Mitä odotatte uudelta kiertueelta?

Sammy who was low

Nyt on takataskussa konserttiliput Riiga Arenalle 19.9. :) Muutamat teistä ovat lähdössä Lontooseen, mutta vieläkerran kysyisin, että onko mun ja Bad Con lisäksi muita jotka ovat tulossa myös Riikaan?

Ja nyt kun mukana on kokonainen levyllinen uutta materiaalia, niin mietin vaan että muuttuukohan konserttien henki kuinka paljon siitä mitä se on ollut aiemmin? Kuinkahan paljon enää soittavat klassisia Queen-biisejä, onkohan Bohemian Rhapsodya enää mukana ollenkaan, edes Freddien ja Paulin yhteisenä virtuaalidueettona? Tai WWRO/WATC/GSTQ-lopetusta? Nämä äskenmainitut neljä toivoisin kyllä konsertissa kuulevani päästäkseni mahdollismman lähelle aito Queen-kokemusta.

Sitä kymmenminuuttista versiota It's Latesta, josta Soul Brother humoristiseen tapaansa mainitsi kerran, en sentään uskalla odottaa, mutta I'm In Love With My Carin ja Fat Bottomed Girlsin haluaisin kyllä ehdottomasti kuulla! :)

10

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Brian ja Roger eivät malta muuttaa shown sisältöä Queenin ajoista.

      Luvassa on siis niin Bohemian Rhapsody (mahdollisimman suurella Freddien osuudella) kuin WWRY/WATC/GSTQ. Veikkaisin toki että jompi kumpi manitsemistasi I'm In Love With My Carista tai Fat Bottomed Girlsistä tiputetaan C-Lebrityn takia, mutta on täysin epärealistista ajatellakaan että uuden levyn materiaalia (tai harvinaisempia Queenin kappaleita) painotettaisiin kiertueella.

      Tämän takia poppoota onkin aivan turha mennä katsomaan enää tällä kiertueella.

    • kehäraakkeja

      jaksaako nuo edes soittaa, kun ikää mittarissa on 60 kieppeillä.

    • Vanha fani

      Veikataan Mandela konsertin pohjalta että 'One vision' tulee ohjelmaan mukaan, ehkä avausbiisinä jolloin 'Reaching out' jäänee pois setistä.

      Ehkä Euroopan kiertueella on mukana joitain biisejä joita kuultiin viimeksi vain USAn kiertueella, kuten 'Dragon attack' ja 'Bad company'. Pois jäänee ainakin 'I want to break free'.

      Varmasti setissä pysyvät 'Champions/We will rock you', 'Show must go on', 'Radio ga ga', 'All right now', 'Bohemian rhapsody' ainakin jossain muodossa, sekä 'Grazy little thing' ja 'Another one bites the dust'. Luultavasti myös 'Fat bottomed girls'. 'Say its not true' kuullaan varmaan myös sinkkubiisin tyylisenä uutena versiona.

      Bad companyn biisit saisivat mielellään vaihtaa ja soittaa vaikka 'Shooting star', 'Wild fire woman' tai jotain aliarvostetulta countryvaikutteiselta Rough diamonds levyltä, esim. 'Electricland', 'Untie the knot' tai 'Cross country boy'. Bad co.han ei tehnyt kieruetta enää tuon levyn tueksi, joten noita biisejä ei hirveästi ole keikoilla kuultu.

      Uuden levyn biisejä soitetaan varmaan kiertueen alussa 5-6 per keikka, mutta vähitellen äijät huomaavat että niiden aikana yleisö joko nukahtaa tai sitten siirtyy vessaan/kaljatiskille, joten kiertueen loppupuolella uuden levyn biisejä kuullaan korkeintaan 2-3 per keikka.

      • ...

        "vähitellen äijät huomaavat että niiden aikana yleisö joko nukahtaa tai sitten siirtyy vessaan/kaljatiskille,"

        Eiköhän tämä ole kaikkien arvattavissa jo ennen ensimmäistäkään showta... Eivät herrat sentään niin tyhmiä ole, vaan ainoastaan laskelmoivia. ;)


    • Ja70

      Koskaan en ole Queeniä käynyt katsomassa vaikka suurin osa tuotannosta onkin tullut hankittua. Joten avovaimon kanssa pe aamuna Riikaan ja illalla sektori001. Seuraavana päivänä takaisin kotimaahan.

      • Fat Bottomed Girl

        Oikein hauskaa matkaa kaikille Riikaan tai kauemmas Q PR:n perään lähtijöille! Mielelläni näkisin minäkin herrat May ja Taylor lavalla, mutta minun faniuteni raja kulkee Suomen rajoilla.

