Kysymyksiä Floridasta

siili555

Olemme suunnittelemassa Floridan matkaa ja olisi joitakin kysymyksiä joihin en ole löytänyt kunnollisia vastauksia? Eli mikä olisi paras ajankohta lähteä Floridaan? Ajattelimme marraskuuta jolloin voisimme olla vain n.9päivää tai sitten tammi-helmikuussa parisen viikkoa tai enemmänkin. Koska se kuuluisa SpringBreak alkaa? Ajoittuuko juuri tuolle tammi-helmikuulle vai myöhemmälle keväälle?

Ajatuksena on ollut, että ottaisimme lennot Miamiin josta vuokraisimme auton ja kävisimme Key Westissä ja Orlandossa.

Kiitos joku vastailee :)

44

10996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut molemilla

      eroa jos säitä ajattelet. Lähteä siis loskaa pakoon tai pakkasta jos sitä nyt sattuu olemaan. Florida on takuu paikka menipä milloin vaan ja jopa pyörremyrskyt ovat marraskuussa ohi.

    • matkailija-x

      ...lähtisin tammi-helmikuun vaihteessa. Marraskuun säät voivat olla epävakaampia.

      Marraskuussa, ennen sesongin alkua, hinnat voivat olla alhaisemmant kuin tammi-helmikuussa.

      Opiskelijoiden spring break on helmikuun loppupuolella-maaliskuussa.

      • siili555

        Kiitos! Varmasti lähdemmekin tammi-helmikuussa, että saadan enemmän säästettyä rahaa. Saako vielä kysyä? :)

        Mitä kautta parasta vuokrata auto? Kun on niin monia paikkoja etten tiedä mistä valita. Entäs niiden hinnat? Jostain katsoin, että viikko hinto oli n. 200 dollaria?


      • siili555 kirjoitti:

        Kiitos! Varmasti lähdemmekin tammi-helmikuussa, että saadan enemmän säästettyä rahaa. Saako vielä kysyä? :)

        Mitä kautta parasta vuokrata auto? Kun on niin monia paikkoja etten tiedä mistä valita. Entäs niiden hinnat? Jostain katsoin, että viikko hinto oli n. 200 dollaria?

        ...katsottuna (vertaa.fi) autonvuokraus tammikuun lopulla viikoksi Miamin kentältä otettuna maksaa 134 euroa halvimmillaan. Tällöin on kyse pikkuautosta (Ford Focus tms.). Chrysler Sebring näytti maksavan 166 euroa ja Dodge Charger 179 euroa. Itse ottaisin jomman kumman näistä isommista. Miellyttävä kyyti, riittävästi tehoa ja tilaa, hiljaiset sisä-äänet.


      • tiirailija
        JukkSa kirjoitti:

        ...katsottuna (vertaa.fi) autonvuokraus tammikuun lopulla viikoksi Miamin kentältä otettuna maksaa 134 euroa halvimmillaan. Tällöin on kyse pikkuautosta (Ford Focus tms.). Chrysler Sebring näytti maksavan 166 euroa ja Dodge Charger 179 euroa. Itse ottaisin jomman kumman näistä isommista. Miellyttävä kyyti, riittävästi tehoa ja tilaa, hiljaiset sisä-äänet.

        Kun vuokra-autoihin päädyitte niin yksi kysymys niihin liittyen. Oletko JukkSa tai joku muu ajanut vuokra-autolla Miamista Key Westiin? Olen jostakin kuullut/nähnyt, että tuon Key Westiin johtavan tien reunoilla kulkee jonkinlainen aita tms. koko matkan ajan? Eli onko tavallinen henkilöauto niin matala, että sieltä ei näe muuta kuin tämän aidan vai pitääkö vuokrata jonkinlainen suurempi tai korkeampi tila-auto,jotta pääsisi nauttimaan kuulemma hienoista maisemista tuolla em. reitillä? Vähän hassu, mutta kuitenkin tärkeä kysmys ja kiitoksia jos joku osaa valaista asiaa!


      • tiirailija kirjoitti:

        Kun vuokra-autoihin päädyitte niin yksi kysymys niihin liittyen. Oletko JukkSa tai joku muu ajanut vuokra-autolla Miamista Key Westiin? Olen jostakin kuullut/nähnyt, että tuon Key Westiin johtavan tien reunoilla kulkee jonkinlainen aita tms. koko matkan ajan? Eli onko tavallinen henkilöauto niin matala, että sieltä ei näe muuta kuin tämän aidan vai pitääkö vuokrata jonkinlainen suurempi tai korkeampi tila-auto,jotta pääsisi nauttimaan kuulemma hienoista maisemista tuolla em. reitillä? Vähän hassu, mutta kuitenkin tärkeä kysmys ja kiitoksia jos joku osaa valaista asiaa!

        ...tuon välin useampaankin kertaan. Todellisuudessa suurin osa reitistä, vaikka kapealla kannaksella kulkeekin, on tiheän kasvillisuuden ympäröimää ja merinäköalaa näkee vain poikkeamalla rantaan tai sitten pitkillä silloilla saarelta toiselle. Kasvillisuus on niin korkeaa, ettei korkeampikaan auto auta niillä kohdin, mutta mielestäni reitti on siitä huolimatta kaunis ja kokemisen arvoinen. Itse olen tehnyt sen aina normaalilla henkilöautolla ja ollut tyytyväinen näkemääni.


      • siili555
        JukkSa kirjoitti:

        ...tuon välin useampaankin kertaan. Todellisuudessa suurin osa reitistä, vaikka kapealla kannaksella kulkeekin, on tiheän kasvillisuuden ympäröimää ja merinäköalaa näkee vain poikkeamalla rantaan tai sitten pitkillä silloilla saarelta toiselle. Kasvillisuus on niin korkeaa, ettei korkeampikaan auto auta niillä kohdin, mutta mielestäni reitti on siitä huolimatta kaunis ja kokemisen arvoinen. Itse olen tehnyt sen aina normaalilla henkilöautolla ja ollut tyytyväinen näkemääni.

        Täytyykin tutustua isännän kanssa noihin autoihin tarkemmin. Katsoin googlen kartalla vähän matkan pituutta miami-orlando-tampa-miami-keywest-miami ja arviolta matkan pituudelle tulisi n. 2000km. Bensoihin menisi siis jotakuinkin reilu pari sataa euroa, jos tähän matikkapäähän on uskomista. Laskeskelin muutenkin budjettia 16päivän reissulle ja kyllä tuntui, että täytyy ruveta tosissaan säästämään jos reissulle meinaa lähteä! 4000€ lentoineen, hotelleineen ja ruokineen ei tahdo riittää. Vai millaisella budjetilla olet JukkSa ollut Floridassa?


      • muuan matkalainen
        tiirailija kirjoitti:

        Kun vuokra-autoihin päädyitte niin yksi kysymys niihin liittyen. Oletko JukkSa tai joku muu ajanut vuokra-autolla Miamista Key Westiin? Olen jostakin kuullut/nähnyt, että tuon Key Westiin johtavan tien reunoilla kulkee jonkinlainen aita tms. koko matkan ajan? Eli onko tavallinen henkilöauto niin matala, että sieltä ei näe muuta kuin tämän aidan vai pitääkö vuokrata jonkinlainen suurempi tai korkeampi tila-auto,jotta pääsisi nauttimaan kuulemma hienoista maisemista tuolla em. reitillä? Vähän hassu, mutta kuitenkin tärkeä kysmys ja kiitoksia jos joku osaa valaista asiaa!

