suomalainen tietotaitokin viedään ulkomaille kokoonpantaviksi, kuten Nokia (ylikö arvostettu puhelin)
Hyvä Skodan puolustajat...
"mjatkeella varustetut älkööt vaivautuko" - SeatTdi
VWTDI kirjoitti:
Uusien Seattien laatu saattaa olla samalla tasolla kuin uusien Volkkarienkin (ei kovin hyvä) - vielä muutama vuosi sitten ero oli suuri Volkkarin hyväksi. Polot tehdään Bratislavassa; ja se on minulle uusi tieto, että Ibizatkin tehdään siellä.
Ei kyllä Poloja tehdään samalla tehtaalla kuin Ibizojakin Espanjassa. Ainakin tätä uusinta edeltävää mallia tehtiin. Jos ovat siirtäneet kokonaan tuotannon Bratislavaan niin se oli uutta meikäläiselle.
- Occu män
PPP kirjoitti:
Kyllä Audin ja Skodan laadussa on suuri ero. Skodassa on todella muovinen tunnelma verrattuna Audiin ja viimeistely on paljon heikompaa. Kyllä siihen on selvät syyt miksi Audi on kalliimpi. Skodassa on pohjapelti sama kuin Audissa mutta tärkeimmät mm. ripustukset ovat Audin omaa tuotantoa.
että luojan kiitos on eri tukivarret, nimittäin audin tukivarret ON AUDIN heikoin lenkki, eli onneksi ei oo samaa paskaa laitettu skodaan. Tosin uudet lienee samoilla palikoilla molemmat???
- VWTDI
SeatTdi kirjoitti:
Ei kyllä Poloja tehdään samalla tehtaalla kuin Ibizojakin Espanjassa. Ainakin tätä uusinta edeltävää mallia tehtiin. Jos ovat siirtäneet kokonaan tuotannon Bratislavaan niin se oli uutta meikäläiselle.
Joo, edellistä VW Polon sukupolvea tehtiin Espanjassa, mutta nykyistä tehdään Slovakiassa.
- Anonyymi
Kaikissa neste pumppu kytkimissä ei välttämättä ole kummoinen vika. Korkissa jonkinlainen ilmausreikä joka tukossa ja kas kytkin jumittuu pohjaan. On vaihdettu työsylinteriä ja ilmattu. Toimii hetken ja taas viikon tai parin päivän päästä on kytkin pohjassa.
NYT TULEE RATKAISU.
JARRU JA KYTKIN NESTEEN KORKKIA HIEMAN AUKIPÄIN KUMMINKI ETTÄ PAIKALLAAN PYSYY JA KAS KUN EI ENÄÄ OLE ONGELMAA!!- Anonyymi
Vain skodisti on tarpeeksi tyhmä vastaamaan 20-vuotta vanhaan viestiketjuun. Osa alkuperäisistä osallistujista onkin varmaan jo kuollut.
Simply? Clever.
- Anonyymi
Jee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908