Olen pikkuisen tutustunut viimeaikoina ortodoksien ajatustapaan. Se on paljon lämpimämpää ja ihmislähesenpää kuin luterilaisuus. Ihan vinkkinä vaan, tedänkin kannattaisi tutustua heidän ajatusmaailmaansa.
Luterilaisuus vs Ortodoksisuus
5
323
Vastaukset
- eräs 2
Kyllä ollaan tutustuttu. Aika läheinen ajatustapa, mutta kuvien pussailu ja kaikki muutkin krumeluurit ovat vähän Raamattua vastaan.
- Jusupoff
Suvussa on vaikka minkä verran. Ei kolahda minulle. Olen nähnyt/tiedän siitä kirkkokunnasta virheineen (Joita tietysti on kaikissa) liikaa.
- hiekanjyvä
- - -
- el kirahwi
Samoin esikoislestadiolaisissa on ollut sekä luterilaisen että ortodoksisen kirkon jäseniä. Tosin käsittääkseni vanhoillislestadiolaisuudessa kuitenkin enemmän.
- Jussi
.........löytyy myös ortodoksesta, roomalaiskatolisista, juutalaisista ja monista muista kristillistä kirkkokunnista. Kirkko ei sinällään pelasta ketään. Ortodoksisuus on vakaata kristillisyyttä, koska siellä ei hyväksytä muuta oppia kuin mikä on kirkon virallinen oppi. Siis papit ei saa puhua omia näkemyksiään opista. Kirkko kansa voi olla vaikka lestadiolaista : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741