        Ei auton korkeudella ole maisemien katsomisen suhteen suurta väliä, silloilla, joita etelään mennessä on paljon, näkee kyllä merta ja muuallakin,mutta ottakaa ihmeessä turvallinen (iso auto) sillä reitillä Miami Key West on synkkä maine kuolonkolareiden suhteen (kapea tie, paljon liikennettä). Itse ajelimme arkena, en kokenut kylläkä mitenkään pelottavaksi matkaa, mutta ruuhka-aikoja kannattanee välttää. Muualla Floridassa saattaa joku hiljainen sivutie olla nopeampi ja miellyttävämpi kuin esim A1 ja 1-tiet, joita pääsee Orlandloon.


      • siili555 kirjoitti:

        Täytyykin tutustua isännän kanssa noihin autoihin tarkemmin. Katsoin googlen kartalla vähän matkan pituutta miami-orlando-tampa-miami-keywest-miami ja arviolta matkan pituudelle tulisi n. 2000km. Bensoihin menisi siis jotakuinkin reilu pari sataa euroa, jos tähän matikkapäähän on uskomista. Laskeskelin muutenkin budjettia 16päivän reissulle ja kyllä tuntui, että täytyy ruveta tosissaan säästämään jos reissulle meinaa lähteä! 4000€ lentoineen, hotelleineen ja ruokineen ei tahdo riittää. Vai millaisella budjetilla olet JukkSa ollut Floridassa?

        ...selviäisin vaimoni kanssa keskimäärin 200 dollarilla/päivä. Tällä summalla yövymme ja ostammme autoon bensaa ja hoidamme päivittäisen ruokailun. Me hoidamme iltaruokailumme useimmiten ostamalla kaupan herkkuosastolta mieleisiämme eineksiä ja nautimme ne motellin pihapöytien ääressä (säävaraus) viinipullon kera. Aamiaisen käymme useimmiten syömässä jossain paikallisessa ravintolassa, missä näemme normaalia paikallista elämänmenoa. Motelleissa saa harvoin ainakaan kunnon aamiaista.


      • makustelijax
        siili555 kirjoitti:

        Täytyykin tutustua isännän kanssa noihin autoihin tarkemmin. Katsoin googlen kartalla vähän matkan pituutta miami-orlando-tampa-miami-keywest-miami ja arviolta matkan pituudelle tulisi n. 2000km. Bensoihin menisi siis jotakuinkin reilu pari sataa euroa, jos tähän matikkapäähän on uskomista. Laskeskelin muutenkin budjettia 16päivän reissulle ja kyllä tuntui, että täytyy ruveta tosissaan säästämään jos reissulle meinaa lähteä! 4000€ lentoineen, hotelleineen ja ruokineen ei tahdo riittää. Vai millaisella budjetilla olet JukkSa ollut Floridassa?

        Missä te aiotte viettää enimmät yöt? Lähinnä kiinnostaa tuo hintapuoli, kun tuli omatkin matkat, 14vrk, tilattua juuri.
        Me emme aio tilata etukäteen kaikkia öitä, jotta jää varaa seikkailuille. Auto, ja ainakin ensimmäinen yö otetaan Suomesta käsin.
        PS. Finnair kortilla (ilmainen) saa Avis-vuokraamoista 10% alennusta.


      • Siili555
        makustelijax kirjoitti:

        Missä te aiotte viettää enimmät yöt? Lähinnä kiinnostaa tuo hintapuoli, kun tuli omatkin matkat, 14vrk, tilattua juuri.
        Me emme aio tilata etukäteen kaikkia öitä, jotta jää varaa seikkailuille. Auto, ja ainakin ensimmäinen yö otetaan Suomesta käsin.
        PS. Finnair kortilla (ilmainen) saa Avis-vuokraamoista 10% alennusta.

        Mitä kautta makustelijax varasitte lennot? Kiinnostaisi vaan tietää, kun on niin monia paikkoja mistä niin voi tilata (travelpartner, travelstart, matkapörssi yms) ja ensimmäistä kertaa olen netin kautta varaamassa matkoja... niin vähän jänskättää :) Koska muuten lähdette?

        Meilläkin oli suunnitelmissa varata ensimmäinen hotelliyö ja auto matkalle suomesta käsin ja katsoa sitten paikanpäällä mihin matka vie :)


      • matkustelijax
        Siili555 kirjoitti:

        Mitä kautta makustelijax varasitte lennot? Kiinnostaisi vaan tietää, kun on niin monia paikkoja mistä niin voi tilata (travelpartner, travelstart, matkapörssi yms) ja ensimmäistä kertaa olen netin kautta varaamassa matkoja... niin vähän jänskättää :) Koska muuten lähdette?

        Meilläkin oli suunnitelmissa varata ensimmäinen hotelliyö ja auto matkalle suomesta käsin ja katsoa sitten paikanpäällä mihin matka vie :)

        Matkat varattu travellink.fi -sivustolta.
        Finnair/Delta Hesa/Fort Lauderdale.

        Autonvuokrauksessa mielestäni kriittisin paikka on varata riittävän tilava auto matkustajien lisäksi matkatavaroille. Normaaliin henkilöautoon kun ei mahdu kolmeakaan isoa matkalaukkua. Itse otan matkaan vain yhden kovan laukun, loput 2 tai 3 pehmeitä "jenkkikasseja" rullilla. Takapaksiin kyllä menee tavaraa, kun sulloo, ja pakkaa ne sitten laukkuihin auton palautuksen yhteydessä. 1 kovalaukku mukaan, jos tulee kuljetettua jotain särkyvää.


      • viime vuonna Orlandossa
        siili555 kirjoitti:

        Kiitos! Varmasti lähdemmekin tammi-helmikuussa, että saadan enemmän säästettyä rahaa. Saako vielä kysyä? :)

        Mitä kautta parasta vuokrata auto? Kun on niin monia paikkoja etten tiedä mistä valita. Entäs niiden hinnat? Jostain katsoin, että viikko hinto oli n. 200 dollaria?

        Autovuokraamoja kannattaa verrata tarkkaan ja ottaa huomioon että kaikki eivät ilmoita selkeästi mitä maksaa auton vakuutukset. Jenkeissähän perushintaan ei sisälly juurikaan vakuutuksia ja tietyt perusvakuutukset kannattaa ottaa, mutta ei sortua niihin kaikkiin vakuutuksiin mitä firmat tarjovat.
        Itse vertailimme lähes hulluuteen asti noita vuokraamoita. Kun olin moneen kertaan käynyt läpi eri tarjouksest Alamon ja Dollar:in sivuilta, niin huomasin että lopulta halvin oli ottaa Ebookers.fi kautta heidän tarjoamilla perusvakuutuksilla. Ebookersin kautta kun ottaa niin itse vuokraamo selviää vasta sitten kun on tehnyt valinnan, meillä oli lopulta auto Avisin kautta.

        Ja toinen vinkki jos lennätte Miamiin. Kentältä on bussikyydit eri autovuokraamohin jotka sijaitsevat siinä kentän kupeessa teollisuusalueella. Kyyti toimi hyvin. Ongelma tuli kun palautettiin autoa ja meillä ei ollut käytössä navigaattoria autossa, ei meinattu löytää sitä vuokraamoa vaikka meillä oli ihan hyvä paperinen kartta käytössä, kävi vain ilmi että kartassa ei ole kaikkia pikku teitä merkitty ja jotkut isommat tiet jatkuvat kentän molemmin puolin eikä ollut tietoa mitkä numerot on milläkin puolella. Jos ei ole navigaattoria niin kannattaa pyytää jotkut ohjeet tai kartta sieltä vuokraamosta.

        ja kolmas vinkki: Etäisyydet on sitten uskomattoman suuria Jenkeissä. Vaikka kartalla näyttää ja tuntuu että eihän tuo ole matka eikä mikään ajaa suoraa moottoritietä, mutta pitkän lennon jälkee Miamista Orlandoon oli yllättävän raskas rupeama, varsinkin pimeällä. Jos haluaa Miamista käydä Orlandossa ja Key Westissä niin kannattaa varautua aikamoiseen ajamiseen. tosin molemmat paikat varmasti sen arvoisia. (Key Westissä en ole tosin käynyt, mutta Orlando oli hauska paikka huvituksineen ja shoppailu mahdollisuuksinee)


      • siili555
        viime vuonna Orlandossa kirjoitti:

        Autovuokraamoja kannattaa verrata tarkkaan ja ottaa huomioon että kaikki eivät ilmoita selkeästi mitä maksaa auton vakuutukset. Jenkeissähän perushintaan ei sisälly juurikaan vakuutuksia ja tietyt perusvakuutukset kannattaa ottaa, mutta ei sortua niihin kaikkiin vakuutuksiin mitä firmat tarjovat.
        Itse vertailimme lähes hulluuteen asti noita vuokraamoita. Kun olin moneen kertaan käynyt läpi eri tarjouksest Alamon ja Dollar:in sivuilta, niin huomasin että lopulta halvin oli ottaa Ebookers.fi kautta heidän tarjoamilla perusvakuutuksilla. Ebookersin kautta kun ottaa niin itse vuokraamo selviää vasta sitten kun on tehnyt valinnan, meillä oli lopulta auto Avisin kautta.

        Ja toinen vinkki jos lennätte Miamiin. Kentältä on bussikyydit eri autovuokraamohin jotka sijaitsevat siinä kentän kupeessa teollisuusalueella. Kyyti toimi hyvin. Ongelma tuli kun palautettiin autoa ja meillä ei ollut käytössä navigaattoria autossa, ei meinattu löytää sitä vuokraamoa vaikka meillä oli ihan hyvä paperinen kartta käytössä, kävi vain ilmi että kartassa ei ole kaikkia pikku teitä merkitty ja jotkut isommat tiet jatkuvat kentän molemmin puolin eikä ollut tietoa mitkä numerot on milläkin puolella. Jos ei ole navigaattoria niin kannattaa pyytää jotkut ohjeet tai kartta sieltä vuokraamosta.

        ja kolmas vinkki: Etäisyydet on sitten uskomattoman suuria Jenkeissä. Vaikka kartalla näyttää ja tuntuu että eihän tuo ole matka eikä mikään ajaa suoraa moottoritietä, mutta pitkän lennon jälkee Miamista Orlandoon oli yllättävän raskas rupeama, varsinkin pimeällä. Jos haluaa Miamista käydä Orlandossa ja Key Westissä niin kannattaa varautua aikamoiseen ajamiseen. tosin molemmat paikat varmasti sen arvoisia. (Key Westissä en ole tosin käynyt, mutta Orlando oli hauska paikka huvituksineen ja shoppailu mahdollisuuksinee)

        Tulee koko ajan lisää kysymyksiä mieleen. Mites kun oon katsonut noita lentoja, ja ne kaikki on perillä joskus puolen yön aikaan, niin mitenkäs sitä siihen aikaan hotelliin pääsee kirjautumaan sisälle? Kun oon katsonut hotellivarauksia niin kaikissa lukee että check-in päivällä... eli miten siis toimia? On varmaan ihan tyhmiä kysymyksiä mutta ei voi tietää kun ei oo tullut ennen vastaan.


      • siili555 kirjoitti:

        Tulee koko ajan lisää kysymyksiä mieleen. Mites kun oon katsonut noita lentoja, ja ne kaikki on perillä joskus puolen yön aikaan, niin mitenkäs sitä siihen aikaan hotelliin pääsee kirjautumaan sisälle? Kun oon katsonut hotellivarauksia niin kaikissa lukee että check-in päivällä... eli miten siis toimia? On varmaan ihan tyhmiä kysymyksiä mutta ei voi tietää kun ei oo tullut ennen vastaan.

        ...aika tarkoittaa sitä, että sitä ennen et mahdollisesti pääse majoittumaan. Huoneet täytyy tietysti siivota edellisten jäljiltä ja siihen varataan tietty aika. Jos lentosi saapuu yöllä puolen yön jälkeen ja haluat tietysti huoneen heti, kun pääset perille, varaus täytyy tehdä edellisen päivän puolelle. Kyllä se huone sitten siellä odottaa.


      • Siili555
        JukkSa kirjoitti:

        ...aika tarkoittaa sitä, että sitä ennen et mahdollisesti pääse majoittumaan. Huoneet täytyy tietysti siivota edellisten jäljiltä ja siihen varataan tietty aika. Jos lentosi saapuu yöllä puolen yön jälkeen ja haluat tietysti huoneen heti, kun pääset perille, varaus täytyy tehdä edellisen päivän puolelle. Kyllä se huone sitten siellä odottaa.

        Oukei! Eli jos lento on perillä tyyliin 00:14 14.päivä, varaan siis hotellin 13.päivälle? :) Pitääkö hotellille vielä erikseen ilmoittaa, että lento tulee yöllä, jotta tietävät odottaa vai meneekö tieto hotellia varatessa sinne? *kyselee tietämätön*


      • Siili555 kirjoitti:

        Oukei! Eli jos lento on perillä tyyliin 00:14 14.päivä, varaan siis hotellin 13.päivälle? :) Pitääkö hotellille vielä erikseen ilmoittaa, että lento tulee yöllä, jotta tietävät odottaa vai meneekö tieto hotellia varatessa sinne? *kyselee tietämätön*

        ...varannut hotellin etukäteen esim. luottokortilla, niin maksu veloitetaan tai ainakin varataan viimeistään saapumisvuorokauden aikana. Tietyissä hotelleissa voit perua saapumisesi vielä vuorokautta ennen ja saat rahasi takaisin, mutta normaalisti raha vuorokaudelta menee, vaikka et saapuisikaan. Siis periaatteessa huone on varattuna sinulle ilman eri ilmoitusta.
        Itse menettelen siten, että kun tiedän saapuvani myöhään, niin laitan hotellille (tai minun tapauksessani useimmiten motellille) tiedon vaikka sähköpostilla myöhäisestä saapumisajasta. Tämä on lähinnä kohdallani kohtelias ele ja pieni varmistus, ettei tule kiusausta motellille antaa maksamaani huonetta pois ennen saapumistani.
        Hotelli ei tiedä normaalisti, millä lennolla tulet ja tuletko suoraan hotelliin, vai käytkö ensin vaikka tapaamassa ystäviäsi. Siis mielestäni kannattaa viestittää, jos saapuminen on vaikkapa klo 1800 jälkeen.


      • menossa
        Siili555 kirjoitti:

        Mitä kautta makustelijax varasitte lennot? Kiinnostaisi vaan tietää, kun on niin monia paikkoja mistä niin voi tilata (travelpartner, travelstart, matkapörssi yms) ja ensimmäistä kertaa olen netin kautta varaamassa matkoja... niin vähän jänskättää :) Koska muuten lähdette?

        Meilläkin oli suunnitelmissa varata ensimmäinen hotelliyö ja auto matkalle suomesta käsin ja katsoa sitten paikanpäällä mihin matka vie :)

        Hei,

        varasin juuri perheelle matkat Meksikonlahden puolelle, ja lennämme Tampaan. Vertailin noita kaikkia nettiyhtiöitä, ja lopulta halvin hinta käsittelymaksut huomioon ottaen oli ihan perinteisellä Suomen Matkatoimistolla (www.smt.fi). Jouduin tarkistamaan puhelimitse yhtä passiasiaa ennen varaustani, ja palvelu oli ystävällistä ja tehokasta - ja suomenkielellä.

        Jokseenkin samoihin lentohintoihin pääsi www.sembo.fi, mutta kulut taisi olla pari euroa per nenä suuremmat, ja isona turvallisena päädyin SMT:hen.

        PS. Lennot Tampaan olivat ainakin noina päivinä halvemmat kuin Miamiin, eli jos kierroksen teette, sen voisi yhtä hyvin aloittaa Tampasta...


      • tamppari
        siili555 kirjoitti:

        Täytyykin tutustua isännän kanssa noihin autoihin tarkemmin. Katsoin googlen kartalla vähän matkan pituutta miami-orlando-tampa-miami-keywest-miami ja arviolta matkan pituudelle tulisi n. 2000km. Bensoihin menisi siis jotakuinkin reilu pari sataa euroa, jos tähän matikkapäähän on uskomista. Laskeskelin muutenkin budjettia 16päivän reissulle ja kyllä tuntui, että täytyy ruveta tosissaan säästämään jos reissulle meinaa lähteä! 4000€ lentoineen, hotelleineen ja ruokineen ei tahdo riittää. Vai millaisella budjetilla olet JukkSa ollut Floridassa?

        Ajoin tuon suurin piirtein samat reitit, mutta nyt jälkeenpäin olisin jättänyt kuvioista sen Tampan pois, kun oli muutenkin niin paljon nähtävää ja koettavaa.


      • viime vuonna Orlandossa kirjoitti:

        Autovuokraamoja kannattaa verrata tarkkaan ja ottaa huomioon että kaikki eivät ilmoita selkeästi mitä maksaa auton vakuutukset. Jenkeissähän perushintaan ei sisälly juurikaan vakuutuksia ja tietyt perusvakuutukset kannattaa ottaa, mutta ei sortua niihin kaikkiin vakuutuksiin mitä firmat tarjovat.
        Itse vertailimme lähes hulluuteen asti noita vuokraamoita. Kun olin moneen kertaan käynyt läpi eri tarjouksest Alamon ja Dollar:in sivuilta, niin huomasin että lopulta halvin oli ottaa Ebookers.fi kautta heidän tarjoamilla perusvakuutuksilla. Ebookersin kautta kun ottaa niin itse vuokraamo selviää vasta sitten kun on tehnyt valinnan, meillä oli lopulta auto Avisin kautta.

        Ja toinen vinkki jos lennätte Miamiin. Kentältä on bussikyydit eri autovuokraamohin jotka sijaitsevat siinä kentän kupeessa teollisuusalueella. Kyyti toimi hyvin. Ongelma tuli kun palautettiin autoa ja meillä ei ollut käytössä navigaattoria autossa, ei meinattu löytää sitä vuokraamoa vaikka meillä oli ihan hyvä paperinen kartta käytössä, kävi vain ilmi että kartassa ei ole kaikkia pikku teitä merkitty ja jotkut isommat tiet jatkuvat kentän molemmin puolin eikä ollut tietoa mitkä numerot on milläkin puolella. Jos ei ole navigaattoria niin kannattaa pyytää jotkut ohjeet tai kartta sieltä vuokraamosta.

        ja kolmas vinkki: Etäisyydet on sitten uskomattoman suuria Jenkeissä. Vaikka kartalla näyttää ja tuntuu että eihän tuo ole matka eikä mikään ajaa suoraa moottoritietä, mutta pitkän lennon jälkee Miamista Orlandoon oli yllättävän raskas rupeama, varsinkin pimeällä. Jos haluaa Miamista käydä Orlandossa ja Key Westissä niin kannattaa varautua aikamoiseen ajamiseen. tosin molemmat paikat varmasti sen arvoisia. (Key Westissä en ole tosin käynyt, mutta Orlando oli hauska paikka huvituksineen ja shoppailu mahdollisuuksinee)

        otettiin ebookersin kautta vuokraamo oli alamo.
        otin luxyry mallin että sopii kamat mukaan.
        riittävät vakuutukset oli valmiina joten ok.
        kannattaa miettiä ensi talvena myös finskin lentoa.
        maksaa kyllä 800€ mutta on suora joten kuitenkin kätevin.tosin menee fort lauderdale:n kentälle joka on pieni kentttä verrattuna miamiin.
        miamiki on helppo kenttä.


      • sirowski
        viime vuonna Orlandossa kirjoitti:

        Autovuokraamoja kannattaa verrata tarkkaan ja ottaa huomioon että kaikki eivät ilmoita selkeästi mitä maksaa auton vakuutukset. Jenkeissähän perushintaan ei sisälly juurikaan vakuutuksia ja tietyt perusvakuutukset kannattaa ottaa, mutta ei sortua niihin kaikkiin vakuutuksiin mitä firmat tarjovat.
        Itse vertailimme lähes hulluuteen asti noita vuokraamoita. Kun olin moneen kertaan käynyt läpi eri tarjouksest Alamon ja Dollar:in sivuilta, niin huomasin että lopulta halvin oli ottaa Ebookers.fi kautta heidän tarjoamilla perusvakuutuksilla. Ebookersin kautta kun ottaa niin itse vuokraamo selviää vasta sitten kun on tehnyt valinnan, meillä oli lopulta auto Avisin kautta.

        Ja toinen vinkki jos lennätte Miamiin. Kentältä on bussikyydit eri autovuokraamohin jotka sijaitsevat siinä kentän kupeessa teollisuusalueella. Kyyti toimi hyvin. Ongelma tuli kun palautettiin autoa ja meillä ei ollut käytössä navigaattoria autossa, ei meinattu löytää sitä vuokraamoa vaikka meillä oli ihan hyvä paperinen kartta käytössä, kävi vain ilmi että kartassa ei ole kaikkia pikku teitä merkitty ja jotkut isommat tiet jatkuvat kentän molemmin puolin eikä ollut tietoa mitkä numerot on milläkin puolella. Jos ei ole navigaattoria niin kannattaa pyytää jotkut ohjeet tai kartta sieltä vuokraamosta.

        ja kolmas vinkki: Etäisyydet on sitten uskomattoman suuria Jenkeissä. Vaikka kartalla näyttää ja tuntuu että eihän tuo ole matka eikä mikään ajaa suoraa moottoritietä, mutta pitkän lennon jälkee Miamista Orlandoon oli yllättävän raskas rupeama, varsinkin pimeällä. Jos haluaa Miamista käydä Orlandossa ja Key Westissä niin kannattaa varautua aikamoiseen ajamiseen. tosin molemmat paikat varmasti sen arvoisia. (Key Westissä en ole tosin käynyt, mutta Orlando oli hauska paikka huvituksineen ja shoppailu mahdollisuuksinee)

        Miamin kentan autovuokraamoille valmistuu aivan naina paivina iso uusi parkkihalli, johon lahes kaikki autovuokraamot siistyvat Heinakuun aikana.
        Kaikki tunnetuimmat vuokraamot ovat sitten saman katon alla, rakennus pitaisi aueta heinakuun aikana, jolloin bussikuljetukset eivat enaa vie tollisuusalueelle.


    • *j*

      Kävimme maalis-huhtikuussa -08 Floridassa. Me oltiin 14 päivää Floridassa matkat = 17 päivää matkalla. Matkustajat: Äiti, isi, 2 lasta alle 7 v. Matkan kokkonaishinta: n. 5000 €, josta lennot noin 2000 €, auton vuokra 14 vrk (fullsize SUV) muistaakseni noin 750 €. Bensa noin 160 €, ajettiin n. 2100 km. Matkan hintaan sisältyy kaikki menot, ruoat, sisäänpääsyt Disney Worldiin, Kennedy Space Centeriin jne. Yksi asia joihin dollareita meni odotettua enemmän olivat kaikki maksulliset tiet, sillat jne.

      Lensimme Hki-NY-Miami. Lennon hinnat vertailimme vertaa.fi - sivustolla.

      Auto oli halvin varattuna alamo.fi sivuston kautta - edullisempi kuin Finnair sivuston kautta - ja saimme myös sillon suomekielistä palvelua. Maksoimme auton vuokra etukäteen. Valitettavasti meidän varattua Fullsize SUV-tä ei löydetty Miamissa. Saimme premium SUV (Toyota FJ cruiser) sen sijalle, mutta siinä oli niin pienet ikkunat että 3-vuotiaamme ei nähnyt ulos. Kävimme FortLauderdalin Alamossa ja saimme siellä meidän toivottua auto :-).

      Kun suunnittelee autolla matkustamista Floridassa täytyy muistaa että siellä on hirveän paljon autoja. Ruuhkia syntyy helposti ja ajomatkat kestävät kauemmin kuin mihin me olemme tottuneita. Ja, GPS on välttämätön.

      Hyvää matkaa!

      • Siili555

        Ompas tänne tullut paljon hyviä vinkkejä matkaa suunnitellessa :) Kiitos oikein paljon! Itsellä on kyllä niin paha matkakuume, että menee koneella istuessa monta tuntia ja tutkiessa nähtävyyksiä joissa voisi käydä.


      • *j*
        Siili555 kirjoitti:

        Ompas tänne tullut paljon hyviä vinkkejä matkaa suunnitellessa :) Kiitos oikein paljon! Itsellä on kyllä niin paha matkakuume, että menee koneella istuessa monta tuntia ja tutkiessa nähtävyyksiä joissa voisi käydä.

        Sehän on melkein yhtä kiva suunnitella matkaa kun mennä matkalle. Minä istuin melkein liian kauan tietokoneen ääressä kun matkaa suunniteltiin. Miehelläni ja minulla on Florida-matkakuume taas mutta meillä on muita suunnitelmia keväksi joten suunnitellaan Floridan matkaa kevääseen 2010.

        Onnea suunnitteluissa!


      • Päästä menossa
        *j* kirjoitti:

        Sehän on melkein yhtä kiva suunnitella matkaa kun mennä matkalle. Minä istuin melkein liian kauan tietokoneen ääressä kun matkaa suunniteltiin. Miehelläni ja minulla on Florida-matkakuume taas mutta meillä on muita suunnitelmia keväksi joten suunnitellaan Floridan matkaa kevääseen 2010.

        Onnea suunnitteluissa!

        Nyt tarvittaisiin apuja ! :)

        24.9.2008 Lähdössä miamiin ja kaveri ei pääsekkään lähtemään . Eli yksin menossa ja melkein pystymettään mennään. Englanti taipuu vähän niin ja näin ,tai oikeastaan ei lainkaan . Joten voi olla että tulee orpo olo . Mutta asiaan ,Ensinnäkin mitenkä tulee menetellä tuolla frankfurtin kentällä, tuleeko isokin kiire seuraavaan koneeseen ? Ja mistä tietää minne juoksee . Ja mitenkä matkatavarat tulee / menee . Ja jos jostain kumman syystä olen päässyt miamin kentälle ,niin onko "kuulemani" mukaan semmosia tyyppejä ottamassa "avosylin" vastaan kuin joku olisi kussut niitten aamumuroihin ? Mitenkä , mitä tarvii olla käsissä maahantulotarkastuksessa ? Ja sitten ´jos satun pääsemään niin pitkälle jollai konstilla ,että olen miamin kentän ulkopuolella ,niin mulla pitäisi olla auto siinä jossain,ja voi sitä helpotuksen tunnetta JOS sinne astri selviän:)
        KIITOKSIA paljon jos joku viittii avittaa asiassa !!!


      • MatKaaaaja

        Menossa Miami Beachille 6.lokakuuta kolmeksi viikoksi niin osaisiko joku vastata minkälaista säätä on luvassa tuona ajankohtana? Ennustuksia katsoessa näyttäisi olevan joka päivä ukkosta mutta onko ne vain kuuroja ja minkälaisia ovat ukkoskuurot floridassa?


      • menossa
        MatKaaaaja kirjoitti:

        Menossa Miami Beachille 6.lokakuuta kolmeksi viikoksi niin osaisiko joku vastata minkälaista säätä on luvassa tuona ajankohtana? Ennustuksia katsoessa näyttäisi olevan joka päivä ukkosta mutta onko ne vain kuuroja ja minkälaisia ovat ukkoskuurot floridassa?

        Siitä on aikaa kun vietin vuoden Floridassa, mutta muistelisin sen menneen jotenkin niin, että aamupäivällä sataa Atlantin rannalla, ja iltapäivällä Meksikonlahden rannalla. Jokseenkin joka päivä tähän aikaan vuodesta.

        Ukkoskuurot on toki ihan eri luokkaa kuin perinteisesti Suomessa. Jos hurrikaani sattuu menemään sieltäpäin, niin voipi sitten olla vähän rankempaa keliä pidemmänkin aikaa.

        Mutta kyllä ne viranomaiset sitten ilmoittelee jos tarvitsee evakkoon lähteä. Jos ei tarvitse, niin sisätiloissa kun pysyy sateiden ajan, ei siinä ole sen ihmeellisempää.