        Mitä tulee väitettyyn ahneuteen tai laskelmoivuuteen, minä kyllä uskon, että kyse on siitä, että heistä esiintyminen on yksinkertaisesti edelleen kivaa. Keikkailu on raskasta, ja kuusikymppiselle se on ainakin tuplasti raskaampaa kuin 30-vuotiaalle. Sekä Brian että Roger ovat varmaan saaneet säästymään sievoiset eläkerahat Queenin loistokaudelta, joten en oikein usko, että heidän rahan vuoksi tarvitsisi enää musisoida.

        Veikkaanpa, että heillä on samantyyppisiä ajatuksia kuin Sir Paulilla: "Jos minulle ei maksettaisi musiikin tekemisestä, tekisin sitä sitten ilmaiseksi. Se, että tästä maksetaan, on mukava bonus, mutta en minä sitä rahan takia tee."


      • vanaha fani
        Fat Bottomed Girl kirjoitti:

        Oikein hauskaa matkaa kaikille Riikaan tai kauemmas Q PR:n perään lähtijöille! Mielelläni näkisin minäkin herrat May ja Taylor lavalla, mutta minun faniuteni raja kulkee Suomen rajoilla.

        Mitä tulee väitettyyn ahneuteen tai laskelmoivuuteen, minä kyllä uskon, että kyse on siitä, että heistä esiintyminen on yksinkertaisesti edelleen kivaa. Keikkailu on raskasta, ja kuusikymppiselle se on ainakin tuplasti raskaampaa kuin 30-vuotiaalle. Sekä Brian että Roger ovat varmaan saaneet säästymään sievoiset eläkerahat Queenin loistokaudelta, joten en oikein usko, että heidän rahan vuoksi tarvitsisi enää musisoida.

        Veikkaanpa, että heillä on samantyyppisiä ajatuksia kuin Sir Paulilla: "Jos minulle ei maksettaisi musiikin tekemisestä, tekisin sitä sitten ilmaiseksi. Se, että tästä maksetaan, on mukava bonus, mutta en minä sitä rahan takia tee."

        "että kyse on siitä, että heistä esiintyminen on yksinkertaisesti edelleen kivaa. Sekä Brian että Roger ovat varmaan saaneet säästymään sievoiset eläkerahat Queenin loistokaudelta, joten en oikein usko, että heidän rahan vuoksi tarvitsisi enää musisoida."

        Totta, eipä sitä taida kovin moni luullakaan että tässä pelkän rahan takia matkassa ollaan.


        "Veikkaanpa, että heillä on samantyyppisiä ajatuksia kuin Sir Paulilla: "Jos minulle ei maksettaisi musiikin tekemisestä, tekisin sitä sitten ilmaiseksi. Se, että tästä maksetaan, on mukava bonus, mutta en minä sitä rahan takia tee.""

        Mutta jos sitä pelkäksi omaksi ilokseen tekisivät, niin voisivat sitten yhtä hyvin tehdä soolokiertuita.

        Taitaa olla kuitenkin niin että heistä on mukavempaa soittaa Queenin nimellä 10000 katsojalle kuin mitä olisi soittaa Brianin nimellä noin 1000:lle katsojalle tai Rogerin nimellä noin 100:lle katsojalle.


      • Fat Bottomed Girl
        vanaha fani kirjoitti:

        "että kyse on siitä, että heistä esiintyminen on yksinkertaisesti edelleen kivaa. Sekä Brian että Roger ovat varmaan saaneet säästymään sievoiset eläkerahat Queenin loistokaudelta, joten en oikein usko, että heidän rahan vuoksi tarvitsisi enää musisoida."

        Totta, eipä sitä taida kovin moni luullakaan että tässä pelkän rahan takia matkassa ollaan.


        "Veikkaanpa, että heillä on samantyyppisiä ajatuksia kuin Sir Paulilla: "Jos minulle ei maksettaisi musiikin tekemisestä, tekisin sitä sitten ilmaiseksi. Se, että tästä maksetaan, on mukava bonus, mutta en minä sitä rahan takia tee.""

        Mutta jos sitä pelkäksi omaksi ilokseen tekisivät, niin voisivat sitten yhtä hyvin tehdä soolokiertuita.

        Taitaa olla kuitenkin niin että heistä on mukavempaa soittaa Queenin nimellä 10000 katsojalle kuin mitä olisi soittaa Brianin nimellä noin 1000:lle katsojalle tai Rogerin nimellä noin 100:lle katsojalle.

        Sekä Brian että Roger ovat varmaan soolourallaan esiintyneet aika pienissäkin paikoissa. Jotenkin ymmärrän sen, että (jätti)stadioneihin tottunut ei oikein jaksa lämmetä klubikeikalla, jossa on parisataa kuulijaa.

        Mutta kai nyt Brian ja Roger yksinäänkin saisivat muutaman tuhat kuulijaa ainakin englanninkielisissä maissa ja Japanissa? Toki ymmärrän, etteivät yksittäiset bändin jäsenet ole niminä läheskään yhtä tunnettuja kuin Queen, mutta silti.

        Ajatusleikkinä: kuinkahan monta keikkaa Suomessa olisi Rajaton saanut myydyksi, jos Queenin sijaan olisi ilmoitettu heidän esittävän John Deaconin, Brian Mayn, Freddie Mercuryn ja Roger Taylorin sävellyksiä? (Tuli mieleen, kun eilen kävin ostamassa lipun Rajattoman Queen-konserttiin Finlandia-talolle.)


      • persoonallista
        Fat Bottomed Girl kirjoitti:

        Sekä Brian että Roger ovat varmaan soolourallaan esiintyneet aika pienissäkin paikoissa. Jotenkin ymmärrän sen, että (jätti)stadioneihin tottunut ei oikein jaksa lämmetä klubikeikalla, jossa on parisataa kuulijaa.

        Mutta kai nyt Brian ja Roger yksinäänkin saisivat muutaman tuhat kuulijaa ainakin englanninkielisissä maissa ja Japanissa? Toki ymmärrän, etteivät yksittäiset bändin jäsenet ole niminä läheskään yhtä tunnettuja kuin Queen, mutta silti.

        Ajatusleikkinä: kuinkahan monta keikkaa Suomessa olisi Rajaton saanut myydyksi, jos Queenin sijaan olisi ilmoitettu heidän esittävän John Deaconin, Brian Mayn, Freddie Mercuryn ja Roger Taylorin sävellyksiä? (Tuli mieleen, kun eilen kävin ostamassa lipun Rajattoman Queen-konserttiin Finlandia-talolle.)

        " Jotenkin ymmärrän sen, että (jätti)stadioneihin tottunut ei oikein jaksa lämmetä klubikeikalla, jossa on parisataa kuulijaa. "

        Toisinkin toki voi olla, Robert Plant kiertää jenkeissä Alison Kraussin kanssa pienemmille saleille, vaikka tarjolla olisi mahdollisuus tehdä jättistadionkiertue Led Zeppelininä.

        Kaikesta päätellen Page ja Jones haluaisivat kiertueelle

        "Although Page, Jones, and Bonham have expressed the strong desire to tour as Led Zeppelin, Plant has consistently opposed a full tour and has responded negatively to questions about another reunion. In a January, 2008 interview, he stated that he does no want to "go around and around like a bunch of bored old men following the Rolling Stones around."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Plant


      • Fat Bottomed Girl
        persoonallista kirjoitti:

        " Jotenkin ymmärrän sen, että (jätti)stadioneihin tottunut ei oikein jaksa lämmetä klubikeikalla, jossa on parisataa kuulijaa. "

        Toisinkin toki voi olla, Robert Plant kiertää jenkeissä Alison Kraussin kanssa pienemmille saleille, vaikka tarjolla olisi mahdollisuus tehdä jättistadionkiertue Led Zeppelininä.

        Kaikesta päätellen Page ja Jones haluaisivat kiertueelle

        "Although Page, Jones, and Bonham have expressed the strong desire to tour as Led Zeppelin, Plant has consistently opposed a full tour and has responded negatively to questions about another reunion. In a January, 2008 interview, he stated that he does no want to "go around and around like a bunch of bored old men following the Rolling Stones around."

        http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Plant

        Rollareita en ole elävänä nähnyt, joten en tiedä, kuinka "bored" he lavalla ovat. Jos vaikutelma välittyy katsomoon asti ja on oikea, kyse on silloin yleisön halveksunnasta. Yleisöllä on hauskinta silloin, kun se näkee, että esiintyjilläkin on hauskaa ja että he ovat lavalla mielellään. Siinä vaiheessa pitää keikkailu lopettaa, kun se ei enää maistu.

        Vai onko niin kuin Klabbi jossain haastattelussa sanoi: "Kunnon muusikko ei jää koskaan eläkkeelle, siltä vaan loppuu keikat."? Eli esiintyä pitää vaikka väkisin niin kauan kuin kysyntää riittää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe