Viikonlopun ratoksi pientä gallupia:
Kysely koskee mielellään 2000-luvun corollia. Kuinka paljon teillä arvon kuskeilla on ollut kilometrejä mittarissa, kun olette joutuneet vaihtamaan jarrupalat ensimmäisen kerran? Voitte laittaa myös autonne vuosimallin, mutta km-lukema lienee "objektiivisempi" mittari.
Jarrupalojen vaihtaminen: se ensimmäinen kerta
6
1217
Vastaukset
- kertaakaan
-05 ajettu 44tkm. Palat hyvässä kunnossa. Ei vaihtotarvetta vielä vuosiin.
Auto oli -02 Corolla 1,6 sedan. Ensimmäisen kerran etujarrupalat uusittiin 45tkm:n huollossa, jossa huomautettiin melko kuluneista etujarrulevyistä. Etujarrulevyt meni vaihtoon 60tkm:n huollossa, jolloin uusille levyille laitettiin luonnollisesti myös uudet jarrupalat (tämä remontti meni vielä takuun piikkiin).
Takajarrut kokivat remontin 54tkm:n kohdalla. Jarrut laahasivat sen verran pahasti, että uusiksi laitettiin sinertyneet levyt, palat ja jarrusatulat. Tämä meni takuukorjauksena myös.
Itseäni ihmetytti tuo etujarrujen nopea kuluminen. Tosin, olin tuossa vaiheessa auton toinen omistaja, joten aika vaikea sanoa, miten edellinen omistaja oli ensimmäisten 37tkm:n aikana jarruja käyttänyt...
Vertailun vuoksi:
-92 Corollaan etupalat ensi kerran reilut 200tkm ajettuna, takajarruista ei muistikuvaa.
-98 Corollassa ei ainakaan 85tkm:n kohdalla ollut etujarruille tehty mitään, takajarrukengät kerran vaihdettu.- joopsgasgh
nykypäivänä levyjen paksuus on jo uutena suhteessa pienempi mitä vanhoissa autoissa, painon säästön takia, sekä heikompien materiaalien.. ihan eri maata nuiden vanhempien levyt ja palat mitä nykyautoissa.. tällä lailla autotehtaat saavat myös ns. huoltokuluja kasvatettua..
- käytön mukaan
Mitä ilmeisemmin auton omistajana ollut vanhempi henkilö ja tyypillisesti jalka maannut jarrupolkimen päällä, aivan varoksi vain kun oli epävarma taidoistaa.
Toinen syy voi olla runsas kaupunki ajo, joka kyllä kuluttaa jarruja. Ehkä juuri kortin saanut kaveri ihastui autoiluun ja pyöritti isukin autolla kaikki illat korttelirallia
Normaali ajossa yleisesti jarrupalat pitää vaihtaa 90-120 tkm kohdalla
- djsfsfdijj
98 Corollassa 90tkm kohdalla vaihdoin etujarrupalat. 160tkm kohdalla vaihdoin eteen jarrupalat ja levyt. Myin auton n.190tkm paikkeilla enkä takajarruille koskaan joutunut tekemään mitään.
- co-rollaattori
Takapalat ja levyt menivät -06:sta n. 55 tkm kohdalla. Olivat kai vähän laahanneet ja automaatti nyt syö jarruja muutenkin enemmän. Etupalat ja levyt menivät pian sen jälkeen. Nyt on tuplaten kilometrejä takana ja vielä on paloissa pintaa, kun on ollut enemmän matka-ajoa. Käsijarrua piti kiristää katsastukseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854052
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353121Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1002285Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312108Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell811866Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271821- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501