      • siili555
        menossa kirjoitti:

        Siitä on aikaa kun vietin vuoden Floridassa, mutta muistelisin sen menneen jotenkin niin, että aamupäivällä sataa Atlantin rannalla, ja iltapäivällä Meksikonlahden rannalla. Jokseenkin joka päivä tähän aikaan vuodesta.

        Ukkoskuurot on toki ihan eri luokkaa kuin perinteisesti Suomessa. Jos hurrikaani sattuu menemään sieltäpäin, niin voipi sitten olla vähän rankempaa keliä pidemmänkin aikaa.

        Mutta kyllä ne viranomaiset sitten ilmoittelee jos tarvitsee evakkoon lähteä. Jos ei tarvitse, niin sisätiloissa kun pysyy sateiden ajan, ei siinä ole sen ihmeellisempää.

        Noniin.. Liput on nyt sitten hankittu, lähtö 12.tammikuuta, paluu 29.tammikuuta. Pidempäänkin vois olla, mutta kun lomaa en saanut töistä enempää! Yllättävän halvalla saatiin liput, alle 1200€ kahdelta henkilöltä. HKI-JFK-MIAMI.

        Nyt kyllä alkaa jo vähän oikeasti jännittääkin, kun tähän asti ollaan vain asiasta puhuttu! Pitää ruveta nyt laittamaan ylös osoitteita ja tulostamaan karttoja yms :)


      • siili555
        siili555 kirjoitti:

        Noniin.. Liput on nyt sitten hankittu, lähtö 12.tammikuuta, paluu 29.tammikuuta. Pidempäänkin vois olla, mutta kun lomaa en saanut töistä enempää! Yllättävän halvalla saatiin liput, alle 1200€ kahdelta henkilöltä. HKI-JFK-MIAMI.

        Nyt kyllä alkaa jo vähän oikeasti jännittääkin, kun tähän asti ollaan vain asiasta puhuttu! Pitää ruveta nyt laittamaan ylös osoitteita ja tulostamaan karttoja yms :)

        Jatketaan täällä, en viitsi uutta ketjua avata...

        Eli matka senkun lähenee ja kysymykset lisääntyy. Olemme varaamassa hotellia ja huomasin ko hotellilla lentokenttäkuljetuksen. Eli, otanko yhteyttä hotelliin asian suhteen vai kuinka asian kanssa menetellään? Mistä olen varma että hakevat meidät lentokentältä hotellille? Varsinkin kun olemme perille klo 22.20, ei ois kiva yöaikaan miettiä kuljetushommia.

        Ja sitten vielä, mitä kautta te reissaajat olette hotellit/motellit saaneet varattua siellä tien päällä ollessa? Hieman itseäni jännittää, kun 1.yöksi hotelli varattu, että mistä muut yöpaikat..


      • siili555 kirjoitti:

        Jatketaan täällä, en viitsi uutta ketjua avata...

        Eli matka senkun lähenee ja kysymykset lisääntyy. Olemme varaamassa hotellia ja huomasin ko hotellilla lentokenttäkuljetuksen. Eli, otanko yhteyttä hotelliin asian suhteen vai kuinka asian kanssa menetellään? Mistä olen varma että hakevat meidät lentokentältä hotellille? Varsinkin kun olemme perille klo 22.20, ei ois kiva yöaikaan miettiä kuljetushommia.

        Ja sitten vielä, mitä kautta te reissaajat olette hotellit/motellit saaneet varattua siellä tien päällä ollessa? Hieman itseäni jännittää, kun 1.yöksi hotelli varattu, että mistä muut yöpaikat..

        Tien päällä ollessanne, kun saavut johonkin kaupunkiin, niin motellit ovat sisääntulotien varressa yleensä lähekkäin toisiaan. Valitse niistä itseäsi miellyttävä, aja pihaan ja varaa huone. Käy vaikka ennen varausta katsomassa, miellyttääkö huone teitä ja varaa sitten. Itselläni on sen verran rutiinia, että tietyistä ketjuista ei tarvitse huonetta nähdä, tason tietää, mutta sen voi aina käydä katsomassa etukäteen. Itse suosin matalia motelleja ja pyydän huoneen pihatasosta, jolloin auton voi ajaa suoraan oven eteen ja majoittuminen on helppoa. Motelleja löytyy tosiaan joka paikasta ja niissä on aina tilaa, jos majoittuu ennen viittä iltapäivällä.
        Jos sinulla on navigaattori mukana, niin motellit löytyvät sieltäkin.


      • siili555
        JukkSa kirjoitti:

        Tien päällä ollessanne, kun saavut johonkin kaupunkiin, niin motellit ovat sisääntulotien varressa yleensä lähekkäin toisiaan. Valitse niistä itseäsi miellyttävä, aja pihaan ja varaa huone. Käy vaikka ennen varausta katsomassa, miellyttääkö huone teitä ja varaa sitten. Itselläni on sen verran rutiinia, että tietyistä ketjuista ei tarvitse huonetta nähdä, tason tietää, mutta sen voi aina käydä katsomassa etukäteen. Itse suosin matalia motelleja ja pyydän huoneen pihatasosta, jolloin auton voi ajaa suoraan oven eteen ja majoittuminen on helppoa. Motelleja löytyy tosiaan joka paikasta ja niissä on aina tilaa, jos majoittuu ennen viittä iltapäivällä.
        Jos sinulla on navigaattori mukana, niin motellit löytyvät sieltäkin.

        Hienoa, että joku vastailee :)

        Mitä motelliketjuja olet käyttänyt?


      • siili555 kirjoitti:

        Hienoa, että joku vastailee :)

        Mitä motelliketjuja olet käyttänyt?

        Katselkaa ympärillenne sillä silmällä ja ottakaa tai käykää katsastamassa fiiliksen mukaan. Jos on kaunis ilma ja lämmintä, panostakaa hyvään pihapiiriin uima-altaineen. Me ainakin nautimme aika usein jonkun supermarketin herkkutiskiltä hakemamme herkut viinipullon kera mukavassa pihapiirissä altaan ääressä. Pitkän ajomatkan jälkeen on nimittäin aika mukava nauttia muutama viinilasillinen, kun toinen vaihtoehto on lähteä autolla hakemaan jotain ravintolaa ja kuski ei silloin sitä viiniä ota.
        Suosin aika usein Day´s Inn-ketjua, jos on tarvetta pyykinpesuun. Niissä on aina kolikoilla toimivat pesukoneet ja kuivurit. Super 8- ja Super 6-ketjut ovat kelvollisia, vaikkakin kolmikerroksisia ja jos et pääse pihatasolle, niin joudut kiipeämään normaalin hotellihuoneen tapaiseen ympäristöön. Oikeasti ketjuja on vaikka kuinka paljon, panostakaa kuitenkin ympäristöön ja ajelkaa rauhassa pääkatu päästä päähän pienemmissä paikoissa ja valitkaa fiiliksen mukaan. Yhdysvaltain maaseudulla ollaan kaikkialla ystävällisiä ja avuliaita, ette tule pettymään.


      • Nitakas
        siili555 kirjoitti:

        Noniin.. Liput on nyt sitten hankittu, lähtö 12.tammikuuta, paluu 29.tammikuuta. Pidempäänkin vois olla, mutta kun lomaa en saanut töistä enempää! Yllättävän halvalla saatiin liput, alle 1200€ kahdelta henkilöltä. HKI-JFK-MIAMI.

        Nyt kyllä alkaa jo vähän oikeasti jännittääkin, kun tähän asti ollaan vain asiasta puhuttu! Pitää ruveta nyt laittamaan ylös osoitteita ja tulostamaan karttoja yms :)

        Taidetaan tulla loppumatka samalla kyydillä =)
        Meillä lennot 16.12 HKI-JFK-TPA ja 29.1 takaisin. 28.1 muuten Celine Dionin konsertti Tampassa. Oliskos kiinnostusta lähteä katsomaan? Ainahan se olisi hauskempi seurassa kuin yksin :)

        Meillä on talo varattuna Tampan lähellä, Bradentonissa. Onkin uutta seutua meille, aiemmin kun ollaan oltu Orlandon lähettyvillä..


      • Nitakas
        siili555 kirjoitti:

        Jatketaan täällä, en viitsi uutta ketjua avata...

        Eli matka senkun lähenee ja kysymykset lisääntyy. Olemme varaamassa hotellia ja huomasin ko hotellilla lentokenttäkuljetuksen. Eli, otanko yhteyttä hotelliin asian suhteen vai kuinka asian kanssa menetellään? Mistä olen varma että hakevat meidät lentokentältä hotellille? Varsinkin kun olemme perille klo 22.20, ei ois kiva yöaikaan miettiä kuljetushommia.

        Ja sitten vielä, mitä kautta te reissaajat olette hotellit/motellit saaneet varattua siellä tien päällä ollessa? Hieman itseäni jännittää, kun 1.yöksi hotelli varattu, että mistä muut yöpaikat..

        On ihan yksinkertainen juttu. Me ollaan pari kertaa käytetty hotellia, jossa kuljetus. Ulostuloaulassa puhelimet, joiden vieressä listat hotellien numeroista. Soitat ja pyydät hakemaan. Tulossa voi kestää hetken jos kauempana oleva hotla.

        Tosin muutama vuosi sitten otettiin huone lentokenttähotellista. Se on siis terminaalissa. Oli todella kätevää vain rullailla kamat huoneeseen suoraan hihnalta. Oli tosin suht hintava, mutta pare vaihtoehto kuin lähteä ajamaan yötä myöten Orlandoon..


      • Siili555
        Nitakas kirjoitti:

        Taidetaan tulla loppumatka samalla kyydillä =)
        Meillä lennot 16.12 HKI-JFK-TPA ja 29.1 takaisin. 28.1 muuten Celine Dionin konsertti Tampassa. Oliskos kiinnostusta lähteä katsomaan? Ainahan se olisi hauskempi seurassa kuin yksin :)

        Meillä on talo varattuna Tampan lähellä, Bradentonissa. Onkin uutta seutua meille, aiemmin kun ollaan oltu Orlandon lähettyvillä..

        Thanks! :) Helpotti tuo tieto tuosta lentokenttäkuljetuksesta.. vähän vaan mietityttää kun olemme perillä vasta 22.20 paikallista aikaa että hakevatko varmasti sitten.. vai voisiko hotelliin ottaa etukäteen yhteyttä ja sopia kuljetuksesta? Siihen aikaan ei hirveästi enää jaksa odotella kun haluaisi jo hotellille mahd. pian.

        Heh, me kyllä ollaan tuolloin 28.1 ihan Miamissa kun lento seur. päivän aamuna :) Eikä kyllä Celine Dion niin paljon kiinnosta.. Ootpas sä menossa pitkäksi aikaa sinne.. voi kun itsekin vois jo lähteä.. toivoa vaan ettei tule mitään estettä reissuun (kun tuo terveys välillä vähän aiheuttaa ongelmia..).


      • Nitakas
        Siili555 kirjoitti:

        Thanks! :) Helpotti tuo tieto tuosta lentokenttäkuljetuksesta.. vähän vaan mietityttää kun olemme perillä vasta 22.20 paikallista aikaa että hakevatko varmasti sitten.. vai voisiko hotelliin ottaa etukäteen yhteyttä ja sopia kuljetuksesta? Siihen aikaan ei hirveästi enää jaksa odotella kun haluaisi jo hotellille mahd. pian.

        Heh, me kyllä ollaan tuolloin 28.1 ihan Miamissa kun lento seur. päivän aamuna :) Eikä kyllä Celine Dion niin paljon kiinnosta.. Ootpas sä menossa pitkäksi aikaa sinne.. voi kun itsekin vois jo lähteä.. toivoa vaan ettei tule mitään estettä reissuun (kun tuo terveys välillä vähän aiheuttaa ongelmia..).

        Kellonaika ei ongelma. Ovat tottuneet siihen, et väkeä tulee ja menee jatkuvasti.

        Eihän siitä ole mitään haittaa laittaa hotelliin viestiä. Saattaa jopa odotusaika lyhetä. Me ei olla kertaakaan etukäteen viestitelty. Hotellia varatessa mainittu myöhäisestä saapumisesta. Yhtä reissua lukuunottamatta ollaan aina menty sillä lennolla millä te nyt menette.

        Ei se Dion munkaan ykkössuosikki ole. Mutta ihan tapahtuman vuoksi lähden, että näen mitä konserttitouhu siellä on. Meillä kun lento Tampasta lähtee vasta 12 aikaan.


      • Siili555
        Nitakas kirjoitti:

        Kellonaika ei ongelma. Ovat tottuneet siihen, et väkeä tulee ja menee jatkuvasti.

        Eihän siitä ole mitään haittaa laittaa hotelliin viestiä. Saattaa jopa odotusaika lyhetä. Me ei olla kertaakaan etukäteen viestitelty. Hotellia varatessa mainittu myöhäisestä saapumisesta. Yhtä reissua lukuunottamatta ollaan aina menty sillä lennolla millä te nyt menette.

        Ei se Dion munkaan ykkössuosikki ole. Mutta ihan tapahtuman vuoksi lähden, että näen mitä konserttitouhu siellä on. Meillä kun lento Tampasta lähtee vasta 12 aikaan.

        Hyvä tietää, kun ei olla ennen matkusteltu Tallinnaa kauempana, yhdessä. Minä kävin -04 Chilessä, mutta silloin kaikki oli valmiiksi hoidettu ja matkaseurassa sen verran osaavaa porukkaa niin ei tarvinnut kuin perässä kulkea :)

        Olet siis käynyt useammin Floridassa? Olettko Tampassa koko ajan, kun kerta teillä talokin sieltä vuokrattu vai käyttekö jossakin muualla? Meidän matkasuunnitelmassa on mennä ekana päivänä Sawgrassiin :D Sieltä sitten ajella avaruuskeskukseen sieltä Orlandoon ja Tampaan. Sitten Key Westiin ja lopuksi vielä Miamiin muutamaksi päiväksi :)


      • Nitakas
        Siili555 kirjoitti:

        Hyvä tietää, kun ei olla ennen matkusteltu Tallinnaa kauempana, yhdessä. Minä kävin -04 Chilessä, mutta silloin kaikki oli valmiiksi hoidettu ja matkaseurassa sen verran osaavaa porukkaa niin ei tarvinnut kuin perässä kulkea :)

        Olet siis käynyt useammin Floridassa? Olettko Tampassa koko ajan, kun kerta teillä talokin sieltä vuokrattu vai käyttekö jossakin muualla? Meidän matkasuunnitelmassa on mennä ekana päivänä Sawgrassiin :D Sieltä sitten ajella avaruuskeskukseen sieltä Orlandoon ja Tampaan. Sitten Key Westiin ja lopuksi vielä Miamiin muutamaksi päiväksi :)

        Kova olisi halu nähdä Key West. Ja Graceland Memphisissä. Kovin vaan ovat kaukana vaikka aikaa olisikin. Ainakin parin päivän reissun teen Nykiin kun saatan osan porukasta kotimatkalle. Ja Cayo Costa -luonnonpuisto Meksikonlahdella sijaitsevalla saarella on koettava. Siellä yövytään pari yötä, alkeellisissa mökeissä ilman sähköä ja vettä. Yleiset wc:t ja suihkut kyllä on.

        Btw. Floridassa on todella hienoja paikkoja, joita ei matkaesitteissä mainostella. Ihania pikkukaupunkeja, upeita maalaisteitä jnejne. Jos ei ole kiire, kannattaa ajella pienempiä teitä Interstaten ja TP:n sijaan.

        Jos ostoksia mielitte, niin ehkä suosittelisin muutaman killingin säästämään Orlandoon saakka. Ihan I4:n kupeessa kun on todella hyvät outletit. Kaikkea löytyy perusvaatteista luksusmerkkeihin. Eikä hinnat päätä huimaa.


      • Siili555
        Nitakas kirjoitti:

        Kova olisi halu nähdä Key West. Ja Graceland Memphisissä. Kovin vaan ovat kaukana vaikka aikaa olisikin. Ainakin parin päivän reissun teen Nykiin kun saatan osan porukasta kotimatkalle. Ja Cayo Costa -luonnonpuisto Meksikonlahdella sijaitsevalla saarella on koettava. Siellä yövytään pari yötä, alkeellisissa mökeissä ilman sähköä ja vettä. Yleiset wc:t ja suihkut kyllä on.

        Btw. Floridassa on todella hienoja paikkoja, joita ei matkaesitteissä mainostella. Ihania pikkukaupunkeja, upeita maalaisteitä jnejne. Jos ei ole kiire, kannattaa ajella pienempiä teitä Interstaten ja TP:n sijaan.

        Jos ostoksia mielitte, niin ehkä suosittelisin muutaman killingin säästämään Orlandoon saakka. Ihan I4:n kupeessa kun on todella hyvät outletit. Kaikkea löytyy perusvaatteista luksusmerkkeihin. Eikä hinnat päätä huimaa.

        Niin, varmasti meillekin nuo välimatkat yllättää vasta paikan päällä mutta kyllä kovasti ollaan käymässä ne paikat jotka sanoin aikaisemmassa viestissä! Kun sinne kerta mennään, niin pitää sitä käydäkin eikä vain löhöillä beachillä. :) Tarkoitus on ajaa ainakin sitä A1 (lähimpänä rantaa) tietä Miamista avaruuskeskukseen asti. Osaatko sanoa jotain paikkoja mitkä olisivat näkemisen arvoisia? Siis näistä kylistä..

        Mie ainakin oon kovasti ostoksia tekemässä ja totta, pitää muistaa jättää shoppailurahaa myös Orlandoon. :) Jes, enää kaksi kuukautta ja viikko matkaan! :)


      • American bride
        Nitakas kirjoitti:

        Taidetaan tulla loppumatka samalla kyydillä =)
        Meillä lennot 16.12 HKI-JFK-TPA ja 29.1 takaisin. 28.1 muuten Celine Dionin konsertti Tampassa. Oliskos kiinnostusta lähteä katsomaan? Ainahan se olisi hauskempi seurassa kuin yksin :)

        Meillä on talo varattuna Tampan lähellä, Bradentonissa. Onkin uutta seutua meille, aiemmin kun ollaan oltu Orlandon lähettyvillä..

        Olen paljonkin oleskellut Bradentonissa ja taas olen lähdössä sinne 27.1. Tällä kerralla vain pariksi viikoksi. Kaupunki on todella mukava ja rauhallinen, siellä on myös helppo kulkea sekä omalla autolla että julkisilla.

        De Soto Mall on erittäin hyvä kauppakeskus ja älkää missään nimessä unohtako poiketa myös Red Barnissa. Red Barn on ehkä lähinnä meikäläisten kirpputori, mutta tavara on uutta. Hinnat kyllä kirpputoritasoa.

        Toivottavasti viihdytte Bradentonissa ja käykää ihmeessä tutustumassa myös vanhaan keskustaan (Down Towniin) ja sen rantaan. Joulun aikaan siellä on paljon tapahtumia ja satamassa olevat veneet on ihanasti valaistu.


    • floridanmatkaaja

      Hyva paikka varata netissamajoituson priceline.com
      Voi tarjota itsemitä haluaa maksaa majituksesta,joko hyväksyvät tai eivät.
      huono puolion se maksumenee heti kortilta, maksua ei saa takasisin.
      mutta joshyva tuuriniin voi päästätodella edullisesti, kerran olin mariott hotelllissa jonka listahinta oli lahes 200 usd paasin 77 usd.

      • hickka siitä tulee

        Ei kannattaisi kirjoitella näitä viestejä kännissä, että toisetkin saisivat niistä jotain selvää !


      • floridassa talvehtij
        hickka siitä tulee kirjoitti:

        Ei kannattaisi kirjoitella näitä viestejä kännissä, että toisetkin saisivat niistä jotain selvää !

        Täällä usassa paljon ajeltu ja yksi hyvä yöpymispaikka on Best Western ketjun motellit. Täällä yleensä on aina tilaa, joten ei kannata tilata kuin eka yön tai parin yöpaikka ja sitten niitä kyllä löytyy. Aamupalat ovat motelleissa aika aneemiset, mutta em oli sentään muroja ja jotain leipäpuolta ja jugurttiakin taisi olla. Joissakin ei ole aamupalaa ollenkaan ja joissakin paremminkin muffinsipainotteista. Kannattaa kysyä se aamupala ennen kuin päättää ottaako huoneen ja kannattaa ehdottomasti pyytää nähdä se huone. Joskus olemme myös vaihtaneet samassa hotellissa huonetta, kun on ollut jotain huonoa huoneessa. Em paikassa on myös käytössä netti, kaikissa ei ole ja joissakin on maksuton.

        Täällä on nyt ihan lämmintä, aika tuulisia päiviä on ollut. Yleensä jos täällä sataa, ne ovat ohimeneviä kuuroja niin kuin esim tänään kaksi kertaa satoi rankasti ihan hetken ja muu päivä on ollut aika aurinkoinen.

        Hyvää matkaa ja tervetuloa Floridaan





        nene o


    • southbeachmr

      floridan menoa moneen makuun florida.kotisivuja.org

      kerron paikkoja minne kannattaa mennä joita moni ei edes tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe